Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących"— Zapis prezentacji:

1 Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Materiał opracowany przez Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich. Instytucja Zarządzająca PROW – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata

2 Działanie 19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
Poddziałanie 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność. Operacje w ramach poddziałania 19.2 w zakresie podejmowania działalności gospodarczej. „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”

3 Zagadnienia do analizy i dyskusji- dobre praktyki
1. Przejęcie inicjatywy przez Lokalne Grupy Działania w zakresie poprawy wniosku 2. Współpraca z właściwymi miejscowo Starostwami Powiatowymi w zakresie spraw związanych z prawem budowlanym „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”

4 Zagadnienia do analizy i dyskusji- dobre praktyki
3. Nadzór i informowanie Urzędu Marszałkowskiego o sprawach, w których wnioskodawca i współmałżonek składają wnioski na ten sam zakres przedmiotowy operacji 4. Sygnalizowanie UM o faktach, gdzie występują rozbieżność w postępowaniu i interpretacji przepisów przez poszczególnych pracowników- cel wypracowanie wspólnego stanowiska „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”

5 Zagadnienia do analizy i dyskusji- dobre praktyki
5. Stworzenie listy tzw. trudnych problemowych beneficjentów- przekazanie informacji do UM 6. Sygnalizowanie beneficjentom wymogów, które należy spełnić składając wniosek o I transzę- zgody, decyzje innych organów; „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”

6 Biznesplan - zagadnienia merytoryczne
1. posiadane zasoby – należy wyspecyfikować te które będą wykorzystywane do prowadzonej działalności gospodarczej; 2. tabela zgody organów, urzędów; 3. przewidywana data dokonania płatności ostatecznej; 4. źródła finansowania operacji; 5 „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”

7 Biznesplan - zagadnienia merytoryczne
5. Zestawienie przewidywanych wydatków (…) prawidłowe wypełnienie, podanie parametrów, rozpisanie wartości pod tabelą na wydatki ogółem, wydatki stanowiące podstawę do wyliczenia kwoty pomocy, pozostałe wydatki 6. prognoza poziomu cen i wielkości sprzedaży „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”

8 Biznesplan - zagadnienia merytoryczne
7. rachunek zysków i strat: prawidłowe określenie roku n; amortyzacja i dotacja, szczegółowe rozpisane kosztów; spójność danych między poszczególnymi tabelami 3.2, 9.1, 9.2; „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”

9 Kosztorysy inwestorskie
Kosztorys inwestorski powinien spełniać warunki, o których mowa w rozporządzeniu oraz instrukcji do wypełniania wniosku; 2. Szkice, rysunki charakterystyczne pozwalające na identyfikację zakresu planowanych do wykonania prac, określenie miejsca realizacji operacji i planowanych robót oraz umożliwiających sprawdzenie przedmiaru robót. „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”

10 Włodzimierz Kołton Kazimierz Dolny, 16-17.10.2017 r.
Dziękuję za uwagę Włodzimierz Kołton Kazimierz Dolny, r. „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”


Pobierz ppt "Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących"

Podobne prezentacje


Reklamy Google