Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Struktura kanałów marketingowych

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Struktura kanałów marketingowych"— Zapis prezentacji:

1 Struktura kanałów marketingowych

2 Definicje kanału dystrybucji
Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji współuczestniczących w procesie dostarczania produktu do użytkownika lub konsumenta kanał tworzą ogniwa, poprzez które przepływają różnego rodzaju strumienie rzeczowe i informacyjne

3 Podmioty kanału dystrybucji
producent i finalny nabywca pośrednicy handlowi (hurtownicy, detaliści, agenci, przedstawiciele handlowi) organizacje wspomagające - (firmy transportowe, spedycyjne, ubezpieczeniowe, banki, agencje reklamowe, niezależne domy składowe)

4 Strumienie przepływające w kanałach dystrybucji
Producent Pośrednicy Finalny nabywca Informacja rynkowa Promocja Negocjacje Zamówienia Produkty Płatności Prawo własności Ryzyko

5 Kanały dystrybucji produktów konsumpcyjnych

6 Kanały dystrybucji produktów zaopatrzeniowych

7 Kryteria klasyfikacji i typy kanałów dystrybucji
Rodzaj uczestników – bezpośrednie, pośrednie Liczba szczebli pośrednich – krótkie, długie Liczba pośredników na danym szczeblu – wąskie, szerokie Rodzaj przepływających strumieni – transakcyjne, rzeczowe Zakres współdziałania uczestników kanału – konwencjonalne, zintegrowane pionowo Sposób koordynacji działań – administrowane, kontraktowe, korporacyjne Prawo własności – własne, częściowo własne, obce

8 Kanał bezpośredni Kontakty handlowe z finalnym nabywcą
poprzez własnych pracowników lub zewnętrzne służby handlowe poprzez media (katalog, telewizja, komputer, Internet)

9 Zalety kanałów bezpośrednich
pełna kontrola producenta szybki i bezpośredni przepływ informacji szybkie dostosowanie oferty rynkowej pełny zysk dla producenta ze sprzedaży produktów kreowanie marki

10 Wady kanałów bezpośrednich
ograniczony zakres penetracji rynku ponoszenie wszystkich kosztów dystrybucji rozbudowa struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa

11 Zalety kanałów pośrednich
większa możliwość penetracji rynku redukcja ogólnej liczby transakcji przeniesienie części kosztów dystrybucji na pośrednika przeniesienie części funkcji dystrybucji na pośrednika

12 Wpływ pośredników na liczbę kontaktów rynkowych

13 Wady kanałów pośrednich
mniejsza kontrola nad kanałem dystrybucji możliwość powstawania konfliktów wydłużony okres płatności

14 Czynniki wpływające na wybór pomiędzy kanałem bezpośrednim a pośrednim
nabywcy finalni liczba wymagania produkty cena rozmiary i waga stopień skomplikowania technicznego


Pobierz ppt "Struktura kanałów marketingowych"

Podobne prezentacje


Reklamy Google