1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Analiza konkurencyjności polskiego sektora kosmicznego
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Uniwersytet Warszawski
Kongres Wolności w Internecie
Podsumowanie rocznych spotkań Instytucji Zarządzających z Komisję Europejską nt. realizacji PO w 2007 roku Komitet Koordynacyjny NSRO Warszawa, 17 grudnia.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Plan gospodarowania wodami – harmonogram i planowane prace
EURYDICE Sieć Informacji o Edukacji w Europie, istnieje od 1980 r.
Własność intelektualna w teorii i praktyce bibliotek cyfrowych
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Propozycja Komisji dotycząca nowych rozporządzeń
Definicje […] społeczeństwo obywatelskie jest przestrzenią działania instytucji, organizacji, grup społecznych i jednostek, rozciągającą się pomiędzy rodziną,
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Plan działań eEuropa+ - Wspólne działania na rzecz wdrożenia społeczeństwa informacyjnego w Europie Wskaźniki pomiaru stanu wdrażania Grażyna Omarska p.o.
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata (PROW )
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
UMIEJĘTNOŚĆ KORZYSTANIA Z MEDIÓW W PAŃSTWACH UNII EUROPEJSKIEJ
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Narodowa Strategia Spójności
HARMONOGRAM PROCESU UDZIAŁU SPOŁECZEŃSTWA - ZESTAWIENIE DZIAŁAŃ, KTÓRE NALEŻY PRZEPROWADZIĆ W DRODZE KONSULTACJI Opracowanie: Ksenia Starzec-Wiśniewska.
Internet 2006: rozwój e-commerce
Jednolity rynek wiedzy i pracy - polityka UE w zakresie innowacji i mobilności obywateli Małgorzata Handzlik Poseł do Parlamentu Europejskiego.
Czy Rezolucja Rady Unii Europejskiej
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Jakość kształcenia zawodowego w Unii Europejskiej
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Krajowy Punkt Kontaktowy Programu IEE Program ramowy na rzecz konkurencyjności i innowacji ( ) CIP Antonina.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Przygotowanie do pracy w środowisku informacyjnym.
IV posiedzenie Grupy roboczej ds. energetyki
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
Regionalny Plan Działań Informacyjnych i Promocyjnych Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) dla Województwa Małopolskiego na.
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
Szkolenie przygotowujące pracowników PIS do wprowadzenia programu edukacyjnego pt. Trzymaj Formę! listopada 2006 roku. Wprowadzenie programu edukacyjnego.
Sport Erasmus+ : Sport Michał RynkowskiDG Edukacji i Kultury Sport Unit Komisja Europejska.
Regionalny Program Operacyjny
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta.
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
1 Nowe przepisy unijne Dyrektywa z roku 2014 w sprawie ustawowych badań rocznych sprawozdań finansowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych Maria.
1 Trzeci Program działań Unii w dziedzinie zdrowia czerwca 2015 r. partnerstwo"
Strategia rozwoju PFWB Najważniejsze informacje Walne Zgromadzenie r.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
PLAN EWAULACJI Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 15 grudnia 2015 r.
Bezpieczny Internet zależy od Ciebie
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Polityka.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Jednostka Centralna KSOW Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA
Aktualizacja Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata czerwca 2018 r.
Zapis prezentacji:

1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą

2 Unia Europejska a edukacja medialna 1.Pierwsze działania UE w sprawie edukacji medialnej White White Paper: Teaching and learning: Towards the Learning Society (1995) Action Plan: Learning in the Information Society Action Plan: Learning in the Information Society Action Plan: The Safer Internet Action Plan (1999) – Safer Internet Plus (2008) Action Plan: The Safer Internet Action Plan (1999) – Safer Internet Plus (2008) 2.Grupa ekspertów ds. umiejętności korzystania z mediów (2006) analiza - tendencje w zakresie umiejętności korzystania z mediów analiza - tendencje w zakresie umiejętności korzystania z mediów dobre praktyki na szczeblu europejskim - propozycje działań dobre praktyki na szczeblu europejskim - propozycje działań 3.Obecne trendy i podejścia do umiejętności korzystania z mediów (badanie - maj 2006) przegląd obecnych praktyk w zakresie wdrażania umiejętności korzystania z mediów w Europie przegląd obecnych praktyk w zakresie wdrażania umiejętności korzystania z mediów w Europie

3 Unia Europejska a edukacja medialna 4.Konsultacje publiczne na temat edukacji medialnej (IV kwartał 2006) - raport: Sprawozdanie z wyników konsultacji publicznej w zakresie umiejętności korzystania z mediów potrzeba dokonania szerszego i długoterminowego badania - nowe kryteria oceny i nowe dobre praktyki potrzeba dokonania szerszego i długoterminowego badania - nowe kryteria oceny i nowe dobre praktyki 5.Zalecenie nr 2006/952/WE w sprawie ochrony małoletnich i godności ludzkiej oraz prawa do odpowiedzi w związku z konkurencyjnością europejskiego sektora usług audiowizualnych i informacyjnych podkreślenie znaczenia programów w zakresie umiejętności korzystania z mediów podkreślenie znaczenia programów w zakresie umiejętności korzystania z mediów zalecenie konkretnych działań przez państwa członkowskie i Komisję zalecenie konkretnych działań przez państwa członkowskie i Komisję

