Szkoła Podstawowa nr 28 w Rybniku - Kamieniu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Wyrównywanie szans edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Stróżach.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Co to jest TIK?.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Wykorzystanie TI w wyrównywaniu szans edukacyjnych
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Dydaktyka ogólna.
Opis udziału szkoły w innowacji pedagogicznej polegającej na wdrażaniu kształcenia otwartego (e-learning).
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Projekt: ZMYSŁOWY ŚWIAT DZIECKA. Stowarzyszenie „RÓWNE SZANSE” powstało w maju 2008 roku. W ramach swojej statutowej działalności prowadzi: - Niepubliczną.
TIK w pracy nauczyciela
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Projekt Kim będziesz?.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Sopocka Akademia Tenisowa
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa nr 28 w Rybniku - Kamieniu WDRAŻANIE E-LEARNINGU WYKORZYSTANIE TI W WYRÓWNYWANIU SZANS EDUKACYJNYCH UCZNIÓW SP28 W RYBNIKU Szkoła Podstawowa nr 28 w Rybniku - Kamieniu

E-Learning – nowoczesna metoda nauczania W grudniu 2008 roku 14 nauczycieli naszej szkoły ukończyło kurs doskonalący „Platformy edukacyjne w nauczaniu”. Przygotowało nas to do wdrożenia e-learningu jako dopełnienia i uatrakcyjnienia tradycyjnych metod nauczania. PRZYKŁADOWE ZASWIADCZENIE UKOŃCZENIA DOSKONALENIA ZAWODOWEGO Szkoła Podstawowa nr 28 w Rybniku - Kamieniu

E-Learning – nowoczesna metoda nauczania Narzędziem wdrażania e-learningu w naszej szkole jest platforma e-learningowa Moodle. Zapewnia ona uczniom dostęp do różnych kursów, możliwość powrotu do partii materiału w dowolnej, dogodnej dla ucznia chwili, możliwość wyboru tempa nauki. Na platformie uczniowie mogą korzystać z wielu materiałów, rozwiązywać quizy, brać udział w sondach i konkursach, uczestniczyć w interaktywnych lekcjach. Uczeń ma możliwość komunikacji zarówno z nauczycielem prowadzącym, jak i z innym uczniami. Do komunikacji wykorzystuje się swoje własne konto na platformie, pocztę e- meilową, fora internetowe i czat. Pracę ucznia nadzoruje nauczyciel prowadzący kurs, istnieje możliwość wymiany plików, konsultowania, komentowania i oceniania prac ucznia. Szkolna platforma e-learningowa jest zazwyczaj dopełnieniem zajęć, np. zapoznanie się uczniów z materiałem na następne zajęcia, powtórzenie i utrwalenie partii materiału, wykonanie pracy domowej, przygotowanie się do sprawdzianu ect. Nieoceniona jest rola e-learningu w pracy z uczniem przejawiającym abesncję szkolną z powodów zdrowotnych. Pomimo nieobecności uczeń może pozostawać w kontakcie z nauczycielem, wykonując zadane przez niego zadania. Sprawia to, iż po powrocie do szkoły uczeń ma mniej zaległości w nauce. Szkoła Podstawowa nr 28 w Rybniku - Kamieniu

E-Learning – nowoczesna metoda nauczania Szkolna platforma zdalnego nauczania znajduje się pod adresem internetowym www.wom.edu.pl/sp28 Jest to sprawdzony i bezpieczny serwer Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej w Rybniku. Uczniowie mogą dostać się na platformę e-learningową bezpośrednio ze strony głównej szkolnej witryny internetowej. Szkolna platforma zdalnego nauczania znajduje się pod adresem internetowym www.wom.edu.pl Jest to sprawdzony i bezpieczny serwer regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej w Rybniku. Uczniowie mogą dostać się na platformę e-learningową bezpośrednio ze strony głównej szkolnej witryny internetowej. Szkoła Podstawowa nr 28 w Rybniku - Kamieniu

E-Learning – nowoczesna metoda nauczania W chwili obecnej mamy już 139 zarejestrowanych użytkowników szkolnej platformy e-learningowej. Szkoła Podstawowa nr 28 w Rybniku - Kamieniu

Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Do uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych uczęszczających do naszej szkoły należą przede wszystkim: uczniowie przejawiający specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną (upośledzenie umysłowe, system szkoły specjalnej) uczniowie z ADHD W naszej szkole organizuje się dla tych uczniów różne formy pomocy pedagogiczno-psychologicznej, są to: zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze zajęcia korekcyjno-kompensacyjne zajęcia rewalidacyjne zajęcia indywidualne zajęcia logopedyczne zajęcia socjoterapeutyczne Szkoła Podstawowa nr 28 w Rybniku - Kamieniu

TI w nauczaniu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych Nowoczesne technologie komputerowe i informacyjne znacznie wspierają edukację uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w naszej szkole. Są zazwyczaj stosowane jako środek wspomagający, uzupełniający nauczanie dziecka, ale w dzisiejszych czasach po prostu nie da się go nie stosować. Uczenie się z wykorzystaniem TI jest bardziej efektywne, ponieważ angażuje nie tylko umysł dziecka, ale i emocje, pozwala mu częściej być twórczym niż odtwórczym, pobudza go do większej aktywności, wyzwala motywację. Szkoła Podstawowa nr 28 w Rybniku - Kamieniu

