“In God we trust, all others bring data.” W. Edwards Deming.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
Advertisements

Model dojrzałości CMMI
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie Analiza systemów informatycznych Wykład.
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia vs ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
© IEn Gdańsk 2011 Technika fazorów synchronicznych Łukasz Kajda Instytut Energetyki Oddział Gdańsk Zakład OGA Gdańsk r.
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 7: Charakterystyka pojęć: energia, praca, moc, sprawność, wydajność maszyn (1 godz.) 1. Energia mechaniczna 2. Praca 3.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Doświadczenia ośrodków EURO INFO w upowszechnianiu wśród polskich przedsiębiorców informacji na temat oznakowania CE Anna Hutyra Centrum EURO INFO w Gdańsku.
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
1 Memorandum – skala kradzieży i dewastacji infrastruktury liczba zdarzeń.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
Jak rozwijać PS po zakończeniu finansowania ze środków projektowych? OWES subregion centralno-zachodni Tadeusz Durczok
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Ocena poziomu dojrzałości wielkopolskich przedsiębiorstw w odniesieniu do modelu CMMI
(c) Łukasz Olek. InMoST jest finansowany ze środków EFS. Plan dnia ▪ 10:00-10:15 Wprowadzenie ▪ 10:15-11:30 Innowacje w inżynierii wymagań ▪ 11:30–12:00.
Dyskusja panelowa II: Wsparcie skutecznego audytu wewnętrznego w dziale/działach dr Adam Niedzielski – Dyrektor Departamentu Strategii i Funduszy Europejskich.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
MAPA HYDROGRAFICZNA HALINA KLIMCZAK INSTYTUT GEODEZJ I GEOINFORMATYKI
I n s t y t u t C h e m i c z n e j P r z e r ó b k i W ę g l a, Z a b r z e Rok założenia 1955 I n s t y t u t C h e m i c z n e j P r z e r ó b k i W.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Ogólne uwarunkowania i doświadczenia współpracy z samorządami na terenie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu Konferencja „Współpraca Lasów.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Innowacyjność w inżynierii wymagań 10:00-10:15 Wprowadzenie 10:15-11:30 Innowacje w inżynierii wymagań 11:30–12:00 Przerwa kawowa 12:00-13:30 UC Workbench.
Kryteria wyboru projektów w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Oferta pożyczkowa FUNDUSZU GÓRNOŚLĄSKIEGO S.A. w Katowicach w Katowicach.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Prawdy oczywiste Kiedy zarejestrować działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
Zanim będzie za późno…. Co wpływa na Bezpieczeństwo? Norbert Bogucki Dyrektor Operacyjny Security Plus BEZPIECZEŃSTWO RYZYKAKONSEKWENCJEPODATNOŚĆZABEZPIECZENIA.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie.
Projekt InMoST InMoST: Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin realizacji: –
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Przyszłość bibliotek cyfrowych Możliwe scenariusze Remigiusz Lis Biblioteka Śląska- Śląska Biblioteka Cyfrowa.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Proces transakcyjny Podsumowanie Rafał Tuzimek. Typy transakcji M&A 2 SprzedażprzedsiębiorstwZakupprzedsiębiorstw FuzjeprzedsiębiorstwPoszukiwaniefinansowaniawłaścicielskiego/doradztwofinansoweLBO/MBO.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
RACHUNKOWOŚĆ I REWIZJA FINANSOWA Katedra Rachunkowości.
Kamila Szczepańska Promotor: mgr inż. Andrzej Ptasznik Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki Warszawa, 2015.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Wykonał: Mgr Inż. Krzysztof Harwacki. Value Mapping for Lean management Sytuacja stanowi mały, prosty przykład zastosowania mapowania strumienia wartości.
Od recesji do koniunktury.. Podstawowe pojęcia. Recesja – zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tempa wzrostu gospodarczego, skutkujące.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
©Ian Sommerville 2000Inżynieria oprogramowania, Rozdział 25 Slide 1 Ulepszanie procesu l Jak ulepszyć proces tworzenia oprogramowanie, aby w jego trakcie.
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
Zarządzanie strategiczne 5
T.15 Wybór narzędzi dla reengineeringu (szczegóły).
Imię i Nazwisko Afiliacja
Struktura kanałów marketingowych
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Departament Infrastruktury UMWP
Partnerstwo publiczno-prywatne
Firma w której odbywałam praktyki została założona w 1865 roku.
dr Danuta Kajrunajtys BUSINESS PROCESS MANAGEMENT ROBOTIC PROCESS
Inżynieria oprogramowania II Wykład 5 Model CMMI
Zapis prezentacji:

