Promocja gospodarcza regionu realizowana przez województwo (Schemat A)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja raportu końcowego z „Badania ewaluacyjnego mid-term Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej”
Advertisements

Oferta nieruchomości nierolnych dla inwestycji zagranicznych dr Tomasz Nawrocki Prezes Agencji Nieruchomości Rolnych Warszawa, 28 kwietnia 2011 roku.
Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Łukasz Małecki Ministerstwo Rozwoju Wsparcie projektów technologicznych firm w latach
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
1. Plan prezentacji 1.Misja firmy 2.Model biznesu i działalność firmy 3.Forma organizacyjno-prawna 4.Formy zatrudnienia 5.Analiza rynku 6.Reklama i marketing.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
7 cudów Mazur – promocja gospodarcza obszaru Wielkich Jezior Mazurskich 17 grudnia 2015 roku.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
2013 Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – Narzędzia wsparcia prowadzenia działalności międzynarodowej Kaliningrad, 24 czerwca 2013 r. Aleksandra.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
1 Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny -Lider Lubelskiego Energetycznego Partnerstwa Naturowego Lubelskie Energetyczne Partnerstwo Naturowe Małgorzata Gałczyńska.
PROGRAM OPERACYJNY „ROZWOJU WOJEWÓDZTW POLSKI WSCHODNIEJ" Warszawa, 30 marca 2006.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Karolina Kozłowska Ekspert w ramach usługi Pro-Biz Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera Zakres usług świadczonych.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Ekspansja zagraniczna – szansa czy problem? Jan Zacharewicz – Prezes Zarządu BDEIP Sp. z o.o. Przewodniczący Sekcji Doradztwa Biznesowego i Prawnego „Pracodawców.
„Promocja zrównoważonego rozwoju turystyki” Projekt indywidualny POT Działanie V.1 PO RPW.
REGIONALNE CENTRUM TECHNOLOGII I WIEDZY „INTERIOR” W NOWEJ SOLI NOWA SÓL.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Budowa komunikacji pomiędzy terenami Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii w Stargardzie Szczecińskim, a krajowym systemem dróg wraz z uzbrojeniem.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
ŁÓDŹ – strategia rozwoju Aleksandra Suszczewicz, Z – ca Dyrektora, Biuro Rozwoju Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestora Urząd Miasta Łodzi 19 kwietnia.
JAKIE INSTRUMENTY INŻYNIERII FINANSOWEJ NA LATA ?
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Środa z Funduszami dla.
Projekt Centrum Współpracy Nauki i Gospodarki Szczecin, r.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Lokalne Podstawy Światowej Strategii Innowacji Tadeusz Baczko Lubuska Rada Innowacji Czerwińsk, 26 września 2012 r.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Uwarunkowania innowacyjności kobiet w biznesie Ewa Lisowska Szkoła Główna Handlowa.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Wsparcie nauki i biznesu w POIR Łukasz Jasek. POIR – ogólne informacje I oś POIR – przegląd i alokacja IV oś POIR – przegląd i alokacja Instrumenty I.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Wsparcie procesów badawczo- rozwojowych w przedsiębiorstwach akademickich Schemat: wsparcie doradcze.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WP Gdańsk, 20 maja 2016r. Kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA HARMONOGRAM NABORÓW WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE W TRYBIE KONKURSOWYM NA 2016 ROK.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w roku 2014 Jolanta Rudnicka Biuro Ewaluacji Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO r. Departament.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Pomorski Broker Eksportowy
Wykorzystanie środków unijnych przez powiat działdowski w ramach RPO WiM na lata Planowane nabory w nowej perspektywie Departament.
Rozwój współpracy pomiędzy sektorem badawczo-naukowym a biznesem na przykładzie Projektu: GUM
„Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w Regionie Świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego.
Zapis prezentacji:

Promocja gospodarcza regionu realizowana przez województwo (Schemat A)

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata projekt zidentyfikowany do wdrożenia w trybie pozakonkursowym:  oś priorytetowa I Inteligentna gospodarka Warmii i Mazur,  działanie 1.4 Nowe modele biznesowe i ekspansja,  poddziałanie Promocja gospodarcza regionu.

Beneficjent: województwo warmińsko-mazurskie Symulacja finansowa projektu Przy zakładanej wysokości wkładu własnego Beneficjenta na poziomie: ,00 zł (15%) Szacunkowe maksymalne koszty realizacji: ,00 zł Wysokość dofinansowania ze środków Programu: ,00 zł (85%)

Przewidywane terminy realizacji Projektu Symulacja  Przewidywany termin złożenia dokumentacji projektowej wraz z wnioskiem o dofinansowanie: styczeń – luty 2017  Przewidywany termin rozpoczęcia realizacji projektu: czerwiec 2017  Przewidywany termin zakończenia realizacji projektu: listopad 2019

Cel projektu Priorytetowym celem realizacji projektu, jest zwiększenie zainteresowania ofertą inwestycyjną regionu Warmii i Mazur poprzez szeroko rozumianą promocję gospodarczą.

STRATEGIA MARKI Nasza idea: ZDROWE ŻYCIE, CZYSTY ZYSK Inwestorzy podchodzą do biznesu i pracy kompleksowo. Biznes to część życia, na które wpływ ma otoczenie. Warmia i Mazury to otoczenie wyjątkowo sprzyjające rozwojowi biznesu: Posiada specjalne strefy ekonomiczne i zasoby surowców, ale też wspierające kreatywność środowisko. W przeciwieństwie do dużych miast i uprzemysłowionych regionów oferuje coś więcej niż rynki zbytu i siłę roboczą.

