Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Próbny Egzamin Ósmoklasisty

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Próbny Egzamin Ósmoklasisty"— Zapis prezentacji:

1 Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Język Angielski

2 Struktura egzaminu próbnego
Arkusz składał się z 14 zadań, w tym 9 zadań zamkniętych i 5 zadań otwartych (1 zadanie to wypowiedź pisemna). Zadania nr 1, 2 i 3 testowały stopień opanowania umiejętności językowych w obrębie rozumienia wypowiedzi ze słuchu. Zadania nr 4, 5 i 6 sprawdzały umiejętności w zakresie znajomości funkcji językowych. Zadania 7, 8, 9 i 10 sprawdzały umiejętność rozumienia tekstów pisanych. Zadania 11,12 i 13 sprawdzały znajomość środków językowych. Zadanie nr 14 sprawdzało umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej.

3 Podział zadań ze względu na stopień trudności

4 Wyniki egzaminu w punktach

5 Wyniki egzaminu w %

6 Wyniki egzaminu ze względu na badane obszary

7 Trudność egzaminu z podziałem na poszczególne zadania

8 Mocne strony 1. Rozumienie ze słuchu: odnajdywanie prostych informacji szczegółowych w tekście słuchanym, określanie kontekstu wypowiedzi, określanie intencji nadawcy (zad.1). 2. Znajomość funkcji językowych: udzielanie rad, wyrażanie próśb, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie prostych informacji i wyjaśnień (zad. 5). 3. Rozumienie tekstów pisanych: wyszukiwanie w tekście określonych informacji, określanie kontekstu wypowiedzi, określanie intencji nadawcy/autora tekstu (zad. 7 i 10), przekazywanie w języku polskim informacji sformułowanych w języku obcym (zad.10). 4.Znajomość środków językowych: właściwy dobór brakujących w tekście wyrazów (gramatyka/leksyka) spośród podanych (zad. 11 i 12) np. rozpoznawanie przysłówków, stosowanie formy bezokolicznika, stosowanie właściwych przyimków oraz związków wyrazowych.

9 Zagadnienia wymagające poprawy
2. Znajomość funkcji językowych: - odpowiednie reagowanie w sytuacjach z życia codziennego - wyrażenie zgody (zad.4 p.4.2), - odniesienie się do kontekstu sytuacyjnego w języku angielskim (zad.6) – poprawny zapis zdania w zadaniu otwartym. 3. Rozumienie tekstów pisanych: - odnajdywanie w tekście określonych informacji – dobieranie zdań do podanych tekstów na podstawie logicznych połączeń i wnioskowania (zad. 9). 4.Znajomość środków językowych: - stosowanie określonych środków językowych: konstrukcja z wykorzystaniem TOO / ENOUGH, strona bierna w czasie Past Simple, określenia czasu z FOR / SINCE. 5. Tworzenie wypowiedzi pisemnej: poprawna realizacja zadania w kryteriach: - zastosowanie środków językowych – precyzyjne stosowanie określonych terminów leksykalnych i konstrukcji gramatycznych, - poprawność gramatyczno-leksykalna.

10 WNIOSKI 1. Kontynuacja pracy z różnorodnymi typami zadań egzaminacyjnych. 2. Należy zwiększyć ilość ćwiczeń z zakresu stosowania różnorodnych środków językowych tj. zastosowania właściwych konstrukcji na podstawie zbioru podanych wyrazów. Należy zwracać uwagę uczniów na poprawną konstrukcję zdań także podczas wykonywania zadań z pozostałych obszarów. 3. W trakcie tworzenia przykładowych wypowiedzi pisemnych w klasie należy szczególnie zwracać uwagę uczniów na zakres wykorzystywanych środków językowych tj. podkreślać konieczność precyzyjnego stosowania środków i konstrukcji gramatycznych, a także unikania środków o zabarwieniu pospolitym. 4. Podkreślać ważność stosowania odpowiednich strategii egzaminacyjnych dotyczących poszczególnych zadań.

11 Prezentację przygotowała p. Justyna Nurzyńska
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Prezentację przygotowała p. Justyna Nurzyńska


Pobierz ppt "Próbny Egzamin Ósmoklasisty"

Podobne prezentacje


Reklamy Google