Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego oraz weryfikacja strat w infrastrukturze.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dla rozwoju Mazowsza Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowaniu środkami z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) Wojciech Motelski.
Advertisements

URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
KLĘSKI ŻYWIOŁOWE ZASIŁKI CELOWE DLA POSZKODOWANYCH
BUDŻET WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – wykorzystanie powstałych oszczędności.
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
INFORMACJA NA TEMAT USUWANIA SKUTKÓW KLĘSK ŻYWIOŁOWYCH W INFRASTRYUKTURZE KOMUNALNEJ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO.
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
,,Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego"
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
II nabór wniosków do działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Restrukturyzacja.
Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Usuwanie skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – odbudowa w 2012 roku i propozycje na 2013 rok.
1. Usuwanie skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – aktualny stan w 2012 roku i propozycje na 2013.
Usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku.
Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – wykorzystanie powstałych oszczędności.
Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w ramach I transzy promes.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
[ Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Seminarium Obowiązki beneficjenta ZPORR związane z trwałością projektu Stanisław Pajor Dyrektor.
Szkody w rolnictwie w 2013 roku powstałe na skutek niekorzystnych zjawisk atmosferycznych oraz możliwe formy pomocy.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 nr 14 poz. 114 z późn. zm.)
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Plan Odnowy Miejscowości
Styczeń 2009 rok BUDŻET WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO NA ZADANIA Z ZAKRESU POLITYKI SPOŁECZNEJ NA 2009 ROK.
Dofinansowanie z budżetu wojewody zadań samorządów powiatowych związanych z prowadzeniem domów pomocy społecznej w 2008 roku Listopad 2008 rok.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Dotacje dla gmin i powiatów województwa małopolskiego.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego w rozdziale na realizację zadań z zakresu administracji rządowej.
Stanisław Pajor Dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych im.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Stanisław Pajor Szkolenie dla beneficjentów Kraków, 9 września 2010 r. Małopolski Urząd Wojewódzki Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi Pomoc dla.
Departament Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego Instytucja Pośrednicząca dla Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Wstęp Dlaczego zmieniły się zasady rekrutacji do przedszkoli i szkół publicznych? Od dnia 18 stycznia 2014 roku obowiązuje znowelizowana ustawa o systemie.
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku oraz wykaz zadań priorytetowych.
Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku oraz przygotowanie.
Narodowy program przebudowy dróg lokalnych 2008 – 2014 w województwie mazowieckim.
„Pomoc państwa w zakresie dożywiania” Podsumowanie 2013 roku  Plan po zmianach zł, w tym rezerwy celowej zł.  Przekazano jednostkom.
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
Inteligentne Specjalizacje Pomorza - zmiany w regulaminie Spotkanie dot. II etapu Konkursu na wybór Inteligentnych Specjalizacji Pomorza Gda ń sk, 17 październik.
Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie
Dotacje dla jednostek samorządu terytorialnego na przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń noszących znamiona klęsk żywiołowych.
Program „Moje Boisko-Orlik 2012” w województwie śląskim Katowice, 13 maja 2008 r.
Zmiana Wytycznych Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie uruchamiania i rozliczania środków przyznawanych jednostkom samorządu terytorialnego.
Informacja dotycząca uzyskanych efektów w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w.
Pozycja finansowa wnioskodawcy Wieloletni Program Inwestycyjny, budżet oraz wskaźniki zadłużenia gminy.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
_jarocin Informacja o prowadzonym audycie finansowo-prawnym w latach Urząd Miejski w Jarocinie Informacja o prowadzonym audycie finansowo-prawnym.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
USUWANIE SKUTKÓW KLĘSK ŻYWIOŁOWYCH - NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych ” Edyta Sznajder, Jagoda Miszewska Warszawa, 27 kwietnia 2010r.
Sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2009 GMINA ŚWIEBODZICE.
BUDŻET Regionalna Izba Obrachunkowa pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie Burmistrza Miasta Jarosławia z wykonania budżetu za 2016 r.
REALIZACJA BUDŻETU WOJEWODY LUBUSKIEGO W 2010 r.
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO w ramach RPOWŚ
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Zapis prezentacji:

Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego oraz weryfikacja strat w infrastrukturze komunalnej w 2014 roku oraz przygotowanie wykazu zadań priorytetowych na 2015 rok

REZERWA CELOWA BUDŻETU PAŃSTWA,,powódź” kwota otrzymanych promes – ,00 zł liczba j.s.t., które otrzymały promesy – 145 ilość realizowanych zadań z promes – 637 ilość podpisanych umów – 545

REZERWA CELOWA BUDŻETU PAŃSTWA,,powódź” kwota otrzymanych promes – ,00 zł w tym: Gminy – ,00 zł Powiaty – ,00 zł Samorząd Województwa – ,00 zł

REZERWA CELOWA BUDŻETU PAŃSTWA,,powódź” liczba j.s.t., które otrzymały promesy – 145 w tym: 129 Gmin 15 Powiatów Samorząd Województwa

REZERWA CELOWA BUDŻETU PAŃSTWA,,powódź” liczba zadań w ramach promes – 637 w tym: Gminy – 533 Powiaty – 102 Samorząd Województwa – 2

REZERWA CELOWA BUDŻETU PAŃSTWA,,powódź” liczba zawartych umów na dzień 8 grudnia br. – 545 w tym: z Gminami – 458 z Powiatami – 85 z Samorządem Województwa – 2

REZERWA CELOWA BUDŻETU PAŃSTWA,,osuwiska” kwota otrzymanych promes – ,00 zł kwota niewykorzystanych środków ,00 zł

REZERWA CELOWA BUDŻETU PAŃSTWA,,osuwiska” kwota dotacji – ,00 zł w tym: Gminy – ,00 zł Powiaty – ,00 zł Samorząd Województwa – ,00 zł

REZERWA CELOWA BUDŻETU PAŃSTWA,,osuwiska” liczba zawartych umów – 18 w tym: z Gminami – 12 z Powiatami – 3 z Samorządem Województwa – 3 liczba zawartych umów dotacji = liczba realizowanych w ramach umów dotacji zadań

REZERWA CELOWA BUDŻETU PAŃSTWA,,osuwiska” z 3 jednostkami samorządu terytorialnego (Gminami) nie zostały zawarte umowy dotacji

OSUWISKA Wojewódzki Zespół Nadzorujący Realizację Zadań w Zakresie Przeciwdziałania Ruchom Osuwiskowym oraz Usuwania ich Skutków – zaopiniował 20 zadań, dla 16 jednostek samorządu terytorialnego, w tym 13 gmin i 3 powiatów

STRATY W INFRASTRUKTURZE KOMUNALNEJ wysokość strat zgłoszonych przez j.s.t. [zł] wysokość strat zweryfikowana przez Komisje Wojewódzką [zł] % strat pozytywnie zweryfikowanych przez Komisje Wojewódzką w stosunku do strat oszacowanych przez komisje samorządowe Gminy , ,18 27,59 Powiaty , ,0013,64 Samorząd Województwa , ,0011,93 J.S.T , ,18 22,12

Informacja o zakończeniu zadania Mając na uwadze celowe i gospodarne realizowanie wydatków z rezerwy celowej budżetu państwa, konieczne jest bieżące przesyłanie ePUAP informacji o terminie wykonania zadań. Przesyłana informacja jest podstawą do uruchomienia środków dotacji.

