PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY NA LATA 2013 - 2018. KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU GIMNAZJUM W DOBRYM.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
Koncepcja pracy szkoły
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZESPOŁU SZKÓŁ z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. JANA PAWŁA II W SIEMIATYCZACH NA LATA
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. M
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Gimnazjum Integracyjne w Lubinie
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Szkoła wspomaga wychowanie
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 15 IM. WOJCIECHA KĘTRZYNSKIEGO W OLSZTYNIE KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 15 IM. WOJCIECHA KĘTRZYNSKIEGO W.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Ewaluacja w pracy nauczyciela
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Zespołu Szkół im
Zapis prezentacji:

PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY NA LATA

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU GIMNAZJUM W DOBRYM

ORGANAMI GIMNAZJUM SĄ: DYREKTOR GIMNAZJUM W DOBRYM RADA PEDAGOGICZNA GIMNAZJUM W DOBRYM RADA RODZICÓW GIMNAZJUM W DOBRYM SAMORZĄD UCZNIOWSKI GIMNAZJUM W DOBRYM

W RADZIE PEDAGOGICZNEJ FUNKCJONUJĄ TRZY ZESPOŁY: PRZEDMIOTÓW HUMANISTYCZNYCH, MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZYCH, EWALUACJI PRACY SZKOŁY

SCHEMAT ORGANIZACYJNY DYREKTOR GIMNAZJUM SPOŁECZNY Z-CA DYREKTORAKSIĘGOWA/REF.DS. OSOBOWYCH RADA PEDAGOGOGICZNA RADA RODZICÓW SAMORZĄD UCZNIOWSKI PRACOWNICY NIEPEDAGOGICZNI

SZKOŁA REALIZUJE CELE I ZADANIA OKREŚLONE W USTAWIE O SYSTEMIE OŚWIATY ORAZ AKTACH WYKONAWCZYCH, WYDANYCH NA JEJ PODSTAWIE

STATUT SZKOŁY OKREŚLA SZCZEGÓŁOWE ZADANIA, JAKO PRIORYTETOWE, A ZA ICH REALIZACJĘ I JAKOŚĆ ODPOWIEDZIALNI SĄ WSZYSCY NAUCZYCIELE

MISJĄ SZKOŁY JEST WYKAZYWANIE TROSKI O WSZECHSTRONNY ROZWÓJ UCZNIA

WIZJĄ JEST SZKOŁA PRZYJAZNA, DBAJĄCA O WYSOKI POZIOM NAUCZANIA, KREATYWNA, OTWARTA NA INICJATYWY NAUCZYCIELI, UCZNIÓW ORAZ RODZICÓW

MOCNE STRONY SZKOŁY WYKWALIFIKOWANA I DOŚWIADCZONA KADRA PEDAGOGICZNA PROWADZENIE KÓŁ ZAINTERESOWAŃ SZEROKO ROZWINIĘTA WSPÓŁPRACA Z INSTYTUCJAMI WSPIERAJĄCYMI PROCES EDUKACYJNY I WYCHOWAWCZY FUNKCJONOWANIE ZESPOŁÓW W RADZIE PEDAGOGICZNEJ

MOCNE STRONY SZKOŁY MAŁO LICZNE ODDZIAŁY ZATRUDNIENIE PEDAGOGA BAZA SZKOŁY I JEJ WYPOSAŻENIE M.IN. PRACOWNIE PRZEDMIOTOWE, BIBLIOTEKA, ŚWIETLICA, DWIE PRACOWNIE KOMPUTEROWE, HALA SPORTOWA - GWARANTUJĄ WYSOKĄ JAKOŚĆ EDUKACJI

SŁABE STRONY SZKOŁY LOKALIZACJA SZKOŁY ZDECYDOWANA WIĘKSZOŚĆ UCZNIÓW DOJEŻDŻAJĄCYCH DO GIMNAZJUM BRAK PSYCHOLOGA I DORADCY ZAWODOWEGO NAUCZYCIELE PRACUJĄCY W DWÓCH RÓŻNYCH SZKOŁACH

