Janusz Bokser – WUP Toruń Toruń

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rodzice w szkole Andrzej Pery Kielce, grudzień 2011.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Sugestie dotyczące raportów powiatowych z Monitoringu Zawodów Deficytowych i Nadwyżkowych Toruń, 26 marca 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP.
Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
REJESTR AGENCJI ZATRUDNIENIA Katarzyna Kiedrowska – Inspektor Wojewódzki Analiza porównawcza rocznych informacji z działalności agencji zatrudnienia z.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Zmiany w prawie oświatowym
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Monitorowanie postępów we wdrażaniu rekomendacji wypływających z badania pt.: Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu kształcenia i szkolenia.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
Informacja o sytuacji na rynku pracy w Gminie Wadowice
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
1 DZIAŁANIA URZĘDÓW PRACY W KONTEKŚCIE PO KL I RYNKU PRACY W WOJEWÓDZTWIE KUJAWSKO – POMORSKIM TORUŃ, MARZEC 2008 ROK.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Realizacja planu kontroli agencji zatrudnienia z terenu województwa pomorskiego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku za okres od r. do
ANALIZA PORÓWNAWCZA ROCZNYCH INFORMACJI Z DZIAŁALNOŚCI AGENCJI ZATRUDNIENIA Z WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO ZA LATA 2010 i 2011 OPRAC. Katarzyna Kiedrowska,
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
Procedura oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięć, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko jest obligatoryjne (tzw. grupa.
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów.
Innowacje pedagogiczne w szkołach ponadgimnazjalnych
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Konferencja dla dyrektorów szkół podsumowująca pracę w I semestrze marzec 2005 r. Uwarunkowania prawne dotyczące szkół policealnych.
Innowacje pedagogiczne w szkołach podstawowych
P O W I A T O W A R A D A Z A T R U D N I E N I A
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
KWALIFIKACYJNE KURSY ZAWODOWE
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Postępowanie administracyjne w zarządzaniu oświatą
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
Konferencja Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb regionalnego rynku pracy Gdańsk, 13 marca 2013 r.
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
 PROJEKT METAMORFOZA Aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych z powiatu miasta Zabrze.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Rynek pracy, edukacja, pracodawcy. Janusz Bokser Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Gdańska Rada Oświatowa Podstawa prawna powołania oraz kompetencje.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Kontekst prawny innowacyjnej działalności nauczyciela
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Zmiany w ramowych statutach: 1
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2018/2019
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Przykładowy model podziału środków
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
WARTO WIEDZIEĆ…...
Zapis prezentacji:

Janusz Bokser – WUP Toruń Toruń 10.12.2013 Wojewódzka Rada Zatrudnienia – opiniowanie wniosków szkół zawodowych - budowanie podstaw bazy informacji o sytuacji zawodów na regionalnym rynku pracy Janusz Bokser – WUP Toruń Toruń 10.12.2013

Kontekst problemowy Podstawy prawne Wniosek o wydanie opinii Źródła informacji stanowiące podstawę opinii Struktura opracowanie stanowiącego podstawę opiniowania Raport 2012 - 2013 Budowanie podstaw bazy informacji o sytuacji zawodów na regionalnym rynku pracy

Podstawy prawne Ustawa o systemie oświaty ( art.. 39 ust. 5 ) Ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2004 Nr 99, poz. 1001 z późn. zm.) - …składanie wniosków i wydawanie opinii w sprawach dotyczących kierunków kształcenia, szkolenia zawodowego oraz zatrudnienia w województwie,…

Wniosek o wydanie opinii „Wprowadzanie nowych kierunków kształcenia” Dokonywanie zmian nazw zawodów, które w nowej klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego zmieniły nazwę lub weszły w zakres nowych zawodów

Źródła informacji stanowiące podstawę opinii Statystyki PSZ Badania pracodawców Analiza rynku szkoleniowego System Informacji Oświatowej Sondaż pracodawców Inne źródła, w zależności od kierunku kształcenia

