Wykonała Natalia Pałczyńska Va.  Ś cieki komunalne  Zanieczyszczenia biologiczne  Sp ł ywy z terenów rolniczych  Ś cieki z zak ł adów produkcyjnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prąd elektryczny Paweł Gartych kl. 4aE.
Advertisements

Elektrownia Konrad Kurpiel II Ti.
Przygotował Wiktor Staszewski
GLOBALNE OCIEPLENIE KLIMATU
NA PODSTAWIE SKIEROWANIA Z O Ś RODKA POMOCY SPO Ł ECZNEJ NA PODSTAWIE DOKUMENTU TO Ż SAMO Ś CI Procedura przyj ę cia osoby bezdomnej do Placówki.
,,W przyjaźni z przyrodą”
PORÓD PRAWIDŁOWY - PATOFIZJOLOGIA CIĄŻY i PORODU
BARIERY W GOSPODAROWANIU ZSEiE
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Człowiek zmienia środowisko swojego życia.
Zanieczyszczenia środowiska naturalnego
Zanieczyszczenia powietrza – przyczyny powstawania
Czy oddychamy tym samym powietrzem co Maria Skłodowska-Curie..?
Gumowy Surowiec.
EFEKT CIEPLARNIANY.
Konkurs EKO-BIURO. Rok 2012 mija pod has ł em anga ż owania si ę naszej placówki w dzia ł ania skoncentrowane wokó ł promocji odnawialnych ź róde ł energii,
PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Dziedzictwo kulturowe
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Bogactwa naturalne.
By nie utonąć w śmieciach...
Karolina Kopczyńska i Ola Lichocka
Krajobraz i jego elementy
Quiz o energii odnawialnej.
Ochrona wód przed Zanieczyszczeniami
Odmiany alotropowe węgla
Zaćmienie Słońca.
Recykling Autor: Dominika Wilk.
PARK NARODOWY GÓR STOŁOWYCH
ZANIECZYSZCZENIE GLEBY
Recykling Metoda Odzysku.
Wpływ zanieczyszczeń wody na środowisko
Goście w lesie. Opracowanie: Zespół Szkolno- Przedszkolny w Hołubli
ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA
Kto jest przyjacielem lasu ?
„Kto jest przyjacielem lasu?”
Autor: Jakub Czarnota Wed ł ug mnie przyjacielem lasu jest le ś niczy. Odznacza si ę on szerok ą wiedz ą o ro ś linach i zwierz ę tach, a tak ż e o prawach.
Kto jest przyjacielem lasu Aleksandra Koczut Kim s ą przyjaciele lasu? Przyjaciele lasu to przede wszystkim osoby, dbaj ą ce o jego czysto ść i chroni.
Serdecznie zapraszam na prezentacje multimedialn ą pt: „Kto jest przyjacielem lasu ?’’
Wiktoria Ziemienowicz
Jak chronić Ziemię? Projekt edukacyjny w klasie II szkoły podstawowej.
Kto jest przyjacielem lasu? Magdalena Szczepanowska, Ivd SP 1.
Gospodarowanie a środowisko Konspekt 13 WNE UW Jerzy Wilkin.
Siły natury (zdjęcie wodospadu).
WPŁYW CZŁOWIEKA NA KLIMAT
Jak si ę zdrowo od ż ywia ć.  Najwa ż niejszym celem zdrowego ż ywienia jest dostarczanie organizmowi wszystkich sk ł adników od ż ywczych w odpowiednich.
 Najliczniejsza grupa związków organicznych złożonych jedynie z atomów węgla i wodoru,  Mogą być gazami, cieczami albo ciałami stałymi,  Dzielą się.
CHARAKTERYSTYKA WSPÓŁCZESNYCH ZAGROŻEŃ CZŁOWIEKA W CZASIE POKOJU
Dlaczego boimy się promieniotwórczości?
Wyk. Karolina Zarzycka Kl. ITE. Terminem żywność ekologiczna określa się żywność, którejsposób wytwarzania jest zgodny z zasadami zawartymi w rozporządzeniu.
Magdalena Mikoda Iga Dąbrowska kl. II C. Żywność pochodząca z upraw, gdzie nie używa się środków chemicznych bądź używa w niewielkiej ilości.
C2C w zakładzie piekarniczym i cukierniczym Ewelina Kaatz-Drzeżdżon WFOŚiGW w Gdańsku.
Elektrownie Joanna Orłowska Kamila Boguszewska II TL.
Ekologia wokół nas..
W razie awarii bardzo dotkliwie skaża środowisko stanowi doskonały cel ataków terrorystycznych Efekt Cieplarniany poprzez emisję do atmosfery dwutlenku.
ENERGIA to podstawowa wielkość fizyczna, opisująca zdolność danego ciała do wykonania jakiejś pracy, ruchu.fizyczna Energię w równaniach fizycznych zapisuje.
Źródła i rodzaje zanieczyszczeń powietrza
Mateusz Polaszewski IaG Żródła:Wikipedia,Encyklopedia PWN,strona handel-emisjami.pl.
Kwaśne deszcze Kwaśnym deszczem nazywamy opad atmosferyczny zawierający w kroplach wody zaabsorbowane gazy: -Dwutlenek siarki (SO 2 ) -Tlenki azotu (NxOy.
Piątek Święto Ziemi Celem udziału w akcji związanej z obchodami Światowego Dnia Ziemi jest:  rozwijanie umiejętności dbania o otaczającą.
Rodzaje i źródła zanieczyszczeń wód naturalnych Adrian Andrzejczyk Klasa II „b”
Rośnie góra śmieci!!. Menu  1.Jak jest pojemność standardowych pojemników na śmieci w Twoim miejscu zamieszkania? Jak często są opróżnianie?  2. Ile.
Koordynatorzy: Magdalena Gaweł, Ewa Martu ż alska, Renata Janicka- Szcze ś niak ZS w Iwanowicach Kwiecie ń, 2016r. Sprawozdanie z całorocznego projektu.
Fizyka a ekologia. Elektrownie Atomowe Dzięki poznaniu budowy atomu i budowaniu elektrowni atomowych możemy ograniczyć emisję dwutlenku węgla do atmosfery.
Skrobia – w ę glowodan ro ś linny, wielocukier sk ł adaj ą cy si ę wy łą cznie z merów glukozy, pe ł ni ą cy w ro ś linach rol ę magazynu energii. Skrobia.
EKOLOGIA.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Aspekt edukacyjny normalizacji w ochronie środowiska
Zapis prezentacji:

