Pobierz prezentację
OpublikowałGabrjel Jaroszewski Został zmieniony 10 lat temu
1
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
3
Analiza marketingowa Badania marketingowe Otoczenie firmy: Zewnętrzne
Wenętrzne Potencjał firmy
4
Analiza czynników zewnętrznych:
uwarunkowania polityczne i ustawodawstwo; stan koniunktury i perspektywy rozwojowe; konkurencja i podział rynku; rozwój i możliwości branży; kanały zbytu, systemy dystrybucji; pozycję własnego przedsiębiorstwa na rynku; charakterystyka odbiorców, dostawców, pośredników itp; wielkość i charakterystyka poszczególnych segmentów rynków.
5
Analiza czynników wewnętrznych:
struktura przedsiębiorstwa i struktura organizacyjna; obrót, koszta i zyski; możliwości finansowe i inwestycyjne; wizerunek przedsiębiorstwa i produktów; zakładowe służby zaopatrzenia, produkcji i sprzedaży; możliwości oddziaływania na rynek; środki wspierające dystrybucję i sprzedaż.
7
Rywalizacja konkurencyjna na rynku
liczba konkurentów; struktura udziałów rynku; siła marki; reputacja; dostęp do rynku zbytów i dostawców; zróżnicowanie konkurentów między sobą; personel
8
Siła przetargowa dostawców
ilość dostawców na rynku; prawdopodobieństwo łączenie się i integracji dostawców; zróżnicowanie zakupywanych materiałów/produktów; niepowtarzalność wyrobu dostawcy; dostępność substytutów zamawianego materiału.
9
Siła przetargowa klientów
wrażliwość klientów na zmianę ceny; ilość kupujących; niepowtarzalności produktu; uzależnienia jakości produktu finalnego od jakości wyrobu dostawcy; możliwość łączenia się, integracji klientów w większe jednostki mające większą siłę przetargową
10
Ryzyko Substytutów skłonność klientów do korzystania z substytutów;
charakterystyka cenowa substytutów; koszty zmiany
11
Bariery wejścia na rynek
wysokie koszty wejścia; wiedza ; dostęp do rynków zbytu; patenty ; regulacje rządowe ;
12
Analiza odbiorców – przykład:
CEL Zdobycie rynku zdrowych soków owocowych FIRMA AB
13
Informacje o firmie AB
14
Przykładowy klient:
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.