Naukowe Koło Marketingu MERITUM. Kontekst projektu  Nowoczesny i sprawnie funkcjonujący system IT ma istotny wpływ na poprawę konkurencyjności turystyki;

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Centrum Medyczne ENEL-MED S.A. Wyniki finansowe za I półrocze 2015 roku Centrum Medyczne ENEL-MED S.A.
Advertisements

Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Znaczenie procedur celnych dla sądowej ochrony praw własności przemysłowej w szczególności przed naruszeniem patentów. Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Katedra.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Badanie Poczucia Bezpieczeństwa, Oceny Pracy Policji oraz Ciemnej Liczby Przestępstw Warszawa, luty 2007.
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
| Centra Usług Wspólnych (CUW) w jednostkach samorządu terytorialnego Wojciech Lachiewicz, Ryszard Grobelny, Mateusz Klupczyński Poznań, 30 maja 2016 r.
Dyskusja panelowa II: Wsparcie skutecznego audytu wewnętrznego w dziale/działach dr Adam Niedzielski – Dyrektor Departamentu Strategii i Funduszy Europejskich.
Projekt budowy sieci automatycznych toalet publicznych na terenie miasta Poznania. Projekt modernizacji toalet miejskich na terenie miasta Poznania.
Rok szkolny 2016/2017 w świetle nowych przepisów Referat Oświaty UMM.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Karolina Kozłowska Ekspert w ramach usługi Pro-Biz Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera Zakres usług świadczonych.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
ANALIZA PODRÓŻY DZIENNIKARSKICH ORGANIZOWANYCH PRZEZ ZAGRANICZNE PRZEDSTAWICIELSTWA POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ W LATACH 2007 I 2008 (analiza przeprowadzona.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Seminarium magisterskie/licencjackie dr Renata Karkowska Zakład Ubezpieczeń i Rynków Kapitałowych Katedra Systemów Finansowych Gospodarki (wpisać proponowany.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
TAJEMNICZY KLIENT Metoda MYSTERY SHOPPING - Ocena jakości odsługi przy pomocy przeszkolonych osób odwiedzających punkty sprzedaży detalicznej, jako zwykli.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Realizowany w Chorzowie od do r. autor: Karolina Piwczyk.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Gdańsk, listopad 2009 STOSUNEK DO ORGANIZACJI EURO 2012 ™ W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM opracowanie: Qualifact. Badania rynkowe i doradztwo.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Jak zaliczyć wykład: Dobrzy żołnierze, dobrzy aktorzy – kształtowanie swojego wizerunku w pracy? dr Aleksandra Spik.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Spotkanie informacyjne pt. „Środa z Funduszami dla osób zainteresowanych założeniem działalności gospodarczej”
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
Kryteria wyboru wykonawcy jako jeden z kroków ku jakości w ewaluacji - doświadczenia Jednostki Ewaluacyjnej Województwa Zachodniopomorskiego Monika Lemke.
Co to jest OPTUS ? Najkrócej mówiąc jest to stworzony przez Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych system opieki zwrotnej oparty na pomyśle Banku.
Młodzież a „dopalacze” - postawy i zachowania wprowadzenie Szkolenie pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Zapis prezentacji:

Naukowe Koło Marketingu MERITUM

Kontekst projektu  Nowoczesny i sprawnie funkcjonujący system IT ma istotny wpływ na poprawę konkurencyjności turystyki;  Poprawa funkcjonowania tego systemu jest jednym z priorytetowych celów POT;  Inspiracją do podjęcia projektu było spotkanie z przedstawicielem POT, który przedstawił założenia „Marketingowej strategii dla Polski w sektorze turystyki na lata ”;

Cel badań  Ocena jakości świadczonych usług przez placówki Informacji Turystycznej w województwie śląskim;  Uzyskanie informacji pozwalających stworzyć standardy obsługi klienta oraz zidentyfikowanie tych aspektów funkcjonowania punktów IT na które podczas szkoleń należy zwracać szczególną uwagę;  Stworzenie listy rankingowej najlepszych placówek IT województwa śląskiego;

Zakresy badawcze  Zakres podmiotowy badań:  Jednostka badania: placówki IT (42 punkty)  Podmiot badania: pracownicy punktów IT  Zakres przedmiotowy badań:  Ocena jakości świadczonych usług przez placówki IT  Zakres czasowy badań:  Badania zostały przeprowadzone w kwietniu 2009  Zakres przestrzenny badań:  Badania objęły placówki IT znajdujące się na terenie województwa śląskiego

Metodologia badań  Badania zostały przeprowadzone z wykorzystaniem techniki badawczej Mystery Shopping;  MS umożliwia ocenę poziomu jakości obsługi klienta oraz jej spójność z marketingowymi założeniami organizacji;  Jest techniką badawczą ilościowo-jakościową;  Obiektywność i wiarygodność badania zostają zapewnione m.in. poprzez standaryzację przebiegu wizyty, odpowiednio skonstruowane narzędzie badawcze;  Istota techniki polega na tym, że przeszkoleni audytorzy wcielili się w rolę „przeciętnego turysty”, chcącego uzyskać ciekawe informacje na temat konkretnej miejscowości i jej okolicy;  Badania odbywały się bez uprzedzenia tak aby pracownicy zachowywali się naturalnie;

Metodologia badań cd.  Wykorzystany kwestionariusz podzielony był na trzy części (ocena obsługi, wygląd placówki, subiektywna ocena audytora)  Składał się z 34 pytań (zamkniętych i otwartych) większość z pytań miało przyporządkowaną określoną wagę;  Audyty zostały przeprowadzone z wykorzystaniem dwóch scenariuszy przebiegu wizyty;

Stworzono dwa typy scenariuszy Scenariusz dla „turysty indywidualnego”– pobyt rekreacyjny dla siebie i osoby towarzyszącej Scenariusz dla „turysty grupowego” – organizacja wycieczki dla kilkuosobowej grupy studentów Potrzeby: Zwiedzenie ciekawych miejsc Aktywny wypoczynek sportowy Wyjście wieczorne do pubu/ dyskoteki Tani nocleg Tanie usługi gastronomiczne Charakterystyka scenariuszy

Ocena końcowa Element ocenyPunkty Obsługa60 Wygląd placówki30 Subiektywna ocena audytora 10 SUMA100

Wybrane elementy wyników badań  Wykonano 84 audyty  Odwiedzono 42 placówki  Średnia ocena wyniosła 56 punktów  Najwyższa średnia ocena 81 punktów  Najniższa średnia ocena 25 punktów 25 punktów 81 punktów

Procent placówek w poszczególnych przedziałach punktowych wg. średniej oceny

Najlepsze placówki wg. średniej oceny z dwóch audytów  Katowice  Wisła- Wistour  Lipowa  Tarnowskie Góry  Chorzów  Sosnowiec

Wnioski z badania  Problemy z trafieniem do punktów IT;  Inne osoby znajdujące się w punktach IT były bardziej skłonne udzielać informacji niż sami pracownicy;  Brak tzw. identyfikacji potrzeb przez pracowników punktu IT;  Zniechęcanie turysty do pozostania w danej miejscowości;

Wnioski z badania cd.  Dowiadywanie się czegoś nowego, nawet na temat miejscowości dobrze znanych samym audytorom;  Możliwość otrzymania ciekawych materiałów informacyjnych;  Część pracowników to osoby bardzo kompetentne oraz zaangażowane w udzielanie pomocy;  W większości placówek pracownicy byli uprzejmi

Koło Naukowe Marketingu „Meritum”