Dyskusja panelowa II: Wsparcie skutecznego audytu wewnętrznego w dziale/działach dr Adam Niedzielski – Dyrektor Departamentu Strategii i Funduszy Europejskich.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Advertisements

Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Niedoceniane tło – stabilny partner w trudnych czasach.
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
TERYT 2 Współdziałanie w zakresie objęcia nadzorem wstępnej weryfikacji danych inicjalnej bazy danych PRG w zakresie granic jednostek i obrębów ewidencyjnych.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Departament Polityki Regionalnej Mój region w Europie Aktualizacja Planu komunikacji Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom krajowy i regionalny. Perspektywa finansowa Toruń, 16 lipca 2013 r.
Zadania jednostek sektora publicznego wynikające z ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o efektywności energetycznej Edward Słoma, Z-ca Dyrektora Departamentu.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Naukowe Koło Marketingu MERITUM. Kontekst projektu  Nowoczesny i sprawnie funkcjonujący system IT ma istotny wpływ na poprawę konkurencyjności turystyki;
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
DEBATA SPOŁECZNA dotycząca bezpieczeństwa na terenie dzielnicy Ursus Obszar tematyczny: 1.Zagrożenie przestępczością z uwzględnieniem 7 kategorii przestępstw.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2012/2013 Senat PG, r. Opracowała:
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Koncepcja powołania Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Lublin spotkanie wewnętrzne 1 czerwca 2011 r.
Rachunkowość w jsfp Audyt prowadzenia ksiąg rachunkowych w jednostkach sektora publicznego Ministerstwo Finansów 30 kwietnia 2015 r. 1.
Kryzys w przedsiębiorstwie „Najtrudniej zmienić się wtedy, kiedy nie wydaje się to jeszcze konieczne……” Jack Welch.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , BENCHMARKING – NARZĘDZIE.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
Projekt dofinansowany w ramach środków PO Fundusz Inicjatyw Obywatelskich 2010 Partner projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
Wsparcie zasady partnerstwa oraz procesu koordynacji we wdrażaniu Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce w latach Konkursu dotacji Instytucji.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
III SESJA ZIMOWEJ SZKOŁY LEŚNEJ PRZY IBL „Strategia rozwoju lasów i leśnictwa w Polsce do roku 2030” Leśne Centrum Informacji - transfer wiedzy o środowisku.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 1 Stan prac dot. dokumentów proceduralnych oraz podsumowanie spotkania konsultacyjno-szkoleniowego w.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
System wyboru i propozycje kryteriów oceny projektów pozakonkursowych dla wszystkich działań współfinansowanych z EFRR RPO WL w ramach Zintegrowanych.
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Wsparcie procesów badawczo- rozwojowych w przedsiębiorstwach akademickich Schemat: wsparcie doradcze.
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Współczesna środowiskowa praca socjalna na przykładzie organizowania społeczności lokalnych Zabrze, 15 czerwca 2016 rok.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
KANDYDAT DO ŁÓDZKIEJ RADY DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO ŁUKASZ WASZAK.
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
System sprawozdawczości w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata Olsztyn, 27 listopada 2015 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Akredytacja w Szpitalu Uniwersyteckim
„Szkolenia dla liderów na obszarach wiejskich”
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Harmonogram prac nad przyszłą perspektywą Toruń, listopad 2012 r.
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Zgłoszenie do konkursu
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Zapis prezentacji:

Dyskusja panelowa II: Wsparcie skutecznego audytu wewnętrznego w dziale/działach dr Adam Niedzielski – Dyrektor Departamentu Strategii i Funduszy Europejskich

Strategia modernizacji przestrzeni sprawiedliwości w Polsce na lata (dokument strategiczny podpisany przez Ministra Sprawiedliwości i Prokuratora Generalnego dn. 5 lutego 2014 r.) Kierunki strategiczne PRAWA OBYWATELI W CENTRUM UWAGI WYMIARU SPRAWIEDLIWOŚCI POPRAWA SPRAWNOŚCI WYMIARU SPRAWIEDLIWOŚCI ZWIĘKSZENIE SPÓJNOŚCI DZIAŁANIA (KONSOLIDACJA) POPRAWA EFEKTYWNOŚCI WYDATKOWANIA ŚRODKÓW

