Program współpracy UMCS z KWP. Analiza hotspot 3,5% pow. = 38.6% przestępstw 4,6% pow. = 43,1% przestępstw. mgr Mateusz Piskorski dr hab. Jerzy Mościbroda.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Advertisements

INFORMACJA o stanie bezpieczeństwa w powiecie olkuskim w 2011 roku 1 Olkusz, luty 2012 roku Komenda Powiatowa Policji w Olkuszu.
ORGANIZACJA KONTROLI OZNAKOWANIA CE W ŚRODOWISKU PRACY – OMÓWIENIE PODSTAWOWYCH PROBLEMÓW POJAWIAJĄCYCH SIĘ W TOKU KONTROLI Warszawa - czerwiec 2005.
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
Podział administracyjny Polski (18). Gmina powiat i województwo to jednostki podziału administracyjnego Polski. W gminach i powiatach władzę sprawuje.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Informacja o stanie bezpieczeństwa na obszarze kolejowym za 12 miesięcy 2015r. Warszawa, luty 2016r.
Choroby związane ze złym odżywianiem.. Jakie są choroby związane ze złym odżywianiem się ?
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
1 Memorandum – skala kradzieży i dewastacji infrastruktury liczba zdarzeń.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
2 * dane z Głównego Urzędu Statystycznego - stan na 31.XII.2009 Drogi krajowe o długości:Drogi wojewódzkie o długości: Drogi powiatowe o twardej nawierzchni.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Badanie Poczucia Bezpieczeństwa, Oceny Pracy Policji oraz Ciemnej Liczby Przestępstw Warszawa, luty 2007.
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Według Europejskiego Technicznego Biura Związków Zawodowych ds. ochrony zdrowia i bezpiecznej pracy.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Opole, 2 października 2015 r.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
Wojewódzki Sztab Wojskowy w Lublinie Lublin, marzec 2010 r. ORGANIZACJA SYSTEMU OCZYSZCZANIA TERENÓW Z PRZEDMIOTÓW WYBUCHOWYCH I NIEBEZPIECZNYCH.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
INFRASTRUKTURA SPORTOWA W LATACH OBIEKTÓW SPORTOWYCH.
„Alkotest przeciw tragedii” kampania społeczna Stowarzyszenia „Droga i Bezpieczeństwo”” przy poparciu Marszałka Województwa Wielkopolskiego oraz współpracy.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Ogólne uwarunkowania i doświadczenia współpracy z samorządami na terenie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu Konferencja „Współpraca Lasów.
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu DrogowegoANALIZA STANU BEZPIECZEŃSTWA ZA ROK 2005r. NA TERENIE MIASTA I POWIATU ŁOMŻYŃSKIEGO Łomża, 23 styczeń.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
Elektrownie Joanna Orłowska Kamila Boguszewska II TL.
Metodologia opracowywania powiatowej mapy zagrożeń oraz powiatowego programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty Wrocław, 28 października 2010 r. Projekt.
Woda to jeden z najważniejszych składników pokarmowych potrzebnych do życia. Woda w organizmach roślinnych i zwierzęcych stanowi średnio 80% ciężaru.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Remont Przedszkola Miejskiego nr 4 w Kolnie wraz z wyposażeniem dydaktycznym i adaptacją niewykorzystanych pomieszczeń na potrzeby edukacji przedszkolnej.
Źródła i rodzaje zanieczyszczeń powietrza
WYNIKI ANKIETY INTERNETOWEJ Opracowanie wyników: Dr Jarosław Załęcki Mgr Maciej Brosz „Współtwórz swoje miasto. Wysokościowce w Gdańsku”
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
- nie ma własnego kształtu, wlana do naczynia przybiera jego kształt, - ma swoją objętość, którą trudno jest zmienić tzn. są mało ściśliwe (zamarzając.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Sieć szkół w województwie lubelskim Konferencja „Mała szkoła – duży problem?” Lublin, 3 lutego 2011 roku.
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI KOMISARIATU POLICJI W CHEŁMŻY ZA 2012r.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU WYSZKOWSKIEGO W okresie roku.
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Uczniowie Liczba uczniów w woj. lubelskim % Uczniowie rozwiązujący zadania w arkuszu standardowym bez dysleksji rozwojowej ,8% z dysleksją.
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus Forum Rynku Zdrowia Warszawa,
Porównanie liczby wypadków drogowych z ofiarami w ludziach (wypadki drogowe) z wypadkami drogowymi bez ofiar w ludziach (kolizje drogowe) w I półroczu.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
TEMAT 23 Wypadki drogowe – statystyka i przyczyny
Osoby młode na rynku pracy w świetle danych statystycznych
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
Składka i taryfy w ubezpieczeniach OC komunikacyjnych
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu Drogowego
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Zapis prezentacji:

Program współpracy UMCS z KWP

Analiza hotspot 3,5% pow. = 38.6% przestępstw 4,6% pow. = 43,1% przestępstw. mgr Mateusz Piskorski dr hab. Jerzy Mościbroda prof. UMCS dr Mirosław Krukowski dr Grzegorz Janicki

; Silne wiatry Przybór wody Opady śniegu Opady deszczu Chemiczne Ekologiczne Radiologiczne Budowlane Infrastruktury komunalnej W komunikacji drogowej W komunikacji kolejowej W komunikacji lotniczej Na obszarach wodnych Medyczne zagrożenia miejscowe

Natężenie zagrożeń miejscowych w gminie Łęczna w latach

Tabela 2. Porównanie przyczyn miejscowych zagrożeń w gminie Łęczna, województwie lubelskim i kraju L.p. No. Przyczyna miejscowego zagrożenia Local hazard cause Liczba zagrożeń Hazard number Gmina Łęczna ( ) Łęczna commune Województwo lubelskie (2011r.)* Lublin voivodeship Polska (2011r.)* Poland Liczba zdarzeń %Liczba zdarzeń %Liczba zdarzeń% 01Wady urządzeń instalacji elektrycznych30,2110,14890,2 02Nieprawidłowa eksploatacja urządzeń i instalacji elektrycznych 30,220,1830,0 03Wady elektrycznych urządzeń ogrzewczych ,0 04Nieprawidłowa eksploatacja elektrycznych urządzeń ogrzewczych ,0 05Wady urządzeń i instalacji gazowych50,2690,613900,5 06Nieprawidłowa eksploatacja urządzeń gazowych 40,2420,47420,3 07Wady urządzeń mechanicznych200,9330,310460,4 08Nieprawidłowa eksploatacja urządzeń mechanicznych 20,1100,11620,1 09Wady urządzeń ogrzewczych (innych niż elektryczne) 120,6470,415080,6 10Nieprawidłowa eksploatacja urządzeń ogrzewczych (innych niż elektryczne) 00350,310420,4

11Uszkodzenia sieci instalacji przesyłowych, doprowadzających, odprowadzających media komunalne i technologiczne 602,81811, Wady procesów technologicznych10,00 210,0 13Nieprzestrzeganie reżimów technologicznych10,01 270,0 14Nieprawidłowe magazynowanie substancji niebezpiecznych 10,04 450,0 15Nieprawidłowe technologie składowania0010,0220,0 16Wady środków transportu271,22612,370382,6 17Nieprawidłowa eksploatacja środków transportu120,6670,615460,6 18Niezachowanie zasad bezpieczeństwa ruchu środków transportu 51523, , ,3 19Wady konstrukcji budowlanych50,2120,19080,3 20Nieprawidłowa eksploatacja konstrukcji budowlanych, budynków 10, ,1 21Nieprawidłowe wykonanie prac instalacyjnych, remontowych, montażowych, budowlanych 80,4180,23650,1 22Nieprawidłowe zabezpieczenie wykopów, studni, włazów itp. 281,3810,73830,1 23Osunięcia się gruntów, miałów, innych materiałów sypkich 10,060,11130,0 24Wady zbiorników ciśnieniowych20,02 270,0