4 Unia Europejska a edukacja medialna 6.Komunikat Komisji: Europejskie podejście do umiejętności korzystania z mediów w środowisku cyfrowym, KOM(2007) 833 Różne poziomy umiejętności korzystania z mediów: Różne poziomy umiejętności korzystania z mediów: łatwość korzystania ze wszystkich istniejących mediów;łatwość korzystania ze wszystkich istniejących mediów; aktywne korzystanie z mediów (interaktywna telewizja, wyszukiwarki internetowe, rozrywka, dostęp do kultury, międzykulturowy dialog, itd.);aktywne korzystanie z mediów (interaktywna telewizja, wyszukiwarki internetowe, rozrywka, dostęp do kultury, międzykulturowy dialog, itd.); krytyczne podejście do mediów odnośnie ich jakości i treści;krytyczne podejście do mediów odnośnie ich jakości i treści; kreatywne używanie mediów; tworzenie i rozpowszechnianie obrazów, informacji i treści;kreatywne używanie mediów; tworzenie i rozpowszechnianie obrazów, informacji i treści; rozumienie ekonomii mediów oraz różnicy między pluralizmemrozumienie ekonomii mediów oraz różnicy między pluralizmem a własnością mediów; świadomość w zakresie zagadnień związanych z prawami autorskimi;świadomość w zakresie zagadnień związanych z prawami autorskimi;

5 Unia Europejska a edukacja medialna Komisja wzywa państwa członkowskie do: Komisja wzywa państwa członkowskie do: zachęcania władz do większego zaangażowania i współpracy w zakresie poprawy poziomów umiejętności korzystania z mediów;zachęcania władz do większego zaangażowania i współpracy w zakresie poprawy poziomów umiejętności korzystania z mediów; wspierania systematycznych badań i regularnej obserwacji oraz składania sprawozdań w zakresie różnych aspektów umiejętności korzystania z mediów;wspierania systematycznych badań i regularnej obserwacji oraz składania sprawozdań w zakresie różnych aspektów umiejętności korzystania z mediów; rozwijania i wdrażania kodeksów postępowania oraz ram współregulacji i wspierania inicjatyw w zakresie samoregulacji.rozwijania i wdrażania kodeksów postępowania oraz ram współregulacji i wspierania inicjatyw w zakresie samoregulacji.

6 Unia Europejska a edukacja medialna 7.Nowa dyrektywa w sprawie audiowizualnych usług medialnych (AMSD) 2007/65/WE z 11 grudnia 2007 r. Motyw 37 Motyw 37 Umiejętność korzystania z mediów: sprawność, wiedza i osąd - skuteczne i bezpieczne używanie mediów;sprawność, wiedza i osąd - skuteczne i bezpieczne używanie mediów; świadome wybory;świadome wybory; korzystanie z całego zakresu nowych technologii komunikacyjnych;korzystanie z całego zakresu nowych technologii komunikacyjnych; ochrona odbiorcy i jego rodziny.ochrona odbiorcy i jego rodziny. Przykłady działań: stałe kształcenie nauczycieli i szkoleniowców; stałe kształcenie nauczycieli i szkoleniowców; specjalne szkolenia internetowe dla dzieci; specjalne szkolenia internetowe dla dzieci; zajęcia otwarte dla rodziców; zajęcia otwarte dla rodziców; krajowe kampanie społeczne z udziałem wszystkich mediów - odpowiedzialne korzystanie z Internetu. krajowe kampanie społeczne z udziałem wszystkich mediów - odpowiedzialne korzystanie z Internetu.

7 Unia Europejska a edukacja medialna Artykuł 26 Artykuł 26 Nie później niż dnia 19 grudnia 2011 r., a następnie co trzy lata, Komisja przedkłada Parlamentowi Europejskiemu, Radzie i Europejskiemu Komitetowi Ekonomiczno- Społecznemu sprawozdanie dotyczące stosowania niniejszej dyrektywy, a w razie potrzeby przedkłada wnioski służące jej dostosowaniu do postępu w dziedzinie audiowizualnych usług medialnych; bierze przy tym pod uwagę przede wszystkim najnowsze osiągnięcia techniczne, konkurencyjność sektora oraz stopień umiejętności korzystania z mediów w każdym z państw członkowskich. W sprawozdaniu tym należy także odnieść się do kwestii reklam telewizyjnych, które towarzyszą audycjom dla dzieci lub stanowią ich element, a zwłaszcza do tego, czy przepisy ilościowe i jakościowe zawarte w niniejszej dyrektywie zapewniły odpowiedni poziom ochrony.

8 Unia Europejska a edukacja medialna