Szkoła Podstawowa nr 28 w Rybniku - Kamieniu Metody nauczania z wykorzystaniem TI stosowane z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych Nasi pedagodzy – specjaliści (oligofrenopedagodzy, logopeda) stosują nowoczesne metody pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, metody te wykorzystują technologię informacyjną, niektóre z nich to: Bledned learning – czyli łączenie i przeplatanie jednocześnie dwóch lub kilku strategii nauczania (np.. E-learning i nauczanie tradycyjne, lub praca z programem multimedialnym i nauczanie tradycyjne) Wykorzystanie interaktywnych słowników on-line i encyklopedii – uczniowie będący wzrokowcami znacznie szybciej przyswajają sobie wiedzę zdobytą z wykorzystaniem zmysłu wzroku Interaktywne ćwiczenia i gry internetowe – udostępnienie treści edukacyjnych online lub offline i ich połączenie z formą zabawy jest jedną z metod aktywizujących uczącego się, podnosi jego motywację do nauki, ułatwia uczenie się i zapamiętywanie, poprawia efektywność obu tych procesów oraz pozwala uczącemu się na szybsze osiągnięcie sukcesu. Uczniowie rozwiązują zróżnicowane zadania interaktywne: krzyżówki, rebusy, łamigłówki, szarady, quizy, domina obrazkowe, zagadki. Obserwujemy, że metoda ta zwiększa koncentracje uwagi dziecka i podtrzymuje zainteresowanie treściami dydaktycznymi. WebQuests – metoda ta wykorzystuje Internet jako źródło informacji, uczeń docieka i poszukuje wiedzy w oparciu o zasoby wirtualnego świata. Uczniowie maja za zadanie wyszukać informacje na zadany temat. Ponieważ musza przeanalizować materiał w określonym zakresie i wyciagnąć wnioski, wykorzystanie WebQuestów na zajęciach wspomaga myślenie ucznia na poziomie analizy, syntezy i oceny. Szkoła Podstawowa nr 28 w Rybniku - Kamieniu

Szkoła Podstawowa nr 28 w Rybniku - Kamieniu Programy multimedialne wykorzystywane na zajęciach z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych: Nasi pedagodzy – specjaliści (oligofrenopedagodzy, logopeda) na zajęciach z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych wykorzystują ciekawe programy multimedialne, niektóre z nich, to: Porusz umysł ABC Reksia, Przygody Bolka i Lolka Kangurek Socrates 101 Socrates 102 Alfabet Poznaję literki Mój pierwszy elementarz Stop dysleksji Szkoła Podstawowa nr 28 w Rybniku - Kamieniu

Szkoła Podstawowa nr 28 w Rybniku - Kamieniu Zasoby Internetu wykorzystywane na zajęciach z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych W rozwiązywaniu szeroko pojętych problemów edukacyjnych i reedukacyjnych nasi pedagodzy wykorzystują zasoby Internetu, niektóre z nich, to: POLSKIE TOWARZYSTWO DYSLEKSJI: www.ptd.edu.pl DYSLEKSJA I JEJ PROBLEMY: www.dysleksja.pl DYSKALKULIA I JEJ PROBLEMY: www.dyscalculia.org [ strona w j. angielskim] INSTYTUT EDUKACJI MATEMATYCZNEJ 'ARS MATHEMATICA': www.iem.edu.pl NIEPUBLICZNA PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA: www.terapiadladzieci.pl TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ-REEDUKACJA: www.reedukacja.pl TRUBNOŚCI W CZTYANIU I PISANIU - http://reedukacja.prv.pl/ INTERNETOWE CENTRUM INFORMACJI EDUKACYJNEJ: www.edu.com.pl POLSKIE TOWARZYSTWO LOGOPEDYCZNE: www.logopedia.umcs.lublin.pl CENTRUM LOGOPEDYCZNE: www.logopedia.pl NADPOBUDLIWOŚĆ PSYCHORUCHOWA ADHD: www.adhd.info.pl POLSKIE TOWARZYSTWO ADHD: www.ptadhd.pl Szkoła Podstawowa nr 28 w Rybniku - Kamieniu

Szkoła Podstawowa nr 28 w Rybniku - Kamieniu Zasoby Internetu wykorzystywane na zajęciach z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych W rozwiązywaniu szeroko pojętych problemów edukacyjnych i reedukacyjnych nasi pedagodzy wykorzystują zasoby Internetu, niektóre z nich, to: KAMPANIA NA RZECZ ADHD: www.adhd.org.pl NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ I JEJ RÓŻNE ASPEKTY: www.niepelnosprawni.pl PROBLEMY ZWIĄZANE Z INTEGRACJĄ OSÓB PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH: www.integracja.org POLSKIE STOWARZYSZENIE NA RZECZ OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: www.psouu.org.pl NOWOCZESNY TRENING MÓZGU: ADHD, ADD, DYSLEKSJA,ZACHAMOWANIA: www.biofeedback.pl INSTYTUT ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA: www.cudownedziecko.pl Szkoła Podstawowa nr 28 w Rybniku - Kamieniu