25Nieprawidłowa eksploatacja zbiorników ciśnieniowych 00,03 260,0 26Huragany, silne wiatry, tornada1858, , ,5 27Gwałtowne opady atmosferyczne1205, , ,3 28Gwałtowne przybory wód, zatory lodowe 331,55434, ,3 29Wyładowania atmosferyczne30,1230,23110,1 30Uszkodzenia, zaniedbania w utrzymaniu szlaków komunikacyjnych 20,1190,22370,1 31Niewłaściwe zabezpieczenie hodowanych zwierząt, owadów, gadów, ptaków 221,6480,49700,4 32Nietypowe zachowania się zwierząt, owadów stwarzające zagrożenie 1848, , ,8 33Akcje terrorystyczne10, ,1 34Nieumyślne działanie człowieka341,6720,624460,9 35Celowe działanie człowieka291,4920,824230,9 36Inne miejscowe zagrożenia powstałe w wyniku pożarów 20,110,01990,1 37Nieustalone241,12592, ,0 38Inne przyczyny81637, , ,8 Razem

Podział zagrożeń miejscowych na antropogeniczne, przyrodnicze i nieokreślone w gminie Łęczna w latach Zagrożenia nieokreślone – wszystkie wypadki drogowe oraz te, których nie udało się zakwalifikować z powodu za małej liczby danych

Natężenie zagrożeń miejscowych na terenie miasta Łęczna w roku 2010 (WKPSP w Lublinie, 2011)

Zagrożenia miejscowe według lat Zagrożenia miejscowe według miesięcy

Gmina Łęczna może być reprezentatywnym obiektem badań zagrożeń miejscowych dla województwa lubelskiego, jak i Polski. Wyraźnie dominują w tych skalach przestrzennych zagrożenia wynikające z niezachowania zasad bezpieczeństwa ruchu środków transportu (24%, 22% i 16,3% odpowiednio). Najwięcej zagrożeń odnotowano wzdłuż drogi krajowej (Lublin-Włodawa), zarówno na obszarze miasta, jak również wsi Zofiówka. Najliczniej miejscowe zagrożenia wystąpiły w okresie letnim i wakacyjnym. W cyklu tygodniowym natomiast najbardziej obciążone był koniec tygodnia w godzinach od 15 do 19, z wyraźnym obciążeniem soboty.

Przestrzenna analiza bezpieczeństwa na polskich drogach w 2011r. ze szczególnym uwzględnieniem województwa lubelskiego Piotr Bednarczyk, Grzegorz Janicki Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie Zbigniew Jasiński Komenda Wojewódzka w Lublinie

Zdarzenia drogowe

Zdarzenia drogowe w województwie lubelskimPowiatWypadki Radzyński63 Bialski91 Chełmski51 Rycki72 Tomaszowski116 Hrubieszowski42 Świdnicki42 Włodawski30 Janowski42 Zamojski86 Krasnostawski41 Biała Podlaska39 Kraśnicki121 Chełm36 Lubartowski71 Lublin245 Lubelski169 Zamość46 Łęczyński32 łukowski Łłukowski120 Parczewski21 Opolski38 Puławski97 Biłgorajski86

Zdarzenia drogowe w województwie lubelskim PowiatZabici Radzyński11 Bialski16 Chełmski14 Rycki12 Tomaszowski6 Hrubieszowski6 Świdnicki11 Włodawski3 Janowski4 Zamojski8 Krasnostawski6 Biała Podlaska1 Kraśnicki11 Chełm6 Lubartowski15 Lublin18 Lubelski23 Zamość2 Łęczyński8 Łukowski15 Parczewski6 Opolski13 Puławski22 Biłgorajski15

Procentowy udział wypadków spowodowanych przez kierujących lata do ogółu wypadków Ogółem21,719,519,218,919,7 LU KMP Biała Podlaska22,518,520,725,416,8 LU KMP Chełm27,329,920,822,225,3 LU KMP Lublin17,116,216,717,614,2 LU KMP Zamość18,218,919,316,022,0 LU KPP Biłgoraj24,219,831,027,420,0 LU KPP Hrubieszów22,423,812,59,714,6 LU KPP Janów Lubelski31,49,514,726,529,3 LU KPP Krasnystaw32,614,68,618,935,0 LU KPP Kraśnik23,027,324,520,823,4 LU KPP Lubartów19,711,324,615,626,1 LU KPP Łęczna25,925,010,622,023,1 LU KPP Łuków29,527,518,819,418,2 LU KPP Opole Lubelskie21,221,120,014,620,0 LU KPP Parczew44,419,018,510,723,1 LU KPP Puławy14,913,413,316,919,1 LU KPP Radzyń Podlaski33,323,814,818,322,0 LU KPP Ryki19,420,818,312,19,6 LU KPP Świdnik8,816,712,914,717,6 LU KPP Tomaszów Lubelski20,417,233,722,533,9 LU KPP Włodawa30,426,719,412,90,0

