TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Realizacja w Polsce Planu działań Rady Europy w celu promocji praw i pełnego uczestnictwa osób niepełnosprawnych w społeczeństwie w obszarze edukacji.
Advertisements

KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Projekt: „Dostosowanie do obowiązujących uregulowań prawnych budynku gminnego w Kraśniczynie, w którym funkcjonuje Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej”
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Jarosław Wróbel – Biuro Sprzedaży
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Kryteria objęcia operatorów lotniczych EU ETS – wyłączenia z systemu Urząd Lotnictwa Cywilnego Warszawa, 30 czerwca 2009r.
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Samorząd a Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych ONZ
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Seminarium CO O RECYKLINGU POWINIEN WIEDZIEĆ PRZEDSIĘBIORCA Wprowadzenie do problematyki ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym oraz proces.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Rys.1. Klasyfikacja transportu ze względu na cechy
Czysty transport miejski
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Szkoła Cyfrowa dla wszystkich? Warszawa, 8 listopada 2012.
Aktywność zawodowa i przedsiębiorczość osób z niepełnosprawnościami
POLITYKA RÓWNOŚCI PŁCI I EFS
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Problemy drogowego regionalnego transportu publicznego materiał na posiedzenie Komisji Infrastruktury oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Rekreacja i turystyka osób niepełnosprawnych
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Polityka transportowa
Założenia do projektu ustawy o czasie pracy maszynistów
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
Kluczowe elementy przestrzeni turystycznej
Aktualna sytuacja na rynku lotniczych przewozów pasażerskich w Polsce
Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa,
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
PLAN GENERALNY Portu Lotniczego Zielona Góra –
1. Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” Program został opracowany w oparciu o:  przepisy prawa UE rozporządzenie PE i Rady nr 1303/2013 w sprawie wspólnych.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Created by BM|DESIGN|ER KM_obecny default usługi naprawcze sprzedaż/dystrybucja szkolenia powierzchnia reklamowa.
Przewożenie osób w pojazdach Lublin, dnia 19 października 2015 roku.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
Symulatory w kolejnictwie
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Czy prawem możemy zapewnić bezpieczeństwo?
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Promowanie praw dzieci
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom.
Zmiany związane z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) stosowane od dnia r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zakopane 25 października 2018
Zapis prezentacji:

TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Dostępność transportu a jakość usług turystycznych Przygotowując ofertę turystyczną albo realizując ją dla klienta ze specjalnymi potrzebami warto wiedzieć o pewnych rozwiązaniach związanych z transportem Ułatwi to a nawet czasem umożliwi to zrealizowanie jej na właściwym poziomie

Polityka dostępnego transportu Państwa członkowskie UE przyjęły wspólną politykę transportu w celu włączenia osób niepełnosprawnych w życie społeczne Transport jest także pierwszym i może najważniejszym elementem dostępu do oferty turystycznej dla wielu Osób z niepełnosprawnością

Polityka dostępnego transportu Cele polityki dostępnego transportu: Uwzględnienie potrzeb wszystkich podróżujących osób z niepełnosprawnością Promowanie dostępności istniejących usług transportu pasażerskiego dla wszystkich osób niepełnosprawnych i zapewnienie dostępności wszystkich nowych usług transportowych i związanej z nimi infrastruktury Promowanie wdrażania zasady uniwersalnego projektowania w sektorze transportu Podstawa: Zalecenie nr REC ( 2006 ) 5 przyjęte przez Radę Ministrów Rady Europy dla państw członkowskich

Porty lotnicze i przewoźnicy Obowiązki portów lotniczych oraz przewoźników: Stworzenie korzystnych warunków do podróżowania dla każdego pasażera Zakaz dyskryminacji z zastrzeżeniem względów bezpieczeństwa Możliwość otrzymania asysty bez dodatkowych opłat Zasięg terytorialny uregulowań prawnych oraz standaryzacji działań na wszystkich lotniskach w obrębie Unii Europejskiej Zapewnienie dostępności nowych portów oraz terminali Alternatywnych form uzyskania informacji Podstawa: Rozporządzenie (WE) nr 1107/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady Europy z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie praw osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej podróżujących drogą lotniczą.

Psy asystujące i urządzenia wspierające poruszanie się osób z niepełnosprawnością ruchu Certyfikowane psy asystujące mają prawo towarzyszyć osobie z niepełnosprawnością w ciągu całej podróży Przewóz certyfikowanych psów asystujących w kabinie jest możliwy z zastrzeżeniem przepisów krajowych Oprócz sprzętu medycznego, nie można transportować dwóch urządzeń do poruszania się na jedną osobę niepełnosprawną lub osobę o ograniczonej sprawności ruchowej

Równy dostęp do usług transportowych Osoby niepełnosprawne oraz osoby o ograniczonej sprawności ruchowej spowodowanej niepełnosprawnością, wiekiem lub jakimkolwiek innym czynnikiem powinny mieć możliwość podróżowania koleją porównywalną z możliwością innych obywateli.

Obowiązki przewoźnika kolejowego Pasażer z niepełnosprawnością powinien być poinformowany o dostępności przewozów kolejowych, o warunkach dostępu do taboru kolejowego oraz wyposażeniu w pociągach W razie sytuacji takich jak opóźnienia, zagrożenie bezpieczeństwa informacja powinna być przekazana w alternatywny sposób, różnymi drogami: dźwiękowo, wizualnie Powinien mieć możliwość skorzystania z pomocy pracowników obiektu czy przewoźnika

Przykłady rozwiązań stosowanych w różnych krajach

Zagrożenie bezpieczeństwa W sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa osobie z niepełnosprawnością będzie niezbędna bezpośrednia pomoc osób trzecich. Pamiętajmy również o stosowaniu alternatywnych systemów ostrzegawczych: System alarmowy System świetlny System dźwiękowy

Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego Dziękuję za uwagę Justyna Kucińska justyna.kucinska@firr.org.pl Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego Kontakt: biuro@firr.org.pl www.firr.org.pl