Struktura opracowanie stanowiącego podstawę opiniowania Analiza sytuacji na rynku pracy Wyniki badań usług szkoleniowych Analiza kształcenia w zawodzie Podsumowanie

Raport 2012 - 2013 W 2012 roku 29 szkół z 10 powiatów województwa kujawsko-pomorskiego, złożyło wnioski do Wojewódzkiej Rady Zatrudnienia. Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu przygotował 123 opracowania dla 58 kierunków kształcenia, w których szkoły zamierzały prowadzić kształcenie. Wojewódzka Rada Zatrudnienia wydała pozytywne opinie w sprawie kształcenia w 42 kierunkach kształcenia i negatywne w 23 kierunkach kształcenia.

Raport 2012 - 2013 W pierwszym półroczu 2013 roku 52 szkoły z 21 powiatów województwa kujawsko-pomorskiego, złożyły wnioski do Wojewódzkiej Rady Zatrudnienia w sprawie wydania opinii na temat uruchomienia nowego kierunku kształcenia. Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu przygotował 145 opracowań dla 80 kierunków kształcenia, w których szkoły zamierzały prowadzić kształcenie. Wojewódzka Rada Zatrudnienia wydała pozytywne opinie w sprawie kształcenia w 62 kierunkach kształcenia i negatywne w 29 kierunkach kształcenia.

Korelacja uchwał WRZ z planami wdrażania nowych kierunków kształcenia Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu zwrócił się do 52 szkół, którym WRZ opiniowała kierunki kształcenia w pierwszym półroczu 2013 roku i do 29 szkół którym WRZ opiniowała kierunki kształcenia w 2012 roku, z prośbą o udzielenie informacji zwrotnej czy dany kierunek kształcenia został uruchomiony. Na naszą prośbę w 2013 roku odpowiedziało pisemnie 40 szkół a w 2012 roku 26 szkół. Z pozostałymi szkołami skontaktowano się telefonicznie, co pozwoliło na uzyskanie informacji zwrotnej ze wszystkich szkół.

Deklarowane, przez szkoły, powody braku możliwości wdrożenia kierunku kształcenia mimo pozytywnej opinii WRZ Wśród szkół, które takiej informacji udzieliły najpowszechniejszą tego przyczyną były: zbyt mała liczba kandydatów. Taki powód został podany przez 16 szkół. w drugiej kolejność – brak zgody organu prowadzącego. Taki powód podało 5 szkół. trzecim powodem były, precyzowane przez szkołę, trudności natury organizacyjno-technicznej - istnienie takiego samego kierunku kształcenia w miejscowości sąsiadującej (1 szkoła podała taki powód), trudności w porozumieniu się z potencjalnym pracodawcą w sprawie praktyk (1 szkoła podała taki powód), organizacja pracowni (1 szkoła podała taki powód).

Baza informacji o zawodach – kontekst regionalny Jako element informacji lokalnej o zawodzie sprzyjający racjonalizowaniu decyzji zawodowych Jako jedno ze źródeł informacji wspomagające podejmowanie decyzji o powoływaniu kierunków kształcenia

Informacja lokalna o zawodzie - adresaci uczniowie, nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych, uczniowie, nauczyciele szkół gimnazjalnch, poradnie psychologiczno pedagogiczne, organy prowadzące szkoły, powiatowe urzędy pracy, instytucje opiniotwórcze: np. PRZ, WRZ

Informacja lokalna o zawodzie - struktura główne zadania zawodowe analiza sytuacji na rynku pracy wyniki badań pracodawców analiza kształcenia w zawodzie, oferta kształcenia – system oświaty szkolnej i pozaszkolnej zmiany w kształceniu ważne adresy literatura, czasopisma komponent europejski (EU , EOG)

Perspektywa Analiza porównawcza w obrębie danego zawodu raz na pół roku + śledzenie zmian i bieżąca aktualizacja Opracowanie analizy porównawczej - branże

Dziękuję za uwagę janusz.bokser@wup.torun.pl 56/6210167