Współpraca Komitetu Audytu dla działu administracji rządowej sprawiedliwość z audytem wewnętrznym – przedstawienie Komitetowi Audytu kierunków strategicznych, wraz z projektowanym na ich podstawie projektem planu działalności dla działu na rok 2014; przyjęcie priorytetów Komitetu Audytu do planów audytu na rok 2014, w tym audyt jakości obsługi interesanta w sądach. 17 stycznia Powołanie specjalnego zespołu ds. przygotowania wskazówek do przeprowadzenia audytów wewnętrznych w ramach dwóch priorytetów: a)Audyt zarządzania jakością obsługi interesanta w sądach, b)System zarządzania bezpieczeństwem informacji na podstawie wybranych grup zabezpieczeń w sądach powszechnych i prokuraturze. Sześcioosobowy zespół tworzyli audytorzy z sądów, a jego pracę koordynował audytor wewnętrzny kierujący komórką audytu w MS. Wskazówki zostały przedstawione Komitetowi Audytu do zaopiniowania.

Współpraca Komitetu Audytu dla działu administracji rządowej sprawiedliwość z audytem wewnętrznym – Komitet Audytu dla działu administracji rządowej sprawiedliwość pozytywnie zaopiniował wskazówki do przeprowadzenia audytów wewnętrznych.| Wskazówki wraz z załącznikami stanowiły podstawę do opracowania programu zadania przez audytorów wewnętrznych realizujących przedmiotowy audyt. Tak opracowany materiał pozwolił na jednolite podejście audytorów sądów do realizacji zadania, a tym samym ułatwił zebranie i zestawienie wyników audytu przez audytorów wewnętrznych MS. Jako kryterium odniesienia stanu faktycznego posłużyły poziomy dojrzałości zastosowane dla dobrej praktyki „Organizacja i funkcjonowanie BOI” stosowane w ramach pilotażu dobrego zarządzania jednostkami wymiaru sprawiedliwości, uzupełnione wynikami badań obsługi interesanta w sądach organizacji pozarządowych: 1.Początkowy; 2.Powtarzalny i intuicyjny; 3.Zdefiniowany; 4.Zoptymalizowany.

Współpraca Komitetu Audytu dla działu administracji rządowej sprawiedliwość z audytem wewnętrznym Zespół pracował od 17 stycznia do 19 marca 2014 r. (2 miesiące). Audyt został przeprowadzony przez audytorów sądów w terminie od do r. (218 jednostek zostało objętych czynnościami audytowymi).

Współpraca Komitetu Audytu dla działu administracji rządowej sprawiedliwość z audytem wewnętrznym Wyniki audytu zostały zaprezentowane: – na posiedzeniu Komitetu Audytu; – na szkoleniu audytorów wewnętrznych.

Współpraca Komitetu Audytu dla działu administracji rządowej sprawiedliwość z audytem wewnętrznym Na podstawie m.in. wstępnych wyników audytu oraz zaakceptowanej przez Komitet Audytu analizy strategicznej, w planie działalności Ministra Sprawiedliwości znalazły się odpowiednie zadania oraz mierniki dotyczące realizacji celu 1. Zwiększenie stopnia realizacji praw obywatelskich. Departament Strategii i Funduszy Europejskich, opracował również jednolity wzór ankiety do badania satysfakcji interesantów z poziomu obsługi w sądach oraz jednolite „Standardy obsługi Interesantów w Biurach/Punktach Obsługi Interesantów”, wdrażane od tego roku w sądach powszechnych.

Współpraca Komitetu Audytu dla działu administracji rządowej sprawiedliwość z audytem wewnętrznym Wdrażanie strategii i monitorowanie wyników: Sądownictwo Perspektywa CeleMierniki Właściciel miernika Definicja miernikaŹródła informacji Wartość bazowa 2012 Wartość osiągnięt a na koniec roku 2014 Wartość na 2015 rok Pożądana tendencja Obywatela Poprawa obsługi interesan ta A. Liczba sądów w których utworzono BOI DSO Wartość procentowa liczby sądów, w których utworzono BOI do sądów ogółem Dyrektorzy Sądów Apelacyjnych i Okręgowych 63%75,56%80%Wzrostowa B. Liczba sądów w których BOI spełnia wyznaczony standard obsługi DSO Wartość procentowa liczby sądów, w których utworzone BOI spełnia wyznaczone standardy obsługi Dyrektorzy Sądów Apelacyjnych i Okręgowych 0%93%25%Wzrostowa

Dziękuję