Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dofinansowanie zadań związanych z efektywnością energetyczną z uwzględnieniem OŹE ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Advertisements

Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Podział administracyjny Polski (18). Gmina powiat i województwo to jednostki podziału administracyjnego Polski. W gminach i powiatach władzę sprawuje.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Warszawa, 20 października 2009 r. Nowelizacja kodeksu spółek handlowych Znaczenie nowych regulacji dla obrotu giełdowego Agnieszka Gontarek, Dział Emitentów.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
PRAWO HANDLOWE Mateusz Kabut Katedra Prawnych Problemów Administracji i Zarządzania.
Projekty unijne a Ustawa o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 Poznań, 26 lutego 2010r. Biuro Koordynacji Projektów.
Opodatkowanie spółek Wykład specjalizacyjny. Formy Finansowania Finasowanie spółki ze środków wspólników 1. Dopłaty 2. Pożyczki - zasady ogólne 3. Pożyczki.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
PRODUKTY ZABEZPIECZAJĄCE TRANSAKCJE KREDYTOWE ORAZ INFORMACJE NA TEMAT INICJATYWY UNIJNEJ JEREMIE LESZNO, 17 czerwca 2011 Samorządowy Fundusz Poręczeń.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Zużycie prądu w moim domu ENERGIA ELEKTRYCZNA ODCZYTWskazania licznika Zużycie w jednostkachLiczba osóbŚrednie zużycie na osobę Pierwszy44894,
Z ASADY AMORTYZACJI SKŁADNIKÓW MAJĄTKU TRWAŁEGO 1.
Partnerstwo publiczno-prywatne Przepisy prawa a praktyka Piotr Duda Senior Associate Domański Zakrzewski Palinka Warszawa, dnia 28 listopada 2008 r.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
| Centra Usług Wspólnych (CUW) w jednostkach samorządu terytorialnego Wojciech Lachiewicz, Ryszard Grobelny, Mateusz Klupczyński Poznań, 30 maja 2016 r.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
GEOTERMIA-CZARNKÓW SP. Z O.O. SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI za 2014r.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.4 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
DANUTA SZCZEPANIK Sekretarz Miasta Legionowo EWA MILNER-KOCHAŃSKA Pełnomocnik ds. Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Przeciwdziałanie korupcji.
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
ZAD Ł U Ż ENIE NA DZIE Ń 31.XII.2008 R. I WYNIKI FINANSOWE ZA OKRES I-XII 2008 ROK SP ZOZ DLA KTÓRYCH SAMORZ Ą D WOJEWÓDZTWA DOLNO Ś L Ą SKIEGO JEST ORGANEM.
JAKIE INSTRUMENTY INŻYNIERII FINANSOWEJ NA LATA ?
Kontrakty terminowe na indeks mWIG40 Prezentacja dla inwestorów Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Dział Notowań GPW kwiecień 2005.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Studium przypadku Crivina Ogrezeni (położona niedaleko Bukaresztu, Rumunia) Przedsięwzięcie – budowa i eksploatacja zakładu uzdatniania wody Celem projektu.
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus S.A. Łódź, r.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus Forum Rynku Zdrowia Warszawa,
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
BUSINESS LEX POZNAŃ, Ul. Chwaliszewo 60/62 Tel Fax
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
 Co to jest bank? Co to jest bank?  Lokata Lokata  Super konto GRAFITTI Super konto GRAFITTI  Karta kredytowa Karta kredytowa  Karta bankomatowa.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus S.A. Poznań,
kapitałem intelektualnym w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Przychody i koszty działalności
PROPOZYCJA ZMIAN OPŁAT
Zapis prezentacji:

Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008

2 Towarzystwa budownictwa społecznego objęte połączeniem Połączenie towarzystw budownictwa społecznego

3 Wielkość zasobów lokalowych Połączenie towarzystw budownictwa społecznego

4 Sytuacja ekonomiczno – finansowa towarzystw budownictwa społecznego, w których Miasto Poznań posiada większość udziałów, według stanu na dzień 31 grudnia 2007 r. (przed zakończeniem audytu sprawozdań finansowych).

5 Połączenie towarzystw budownictwa społecznego PTBS sp. z o.o. - wybrane pozycje z rachunku wyników w latach

6 Połączenie towarzystw budownictwa społecznego TBS „Wielkopolska” sp. z o.o. - wybrane pozycje z rachunku wyników w latach

7 Połączenie towarzystw budownictwa społecznego TBS „Nasz Dom” sp. z o.o. - wybrane pozycje z rachunku wyników w latach

8 Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Szacowane przez biegłego oszczędności w wyniku połączenia  Prognoza dotyczy oszczędności w obszarze kosztów ogólnego zarządu po połączeniu 3 TBS-ów.  Do prognozy przyjęto następujące założenia: poszczególne pozycje rodzajowe kosztów ogólnego zarządu w całym 2007 r. osiągną wartość równą dwukrotności kosztów poniesionych w I połowie 2007 r. obniżenie kosztów wynagrodzeń i związanych z nimi świadczeń na rzecz pracowników oraz kosztów usług obcych w efekcie połączenia oszacowano na podstawie audytu, obniżenie kosztów zużycia energii i materiałów oraz pozostałych kosztów rodzajowych średnio o 15 %, w efekcie połączenia (ostrożne podejście - obniżenie kosztów na poziomie połowy z procentowego obniżenia zatrudnienia i usług obcych -30%). Kwota oszacowanych oszczędności – ok. 1 mln zł, Kwota oszacowanych kosztów połączenia – ok. 300 tys. zł.

