Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Advertisements

Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna Nr 3 ul. Kilńskiego Łódź Kontakt: Telefon: (42) Fax:
POŁĄCZENIE SIŁ TO POCZĄTEK, POZOSTANIE RAZEM TO POSTĘP, WSPÓLNA PRACA TO SUKCES. HENRY FORD ROLA I ZADANIA DORADCY ZAWODOWEGO W REALIZACJI ZADAŃ EDUKACYJNO-DORADCZYCH.
Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka w aspekcie doświadczeń OWIiWR oraz NPWWR Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka w aspekcie.
Podstawy prawne współpracy PPP ze szkołami. Podstawa prawna działania Poradni ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
WCZESNA INTERWENCJA W ODNIESIENIU DO NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI SŁUCHOWEJ. INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DZIAŁAŃ Mgr Dorota Szubstarska.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 6 ul. Rzgowska 25 PPP 6 Łódź.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Awans zawodowy nauczycieli.
Specyfika projektów systemowych w zakresie pomocy społecznej realizowanych w ramach PO KL na przykładzie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu Informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
1 Po pierwsze praca… Krajowe i regionalne programy operacyjne w kontekście przedsiębiorczości i miejsc pracy.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Gdańskie Okienka Przedszkolne od PO KL do rejestru nr 276/Z-P/10.
Ul. Lermontowa Łódź
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
Rewitalizacja Społeczna Dolnego Miasta w Gdańsku.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii ul. Hipoteczna 3/5 Łódź tel
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych.
Sprawozdanie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Łysomicach za rok 2015 od do
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Analiza wynagrodzeń nauczycieli za 2011 r. Opracowanie przygotowane przez Wydział Edukacji i Spraw Społecznych.
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
Sześciolatek idzie do szkoły
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
w powiatach malborskim i sztumskim”
Termin realizacji: r. – r.
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
OŚRODEK KOORDYNACYJNO- REHABILITACYJNO- OPIEKUŃCZY W SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM NR 2 W GDAŃSKU.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zapis prezentacji:

Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno- pedagogicznych

W Gdańsku jest 6 publicznych poradni psychologiczno - pedagogicznych. Poradnie znajdują się w różnych dzielnicach miasta, tak, aby zapewnić pomoc mieszkańcom w ich środowisku lokalnym, zgodnie ze sprawdzonym modelem możliwie łatwej dostępności. W rozwiązywaniu problemów i reagowaniu na zgłaszane potrzeby poradnie wzajemnie korzystają ze swoich zasobów. Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno- pedagogicznych

Każda poradnia realizuje zadania zgodnie z obowiązującym prawem i standardami dotyczącymi udzielania wsparcia dzieciom, młodzieży, ich rodzicom i nauczycielom. Wiele działań poradnie podejmują wspólnie (także w tym samym czasie i w ten sam, wcześniej uzgodniony, sposób) - dla potrzeb całego miasta w oparciu o diagnozę potrzeb środowiska. Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno- pedagogicznych

Najistotniejsze z nich to: konsultacje dla rodziców dzieci przed rozpoczęciem nauki w szkole, „soboty logopedyczne”, doradztwo edukacyjno-zawodowe w ramach „Salonu maturzystów”, program rozwijający kompetencje wychowawców klas w gimnazjach „Golden Five”, udział w projekcie „Zdolni z Pomorza”, udział w dniach otwartych szkół, współpraca z MOPR i inne. Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno- pedagogicznych

W odpowiedzi na zwiększające się zapotrzebowanie środowiska na wielospecjalistyczną diagnozę i terapię, poradnie stale poszerzają swoją ofertę wspomagania. Wyzwaniem, z którym mierzymy się aktualnie jest szybko wzrastająca liczba osób z coraz poważniejszymi zaburzeniami. Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno- pedagogicznych

W przypadku małych dzieci są to głębokie dysharmonie rozwojowe wymagające wielospecjalistycznej diagnozy oraz intensywnej i długoterminowej terapii logopedycznej, terapii zaburzeń przetwarzania zmysłowego, stymulacji pedagogicznej i psychologicznej w okresie przedszkolnym, aby jak najlepiej przygotować dziecko do podjęcia nauki szkolnej. Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno- pedagogicznych