SŁABE STRONY SZKOŁY SPADEK LICZBY UCZNIÓW, SPOWODOWANY NIŻEM DEMOGRAFICZNYM I WYBOREM INNEGO GIMNAZJUM ZE WZGLĘDU NA BRAK ODPOWIEDNIEJ KOMUNIKACJI, NIEWYSTARCZAJĄCA PROMOCJA OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW I SZKOŁY M.IN. NA STRONIE INTERNETOWEJ

PRIORYTETOWYM ZADANIEM SZKOŁY JEST SYSTEMATYCZNA PRACA NAD WYELIMINOWANIEM SŁABYCH I DOSKONALENIEM MOCNYCH STRON

WYPRACOWANIE Z RADĄ PEDAGOGICZNĄ EFEKTYWNYCH METOD I FORM PRACY, W TYM W ZESPOŁACH PRZEDMIOTOWYCH I PROBLEMOWO- ZADANIOWYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI POPRZEZ ZAOFEROWANIE RÓŻNORODNEGO WSPARCIA ORAZ WŁĄCZANIE ICH W CODZIENNE ŻYCIE SZKOŁY I ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW WYCHOWAWCZYCH DZIAŁANIA ZMIERZAJĄCE DO POPRAWY JAKOŚCI PRACY SZKOŁY

WZMOCNIENIE DZIAŁAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH ORAZ OPIEKUŃCZYCH DOSKONALENIE SKUTECZNYCH METOD POMIARU I ANALIZY EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA, NAKIEROWANE NA DIAGNOZOWANIE UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA WYPRACOWANIE SPÓJNEGO SYSTEMU DOKONYWANIA OKRESOWEJ EWALUACJI DZIAŁANIA ZMIERZAJĄCE DO POPRAWY JAKOŚCI PRACY SZKOŁY

POSZERZENIE WSPÓŁPRACY Z INSTYTUCJAMI WSPIERAJĄCYMI PROCES EDUKACYJNY I WYCHOWAWCZY ZAPEWNIENIE SPRAWNEGO PRZEPŁYWU INFORMACJI O POSTĘPACH UCZNIÓW W CELU NIESIENIA SPECJALISTYCZNEJ POMOCY SZKOLENIA KADRY PEDAGOGICZNEJ DZIAŁANIA ZMIERZAJĄCE DO POPRAWY JAKOŚCI PRACY SZKOŁY

POSZERZENIE OFERTY KÓŁ ZAINTERESOWAŃ ZWIĘKSZENIE LICZBY GODZIN NA PRZEDMIOTY WIODĄCE Z GODZIN DO DYSPOZYCJI DYREKTORA PROWADZENIE ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH ORAZ PRACY Z UCZNIEM UZDOLNIONYM WYPRACOWANIE I KULTYWOWANIE TRADYCJI SZKOŁY DZIAŁANIA ZMIERZAJĄCE DO POPRAWY JAKOŚCI PRACY SZKOŁY

DZIAŁANIA ZMIERZAJĄCE DO POPRAWY JAKOŚCI PRACY SZKOŁY WYKORZYSTANIE AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELI DO ZWIĘKSZENIA ICH OSIĄGNIĘĆ ORGANIZOWANIE PRZEZ SZKOŁĘ KONKURSÓW PRZEDMIOTOWYCH, STAŁY NADZÓR NAD REALIZACJĄ PODSTAWY PROGRAMOWEJ I PRZESTRZEGANIEM WZO

UWZGLĘDNIENIE WNIOSKÓW NADZORU PEDAGOG OGICZNEGO KONTYNUOWANIE WSPÓŁPRACY WSZYSTKICH N-LI W KONSEKWENTNYM I SYSTEMATYCZNYM WDRAŻANIU WNIOSKÓW Z ANALIZY OSIĄGNIĘĆ EDUKACYJNYCH UCZNIÓW SKUTECZNOŚĆ WDRAŻANIA ZMIAN PROGRAMOWYCH ZNAJOMOŚĆ PODSTAWY PROGRAMOWEJ PRZEZ NAUCZYCIELI PRZEDMIOTÓW POKREWNYCH PRAWIDŁOWE DOPUSZCZANIE DO UŻYTKU PROGRAMÓW NAUCZANIA