9 Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Podsumowanie i rekomendacje  Efektem połączenia spółek może być uzyskanie corocznych oszczędności na kosztach ogólnego zarządu. Efekty finansowe (po potrąceniu kosztów połączenia) w ciągu dwóch pierwszych lat wyniosłyby około 1,7 mln zł,  Oszczędności mogą być przeznaczone na realizację innych przedsięwzięć lub spłatę zaciągniętych kredytów, co umożliwi szybsze ich uregulowanie,  Konieczność poniesienia kosztów połączenia - koszty poniesione jednorazowo a oszczędności uzyskiwane corocznie.

10 Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Potencjalne efekty niefinansowe połączenia  dla jednostki powstałej po połączeniu – silniejsza pozycja na rynku wobec poszczególnych podmiotów: banków, kontrahentów, pojawienie się „efektu synergii”,  dla Miasta Poznania ograniczenie sprawowania nadzoru do jednego podmiotu (dotychczas trzy),  możliwość kumulacji środków pieniężnych z inwestycji komercyjnych na realizację budownictwa społecznego.

11 Połączenie towarzystw budownictwa społecznego SPOSÓB PRZEPROWADZENIA POŁĄCZENIA Przeniesienie udziałów posiadanych przez Miasto Poznań w dwóch TBS-ach do trzeciego TBS-u oraz połączenie uproszczone (art. 516 ksh) – przyłączenie przez spółkę dominującą spółek zależnych.

12 Połączenie towarzystw budownictwa społecznego PTBS Spółka z o.o. jest największą Spółką spośród łączonych towarzystw budownictwa społecznego:  posiada największą powierzchnię mieszkaniową – łącznie m2, co stanowi 74,0 % powierzchni mieszkaniowej,  posiada największą ilość lokali mieszkalnych – łącznie 2061 lokali, co stanowi 73,9 % ilości lokali mieszkalnych,  posiada największą powierzchnię lokali użytkowych – łącznie 3558 m2, co stanowi 57,8 % powierzchni lokali użytkowych,  posiada największą ilość lokali użytkowych- łącznie 52 lokale, co stanowi 66,6 % ilości lokali mieszkalnych.

13 Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Optymalnym rozwiązaniem jest połączenie towarzystw budownictwa społecznego, poprzez wniesienie udziałów dwóch mniejszych spółek do największej spółki. Udziały Miasta Poznania w TBS „Wielkopolska” Spółka z o.o. i w TBS „Nasz Dom” Spółka z o.o. zostałyby wniesione przez Miasto Poznań aportem do PTBS Spółka z o.o. Dodatkowo obniżyłoby to koszty połączenia związane z powiadomieniem mieszkańców i zmianą numerów rachunków bankowych. Wniesienie udziałów nastąpiłoby po wartości nominalnej.

14 Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Łączenie spółek w ramach procedury uproszczonej (art. 516 KSH) Zgodnie z regulacjami zawartymi w art. 516 KSH, możliwe jest przeprowadzenie procesu połączenia spółek w ramach procedury uproszczonej, która zwalnia strony procesu połączenia z obowiązku dokonania niektórych spośród czynności. Uproszczona procedura połączenia może zostać zastosowana jedynie w przypadku, gdy spółka przejmująca jest udziałowcem spółki przejmowanej, a w konsekwencji przeprowadzane jest połączenie poprzez przejęcie (per incorporationem).

15 Połączenie towarzystw budownictwa społecznego UCHWAŁA NR /2008 RADY MIASTA POZNANIA z dnia r. w sprawie wyrażenia zgody na rozporządzenie udziałami Miasta Poznania w spółkach towarzystw budownictwa społecznego z większościowym udziałem Miasta Poznania Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 9 lit. f ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17 poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48 poz. 327, Nr 173, poz. 1218), Rada Miasta Poznania uchwala, co następuje: § 1 Wyraża się zgodę na podjęcie działań zmierzających do połączenia spółek, w których Miasto Poznań posiada większość udziałów, działających pod firmami: Poznańskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego sp. z o.o., Towarzystwo Budownictwa Społecznego „Wielkopolska” sp. z o.o., Towarzystwo Budownictwa Społecznego „Nasz Dom” sp. z o.o., poprzez wniesienie po cenie nominalnej wszystkich udziałów posiadanych przez Miasto Poznań w spółkach: Towarzystwo Budownictwa Społecznego „Wielkopolska” sp. z o.o. i Towarzystwo Budownictwa Społecznego „Nasz Dom” sp. z o.o., do spółki Poznańskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego sp. z o.o. § 2 Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Poznania. § 3 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

16 Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Prezydent Miasta Poznania proponuje wniesienie przez Miasto Poznań posiadanych udziałów w dwóch towarzystwach budownictwa społecznego do trzeciego (bez dokonywania wyceny ich wartości) w celu zrealizowania połączenia uproszczonego w trybie art. 516 KSH (inkorporacja spółek zależnych będących własnością spółki dominującej). Wybór spółki przyłączającej, przy tak realizowanej koncepcji, może być uwarunkowany jedynie kosztami dodatkowymi łączenia (wymiana umów itp.), co uzasadnia wybór PTBS.