Konferencja metodyczna nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych Informatyka dla wszystkich Grażyna Gregorczyk Warszawa, dnia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
KODEKS 2.0.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Co to jest TIK?.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Założenia PROJEKTU
Multimedialne centrum informacji
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
TARGI
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Urządzenia 1 mld smartfonów do 2016 r., 350 mln z nich jest używanych w pracy Ludzie 82 % populacji online korzysta z sieci społecznościowych Chmura.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Program „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0” w Zespole Szkół Nr 3 w Lubinie II II edycja rok szkolny 2012/2013.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
SZKODLIWE TREŚCI ONLINE Szkodliwe treści to takie materiały, które mogą: wywoływać negatywne emocje u odbiorcy lub promować niebezpieczne zachowania. Można.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
Jak towarzyszyć dzieciom w sieci? Monika Pietruszka Wioleta Stypuła.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Przyszłością edukacji
Sopocka Akademia Tenisowa
PROGRAM ,, Szkoła z klasą 2.0'' Opracowanie: Mikołaj Koch, Igor Szymański, Maciej Paczkowski pod kierunkiem Lilii Olszewskiej Mikołaj K Źródło:
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Zapis prezentacji:

Konferencja metodyczna nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych Informatyka dla wszystkich Grażyna Gregorczyk Warszawa, dnia 10 września 2014 roku

Ze strony:

78% 53% 19% 66% 14% 64% 51% 5%

30% pracodawców przyznaje się, że sprawdza przyszłych pracowników w Internecie. Wonga, brytyjska firma internetowa udzielająca pożyczek online, określa zdolność kredytową w kilka sekund na podstawie tysięcy szczątkowych informacji, włączając w to profil pożyczkobiorcy na Facebooku. Sieć supermarketów Tesco używa historii zakupów do wysyłania nacelowanych ofert reklamowych.

Ze wstępnej analizy wyników badań wynika, że: dzieci i młodzież posiadają nietrywialną wiedzę na temat ochrony danych osobowych i bezpiecznych zachowań w sieci, niezależnie od tego, z jakich internetowych usług czy aplikacji korzystają – zapominają o dbałości o swoje dane osobowe, nierozważnie i chętnie udostępniają na potrzeby różnych usług swoje dane: imiona, nazwiska, adresy mailowe, wiek lub datę urodzenia, zachowania i zainteresowania, oraz swoje zdjęcia i filmy.

Przyszłość jest w chmurze obliczeniowej / fot. materiał prasowy

 Poczta elektroniczna Gmail,  Google Dysk (Google Drive) – miejsce w chmurze do przechowywania dokumentów,  Google Dokumenty (Google Docs) – pakiet aplikacji biurowych (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, prezentacje multimedialne, program graficzny oraz formularz),  Google Picasa – album internetowy i program do edycji grafiki,  Interaktywne Google Mapy,  Google Earth,  Serwis blogowy Blogger,  Serwis internetowy You Tube

 Uczniowie mogą w nowoczesny sposób realizować projekty edukacyjne. Pracując zespołowo, wspólnie tworzą dokumenty i prezentacje multimedialne. Rozwijają kompetencje komunikacji i pracy grupowej.  Nauczyciel ma do dyspozycji narzędzia, dzięki którym może prowadzić ciekawe zajęcia. Wykorzystuje gotowe filmy i zasoby edukacyjne. Używając nowych technologii tworzy autorskie scenariusze zajęć. Jest w stałym kontakcie ze swoimi uczniami.  Administracja szkolna może pracować sprawniej. Wspólne kalendarze i uporządkowany obieg dokumentów pozwalają pracować efektywniej i lepiej organizować czas.  Uczniowie mogą w nowoczesny sposób realizować projekty edukacyjne. Pracując zespołowo, wspólnie tworzą dokumenty i prezentacje multimedialne. Rozwijają kompetencje komunikacji i pracy grupowej.  Nauczyciel ma do dyspozycji narzędzia, dzięki którym może prowadzić ciekawe zajęcia. Wykorzystuje gotowe filmy i zasoby edukacyjne. Używając nowych technologii tworzy autorskie scenariusze zajęć. Jest w stałym kontakcie ze swoimi uczniami.  Administracja szkolna może pracować sprawniej. Wspólne kalendarze i uporządkowany obieg dokumentów pozwalają pracować efektywniej i lepiej organizować czas.

 Szkoła może wzmacniać pozytywny wizerunek i nabierać prestiżu. Uczniowie chcą uczyć się w nowoczesnych szkołach i zdobywać kompetencje, które będą przydatne w ich przyszłym życiu.  Nauczyciel może tworzyć cyfrowy warsztat pracy, przez – udostępnianie uczniom dokumentów zawierających, np. pracę do wykonania w domu; – zbieranie różnych opinii poprzez formularz ankiety; – prowadzenie strony internetowej nauczyciela, np. w formie bloga; – zamieszczanie na stronie materiałów dla uczniów i rodziców (terminy zajęć dodatkowych, zebrania z rodzicami); – gromadzenie zasobów dokumentujących dorobek i rozwój nauczyciela.  Szkoła może wzmacniać pozytywny wizerunek i nabierać prestiżu. Uczniowie chcą uczyć się w nowoczesnych szkołach i zdobywać kompetencje, które będą przydatne w ich przyszłym życiu.  Nauczyciel może tworzyć cyfrowy warsztat pracy, przez – udostępnianie uczniom dokumentów zawierających, np. pracę do wykonania w domu; – zbieranie różnych opinii poprzez formularz ankiety; – prowadzenie strony internetowej nauczyciela, np. w formie bloga; – zamieszczanie na stronie materiałów dla uczniów i rodziców (terminy zajęć dodatkowych, zebrania z rodzicami); – gromadzenie zasobów dokumentujących dorobek i rozwój nauczyciela.

