Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Perspektywy rozwoju spółdzielczości socjalnej w kontekście dotychczasowych doświadczeń związanych z wdrażaniem PO KL i PO FIO.
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Szkolenia dla pracowników Jednostek Samorządu Terytorialnego
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
18 czerwca 2009 Działania ukierunkowane na realizację idei dobrego rządzenia w Priorytecie V PO Kapitał Ludzki – Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji.
Wrocław, Plan działania na 2007/2008 rok dla Priorytetu V PO KL.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
© 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
POWER OBSZAR Wzmocnienie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej (kontekst krajowy) 15 kwietnia 2013 r.
Inwestowanie w rozwój instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Departament Polityki Rodzinnej Wspieranie rozwoju usług opieki nad dziećmi w wieku.
System ewaluacji NPR i NSRO
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO WYDZIAŁ EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO 19 czerwca 2007 r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Rola i doświadczenia Wojewody Małopolskiego w obecnym i przyszłym okresie programowania Stanisław.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Badania ewaluacyjne w ramach PO KL w latach Kazimierz Dolny, września 2008 r. Uwaga: Dane za rok 2009, przedstawione w prezentacji nie.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Projekty Europejskiego Funduszu Społecznego wdrażane w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości © Warszawa, System ewaluacji PO KL Priorytetu II działań 2.1, 2.2 SPOTKANIE INAUGURUJĄCE PRACE GRUPY.
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Paweł Chorąży, Dyrektor Departamentu Zarządzania EFS
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Gdańsk, r. Departament Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJA DOT. DZIAŁAŃ EWALUACYJNYCH w ramach PO KL 2007 – 2013 w województwie pomorskim.
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Sprawozdanie z działań ewaluacyjnych realizowanych przez Instytucję Pośredniczącą PO KL II stopnia – Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku w 2014 r. Gdańsk,
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Regionalne Centrum Rozwoju Społecznego w Toruniu.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Priorytet V. „Dobre zarządzanie” Działanie 5.2 „Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej”, Poddziałanie „Systemowe wsparcie funkcjonowania.
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Zapis prezentacji:

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Departament Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego Instytucja Pośrednicząca dla Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki www.ip.mac.gov.pl

Działania Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji oraz jednostek samorządu terytorialnego na rzecz wzrostu satysfakcji klientów urzędów administracji samorządowej

Rola Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji Inspirowanie JST do podnoszeniu jakości usług Wspieranie istniejących tendencji do samodoskonalenia i mierzenia satysfakcji klientów

Priorytet V POKL Dobre rządzenie Cel szczegółowy 1 Poprawa zdolności regulacyjnych administracji publicznej, w obszarach istotnych dla funkcjonowania przedsiębiorstw Cel szczegółowy 2 Poprawa jakości usług poprzez zwiększenie efektywności procesów zarządzania w administracji rządowej w obszarach istotnych dla funkcjonowania przedsiębiorstw Cel szczegółowy 3 Sprawne państwo na poziomie lokalnym i regionalnym Cel szczegółowy 4 Wzrost udziału organizacji pozarządowych oraz partnerów społecznych w tworzeniu i realizacji polityk publicznych w celu poprawy jakości, trafności, skuteczności, użyteczności tych polityk

Cel szczegółowy 3 – Sprawne państwo na poziomie lokalnym i regionalnym Oczekiwane efekty Poprawa standardów zarządzania w jednostkach samorządu terytorialnego poprzez wdrożenie do 2015 r. w urzędach jst: systemów zarządzania satysfakcją klienta (20%), systemów wspierających zarządzanie jakością (30%), standardów zarządzania zasobami ludzkimi (40%) oraz modernizację dostępu do informacji publicznej (20%. Poprawa jakości aktów prawa wydanych przez organy jednostek samorządu terytorialnego poprzez obniżenie do 2015 r. o 5% liczby decyzji uchylonych w stosunku do liczby decyzji zaskarżonych Standaryzacja oraz wzrost jakości elektronicznych usług publicznych poprzez wdrożenie co najmniej 20 e-usług świadczonych przez 80% jednostek samorządu terytorialnego oraz zespoloną wojewódzką administrację rządową do 2015 r. Wdrożenie systemu monitorowania polityk publicznych w województwie przez co najmniej 50% samorządów województw do końca 2015 r.

