FORMA EGZAMINU MATURALNEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Advertisements

Nowa” Matura 2015 Języki obce
Czy uważasz, że na I roku studiów licencjackich powinna być obowiązkowa indywidualna lektura grecka w oryginale?
MATURA.
Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
Nad Niemnem ELIZY ORZESZKOWEJ
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Egzamin maturalny Centrum Edukacji Dorosłych TORUŃ2009/2010.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMIN MATURALNY części ustnej Składa się z części ustnej, ocenianej w szkole, części pisemnej oraz z części pisemnej, ocenianej.
Poziom rozszerzony Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie Opracowała Anna Horodelska.
Poziom rozszerzony Opracowała Anna Horodelska Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny 2008 Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Siedlcach.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA POLSKIEGO 2008
Egzamin maturalny w 2013 roku.1 Egzamin maturalny w 2013 roku podstawowe informacje - przypomnienie oraz szczegółowa organizacja w VILO.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
1. Egzamin maturalny przeprowadza się jeden raz w roku w sesji: 2 Egzamin maturalny od 2005 roku. wiosennej Harmonogram przeprowadzania egzaminu ustala.
Prezentacja maturalna z języka polskiego
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
Egzamin maturalny w 2013 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r.(Dz.U. nr 83, poz.562) z późniejszymi zmianami Procedury.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
MATURA 2010 podstawowe informacje o egzaminach wykonał Zbigniew Szubert.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Zmiany w egzaminie maturalnym w roku szkolnym 2011/2012
1 Egzamin maturalny w 2015 roku podstawowe informacje.
Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.
Matura 2015.
Maturzyści przed maturą pisemną zastanawiają się:
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Od roku szkolnego 2014/2015. Co spowodowało, że egzamin maturalny musiał się zmienić ? Zmiana podstawy programowej Zużycie się dotychczasowej formuły.
MATURA Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2012/2013.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
I LO Bytów STRATEGIA DZIAŁANIA:  CEL  ETAP (STUDIA)  ETAP (REKRUTACJA)  ETAP (MATURA)  DZIEŃ DZISIEJSZY.
Modyfikacja egzaminu maturalnego
Opracowała : Kinga Awgul STRUKTURA EGZMINU MATURALNEGO USTNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD 2012 ROKU.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Filmik matura:) Zmiany? Najpierw dokonać wyboru… PRZEDMIOTY OBOWIĄZKOWE PISEMNY USTNY PRZEDMIOTY DODATKOWE ALE OBOWIĄZKOWE /wszystkie pisemne oraz na.
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
NOWA MATURA, czyli nie taki diabeł straszny jak go maluj ą …
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
Poziom rozszerzony Opracowała Anna Horodelska Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO Matura ustna.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
NOWA MATURA OD ROKU 2016.
Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2017/2018.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2017/2018
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zapis prezentacji:

FORMA EGZAMINU MATURALNEGO Opracowała: Anna Horodelska

Czytanie ze zrozumieniem Tworzenie tekstu własnego Matura zewnętrzna Czytanie ze zrozumieniem Tworzenie tekstu własnego

Nowa Matura Profil podstawowy Profil rozszerzony Arkusz profilu podstawowego i rozszerzonego składa się z dwóch części: czytania ze zrozumieniem i wypracowania

W trakcie pisania egzaminu zdający mogą korzystać ze słownika ortograficznego i słownika poprawnej polszczyzny.

Rozwinięcie Kompozycja Styl Język Zapis Walory Punktacja Rozwinięcie Kompozycja Styl Język Zapis Walory

Poziom podstawowy Proporcje punktów przyznanych za wypracowanie na poziomie podstawowym są następujące: rozwinięcie tematu – 25 punktów = 50% kompozycja – 5 punktów = 10% styl – 5 punktów = 10% język – 12 punktów = 24% zapis 3 punkty = 6% razem – 50 punktów = 100%

Poziom rozszerzony Proporcje punktów przyznawanych za wypracowania na poziomie rozszerzonym: rozwinięcie tematu – 26 punktów = 65% kompozycja – 2 punkty = 5% styl – 2 punkty = 5% język – 8 punktów = 20% zapis – 2 punkty = 5% razem – 40 punktów = 100%

Maturzysta może uzyskać dodatkowe punkty spoza puli oceny za tzw Maturzysta może uzyskać dodatkowe punkty spoza puli oceny za tzw. szczególne walory pracy. Przyznaje się je wtedy, gdy w pracy pojawiły się konstatacje wynikające z erudycji piszącego i były one funkcjonalne wobec tematu. Szczególnym walorem może być również oryginalna kompozycja pracy, nieszablonowe ujęcie tematu, wyjątkowo piękna, bogata polszczyzna. Suma punktów uzyskanych za wypracowanie nie może jednak przekroczyć 50.

