Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości"— Zapis prezentacji:

1 ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
O – oportunities – szanse T – threates – zagrożenia

2 POZYTYWNE NEGATYWNE MOCNE STRONY SŁABE STRONY WEWNĘTRZNE SZANSE ZAGROŻENIA ZEWNĘTRZNE

3 S – silne strony organizacji
W – słabe strony organizacji Wewnętrzne unikalne zasoby, umiejętności lub inne aspekty odróżniające daną organizację od konkurencji, będące w dyspozycji organizacji. Wszystkie te aspekty funkcjonowania organizacji, zasoby, czynności, które ograniczają jej sprawność lub blokują jej rozwój. Potencjalne mocne strony: zasoby: finansowe, technologiczne, zdolności do innowacji produktowych, umiejętności marketingowe, umiejętności zarządzania organizacją, w tym doświadczona kadra kierownicza, wizerunek organizacji, tzn. dobra opinia u zleceniodawców, klientów, lokalizacja, terytorialny zakres działalności, pozycja na rynku, uznany (groźny) lider, inne ... Potencjalne słabe strony: brak jasno wytyczonej strategii, brak środków, brak lidera wśród kadry kierowniczej, sztywność struktur organizacyjnych, brak kluczowych umiejętności w zarządzaniu oraz w marketingu, zła jakość świadczonych usług, słaby image organizacji, słaba pozycja konkurencyjna, zła kondycja jednostek powiązanych z daną organizacją,

4 O – szanse dla organizacji
T – zagrożenia zewnętrzne Pozytywne czynniki w otoczeniu, które wpływają na funkcjonowanie organizacji, a nad którymi nie ma kontroli. Negatywne czynniki tych obszarów na zewnątrz organizacji, nad którymi organizacja nie ma kontroli, a które wpływają na jej funkcjonowanie. Potencjalne szanse: korzystne warunki gospodarcze, korzystne rozwiązania legislacyjne, szybszy wzrost rynku, nowe grupy klientów, wejście na nowe rynki, możliwości poszerzenia oferty usługowej, możliwość współpracy z partnerem, ograniczona rywalizacja w sektorze organizacji terrorystycznych, słabość służb powołanych w celu identyfikowania zagrożeń, słabość systemu chroniącego system infrastruktury krytycznej, inne ... Potencjalne zagrożenia: niekorzystne ogólne warunki gospodarcze kraju np.: kondycja gospodarki, stopa inflacji, niekorzystna: polityka pieniężna, w tym poziom stóp procentowych, niekorzystna polityka fiskalna, stopa podatkowa, niekorzystne rozwiązania systemowe, pojawienie się nowych konkurentów, wolniejszy wzrost rynku, złe warunki na rynkach międzynarodowych, dobre zabezpieczenia techniczne systemów infrastruktury krytycznej,

5 Mocne strony Cecha 1 Cecha 2 Cecha 3 Cecha 4 Cecha 5
Waga 0,3 0,3 0,2 0,1 0,1 1,00 Słabe strony Cecha 1 Cecha 2 Cecha 3 Cecha 4 Cecha 5 Waga Szanse Zagrożenia

6 Otoczenie Szanse Zagrożenia 1. 2. Silne strony Słabe strony

7 pytania Czy silna strona sprzyja szansie? +++ Czy silna strona sprzyja urzeczywistnieniu szansy? + Czy słaba strona zagraża poważnie wykorzystaniu szansy? --- Czy słaba strona utrudnia szansie? - Czy nie istnieje relacja pomiędzy silną lub słabą stroną a szansą? 0 Czy silna strona w znacznym stopniu łagodzi zagrożenie? +++ Czy silna strona zmniejsza istniejące zagrożenie? + Czy słaba strona zwiększa bardzo poważnie istniejące zagrożenie? --- Czy słaba strona zwiększa istniejące zagrożenie? - Czy nie istnieje relacja pomiędzy silną lub słabą stroną a zagrożeniem? 0

8 Strategia agresywna (maxi-maxi) - ekspansji i zdywersyfikowanego rozwoju: aktywne wykorzystywanie pojawiających się szans, wzmacnianie pozycji na rynku, przejmowanie organizacji o tym samym profilu, koncentracją zasobów na konkurencyjnych produktach. Strategia konserwatywna (maxi-mini) - minimalizacja negatywnego wpływu otoczenia poprzez maksymalne i zarazem aktywne wykorzystanie potencjału tkwiącego w organizacji: selekcję produktów, segmentację rynku, redukcję kosztów, ulepszanie produktów konkurencyjnych, rozwój rynków, rozwój produktów, wchodzenie z nowymi produktami na nowe rynki.

9 Strategia konkurencyjna (mini-maxi) - eliminacja słabych stron oraz maksymalne wykorzystanie szans: powiększanie zasobów finansowych, powiększanie zasobów handlowych, ulepszanie linii produktowych, zwiększanie produktywności, redukcja kosztów, usprawnianie organizacji, inwestowanie w utrzymanie i powiększanie istniejących przewag konkurencyjnych lub stworzenie nowych potrzebnych do dorównania konkurentom. Strategia defensywna (mini-mini) - przetrwanie poprzez minimalizowanie wpływu słabości jak i zagrożeń ze strony otoczenia. Wyciągnięcie maksymalnych korzyści przed zlikwidowaniem firmy: redukcję kosztów, zmniejszenie zdolności produkcyjnych i zatrzymanie procesu inwestowania.


Pobierz ppt "ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości"

Podobne prezentacje


Reklamy Google