NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 01Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, 18.12.2007 Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 z 11 lipca.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Fundusze:Strukturalne i Spójności w Polsce
Autor prezentacji: Szymon Dziubek
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
PLAN DZIAŁAŃ EWALUACYJNYCH NA 2008 ROK w województwie pomorskim PLAN DZIAŁAŃ EWALUACYJNYCH NA 2008 ROK w województwie pomorskim Gdańsk, 27 maja 2008 r.
PODKOMITET MONITORUJĄCY Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Pomorskiego (PKM PO KL WP) PODKOMITET MONITORUJĄCY Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Z praktyki Grupy roboczej ds. społeczeństwa obywatelskiego, działającej przy Komitecie Koordynacyjnym Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia/Narodowej.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
1 Warszawa, wrzesień 2007 r. Możliwości pozyskiwania środków przez Fundusze Pożyczkowe i Gwarancyjne Regionalne Programy Operacyjne Departament.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Informacji i Promocji Warszawa, 28 czerwca 2007 r. Wytyczne w zakresie informacji i promocji.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 01Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 z 11 lipca.
System ewaluacji NPR i NSRO
Założenia działalności Krajowej Instytucji Wspomagającej PO KL na lata Beata Puszczewicz Fundacja Fundusz Współpracy.
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
Plan komunikacji PO KL - założenia
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 01Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka,
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Ewaluacja w ramach ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGiP MARZEC 2005 Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Narodowa Strategia Spójności
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO WYDZIAŁ EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO 19 czerwca 2007 r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Regionalna Grupa Sterująca Ewaluacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 24 kwietnia 2009 r. Olsztyn Organizacja Posiedzenia współfinansowana z Unii Europejskiej.
System ewaluacji polityki spójności w Polsce Doświadczenia i perspektywy Stanisław Bienias Krajowa Jednostka Oceny Rzeszów, 26 listopada 2008 r.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Skład i rola Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny
Przepływy finansowe w regionalnych programach operacyjnych - Kontrakt Wojewódzki i dotacja rozwojowa Stała Konferencja Współpracy Olsztyn, 29 listopada.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Narodowa Strategia Spójności
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1 Podsumowanie wdrażania Regionalnego.
Plan Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata oraz sprawozdawczość z Planu Komunikacji Jolanta.
PROCES PROGRAMOWANIA ROZWOJU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO NA LATA Konsultacje społeczne projektu Strategii rozwoju województwa kujawsko-pomorskiego.
Robert Grabeł Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
Empatia empatia.
Europejski Fundusz na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich na lata w ramach programu ogólnego Solidarność i zarządzanie przepływami migracyjnymi.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Zielona Góra, 13 listopada 2008r.
Spotkanie Grupy Sterującej Ewaluacją RPO Toruń, r. Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO.
Człowiek najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Regionalny Program Operacyjny
Informacja w sprawie wniosków o finansowanie lokalnych lotnisk w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Warszawa 26 maja 2006.
I. Działania Stałej konferencji ds. konsultacji funduszy europejskich
Zasada Partnerstwa w ramach funduszy unijnych – perspektywa NGO.
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
(Narodowej Strategii Spójności)
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Zadania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata PIOTR JAN BAŃCZYK
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
STRATEGIA KOMUNIKACJI PROW
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
PLAN EWAULACJI Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 15 grudnia 2015 r.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
Aktualizacja Strategii Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki.
Strategia Komunikacji polityki spójności na lata Marek Kowalski Z-ca Dyrektora Departamentu Zarządzania RPO Lublin, 25 czerwca 2015 r.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Zapis prezentacji:

NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski

01Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 z 11 lipca 2006 r. ustanawiające przepisy ogólne dotyczące EFRR, EFS oraz Funduszu Spójności i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1260/1999 Art. 69: Państwo członkowskie i IZ PO dostarczają informacji na temat operacji i współfinansowanych programów oraz zapewniają ich promocję. Informacje takie kierują do obywateli UE i beneficjentów w celu podkreślenia roli Wspólnoty i zapewnienia przejrzystości pomocy funduszy. IZ PO jest odpowiedzialna za promocję zgodnie z przepisami wykonawczymi do niniejszego rozporządzenia. Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1828 z 8 grudnia 2006 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące EFRR, EFS oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie EFRR (Rozdział II, artykuły 2-10) Podstawy prawne

02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Schemat dokumentów

03Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Strategia komunikacji zawiera co najmniej informacje w zakresie: celów i grup docelowych; strategii i zakresu działań informacyjnych i promocyjnych na rzecz potencjalnych beneficjentów, beneficjentów i opinii publicznej, planowanych do przeprowadzenia przez Państwo Członkowskie lub instytucję zarządzającą i ukierunkowanych na wymiar wartości dodanej pomocy wspólnotowej na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym; indykatywnego budżetu; służb administracyjnych lub podmiotów odpowiedzialnych za realizację działań informacyjnych i promocyjnych; wytycznych dotyczących oceny działań informacyjnych i promocyjnych pod kątem efektywności ścieżek dotarcia i skuteczności w budowaniu świadomości społecznej o programach operacyjnych oraz o roli odgrywanej przez Wspólnotę.

04Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Celem strategicznym działań informacyjnych i promocyjnych jest wspieranie realizacji celów określonych w Narodowej Strategii Spójności przez zachęcanie potencjalnych beneficjentów do korzystania z Funduszy Europejskich dzięki dostarczaniu im informacji niezbędnych w procesie ubiegania się o środki unijne, motywowanie projektodawców do właściwej realizacji projektów oraz kształtowanie świadomości społeczeństwa w zakresie postępów realizacji Narodowej Strategii Spójności oraz efektów wykorzystywania Funduszy Europejskich w Polsce. Cel strategiczny

1. dostarczanie opinii publicznej wiedzy ogólnej w zakresie europejskiej polityki spójności, a w szczególności jej bezpośredniego związku z celami rozwojowymi kraju; 2. budowanie społecznego poparcia i zaangażowania obywateli w realizację celów Narodowej Strategii Spójności; 3. upowszechnianie korzyści płynących z wykorzystywania Funduszy Europejskich, a pośrednio z integracji z Unią Europejską; 4. wsparcie beneficjentów w procesie pozyskiwania środków z Funduszy Europejskich przez profesjonalną informację i motywację; 5. budowa zaufania do instytucji zajmujących się wdrażaniem Funduszy Europejskich przez zapewnienie profesjonalnych kadr oraz przejrzystości działania instytucji i procedur; 6. upowszechnianie mechanizmów współpracy z partnerami społecznymi i gospodarczymi, środowiskami opiniotwórczymi oraz pobudzanie dialogu instytucji zaangażowanych we wdrażanie funduszy z beneficjentami oraz wymiany doświadczeń między nimi; 7. zapewnienie możliwości efektywnej współpracy, wymiany doświadczeń i dialogu pomiędzy instytucjami zaangażowanymi w proces wdrażania Funduszy Europejskich. 05Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Cele operacyjne

Działania informacyjne i promocyjne dotyczące polityki spójności Unii Europejskiej będą kierowane do trzech podstawowych grup: ogółu społeczeństwa, beneficjentów, potencjalnych beneficjentów Funduszy Europejskich. Ponadto działania komunikacyjne w Polsce adresowane będą również do: mediów, partnerów społecznych i gospodarczych, instytucji zaangażowanych we wdrażanie Funduszy Europejskich, decydentów i liderów, środowisk opiniotwórczych (artyści, kościoły i związki wyznaniowe, sportowcy, branża reklamowa itp.) Z szerokiej grupy opinii publicznej wyodrębnione zostaną dwie szczególne podgrupy: młodzież, odbiorcy rezultatów. 06Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Grupy docelowe

07Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, wspólna nazwa – FUNDUSZE EUROPEJSKIE idea przewodnia – FE Napęd twórczych przemian określenie minimalnych zasad i standardów działań informacyjnych i promocyjnych – pozyskiwanie informacji zwrotnych jasny podział kompetencji między IK NSRO, IZ PO, IZ RPO, IP oraz IP2 koordynacja informacji na poziomie województw – marszałkowie, grupy robocze współpraca w zakresie informowania ze wszystkimi programami, także rolnymi i rybnymi określenie minimalnych zasad i standardów działań informacyjnych i promocyjnych wzmocnienie roli Grupy Sterującej ds. Informacji i Promocji (zarządzenie MRR) nacisk na komunikację wewnętrzną polityka szkoleniowa jako część informacji i promocji Strategia i zakres działań

08Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Niespójny system :

09Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Wspólny, spójny system wizualizacji

Oznaczenia regionalne 10Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa,

11Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Indykatywny budżet - programy krajowe w Program operacyjny Planowana wartość środków PO PT PO IiŚ PO RPW PO KL PO IG SUMA

12Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Indykatywny budżet - programy regionalne w RPO DOLNOŚLĄSKIE RPO KUJAWSKO- POMORSKIE RPO LUBELSKIE RPO LUBUSKIE RPO ŁÓDZKIE RPO MAŁOPOLSKIE RPO MAZOWIECKIE RPO OPOLSKIE RPO PODKARPACKIE RPO PODLASKIE RPO POMORSKIE RPO ŚLĄSKIE RPO ŚWIĘTOKRZYSKIE RPO WARMIŃSKO- MAZURSKIE RPO WIELKOPOLSKIE RPO ZACHODNIOPOMORSKIE RAZEM Łącznie programy krajowe i regionalne –

13Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Instytucje zaangażowane w system informacji i promocji – 114: Program operacyjny IK/IZIPIP2 IK NSRO100 PO IŚ1625 PO IG135 PO KL11923 PO RPW110 PO PT100 EWT100 RPO1645 SUMA233358

dla społeczeństwa celem polityki informacyjnej i komunikacji jest podniesienie świadomości o roli Funduszy Europejskich w rozwoju kraju i spowodowanie w rezultacie bardziej pozytywnych postaw wobec Wspólnoty, a także mobilizacja wokół celów rozwojowych; skuteczna komunikacja w przypadku beneficjentów i potencjalnych beneficjentów ma się wyrażać w rosnącej liczbie spełniających wymagania, dobrej jakości wniosków i dobrze prowadzonych projektów; dla partnerów społecznych i gospodarczych politykę informacyjną można uznać za sukces, jeśli zostaną oni włączeni w proces upowszechniania efektów wdrażania Funduszy, są dobrze i nas czas poinformowani o wydarzeniach i potencjalnych zmianach, chętnie i aktywnie współpracują z administracją w zakresie upowszechniania funduszy oraz zostanie wykorzystany ich potencjał, także w ramach komitetów monitorujących i Komitetu Koordynującego NSRO. 14Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Ewaluacja (1):

15Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Ewaluacja (2): dla instytucji zaangażowanych we wdrażanie Funduszy politykę informacyjną można uznać za sukces, jeżeli proces decyzyjny wewnątrz programów działa płynnie, poszczególne instytucje są w stanie profesjonalnie i terminowo wypełnić swe funkcje, istnieje dobry przepływ informacji pomiędzy wszystkimi instytucjami zaangażowanymi we wdrażanie funduszy zarówno na poziomie krajowym, jak i regionalnym; w przypadku mediów należy oceniać ich zaangażowanie w proces informowania o funduszach oraz częstotliwość, jakość i rzetelność przekazu generowanego przez media.

Konsultacje Strategii Komunikacji (1): 16Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Strategia była tworzona od 2006 roku na podstawie: - wspólnych prac wszystkich Instytucji Zarządzających - prac Instytutu Marki Polskiej - uwag ekspertów zewnętrznych Jest komplementarna wobec Wytycznych MRR w zakresie informacji i i promocji, które były także konsultowane społecznie.

1.Departament Unii Europejskiej i Współpracy Międzynarodowej, MRR 2.Instytucja Zarządzająca POIG, MRR 3.Instytucja Zarządzająca POIS, MRR 4.Instytucja Zarządzająca POPT, MRR 5.Kancelaria Prezesa Rady Ministrów 6.Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 7.Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych 8.Ośrodek Przetwarzania Informacji 9.Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego 10.Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego 11.Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego 12.Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska Wrocław 13.Związek Harcerstwa Polskiego 17Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Konsultacje Strategii Komunikacji (2): W sumie 120 uwag, większość uwzględniono

18Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Większość uwag miała charakter redakcyjny, doprecyzowujący Część uwag miała charakter pytań, wątpliwości – wyjaśnienia dodano bądź w tekście Strategii bądź ograniczono się do wyjaśnień w tabeli Zgodnie z sugestiami zgłaszających uzupełniono analizę SWOT Dodano nazwę docelowej strony internetowej System komunikacji – nie utrwala układu pionowego, jednak konieczny jest szczegółowy podział kompetencji. Także IP i IP2 mogą komunikować się z opinia publiczną, jeśli tak zostanie to uzgodnione w danym programie operacyjnym Słownik – powstanie na stronach www, aby był tworem żywym. Powołana zostanie w tym celu grupa robocza; planujemy nawiązać współpracę z przedstawicielami Rady Języka Polskiego Debaty obywatelskie – dodano jako jedno z rekomendowanych narzędzi marketingu obywatelskiego Ewaluacja – potrzebna jest także grupa robocza współpracująca z Krajowa Jednostką Oceny Uwagi:

19Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Propozycja powołania w ramach Komitetu Koordynacyjnego grupy roboczej, która będzie się zajmowała koordynacją działań informacyjnych i promocyjnych między MRR, MRiRW, UKIE i Reprezentacją Komisji Europejskiej. Uruchomienie kampanii wizerunkowej dla Narodowej Strategii Spójności od 20 grudnia 2007 do końca lutego 2008 Otwarcie punku informacyjnego MRR we współpracy z UKIE Plany :

20Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Dziękuję za uwagi i uwagę Aleksandra Sztetyłło-Budzewska Departament Informacji i Promocji Instytucja Koordynująca Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia w zakresie informacji i promocji Ministerstwo Rozwoju Regionalnego