Postępy we wdrażaniu Działania 5.2 Dofinansowanie uzyskało 414 projektów na kwotę ponad 680 mln zł, tj. ponad 2/3 całej alokacji Do końca października 2012 r. podpisano 399 umów z beneficjentami na kwotę 635 mln zł

Działania doskonalące w projektach 1416 Liczba JST objętych wsparciem 615 Systemy mierzenia jakości usług i satysfakcji klienta 484 Inne nowoczesne modele doskonalenia zarządzania publicznego (PRI, BSC, EFQM, CAF) 448 System Zapewniania Jakości zgodne z normą ISO 9001 221 Biura obsługi klienta 101 Budżet zadaniowy

Przykłady rozwiązań wdrażanych w projektach Badania ankietowe satysfakcji klienta Organizacja Biur Obsługi Klienta Uruchamianie platform informatycznych pozwalających na gromadzenie informacji nt. satysfakcji klienta oraz uwzględnianie ich w planowaniu strategicznym oraz budżetowym organizacji

Efekty działań modernizujących urzędy samorządu terytorialnego

Badanie Omnibus na temat satysfakcji z obsługi i dostępu do informacji publicznej w urzędach JST CBOS 29 listopada – 6 grudnia 2006 roku 28 listopada – 5 grudnia 2007 roku 30 listopada – 8 grudnia 2010 roku. Pentor 29 listopada – 6 grudnia 2011 roku.

Wyniki badań – urzędy ogólnie Urzędy działają sprawnie i realizują swoje zadania szybko i terminowo Urzędy są nakierowane na rozwiązywanie problemów i sprawną obsługę Klienci na ogół znają swoje prawa Klienci na ogół wiedzą według jakich zasad są podejmowane decyzje w ich sprawach Struktura oraz system informacji na ogół pozwalają na sprawne poruszanie się w urzędach

Respondenci - Czy w tym roku załatwiał(a) Pan(i) jakieś sprawy w …?

Rok 2012 – badanie ewaluacyjne Działania 5.2 POKL Cel badania: kompleksowa ocena działań podejmowanych w ramach projektów konkursowych z Poddziałania 5.2.1 PO KL Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej oraz ocena trwałości zastosowanych mechanizmów, wdrożeń usprawnień zarządczych.

Założenia badania ewaluacyjnego Badaniem objęto 614 JST, które w ramach zrealizowanych projektów wdrożyły następujące mechanizmy i usprawnienia zarządcze przyczyniające się do poprawy ich funkcjonowania: systemy rozwoju kompetencji kadr; udoskonalenia strony Biuletynu Informacji Publicznej; utworzenie Biura/Punktu/Stanowiska Obsługi Klienta/Interesanta; usługi świadczone dla klientów drogą elektroniczną; usprawnienia komunikacji wewnętrznej lub z innymi urzędami przy pomocy technologii informatycznych; wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001; przeprowadzenie samooceny organizacji według modelu CAF; system monitorowania satysfakcji klientów; usprawnienia w zakresie procedury aktualizowania opisu świadczonych usług.

Ogólny wpływ zrealizowanych projektów na funkcjonowanie urzędu

Ogólny wpływ zrealizowanych projektów na wzrost satysfakcji klientów

Monitorowanie jakości usług publicznych - wzrost satysfakcji klientów urzędów JST przykłady projektów wspieranych przez MAC

Rok 2009 – konkurs na dofinansowanie projektów innowacyjnych Temat „Monitorowanie jakości usług publicznych, m.in. poprzez wspieranie tworzenia wskaźników typu quality of governance, quality of life o zasięgu krajowym, wspieranie upowszechniania tzw. Indeksów dobrej gminy oraz benchmarking”

Informacje o konkursie 50 mln PLN Alokacja finansowa 39 Liczba złożonych wniosków 11 Liczba zawartych umów 7 Liczba projektów z zaakceptowanymi strategiami wdrażania

Cel projektu Budżet projektu 5 051 800 PLN Realizator Kraków i Poznań Projekt: Monitorowanie jakości usług publicznych jako element zintegrowanego systemu zarządzania jednostkami samorządu terytorialnego Cel projektu Opracowanie i wdrożenie modułowego modelu monitorowania jakości usług oraz życia mieszkańców, zintegrowanego z systemem zarządzania JST, wspartego informatycznym systemem wspomagania decyzji oraz zarządzania ryzykiem na poziomie strategicznym i operacyjnym. System umożliwia stały monitoring zadowolenia mieszkańców z usług świadczonych przez JST i pozwala na weryfikację poprawności założeń strategicznych oraz budżetowych. Budżet projektu 5 051 800 PLN Realizator Kraków i Poznań

Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Projekt: Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznychi Jakości Życia Cel projektu Projekt zakłada stworzenie: Lokalnego system monitorowania jakości usług publicznych; Regionalnej Mapy Jakości Życia; Pomorskiej Sieci Dialogu, funkcjonującej w powiązaniu z Pomorskim Kongresem Obywatelskim. Budżet projektu 4 411 371,50 PLN Realizator Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową

Dziękuję za uwagę Andrzej Trzęsiara Zastępca Dyrektora Departamentu Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji andrzej.trzesiara@mac.gov.pl www.administracja.mac.gov.pl