Trzecia część egzaminu gimnazjalnego Język obcy nowożytny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Nowa” Matura 2015 Języki obce
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
MATURA 2015.
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Matura 2015 Omówienie zmian w arkuszu maturalnym na poziomie podstawowym, rozszerzonym i dwujęzycznym. Matura ustna.
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY CZAS TRWANIA120 MIN150 POZIOM TRUDNOŚCI B1B2(+)
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2012
1 Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 1 IM. JÓZEFA WYBICKIEGO W ZĄBKOWICACH ŚLASKICH.
opracowała: Sławomira Suska
Edward Krawczyński Nowa Podstawa Programowa z informatyki w rzeczywistości szkolnej RODN WOM Katowice 2012.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Egzamin maturalny w 2014 roku podstawowe informacje.
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
23, 24, 25 kwietnia 2013 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2012 roku
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Zapis prezentacji:

Trzecia część egzaminu gimnazjalnego Język obcy nowożytny +

Podstawy prawne Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 23 grudnia 2008 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, opublikowane 15 stycznia 2009 DzU nr 4, poz.17. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 roku w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (DzU nr 83, poz. 562, z późn. zm.). Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu w szóstej klasie szkoły podstawowej i egzaminu w trzeciej klasie gimnazjum obowiązujące w roku szkolnym 2011/2012 (zatwierdzone przez dyrektora CKE i dyrektorów okręgowych komisji egzaminacyjnych).

Podstawa programowa III.0 Podstawa programowa III.1 Egzamin obowiązkowy Podstawa programowa III.0 Podstawa programowa III.1 Poziom podstawowy Poziom podstawowy i Poziom rozszerzony

WYMAGANIA EGZAMINACYJNE Podstawa programowa język obcy - gimnazjum Egzamin maturalny z języka obcego Programy nauczania, podręczniki Europejski System Opisu Kształcenia Językowego Egzamin gimnazjalny Portfolio językowe

Egzamin ma formę pisemną Część egzaminu sprawdzająca rozumienie ze słuchu oraz znajomość funkcji językowych zostanie odtworzona w trakcie egzaminu z nagrania na płycie CD.

Różnice pomiędzy poziomem podstawowym a rozszerzonym Zakres umiejętności językowych Zakres znajomości środków językowych Zakres tekstów stosowanych w zadaniach na rozumienie ze słuchu oraz rozumienie tekstów pisanych

Zadania na egzaminie w 2012 poziom podstawowy Część egzaminu Liczba zadań typ % pkt. Rozumienie ze słuchu (10 min.) 3-4 ZZ 30% Rozumienie tekstów pisanych Znajomość środków językowych 2-3 15% Znajomość funkcji językowych 25% poziom rozszerzony Rozumienie ze słuchu (12 min.) 2-3 ZZ 25% Rozumienie tekstów pisanych 3-4 Znajomość środków językowych ZO Wypowiedź pisemna 1

Podział zadań ze względu na rodzaj materiału źródłowego Zadania oparte na tekście obcojęzycznym Zadania oparte na materiale ikonograficznym Zadania oparte na tekście w języku polskim

Rozumienie ze słuchu reagowanie na polecenia określanie głównej myśli tekstu znajdowanie w tekście określonych informacji określanie intencji nadawcy / autora tekstu określanie kontekstu wypowiedzi rozróżnianie formalnego i nieformalnego stylu wypowiedzi

Rozumienie tekstów pisanych określanie głównej myśli tekstu znajdowanie w tekście określonych informacji określanie intencji nadawcy / autora tekstu określanie kontekstu wypowiedzi określanie głównej myśli poszczególnych części tekstu rozpoznawanie związków pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu rozróżnianie formalnego i nieformalnego stylu wypowiedzi

Zadania z poziomu podstawowego PRZYKŁAD ZADANIA NA DOBIERANIE Usłyszysz dwukrotnie cztery pytania (1-4). Do każdego z nich dobierz właściwą odpowiedź (A-E). Wpisz rozwiązania do tabeli. Jedna odpowiedź została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnego pytania. A. Jeszcze dwa dni. B. Trzy razy dziennie. C. Od trzech dni. D. Krople będą najlepsze. E. Musisz leżeć w łóżku. Transkrypcja Pytanie 1.: Co mam stosować na katar? Pytanie 2.: Od kiedy kaszlesz? Pytanie 3.: Jak długo muszę leżeć w łóżku? Pytanie 4.: Jak często mam przyjmować leki? 1. 2. 3. 4.

