Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Paulina Smoter „Pierwszy krok do założenia własnej firmy- przygotowanie biznesplanu, czyli Pomysł na biznes w powiecie limanowskim”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Paulina Smoter „Pierwszy krok do założenia własnej firmy- przygotowanie biznesplanu, czyli Pomysł na biznes w powiecie limanowskim”"— Zapis prezentacji:

1 Paulina Smoter „Pierwszy krok do założenia własnej firmy- przygotowanie biznesplanu, czyli Pomysł na biznes w powiecie limanowskim”

2 Od czego zacząć? BIZNESPLAN -wytycza cele, metody działania -pomaga dokonać wyboru wariantu inwestycyjnego -stanowi kompleksowy spis celów oraz zadań, jakie stawia się przed przedsiębiorstwem,

3 Po pierwsze liczy się pomysł… „Eko-Wierzba” Przedsiębiorstwo zajmuje się wytwarzaniem ekologicznej energii poprzez: wykorzystanie biomasy pochodzącej z wierzby energetycznej. wykorzystanie odnawialnych źródeł energii, surowca wysokoenergetycznego, którym jest wierzba energetyczna oraz jego przerobem na zrąbki, brykiet, korki i pellety.

4 Pomysł na tego typu działalność zrodził się po tym, jak Unia Europejska zobowiązała Polskę do 2010 roku zwiększyć udział energii odnawialnej do 7,5%, przy czym w powiecie limanowskim jak dotąd nie powstała firma, która zajmowałaby się tego typu produkcją.

5 BIZNESPLAN

6 Forma prawna Firma „Eko-Wierzba” funkcjonuje jako przedsiębiorstwo prowadzone przez osobę fizyczną. Właściciel jest płatnikiem VAT, w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

7 Załatwione formalności >wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej >wniosek o uzyskanie numeru REGON >wniosek o uzyskanie numeru NIP oraz wybór formy opodatkowania >założenie rachunku bankowego >wyrobienie pieczątki firmowej >złożenie dokumentacji do ZUS-u >wszelkie formalności związane z zatrudnieniem pracowników

8 Uzasadnienie słuszności produkcji Nieskomplikowana, ekologiczna produkcja Nieskomplikowana, ekologiczna produkcja Konkurencyjna cena produktu w porównaniu z innymi materiałami opałowymi Konkurencyjna cena produktu w porównaniu z innymi materiałami opałowymi Łatwy transport, przechowywanie pakowanie brykietów Łatwy transport, przechowywanie pakowanie brykietów Dostępność przez cały rok Dostępność przez cały rok Możliwość stworzenia nowych miejsc pracy na terenach wiejskich Możliwość stworzenia nowych miejsc pracy na terenach wiejskich

9 Uzasadnienie słuszności produkcji Surowiec wysokokaloryczny, nieszkodliwy dla środowiska podczas spalania Surowiec wysokokaloryczny, nieszkodliwy dla środowiska podczas spalania Niewielka ilość popiołu po spaleniu oraz emitowanych gazów podczas spalania Niewielka ilość popiołu po spaleniu oraz emitowanych gazów podczas spalania Możliwość używania brykietów jako opału w standardowych jak i przemysłowych piecach Możliwość używania brykietów jako opału w standardowych jak i przemysłowych piecach Długi czas spalania i wysokie ciepło spalania Długi czas spalania i wysokie ciepło spalania

10 Zanim firma rozpocznie działalność *Przeprowadzenie ankiety wśród lokalnych mieszkańców *Dobranie gatunku wierzby, której odpowiada lokalny klimat *Przygotowanie umów dla dostawców surowca *Zwrócenie uwagi na zależność między wydajnością produkcji brykietu a prognozowanym popytem

11 Opis procesu uprawy wierzby i produkcji materiału opałowego

12 1.Uprawa wierzby energetycznej Wierzba nie ma zbyt wysokich wymagań glebowych. Doskonale nadaje się do hodowli w terenie górzystym. Po upływie roku następuje ścinka gałęzi bocznych, które można przeznaczyć na sadzonki. Pierwsze plony uzyskuje się już w trzecim roku hodowli. Następuje wtedy ścinka wierzby i jej suszenie.