 FB  Google  Twitter Bezpłatna usługa, aplikacje łatwe Reklama oparta o profilowanie Consumer advertising  FB  Google  Twitter Bezpłatna usługa, aplikacje łatwe Reklama oparta o profilowanie Consumer advertising  Microsft  IBM  force.com Odpłatna usługa Oprogramowanie zaawansowane technologicznie, bardzo drogie Enterprise software  Microsft  IBM  force.com Odpłatna usługa Oprogramowanie zaawansowane technologicznie, bardzo drogie Enterprise software ? Czy to się wypośrodkuje?

Eksploracja danych (drążenie danych, pozyskiwanie wiedzy, wydobywanie danych, ekstrakcja danych, ang. data mining). Idea eksploracji danych polega na wykorzystaniu mocy komputerów do znajdowania ukrytych dla człowieka (właśnie z uwagi na ograniczone jego możliwości) prawidłowości w danych zgromadzonych w ogromnych zbiorach danych - hurtowniach danych. Data mining to proces poszukiwania wartościowych informacji (czyli wiedzy) w dużej ilości danych.

Informacje o każdym zachowaniu uczniów w Internecie są gromadzone i zapisywane. Brak jasnej polityki ochrony prywatności stwarza ryzyko przetwarzania tych informacji do celów innych, niż edukacyjne, np. reklamowych.

Nasze automatyczne systemy analizują treść (w tym wiadomości ) w celu oferowania spersonalizowanych funkcji usług, takich jak wyniki wyszukiwania, reklamy indywidualne i wykrywanie spamu oraz złośliwego oprogramowania. Tę analizę przeprowadzamy podczas wysyłania, odbierania oraz zapisywania treści.

Eric Schmidt, dyrektor wykonawczy Google: With your permission, you give us more information about you, about your friends, and we can improve the quality of our searches. We know where you are. We know where you've been. We can more or less know what you're thinking about. We know what you like.” Eric Schmidt, dyrektor wykonawczy Google: With your permission, you give us more information about you, about your friends, and we can improve the quality of our searches. We know where you are. We know where you've been. We can more or less know what you're thinking about. We know what you like.” Microsoft – reklamuje się jako firma, która nie zbiera danych. Google – ogłosiła w kwietniu 2014 roku, że nie będzie prowadzić skanowania i dzieci w szkole. Microsoft – reklamuje się jako firma, która nie zbiera danych. Google – ogłosiła w kwietniu 2014 roku, że nie będzie prowadzić skanowania i dzieci w szkole.

Podczas badań korzystano z 58 tysięcy profili na portalu Facebook udostępnionych przez ochotników, którzy dodatkowo wypełnili ankietę na swój temat. Naukowcy na podstawie „lajkowanych” przez użytkowników stron (9,9 mln) stworzyli algorytmy, które następnie zestawili z odpowie- dziami w kwestionariuszach. Podczas badań korzystano z 58 tysięcy profili na portalu Facebook udostępnionych przez ochotników, którzy dodatkowo wypełnili ankietę na swój temat. Naukowcy na podstawie „lajkowanych” przez użytkowników stron (9,9 mln) stworzyli algorytmy, które następnie zestawili z odpowie- dziami w kwestionariuszach.

Co można powiedzieć o człowieku na podstawie Lajków (z prawdopodobieństwem na podstawie badań) :  95% kolor skóry  93% płeć  88% orientacja seksualna  85% poglądy polityczne  82% wyznanie religijne  78% IQ  75% wiek  73% czy palą  67 % status społeczny  65% czy używają narkotyków  czy rodzice byli razem w wieku 21 lat Co można powiedzieć o człowieku na podstawie Lajków (z prawdopodobieństwem na podstawie badań) :  95% kolor skóry  93% płeć  88% orientacja seksualna  85% poglądy polityczne  82% wyznanie religijne  78% IQ  75% wiek  73% czy palą  67 % status społeczny  65% czy używają narkotyków  czy rodzice byli razem w wieku 21 lat Po co analizuje się dane:  Marketing internetowy  Spersonalizowane gazety i informacje  Personalizacja reklam  Personalizacja wyników wyszukiwania  Personalizacja w mediach społecznościowych  Personalizacja nauczania Fot. Olly – fotolia.com

