Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools""— Zapis prezentacji:

1 „InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Realizowany w ramach programu ERASMUS+, Akcji 2: Partnerstwa strategiczne sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe

2 Projekt InnoGastro

3 Główne cele projektu: podniesienie jakości i efektywności edukacji zawodowej w branży gastronomicznej, opracowywanie nowych podejść w celu poprawy kompetencji już praktykujących pedagogów i wyposażenie ich we wszystkie kompetencje i umiejętności niezbędne do świadczenia usług o wysokiej jakości, zwiększenie dostępu i promowanie powstałych w Europie otwartych zasobów edukacyjnych.

4 Główne rezultaty projektu:
utrwalenie i pogłębienie wiedzy dotyczącej technik kulinarnych, zrozumienie efektów wywoływanych przez składniki, poznanie kultury pracy i praktyk stosowanych w europejskich placówkach kształcenia zawodowego, rozwój kreatywności, wzmocnienie współpracy z partnerami, zbudowanie współpracy z instytucjami na rynku pracy, wzrost umiejętności społecznych, językowych i kulturowych.

5 Główne zadania w ramach projektu:
Rezultat 1. Stworzenie jednego raportu będącego zbiorem trzech analiz (PL, LT, ES) zawierającego badania i analizę porównawczą. Raport będzie diagnozą obecnej sytuacji w każdym kraju w zakresie szkolnictwa zawodowego, wyłącznie w branży gastronomicznej. Raport będzie przygotowany na minimum 50 stron A4 i będzie przygotowany w jęz. angielskim. Czas trwania: 8 miesięcy Rezultat: raport z diagnozą, połączony z szerokim forum z przedsiębiorcami.

6 Główne zadania w ramach projektu:
Rezultat 2. Pilotażowy kurs szkoleniowy Analiza wniosków raportu rezultatu 1. Bazując na wnioskach wyciągniętych z wcześniejszego raportu dotyczącego branży gastronomicznej, pilotażowy kurs szkoleniowy zostanie opracowany tak, by nauczyciele/przedsiębiorcy umieli szkolić uczniów/pracowników - “szefów kuchni”. Czas trwania: 12 miesięcy Rezultat: program kursu w formule blended-learning, połączone z forum z przedsiębiorcami. Lider: CSHM, przy udziale wszystkich partnerów.

7 Główne zadania w ramach projektu: Pilotażowy kurs szkoleniowy
Tytuł szkolenia: "Awangardowe kreacje kulinarne - gastronomia, produkty i techniki Typ szkolenia: szkolenie mieszane (online oraz praktyczne) Prowadzący: ekspert w dziedzinie gastronomii + technolog żywności Kontent: treści kursu doprecyzowane po wykonaniu raportu i diagnozy, jednakże zarys kursu przedstawia się następująco: - składniki żywności: technologiczny punkt widzenia, - udoskonalenia/ulepszenia technik kulinarnych, - techniki awangardowe, - produkty ze zdrowej żywności: kwestie odżywcze, - innowacje w rozwoju produktów opracowanych na bazie powszechnych surowców (ryżu, mięsie, rybach, mace itp.), - wprowadzenie do analizy sensorycznej.

8 Główne zadania w ramach projektu: Pilotażowy kurs szkoleniowy
Rezultaty/wyniki nauczania: - Zrozumienie efektów wywoływanych przez składniki, - Rozwój kreatywności, - Utrwalenie i pogłębienie wiedzy dotyczącej technik kulinarnych. Szkolenie prowadzone w języku angielskim/hiszpańskim. Metoda nauczania: online, prezentacja, zajęcia praktyczne: demonstracja gotowania: opracowywanie potraw. Metoda oceny: Wizualna, Testy Metoda ewaluacji efektów nauczania: Kwestionariusz oceniający satysfakcję oraz poziom zaspokojenia oczekiwań. Spodziewana liczba uczestników: 18 (12 z ramienia RCK oraz 6 z ramienia ERCC)

9 Główne zadania w ramach projektu: Pilotażowy kurs szkoleniowy
kurs pilotażowy będzie składać się 7 dni dostępu do szkoleń zawierających teoretyczne aspekty w połączeniu z praktycznym szkoleniem w kuchni eksperymentalnej (3 dni nauki online i 4 dni nauki praktycznej). Zawartość pilotażowych kursów szkoleniowych zostanie przygotowana po przeprowadzeniu badań zainteresowań grupy pilotażowej. Teoria metodą online: 3 dni po 6h/dzień Część praktyczna: 4 dni po 7h/dzień

10 Główne zadania w ramach projektu:
Rezultat 3. Pilotaż kursów - nauczyciele i przedsiębiorcy uczestniczący w innowacyjnym programie wdrażają efekty kształcenia z CSHM w postaci włączenia elementów kursu do zajęć w szkole/ w firmie. Wybrana grupa 5 praktykantów weźmie udział w fazie pilotażowej.

11 Główne zadania w ramach projektu:
Rezultat 4. Opracowanie strategii rozwoju szkolnictwa zawodowego (w branży gastronomicznej) w zakresie współpracy międzynarodowej i programu praktyk z elementami kuchni eksperymentalnej. Strategia będzie podsumowaniem działań w projekcie i zbiorem rekomendacji dla grup docelowych wyodrębnionych w planie upowszechniania.

12 Dziękuję

13

14

15


Pobierz ppt "„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools""

Podobne prezentacje


Reklamy Google