ROZLICZENIE KOŃCOWE ZADANIA Jednostka samorządu terytorialnego ma obowiązek wykorzystać dotację (zapłata wykonawcy) oraz dokonać rozliczenia końcowego zadania i dotacji w zakresie rzeczowym i finansowym w terminach podanych w umowie

ROZLICZENIE KOŃCOWE ZADANIA według stanu na dzień 8 grudnia br. 8 jednostek samorządu terytorialnego, co dotyczy 11 zadań, wykorzystało dotacje po terminie w tym: 7 Gmin, co dotyczy 10 zadań 1 Powiat, co dotyczy 1 zadania 2 jednostki samorządu terytorialnego dokonały rozliczenia końcowego zadania i dotacji po terminie, co dotyczy 2 zadań w tym: 1 Gmina (1 zadanie) i 1 Powiat (1 zadanie)

Wykorzystanie dotacji po terminie uważa się za dotację wykorzystaną niezgodnie z przeznaczeniem co skutkuje zwrotem dotacji i stanowi naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Nierozliczenie lub nieterminowe rozliczenie dotacji oraz niedokonanie w należnej wysokości lub nieterminowe dokonanie zwrotu dotacji objęte jest reżimem odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.

ELEKTRONICZNY wykaz zadań priorytetowych na 2015 rok,,powódź” i,,osuwiska”

Jednostki samorządu terytorialnego powinny dokonać analizy potrzeb w celu przygotowania wykazu zadań priorytetowych na 2015 rok, w tym w szczególności pod względem: straty wywołane klęską żywiołową w danym roku są nie mniejsze niż 5% dochodów własnych jednostki w roku bezpośrednio poprzedzającym rok wystąpienia klęski żywiołowej zadania muszą być ujęte w protokołach strat pozytywnie zweryfikowanych przez Komisję Wojewódzką uzyskania,,pozwoleń na budowę” posiadanego tytułu własności do obiektu dokonania obmiaru obiektu

dokonania analizy rzeczowych zapisów protokołu Komisji Wojewódzkiej pod kątem kwalifikalności zakresu odbudowy/remontu do dofinansowania ze środków rezerwy celowej budżetu państwa przeanalizowania zakresu zadania do realizacji, co powinno znaleźć odzwierciedlenie w nazwie zadania w promesie ustalenia prawidłowej nazwy zadania uzgodnienia, jeżeli zachodzi taka konieczność, realizacji i współfinansowania zadania z administratorami cieków (RZGW, MZMiUW) zadania z,,powodzi” nie mogą znajdować się na terenach osuwiskowych

ZADANIA PRIORYTETOWE,,powódź” na 2015 rok NIE będą brane pod uwagę,,straty zimowe” oraz realizacja obiektów takich jak: obiekty sportowe, obiekty rekreacyjno- wypoczynkowe, obiekty turystyczne, alejki parkowe, parkingi, place, drogi wewnętrzne i transportu rolnego itp. priorytetem będą drogi i drogowe obiekty inżynierskie.

ZADANIA PRIORYTETOWE,,osuwiska” na 2015 rok zgłaszane zadania winny być pozytywnie zaopiniowane przez Wojewódzki Zespół będzie brany pod uwagę stopień zaawansowania, czyli uzyskane dokumenty pozwalające rozpocząć proces inwestycyjny (decyzje, pozwolenia na budowę)

Mając na uwadze obserwowane problemy wynikające ze stosowania przy realizacji zadań objętych promesami na usuwanie skutków klęsk żywiołowych i ruchów osuwiskowych ziemi formuły,,zaprojektuj i wybuduj” proszę o stosowanie,,tradycyjnego” systemu realizacji zadań.

Zadania nie spełniające ww. kryteriów, zostaną odrzucone na etapie sporządzania propozycji zadań, których zbiorczy wykaz zostanie przesłany do Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.

Kryteria przyznawania promes

Informacje dla jednostek samorządu terytorialnego z zakresu usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej oraz osuwisk znajdują się na stronie internetowej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie w zakładce Dla Samorządów/zasady postępowania po wystąpieniu szkód w infrastrukturze komunalnej Proszę o przeglądanie zamieszczonych informacji

Dziękuję za uwagę Stanisław Siemek Dyrektor Wydziału Rolnictwa