13 2.Przerób wierzby energetycznej na materiał opałowy Wierzbę energetyczną można z powodzeniem przerobić na: I. BRYKIET II. PELLETY III. ZRĘBKI

14 I.BRYKIET

15 II.PELLETY

16

17 Organizacja firmy i zarządzanie I. Firma indywidualnego właściciela- prezes firmy równocześnie założycielem przedsiębiorstwa jak i właścicielem nieruchomości, maszyn. II. Księgowa III. Pracownicy fizyczni

18 ANALIZA SWOT

19 Mocne i słabe strony MOCNE STRONY: +brak konkurencji na rynku +niska cena produktu +ekologiczny i nieskomplikowany proces produkcji SŁABE STRONY: -konieczność nabywania surowca od innych przedsiębiorstw -początkowo mało konkurencyjne płace -ograniczone spektrum działań marketingowych

20 Szanse i zagrożenia SZANSE: +dynamiczny rozwój firmy +poszerzenie asortymentu produktów +wzrost liczby odbiorców ZAGROŻENIA: -powstanie konkurencji -spadek zainteresowania klientów produktem -znaczny wzrost kosztów produkcji

21 Charakterystyka rynku

22 1.Potencjalni klienci i zasięg działania Zasięg działalności firmy obejmowałby początkowo miejscowości z powiatu limanowskiego. Oferta „Eko-Wierzby” kierowana jest przede wszystkim do klientów indywidualnych. W miarę rozwoju firmy planuje się nawiązać współpracę z większą ilością przedsiębiorców i dystrybutorów.

23 2.Konkurencja W powiecie limanowskim nie powstała jak dotąd konkurencyjna firma zajmująca się tego typu produkcją. Zasięg działania podobnych firm z innych części polski jest ograniczony.

24 3.Polityka cenowa Ceny zależeć będą od kosztów produkcji, z uwzględnieniem zysków firmy oraz możliwości finansowych potencjalnych klientów. Prognozowana cena będzie wahała się w granicach 400 zł z VAT za tonę produktu.

25 4.Strategia promocji nawiązanie kontaktu z lokalnymi władzami, ogłoszenia w lokalnej prasie stworzenie strony internetowej ulotki informacyjne, broszury, plakaty udział w targach gospodarczych na terenie powiatu rabaty, promocje cenowe

26 Nakłady finansowe

27

28 Źródła finansowania

29

30 Przewidywane efekty ekonomiczne

31

32 Harmonogram działania firmy

33

34

35 Podsumowując…

36 Celem konkursu było opracowanie biznesplanu, który odpowiadał by lokalnym potrzebom rynku oraz wprowadzał na rynek innowacyjny produkt lub usługę. Według dyrektyw Unii Europejskiej Polska ma zwiększyć udział alternatywnych źródeł energii- właśnie ten fakt podsunął pomysł stworzenia biznesplanu przedsiębiorstwa zajmującego się produkcją ekologicznego materiału opałowego.

37 Pomysł stworzenia firmy wykorzystującej wierzbę energetyczną ma wiele mocnych stron. Niska cena produktu jakim jest brykiet, prosty proces produkcji, łatwy transport, możliwość spalania w różnego rodzaju piecach gwarantuje zbyt. Firma miałaby realne szanse rozwoju, biorąc pod uwagę znikomą konkurencję i duże zapotrzebowanie na oferowany produkt. Korzystny wpływ na środowisko, ekologiczna uprawa i produkcja, tworzenie nowych miejsc pracy- kolejne mocne strony pomysłu.

38 Dziękuje za uwagę


Pobierz ppt "Paulina Smoter „Pierwszy krok do założenia własnej firmy- przygotowanie biznesplanu, czyli Pomysł na biznes w powiecie limanowskim”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google