Sporządzamy biznesplan

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tworzenie biznesplanu przedsiębiorstwa typu Spin-off, Spin-out
Advertisements

Ryzyko walutowe Rynek walutowy
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
PLANOWANIE JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Istota i przesłanki badań marketingowych
Budżetowanie kapitałów
Analiza ryzyka projektu
Badania operacyjne. Wykład 1
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Transakcje kompensacyjne
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
OPIS PLANU FINANSOWEGO
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Podstawy wyboru strategii marketingowej
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
Analiza SWOT… a po co mi to?
Planowanie i realizacja inwestycji z elementami zarządzania
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
Biznes plany w ramach Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich na lata ” Przemysław.
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Rynek usług medycznych
opis projektu jednym zdaniem
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Prezentacja Biznesplanu
Biznesplan.
Sporządzanie biznesplanu
Plan biznesowy. Cele planu biznesowego: zmusza biznesmena do przemyślenia kwestii związanych z przedsiębiorstwem, rozważyć wszystkie kwestie związane.
Analiza i planowanie startegiczne 3
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Elementy składowe Biznes Planu
Prezentuje: Ola Żuławińska DotacjaNaStart.pl. 1. Jaką masz wizję swojej firmy?
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
Urząd Miasta Zduńska Wola Biuro Obsługi Inwestorów
EWALUACJA GŁÓWNE ZADANIA DOTYCZACE SPRAWNEJ EWALUACJI.
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
Własna firma? Strach ma TYLKO wielkie oczy.
Zarządzanie zagrożeniami
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
BIZNES PLAN © Aleksander Kusak XI.2014.
PROJEKT X OPISAĆ PROJEKT J EDNYM Z DANIEM Fundusz StartMoney.
Paulina Smoter „Pierwszy krok do założenia własnej firmy- przygotowanie biznesplanu, czyli Pomysł na biznes w powiecie limanowskim”
Ewaluator Podsumowanie. 2 Ewaluator  Prezentacja projektów - wymiana informacji o projektach uczestników  Przypomnienie schematu – EWA / WKB / BP 
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Zarządzanie ryzykiem w projektach Poznań, r.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Umowa o Partnerstwie na rzecz Rozwoju - założenia Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Biznes plan Biznes plan jest dokumentem planistycznym związanym z działalnością globalną przedsiębiorstwa, którego zadaniem jest wskazanie celów oraz sposobów.
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie ] [Imię i nazwisko os. prezentującej] [Nazwa start-upu/przedsiębiorstwa] Warsztat.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Studia miejskie i regionalne
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
PLANOWANIE I PODEJMOWANIE DECYZJI
Nazwa, logo i motto firmy
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Prezentacja biznesplanu
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

Sporządzamy biznesplan

1. Planowanie Planowanie to przewidywanie warunków działania w określonych granicach czasowych Wyznaczanie celów i zadań Określanie środków realizacji celów

2. Co to jest biznesplan Biznesplan jest dokumentem określającym postępowanie przedsiębiorstwa w pewnym okresie. Istotą biznesplanu jest określenie celów oraz ustalenie sposobów, metod i środków ich osiągnięcia. Ponieważ przyszłość jest w ograniczonym stopniu przewidywalna - zadaniem biznesplanu jest ograniczenie niepewności, ocena prawdopodobieństwa przyszłych zdarzeń oraz rozpoznanie występujących problemów, a więc także zmniejszenie ryzyka podjęcia błędnych decyzji.

3. Funkcje biznesplanu Biznesplan to dokument: wewnętrzny dla firmy (zbiór strategicznych decyzji), służy do rozwijania pomysłów związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa; zewnętrzny dla instytucji przyznających dotacje lub banków kredytujących działalność. Dla podmiotów zewnętrznych kluczowymi informacjami są – ryzyko prowadzenia działalności oraz przewidywane zyski w określonych ramach czasowych.

4. Cechy dobrego biznesplanu Powinien być „skrojony na miarę” dla danego przedsiębiorstwa (nowe lub już istniejące, duże, małe, średnie) Dopasowany do celu w jakim się go sporządza, czy ma służyć jako wewnętrzne narzędzie zarządzania czy dla banku udzielającego kredytu Powinien być jasny, zwięzły i przejrzysty. napisany językiem fachowym, ale zrozumiałym. Bez przemilczania słabych stron. Nie rób planu wygładzonego, bo wzbudzi on w banku nieufność. "Przedobrzonego" planu nie traktuje się poważnie.

5. Struktura biznesplanu 1. Streszczenie - przedstawienie ogólnego zarysu projektu, tego, co firma zamierza zrobić i co zostanie dokładnie opisane w następnych rozdziałach. 2. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa (nazwa i forma prawna, przedmiot działalności, siedziba, charakterystyka właścicieli – doświadczenie, role, wykształcenie) 3. Analiza SWOT (mocne strony, słabe strony, szanse, zagrożenia)

… 4. Plan marketingowy – produkt, odbiorcy, konkurencja, ceny, dystrybucja, promocja 5. Plan finansowy - plan przychodów, kosztów rachunku wyników, nakładów inwestycyjnych i przepływów pieniężnych,