CELE KOMUNIKACYJNE Informowanie grupy docelowej o działaniach pro-inwestycyjnych i pro-eksportowych. Pokazanie funkcjonujących w regionie Instytucji Otoczenia Biznesu, działających na rzecz działań pro-eksportowych. Ukazanie pro-gospodarczych atutów regionu: stref ekonomicznych, parków technologicznych, sprecyzowanych inteligentnych specjalizacji (ekonomia wody, przemysł drzewny i meblarstwo oraz produkcja żywności wysokiej jakości), rozwój infrastruktury transportowej.

Promocja obejmować będzie:  Działania medialne (Kampanie medialne, SZOOP),  Stworzenie warunków do dalszego funkcjonowania skutecznego systemu obsługi inwestorów (Tworzenie nowych i rozwój istniejących systemów informacji gospodarczej, SZOOP),  Zwiększenie zainteresowania ofertą inwestycyjną regionu Warmii i Mazur poprzez przeprowadzenie bezpośrednich działań promocyjnych (Organizacja i udział w przedsięwzięciach o charakterze gospodarczym ukierunkowane na zwiększenie międzynarodowej rangi gospodarczej regionu, SZOOP).

Zasadniczy podział działań w projekcie działania promocyjne medialne i PR bezpośrednie działania promocji gospodarczej

Przykładowe przedsięwzięcia zaplanowane w ramach projektu (kategorie kosztów):  Kampania w prasie ogólnopolskiej,  Kampania w radiu,  Kampania w Internecie,

Przykładowe przedsięwzięcia zaplanowane w ramach projektu (kategorie kosztów):  Wizyty studyjne przedstawicieli wybranych ambasad oraz wydziałów ekonomicznych tych ambasad funkcjonujących w Polsce,  Misje przyjazdowe zagranicznych przedsiębiorców,  Misje przyjazdowe zagranicznych dziennikarzy,  Gospodarczy Ambasador Warmii i Mazur (GAWiM),  Wsparcie działań promujących regionalne firmy.

Planowane miejsca realizacji projektu  Polska (Kampania w radiu, Kampania w prasie ogólnopolskiej, Kampania w Internecie, Wizyty studyjne, Misje przyjazdowe),  Austria (GAWiM, Kampania w Internecie),  Szwecja (GAWiM, Kampania w Internecie),  Niemcy (Kampania w Internecie),  Finlandia (Kampania w Internecie).

Zakładane wskaźniki  Liczba wspartych przedsięwzięć informacyjno- promocyjnych o charakterze międzynarodowym Wysokość wskaźnika do osiągnięcia – 10 Źródło danych – raporty kwartalne  Liczba wspartych przedsięwzięć informacyjno- promocyjnych o charakterze krajowym Wysokość wskaźnika do osiągnięcia – 60 Źródło danych – raporty kwartalne

Badania w 2015 roku  Na początku trwania kampanii respondenci skupiali się na bogactwie natury, pięknych widokach oraz świeżym powietrzu. Po kampanii odnotowano istotny wzrost przy wskazaniach dotyczących prowadzonych inwestycji.  W badaniu po kampanii pojawiły się po raz pierwszy skojarzenia, dotyczące sfery rozwoju i inwestycji. Były to: produkty regionalne, tereny pod inwestycje, parki technologiczne.

Badania w 2015 roku  W porównaniu do pierwszej fali badania wzrosła rozpoznawalność lokalnych firm. Jednym z największych pracodawców, najczęściej wymienianym jest Michelin z Olsztyna. Respondenci często wskazują branże: meblarską, hotelarstwo, żeglarstwo.  Silną stroną województwa są jego podmioty takie jak: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Specjalne Strefy Ekonomiczne oraz Parki Naukowo-Technologiczne.

Badania w 2015 roku  Według badanych zachętą do inwestycji w regionie jest: atrakcyjne położenie, bogactwa naturalne, potencjał sektora turystyki oraz niskie koszty pracy.  W ankietach przeprowadzonych na koniec kampanii pojawiły się odpowiedzi związane z potencjałem inwestycyjnym regionu, których nie było podczas pierwszego badania takie jak: możliwości inwestycyjne oraz działalność specjalnych stref ekonomicznych.

Badania w 2015 roku  Najbardziej przyszłościowe sektory gospodarki, które są szansą dla inwestorów, to: turystyka, przetwórstwo drewna oraz handel i usługi.  Część badanych, którzy widzieli w mediach materiały promujące region wskazuje, że dotyczyły one nowych inwestycji oraz atrakcyjności turystycznej. Ich zdaniem materiały były zachęcające. Najwięcej takich reklam respondenci widzieli w Internecie i telewizji.

Działania z zakresu promocji gospodarczej są konieczne ze względu na:  depopulację regionu;  niski napływ inwestycji przedsiębiorstw do regionu;  niską ilość siedzib oraz centrów badawczo- rozwojowych (obecnie głównie produkcja);  niższe płace i niższy stopień zatrudnienia;  różnice rozwojowe w stosunku do innych regionów.

Dziękuję za uwagę Radosław Zawadzki Dyrektor Departamentu Koordynacji Promocji Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Tel ,