“In God we trust, all others bring data.” W. Edwards Deming

Ocena poziomu dojrzałości wielkopolskich przedsiębiorstw w odniesieniu do modelu CMMI

CMMI – Capability Maturity Model Integration 1. Początkowy 2. Zarządzany (powtarzalny) 3. Zdefiniowany 4. Zarządzany ilościowo 5. Optymalizujący Organizacje programistyczne SEI, Pittsburg, USA

Poziomy dojrzałości Obszar procesu 2Obszar procesu n Obszar procesu 1 1. Początkowy 2. Zarządzany (powtarzalny) 3. Zdefiniowany 4. Zarządzany ilościowo 5. Optymalizujący Zarządzanie wymaganiami Planowanie przedsięwzięcia Monitorowanie i kontrola przedsięwzięcia Zarządzanie podzleceniami Pomiary i analiza Zapewnienie jakości procesu i produktu Zarządzanie konfiguracją CMMI Poziom 2

Poziomy dojrzałości Obszar procesu 2Obszar procesu n Obszar procesu 1 Cele generyczne Cele specyficzne Praktyki specyficznePraktyki generyczne Zobowiązanie do działania Zdolność do działania Kierowanie implementacją Weryfikacja implementacji Wspólne cechy CMMI – Cele i praktyki

SG 1 Wymagania są zarządzane i wykrywa się niespójności między nimi a planami i produktami. SP 1.1 Doprowadź do jednolitego rozumienia wymagań pochodzących z różnych źródeł. Wymagania System ma mieć prosty interfejs użytkownika. C:\app kasa _ Przykładowe cele i praktyki

SG 1 Oszacowania parametrów przedsięwzięcia są opracowane i aktualizowane SP 1.1 Ustal na wysokim poziomie abstrakcji strukturę hierarchiczną produktów stanowiącą oszacowanie zakresu. Księgarnia internetowa Wymagania Plan Kod Automatyczne przypadki testowe Przykładowe cele i praktyki

Ocena dojrzałości - SCAMPI SCAMPI – Standard CMMI Appraisal Method for Process Improvement Przybliżony koszt pomiaru dla CMMI poziomu 2 wynosi: $ $ Pomiar dojrzałości przedsiębiorstwa wykonywany zgodnie z wytycznymi przygotowanymi przez SEI

Kwiecień 2002 – Wrzesień ocen 782 organizacje 59% organizacji spoza USA 3250 przedsięwzięć Process Maturity Profile CMMI v1.1 SCAMPI v1.1 Appraisal Results 2003 Year End Update SEI, March Statystyki SEI

Dane uzyskane przez SEI z pomiaru dojrzałości 782 organizacji.

Ocena poziomu występowania i adaptacji celów oraz praktyk CMMI w obszarach zdefiniowanych na poziomie 2 (poziom zarządzany). Ocena dojrzałości - InMost Dane pozyskiwane za pomocą ankiet. Ocena obszarów z wykorzystaniem 4 stopniowej skali zaproponowanej przez Sommerville’a i Sawyer’a: Nigdy, Czasami, Przeważnie (> 70%), Zawsze... Nie wiem. Pytanie: Jak często praktyka jest stosowana?

Ankiety 1.Planowanie przedsięwzięcia, 2.Zarządzanie wymaganiami + Pomiary i analiza, 3.Zarządzanie podzleceniami + Zarządzanie konfiguracją, 4.Monitorowanie i kontrola przedsięwzięcia + Zapewnianie jakości procesu i produktu.

Analiza zebranych danych 1.Poziom rozwoju firmy w ramach obszarów zdefiniowanych w standardzie CMMI na poziomie 2, 2.Poziom rozwoju firmy w poszczególnych obszarach na tle innych wielkopolskich firm.

Dziękuję za uwagę...