W przypadku młodzieży obserwujemy wzrastającą liczbę zaburzeń zachowania i, coraz wcześniej występujące, zaburzenia psychiczne. Poradnie są na ogół pierwszą instytucją pomocy, która ukierunkowuje i wspiera działania szkoły i rodziny. Ma to na celu wczesne zapobieganie wykluczeniu z edukacji i w dalszej konsekwencji z życia społecznego, osoby dotkniętej zaburzeniem psychicznym. Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno- pedagogicznych

Dyrektorzy wszystkich sześciu poradni współpracują obecnie z Wydziałem Rozwoju Społecznego UM w Gdańsku w zakresie wypracowywania systemowej opieki dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania oraz schorzeniami psychicznymi uczącymi się w gdańskich szkołach i placówkach. Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno- pedagogicznych

Poradnie od początku funkcjonowania systematycznie kierują ofertę wsparcia do rodziców dzieci z niepełnosprawnościami. Wspierają rodziców w akceptacji niepełnosprawności swoich dzieci oraz w procesie ich wychowywania i usamodzielniania. Aktywnie uczestniczą w pomocy szkołom w zakresie opracowywania programów pracy z tymi uczniami. Prowadzą wielozakresową diagnozę dzieci i młodzieży oraz przygotowują zalecenia do pracy terapeutycznej. Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno- pedagogicznych

W szerokim spectrum zadań, które są realizowane w poradniach jest sprawnie rozwijający się obszar doradztwa edukacyjno - zawodowego. Ukierunkowane jest ono przede wszystkim na pomoc młodzieży w poruszaniu się w przyszłości na rynku pracy poprzez rozpoznawanie ich potencjału, zdolności i preferencji, jak również poprzez upowszechnianie wśród młodzieży wiedzy na temat zawodów, rynku pracy i możliwych ścieżek kształcenia. Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno- pedagogicznych

Poradnie zajmują się nie tylko deficytami, trudnościami i problemami (choć to przeważa w naszej codziennej pracy). W zadaniach poradni jest też wspomaganie uczniów zdolnych, ich rodziców i nauczycieli, aby lepiej rozpoznawali i zaspokajali indywidualne potrzeby dzieci. Wspólnie z nauczycielami wypracowujemy niestandardowe metody pracy i pomagamy w realizowaniu indywidualnych programów edukacyjnych. Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno- pedagogicznych

W związku ze zmieniającą się sytuacją społeczno- ekonomiczną m.in. słabą kondycją polskiej rodziny, nowymi zjawiskami społecznymi (np. rodziny migrujące, uchodźcy, eurosieroty) dyrektorzy wszystkich poradni systematycznie – przynajmniej raz w miesiącu (stały dzień i godzina), spotykają się w sprawie kluczowych obszarów działalności w celu wypracowywania wspólnych rozwiązań. Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno- pedagogicznych

Aktualnie największe zapotrzebowanie jest na: diagnozę psychologiczną i logopedyczną dzieci i młodzieży związaną z zaburzeniami rozwojowymi (zaburzenia zachowania i emocji, opóźnienia rozwoju psychoruchowego małego dziecka, zaburzenia rozwoju mowy), terapię indywidualną (psychoterapia, terapia pedagogiczna, terapia logopedyczna, w tym jąkanie, terapia zaburzeń integracji sensorycznej), Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno- pedagogicznych

terapię grupową, w tym: socjoterapia, terapia dla dzieci z różnymi rodzajami zaburzeń zachowania i emocji, terapia z wykorzystaniem metody Veroniki Scherborne, psychoedukację, w tym: treningi umiejętności wychowawczych, Szkoła dla rodziców i wychowawców, warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców i nauczycieli, Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno- pedagogicznych

prowadzenie sieci i grup wsparcia dla pedagogów szkolnych, psychologów, logopedów, nauczycieli klas integracyjnych, terapeutów pedagogicznych, porady i konsultacje dla rodziców w poradniach, szkołach i przedszkolach, wspieranie szkół i placówek w realizacji programów profilaktycznych, w tym dotyczących zagrożeń płynących z sieci. Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno- pedagogicznych

Dziękuję za uwagę! Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno- pedagogicznych