Zadania z poziomu podstawowego PRZYKŁAD ZADANIA WYBORU WIELOKROTNEGO Uzupełnij minidialogi (1 – 2), wybierając spośród podanych odpowiedzi brakującą wypowiedź jednej z osób. Zakreśl literę A, B lub C. 1. X: Dokąd jedziesz na wakacje? Y: ........................................................ A. Jadę do babci na wieś. B. Zwykle jeżdżę pociągiem. C. Niezbyt chętnie jeżdżę samochodem. 2. X: ........................................................ Y: Tak, poproszę z mlekiem i bez cukru. A. Często pijesz kawę? B. Napijesz się teraz kawy? C. Kupiłeś/łaś kawę Tchibo?

Przykłady zadań z poziomu rozszerzonego Znajomość środków językowych Przeczytaj tekst i uzupełnij go, wpisując w każdą lukę (1 – 4) jeden wyraz z ramki w odpowiedniej formie. Wymagana jest pełna poprawność gramatyczna i ortograficzna wpisywanych wyrazów. Jeden wyraz został podany dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki. Denis opowiada o sztuce graffiti Nie 1. ___________, dlaczego zacząłem interesować się graffiti. Przyjaciel pożyczył mi 2. ___________ , w której znalazłem fantastyczne obrazy. Później poszedłem do pewnego 3. ___________ sklepu z farbami w sprayu. Wykonanie jednego barwnego graffiti 4. ___________ najwyżej godzinę, jeżeli ktoś jest w tym dobry. książka specjalistyczny wiedzieć trwać cel

Przykłady zadań z poziomu rozszerzonego Znajomość środków językowych Przeczytaj pary zdań 1-3. Uzupełnij każdą lukę, tak aby zachować znaczenie zdania wyjściowego. Wymagana jest pełna poprawność gramatyczna i ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań. Cieszymy się na wizytę Ani. Cieszymy się, że Ania nas ____________ . W szkole rozmawiamy o hobby. ___________ o hobby prowadzimy w szkole. Trudno mi o tym decydować. Podjęcie tej ____________ jest dla mnie trudne.

Wypowiedź pisemna tylko dla poziomu III.1 Uczeń tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi pisemne (np. e-mail, wiadomość, list prywatny) w zakresie określonym w podstawie programowej III.1: 5.1. – 5.9. Uczeń reaguje w formie prostego tekstu pisanego (np. e-mail, wiadomość, list prywatny) w typowych sytuacjach określonych w podstawie programowej III.1: 7.1. – 7.10.

Przykład zadania z poziomu rozszerzonego Tworzenie wypowiedzi pisemnej Widziałeś/Widziałaś film w nowym kinie. W mailu do kolegi/koleżanki z zagranicy: wyjaśnij, dlaczego nowe kino Ci się podobało napisz, dlaczego polecasz obejrzany film opisz, co zdarzyło się, kiedy wracałeś/wracałaś z kina. Podpisz się jako XYZ. Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, pamiętając, że długość e-maila powinna wynosić od 50 do 100 słów. Oceniana jest umiejętność pełnego przekazania informacji, spójność i logika wypowiedzi oraz zakres i poprawność środków językowych.

Kryteria oceniania wypowiedzi pisemnej Lp. Kryterium oceniania Liczba punktów 1. Treść 4 2. Spójność i logika wypowiedzi 2 3. Zakres środków językowych 4. Poprawność środków językowych