Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
RZĄDOWY PROGRAM NA LATA „BEZPIECZNA I PRZYJAZNA SZKOŁA”
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Szkoła Podstawowa im. Józefa hr. Skarbka w Woli Skarbkowej www. spwolaskarbkowa.osieciny.pl tel. (0-54)
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
WITAMY. WALORY NASZEJ SZKOŁY Nauka w kameralnych klasach – indywidualizacja procesu nauczania, co jest szczególnie ważne w klasach najmłodszych Jednozmianowość.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 221 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. BARBARY BRONISŁAWY CZARNOWSKIEJ W WARSZAWIE.
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Szkoła Promująca Zdrowie
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Zapis prezentacji:

patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie ogłasza zawody pływackie w ramach projektu ,,Patent żabki’’

patent żabki Etapy projektu SP 4 Bielawa Etapy projektu patent żabki Wybór uczniów do projektu, podział na zespoły pływackie, wyznaczenie liderów zespołów. Wybór terminu zawodów. Wybór organów współpracujących ze szkołą. Współpraca ze sponsorami i Radą Rodziców w celu skuteczniej realizacji założeń projektu.

Najważniejsze założenia projektu SP 4 Bielawa patent żabki Najważniejsze założenia projektu Wyszukiwanie młodych talentów za pomocą opracowanych szkolnych narzędzi i procedur rozpoznawania uzdolnień. Nabór i kwalifikowanie uczniów do poszczególnych etapów projektu. Diagnoza początkowa (ogół uczniów klas I) oraz diagnoza końcowa. Monitorowanie rozwoju uczniów objętych projektem. Promowanie uczniów uzdolnionych poprzez: udział w szkolnych i pozaszkolnych zawodach, nagradzanie uczniów zgodnie ze szkolnym systemem przyznawania nagród, występowanie o przyznanie nagród specjalnych dla najzdolniejszego pływaka pierwszaka.

Główne zadania projektu: SP 4 Bielawa patent żabki Główne zadania w projekcie: Wszyscy pracownicy szkoły: dyrektor, pedagog, wychowawcy, nauczyciele, pracownicy biblioteki i świetlicy szkolnej mają obowiązek tworzenia klimatu sprzyjającego rozwojowi ucznia zdolnego w szkole oraz w środowisku lokalnym. Główne zadania projektu: diagnoza aspiracji edukacyjnych, sportowych lokalnego środowiska, realizacja istniejącego w szkole programu rozwoju pod kątem jego przydatności dla skutecznego realizowania przez szkołę jej zadań: szkoła wspierająca uzdolnienia min. sportowe, kształtowanie wśród nauczycieli i dyrektorów umiejętności rozbudzania aspiracji edukacyjnych w lokalnym środowisku, jak również rozbudzania sportowych uzdolnień uczniów.

patent żabki Formy współpracy Dokonywanie diagnoz. Obserwacja SP 4 Bielawa patent żabki Formy współpracy Dokonywanie diagnoz. Obserwacja na zajęciach basenowych. Przeprowadzanie wywiadów z dziećmi i ich rodzicami. Bieżąca współpraca ze szkołami i instytucjami, Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Bielawie

patent żabki Początkowa diagnoza SP nr 4 Bielawa patent żabki Początkowa diagnoza   Badanie aspiracji sportowych uczniów i rodziców (ankiety, wywiady). Bezpośrednia analiza szkolnej oferty edukacyjnej /w tym wewnątrzszkolnego systemu doskonalenia nauczycieli/.

patent żabki Druga (końcowa) diagnoza SP 4 Bielawa patent żabki Druga (końcowa) diagnoza ukierunkowana będzie na efektywność i skuteczność działań podjętych przez szkołę w ramach projektu „Patent żabki”. Rozstrzygnięcie konkursu o patent żabki odbędzie się na podstawie przeprowadzonych zawodów pływackich. Będą nas szczególnie interesować działania stymulujące rozwój uczniowskich aktywności oraz ich aspiracji sportowych (potwierdzeniem będzie sporządzenie dokumentacji tzw. tabeli osiągnięć uczniów). Zwrócimy uwagę na kreowanie rozwoju pod kątem rzeczywistych możliwości uczniów.

SP nr 4 Bielawa patent żabki Dla poprawy szans edukacyjnych młodych ludzi ogromne znaczenie dla projektu ma: bogata, wysokiej jakości oferta edukacyjna szkoły, wiara nauczycieli w możliwość odniesienia sukcesu edukacyjnego przez każdego ucznia, rozbudzanie aspiracji edukacyjnych środowiska lokalnego i rodzinnego, a także aspiracji młodych ludzi, kształtowanie w społeczeństwie zasad aktywnego spędzania wolnego czasu, w trosce o zdrowie i prawidłowy rozwój dziecka.

SP 4 Bielawa patent żabki Szkoła powinna pełnić nie tylko role centrum edukacyjno – kulturowego, ale również sportowego. Wykonuje nie tylko zadania edukacyjne dla dzieci i młodzieży w ramach programów nauczania, ale także wspiera ich uzdolnienia i odkrywa predyspozycje sportowe Posiada bogatą i różnorodną ofertę zajęć pozalekcyjnych dla najmłodszych.

patent żabki Projekt ,,Patent żabki” Oczekiwane efekty: SP 4 Bielawa patent żabki Projekt ,,Patent żabki” Oczekiwane efekty: uczniowie potrafią pływać kraulem na plecach, znają zasady bezpiecznego zachowania Się w wodzie Droga do celu: cykl kształcenia – 1 rok. Cel: pierwszaki umieją Pływać.

Organizacja i przebieg projektu SP nr 4 Bielawa patent żabki Organizacja i przebieg projektu Pełny profesjonalizm nauczycieli w wykonywaniu powierzonych im zadań nauczania pływania (stały nadzór pedagogiczny, hospitacje diagnozujące). Proces dydaktyczny, równość szans i możliwości rozwoju każdego ucznia z uwzględnieniem indywidualizacji pracy. Atmosfera szkoły, pełne zaangażowanie wszystkich nauczycieli w jej działania (rozmowy wychowawców z rodzicami i dyrekcją szkoły w celu popularyzacji pływania). Proces wychowawczy – efekty działań wychowawczych (odkrywanie roli sportu pływackiego w życiu każdego z nas). Bezpieczna szkoła – przez naukę pływania do zdobywania kluczowej elementarnej umiejętności pływackiej.