Personalizacja nauczania, np. MOOC, wirtualny profil konkretnego ucznia, jest dostępny wszędzie i zawsze, bez względu gdzie i za pomocą jakiego urządzenia (PC, komórka, tablet) ma zawsze osobiste okno dostępu do informacji dopasowanych do jego osobistego profilu. MOOC – (ang. Massive Open Online Course) – Masowe Otwarte Kursy Online Coursera -  sierpień 2012 r. – milion użytkowników z prawie 200 krajów  grudzień 2013 r. – 5,8 mln  dzisiaj – ponad 8 mln, ponad 660 kursów MOOC – (ang. Massive Open Online Course) – Masowe Otwarte Kursy Online Coursera -  sierpień 2012 r. – milion użytkowników z prawie 200 krajów  grudzień 2013 r. – 5,8 mln  dzisiaj – ponad 8 mln, ponad 660 kursów

SafeGov.org jest forum dla dostawców IT i branżowych ekspertów wiodących, poświęcona promocji zaufanych i odpowiedzialnych rozwiązań cloud computing dla sektora publicznego.

70% nauczycieli wie bardzo mało lub nic nie wie na ten temat 95% byłoby „bardzo” lub „dość” zaniepokojonych, jeżeli aktywność dzieci korzystających z Internetu w szkole byłaby śledzona

95% nauczycieli nie akceptuje działań firm, które:  śledzą aktywność lub profilują dzieci w Internecie w szkole w celach komercyjnych niezwiązanych z edukacją  korzystają z oprogramowania sczytującego wiadomości z myślą o budowaniu profili dzieci w celach reklamowych  korzystają z udostępniania wideo lub mediów społecznościowych z myślą o budowaniu profili dzieci w celach reklamowych  oferują używanie laptopów lub tabletów, które nakładają na szkoły i uczniów obowiązek wyrażenia zgody na reklamę jako warunek korzystania z urządzenia

100% reklamy hazardu 100% brutalne zdjęcia i materiały wideo 100% reklamy napojów alkoholowych 100% treści o charakterze seksualnym 100% treści mogące narazić dziecko na udostępnienie danych osobowych lub oszustwa finansowe

100% reklamy leków przeciwbólowych lub np. tabletek wyszczuplających czy sterydów 100% reklamy farmaceutyków leczących zaburzenia psychiczne i nadaktywność, zaburzenia koncentracji czy depresję 91%reklamy posiłków lub napojów z wysoką zawartością cukru 76% reklamy gier wideo

Podejmują właściwe kroki, by zapewnić prywatność i bezpieczeństwo danych swoich uczniów SZKOŁA i NAUCZYCIELE Sprawdzają politykę prywatności swoich dostawców usług internetowych Poznają swoje obowiązki prawne dotyczące ochrony danych osobowych uczniów

Znają swoje prawa RODZICE Mogą o tym porozmawiać z dyrekcją szkoły Mają dostęp do polityki prywatności usług internetowych w szkole

DZIECI I MŁODZIEŻ Anonimowość w Internecie to złudzenie Być świadomym: Internet rejestruje, co piszemy w ach, jakie strony odwiedzamy, co oglądamy na YouTube, gdzie mieszkamy, uczymy się, kupujemy. Świadomie i dobrowolnie wyrażać zgodę na użytkowanie swoich danych.

DECYDENCI, POLITYCY Wprowadzają legislacje chroniące dane osobowe najmłodszych Proponują szkołom rozwiązania i promują politykę ochrony prywatności uczniów

Minister Edukacji Narodowej Joanna Kluzik-Rostkowska określiła kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2014/2015. Należą do nich: Wspieranie rozwoju dziecka młodszego na 1-szym i kolejnych etapach edukacyjnych w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego; Podniesienie jakości kształcenia ponadgimnazjalnego w zakresie umiejętności określonych w podstawie programowej, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności w zakresie matematyki; Profilaktyka agresji i przemocy w szkołach; Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych. Minister Edukacji Narodowej Joanna Kluzik-Rostkowska określiła kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2014/2015. Należą do nich: Wspieranie rozwoju dziecka młodszego na 1-szym i kolejnych etapach edukacyjnych w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego; Podniesienie jakości kształcenia ponadgimnazjalnego w zakresie umiejętności określonych w podstawie programowej, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności w zakresie matematyki; Profilaktyka agresji i przemocy w szkołach; Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych.

I miejsce: II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Św. Królowej Jadwigi w Siedlcach Siedlce, ul. Prusa 12 Wyróżnienie: Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Tomasza Zana w Pruszkowie Pruszków, ul. Daszyńskiego 6 I miejsce: II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Św. Królowej Jadwigi w Siedlcach Siedlce, ul. Prusa 12 Wyróżnienie: Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Tomasza Zana w Pruszkowie Pruszków, ul. Daszyńskiego 6

pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej Organizatorzy Ośrodek Edukacji Informatycznej I Zastosowań Komputerów w Warszawie Polski Komitet Normalizacyjny 30 października 2014 roku (czwartek) w Zespole Szkół im. inż. St. Wysockiego (d. Kolejówka) w Warszawie przy ul. Szczęśliwickiej 56

Dziękuję za uwagę i zapraszam do kontaktowania się ze mną w prezentowanych sprawach