Wykonała Natalia Pałczyńska Va

 Ś cieki komunalne  Zanieczyszczenia biologiczne  Sp ł ywy z terenów rolniczych  Ś cieki z zak ł adów produkcyjnych  Katastrofy przemys ł owe

Usuwanie skutków katastrowy tankowca Exxon Valdez w 1989 roku

 Zwi ę kszy ć kontrol ę nad sposobem odprowadzania ś cieków komunalnych  Propagowa ć i wspiera ć zastosowanie oczyszczalni ekologicznych  Promowa ć stosowanie naturalnych nawozów  Wspiera ć zak ł ady produkcyjne, które stosuj ą proekologiczne sposoby pozbywania si ę ś cieków  Zaostrzy ć przepisy dotycz ą ce transportu substancji niebezpiecznych

 Emisja z zak ł adów produkcyjnych  Przemys ł energetyczny  Przemys ł wydobywczy  Przemys ł chemiczny  Transport  Emisja z gospodarstw domowych  Ś rodki ochrony ro ś lin  Naturalne przyczyny

Erupcja wulkanu Kirishima w Japonii

Zdj ę cie spalin wytwarzanych podczas lotu samolotu transportowego

 Stopniowo przechodzi ć na ekologiczne sposoby pozyskiwania energii np.: energia s ł oneczna, energia wiatrowa, itp.  Ograniczy ć produkcj ę artyku ł ów, których wytwarzanie powoduje najwi ę ksz ą emisj ę spalin do atmosfery  Promowa ć korzystanie z samochodów elektrycznych i hybrydowych  Zach ę ca ć do korzystania z transportu publicznego i ekologicznego  Stosowa ć ekologiczne ś rodki ochrony ro ś lin

 Nadmierna produkcja opakowa ń niebiodegradowalnych  Tworzenie nielegalnych wysypisk ś mieci  Brak ekologicznych sposobów pozbywania si ę odpadów

 Powszechnie stosowa ć segregacje odpadów  Zast ą pi ć stosowane dotychczas opakowania opakowaniami podlegaj ą cym biodegradacji  U ż ywa ć opakowa ń wielokrotnego u ż ytku  Nak ł ada ć surowe kary na osoby wyrzucaj ą ce odpady w niedozwolonych miejscach

 Zmniejszenie terenów naturalnego wyst ę powania zwierz ą t i ro ś lin  Zachwianie równowagi ekologicznej dla danego obszaru  Globalne konsekwencje – zmniejszona produkcja tlenu

 Zakaza ć handlu wyrobami z drewna pochodz ą cego z lasów tropikalnych  Zast ą pi ć drewno innymi surowcami, których produkcja nie niszczy ś rodowiska  Wprowadzi ć program ponownego zalesiania  Nak ł ada ć surowe kary za nielegalny wyr ą b lasu

 Wyst ę powanie nadmiernych ilo ś ci substancji toksycznych w wodzie, glebie i powietrzu  Zwi ę kszenie wyst ę powania ci ęż kich chorób u ludzi i zwierz ą t  Masowe wymieranie gatunków ro ś lin i zwierz ą t

 Ś ci ś le kontrolowa ć proces utylizacji odpadów toksycznych  Zakaza ć sprzeda ż y produktów, przy których produkcji u ż ywane s ą substancje niebezpieczne  Stopniowo odchodzi ć o pozyskiwania energii z elektrowni atomowych

 Ś mier ć lub okaleczenie masowych ilo ś ci zwierz ą t  Zwi ę kszenie ilo ś ci gatunków zagro ż onych wygini ę ciem  Zachwianie równowagi biologicznej w lokalnych ekosystemach

 Zwi ę kszy ć ilo ść stra ż ników na obszarach aktywno ś ci k ł usowników  Wprowadzi ć surowsze kary dla k ł usowników  Prowadzi ć kampanie informacyjne, które u ś wiadomi ą ludziom, aby nie kupowali produktów pozyskanych z zabitych zwierz ą t