Przydatne linki 1. http://www.arkuszematuralne.pl/?func=show_cat&id=6 2. http://www.oke.waw.pl/?go=page&id=60 3.http://www.edulandia.pl/matura.htm?adwords&gclid=CKX4zbCuk5YCFQxgQgod4TpvEw 4. http://www.maturalne.net/arkusze-maturalne/jezyk-polski/ 5.http://www.cke.edu.pl/index.php?option=content&task=view&id=91&Itemid=93 6. http://matura.onet.pl/tematy.html 7. http://www.matura.oswiata.org.pl/zadania.php3?co=1 8. http://matura.servis.pl/arkusze.php 9. http://www.e-lektury.pl/lektury_platne.php?dzial=3 10. http://klp.pl/

Matura wewnętrzna - prezentacja Budowa konspektu Na podstawie http://www.cke.edu.pl/images/stories/Inf_mat_od2008/polski_calosc.pdf

II. Literatura przedmiotu III. Ramowy plan wypowiedzi Wzór dokumentu, z którego zdający może korzystać podczas egzaminu Dokument nie powinien przekraczać 1 strony formatu A4. Imię i nazwisko TEMAT I. Literatura podmiotu II. Literatura przedmiotu III. Ramowy plan wypowiedzi 1. Określenie problemu 2. Kolejność prezentowanych argumentów (treści) 3. Wnioski IV. Materiały pomocnicze 1. .............................. 2. .............................. 3. .............................. Podpis zdającego

I. Literatura podmiotu: Przemysław Kasztelewicz Temat pracy: Przedstaw twórczość wybranego pisarza współczesnego, wskazując na uniwersalne i specyficzne cechy jego dzieł. I. Literatura podmiotu: 1. Márquez, Gabriel García, Sto lat samotności, Warszawa 2005. 2. Márquez, Gabriel García, O miłości i innych demonach, Warszawa 1996. 3. Márquez, Gabriel García, Dwanaście opowiadań tułaczych, Warszawa 2002.

II. Literatura przedmiotu: 1. Gawlikowska Joanna, Przeboje prozy XX wieku, Warszawa 2001. 2. Grodecka Aneta, Słownik pisarzy i dzieł współczesnych, Warszawa 2003. 3. Leksykon dzieł i tematów literatury powszechnej, pod redakcją Lidii Domańskiej i Heleny Klimek, Warszawa 2002. 4. Literatura świata, pod redakcją Jolanty Skrudy, Ewy Zuberbier i Anny Tarnowskiej, Warszawa 2006. 5. http://www.themodernword.com/gabo/ 6. http://www.barbaramrowca.republika.pl/

III. Ramowy plan wypowiedzi: 1. Określenie problemu: Czym jest literatura iberoamerykańska? Krótkie przedstawienie biografii G.G. Márqueza. Realizm magiczny-charakterystyczna stylistyka Márqueza.

2. Kolejność prezentowanych treści a. Sto lat samotności: Krótkie omówienie treści. Przedstawienie problematyki powieści. Czas i przestrzeń-magia i nierzeczywistość. Trzy wymiary powieści-biblijny, historyczny i magiczny. Uniwersalizm powieści-cykliczność życia, przemijalność, śmierć, samotność. „Sto lat samotności” jako epopeja Ameryki Łacińskiej.

b. O miłości i innych demonach: Krótkie omówienie treści. Miłość jako demon w życiu człowieka. Wina i kara, grzech oraz zawiść-uniwersalne tematy osnute realizmem magicznym. Specyficzne przedstawienie miłości. c. Dwanaście opowiadań tułaczych : Formy opowiadań jako kontynuacja świata kafkowskiego: Cechy opowiadań- kafkowski styl. Parabolizacja rzeczywistości. Nowe tchnienie w literaturze.

IV. Materiały pomocnicze: 3. Wnioski: Wyjątkowość dzieł G.G. Márqueza. Márquez- mistrz narracji. Márquez jako pisarz, który w jednej chwili potrafi przenieść czytelnika w świat magii i nierzeczywistości. Podsumowanie. IV. Materiały pomocnicze: Kartka z cytatami

Egzamin: a) w części pierwszej sprawdzana jest umiejętność mówienia, wiedza w zakresie wyznaczonym przez temat i wykorzystanie przygotowanych materiałów pomocniczych, b) w części drugiej, w której sprawdzane są: rozumienie pytań przez zdającego, umiejętność formułowania odpowiedzi, umiejętność uzasadniania własnego stanowiska, egzaminatorzy podejmują ze zdającym rozmowę dotyczącą tematu lub/i bibliografii; zadane pytania odnotowują w protokole egzaminu,

c) w obu częściach egzaminu, które są dla zdającego obowiązkowe, sprawdza się i ocenia: sprawność oraz poprawność językową. Nie ocenia się oddzielnie języka prezentacji i języka rozmowy. Jeżeli zdający nie podjął rozmowy, nie uzyskuje punktów za język. d) rozmowę na wybrany przez ucznia temat przeprowadza się po wygłoszonej prezentacji.

Powodzenia