Liczba WypadkowLiczba ZabitychLiczba Rannych OgółemNULL LU KMP Biała Podlaska LU KMP Zamość LU KPP Biłgoraj LU KPP Hrubieszów LU KPP Janów Lubelski LU KPP Krasnystaw LU KPP Kraśnik LU KPP Lubartów LU KPP Łęczna LU KPP Łuków LU KPP Opole Lubelskie LU KPP Parczew LU KPP Puławy LU KPP Radzyń Podlaski LU KPP Ryki LU KPP Świdnik LU KPP Tomaszów Lubelski LU KPP Włodawa 7864NULL NULL

Program przeciwdziałania ryzykownym zrachowaniom młodocianych kierowców w regionie lubelskim – projekt pilotażowy (społeczne aspekty)

Program przeciwdziałania ryzykownym zachowaniom młodocianych kierowców w regionie lubelskim – projekt pilotażowy (społeczne aspekty) 1. Młodzi kierowcy powodują 17% wypadków - kilka zdań wprowadzenia 2. Dlaczego młodzi kierowcy stają się sprawcami wykroczeń (kilka zdań rozwinięcia na podstawie obserwacji): - mija trema, przechodzi strach, pojawia się względna pewność siebie; - młodzi kierowcy przejmują złe nawyki od rówieśników, rodziców, innych uczestników ruchu drogowego, które później stają się dla nich rutyną - bywa, że natrafiają na społeczne przyzwolenie na łamanie zasad 3. czy można mówić o "syndromie młodego kierowcy„ 4. co wiemy z dotychczasowych badań socjologicznych 5. na czym możemy oprzeć działania profilaktyczne, poszukiwanie "klucza do młodych” (nie szalraltaneria, ale idea fix), cele badania ankietowego było: a. scharakteryzowanie postaw młodych ludzi – uczestników ruchu drogowego wobec regulacji i przepisów drogowych (czy młodzi ludzie są krytyczni wobec postaw niezgodnych z obowiązującymi regulacjami, czy młodzi ludzie oceniają zachowania ryzykowne na drodze jako niebezpieczne); b. sprawdzenie skłonności do podejmowania przez młode osoby ryzyka w ruchu drogowym (zachowania ryzykowne młodzieży na drodze nie muszą wynikać z chęci łamania zasad i norm, ale z chęci dowartościowania siebie, popisywanie się, robienie wrażenia, podniesienia statusu w grupie rówieśniczej). c. zdiagnozowanie roli rodzica w kształtowaniu postaw w ruchu drogowym (czy rodzic kierowca jest autorytetem dla swojego dziecka, jak przykład dają rodzice) d. jakie młodzi proponują rozwiązania w celu ograniczenia liczby wypadków których uczestnikami są młodzi kierowcy (przykładem mogą być badania nt. uzależnień) e. jeszcze myślę 6. Czy dotychczasowe kampanie społeczne mogą być dla nas inspiracją w działaniach profilaktycznych

1.Znając rozkład, ilość oraz charakter zagrożeń miejscowych można podjąć prawidłowe działania przy kreowaniu zagospodarowania przestrzennego gminy, czy miasta, które mogą poprawić bezpieczeństwo mieszkańców lub przyczynić się ograniczenia ich negatywnych skutków. 2.W przypadku najliczniejszej grupy MZ, tj. zagrożeń komunikacyjnych i transportowych, można odpowiednio kształtować pas drogi i krajobraz wokół niej, tak aby była ona jak najbardziej bezpieczna. 3.Zabiegi techniczne i inżynieryjne związane z poprawą parametrów drogi, zmianą jej geometrii, czy też odpowiednio dobrana szerokość jezdni, liczba pasów czy szerokość pobocza poprawiają jezdność i bezpieczeństwo w ruchu drogowym. 4. Duże znaczenie ma również według prof. J. Bogdanowskiego (1976) krajobraz wokół drogi. Estetyczne walory otoczenia drogi wpływają na niższy wskaźnik wypadków i są one chętniej użytkowane. Wskazania