UWZGLĘDNIENIE WNIOSKÓW NADZORU PEDAGOGICZNEGO ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH I OSIĄGNIĘĆ EDUKACYJNYCH UCZNIÓW W OPARCIU O CZYNNIKI KONTEKSTOWE (INDYWIDUALNE, ŚRODOWISKOWE I PEDAGOGOGICZNE) ORAZ EWD SZCZEGÓLNY NADZÓR NAD MONITOROWANIEM PODSTAWY PROGRAMOWEJ BIEŻĄCE UAKTUALNIANIE STATUTU I PRZESTRZEGANIE JEGO ZAPISÓW PRZEZ WSZYSTKIE ORGANA SZKOŁY

„KAŻDY UCZEŃ MOŻE ODNIEŚĆ SUKCES, JEŚLI ZAPEWNIMY MU ODPOWIEDNIE WARUNKI DO ZDOBYWANIA WIEDZY”

ZARZĄDZANIE SZKOŁĄ PROWADZENIE WŁAŚCIEWEJ POLITYKI KADROWEJ, POZWALAJĄCEJ WYKORZYSTAĆ KWALIFIKACJE I PREDYSPOZYCJE PRACOWNIKÓW WYKAZYWANIE WSPARCIA PRZY DELEGOWANIU UPRAWNIEŃ NA PRACOWNIKÓW

ZARZĄDZANIE SZKOŁĄ SZKOLENIA KADRY M.IN. W ZAKRESIE PROWADZENIA EWALUACJI PRACY SZKOŁY I REALIZACJI PROJEKTÓW UNIJNYCH WZBOGACANIE WIEDZY I PODNOSZENIE KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH USPRAWNIENIE PRZEPŁYWU DOKUMENTÓW OSOBOM UPOWAŻNIONYM/KSIĘGOWOŚĆ

ZARZĄDZANIE SZKOŁĄ MOTYWOWANIE NAUCZYCIELI DO POSZERZANIA KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH, PROMOWANIE SZKOŁY I GMINY W ŚRODOWISKU LOKALNYM I ZEWNĘTRZNYM PRAWIDŁOWE PROWADZENIE DOKUMENTACJI SZKOLNEJ

DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA RACJONALNE GOSPODAROWANIE ŚRODKAMI OKREŚLONYMI W PLANIE FINANSOWYM POZYSKIWANIE POZABUDŻETOWYCH ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA CELE EDUKACYJNE

DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA WYKAZYWANIE DBAŁOŚCI O POWIERZONE MIENIE, W TYM PROWADZENIE BIEŻĄCYCH REMONTÓW ORAZ DOPOSAŻANIE SZKOŁY W BRAKUJĄCY SPRZĘT I ŚRODKI DYDAKTYCZNE MODERNIZACJA BOISKA DO GRY W PIŁKĘ NOŻNĄ, SIATKÓWKĘ I KOSZYKÓWKĘ, MODERNIZACJA BIEŻNI I SKOCZNI

PRZEDSTAWIONE PROPOZYCJE ORGANIZACJI I ROZWOJU GIMNAZJUM WYNIKAJĄ Z PODSTAWOWYCH POTRZEB UCZNIÓW I SZKOŁY. PROGRAM TEN W MIARĘ MOŻLIWOŚCI FINANSOWYCH BĘDZIE MODERNIZOWANY I AKTUALIZOWANY

„NAJWIĘKSZYM PRZYWILEJEM DLA CZŁOWIEKA JEST SZANSA PRACY NAD DZIEŁEM, KTÓRE JEST TEGO WARTE” Są to słowa Theodore’a Roosevelt’a, będą nam towarzyszyły podczas wszelkich naszych działań.