Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

Jaka jesteś szkoło ? Uczniowie Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? Tak – 12.
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
POŁĄCZENIE SIŁ TO POCZĄTEK, POZOSTANIE RAZEM TO POSTĘP, WSPÓLNA PRACA TO SUKCES. HENRY FORD ROLA I ZADANIA DORADCY ZAWODOWEGO W REALIZACJI ZADAŃ EDUKACYJNO-DORADCZYCH.
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Awans zawodowy nauczycieli.
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
GRY PLANSZOWE W EDUKACJI MATEMETYCZNEJ Arkadiusz Mroczyk.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Współczesna środowiskowa praca socjalna na przykładzie organizowania społeczności lokalnych Zabrze, 15 czerwca 2016 rok.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Karta usługi – zasady wypełniania
Metoda projektu.
Szkoła Promująca Zdrowie
Przedszkole Promujące Zdrowie
Program profilaktyczno-wychowawczy
Zgłoszenie do konkursu
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zgłoszenie do konkursu
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Wspomaganie pracy szkół
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Zarządzanie jakością kształcenia

Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje mogą dotyczyć zarówno pracy zawodowej, jak i tematów prywatnych

Cele Poznanie sposobu projektowania procesów uczenia się i zarządzani nimi. Uświadomienie dyrektorom zadań wynikających z organizacji procesów uczenia się i zarządzania nimi. Pokazanie roli kultury organizacyjnej w projektowaniu i realizacji procesów uczenia się. Przekazanie wiedzy niezbędnej do budowania kultury organizacyjnej szkoły jako organizacji uczącej się. Określenie roli dyrektora w procesie wprowadzania zmian. Wywołanie refleksji nad istotnymi elementami procesu uczenia się. Zapoznanie ze strategiami efektywnego uczenia się i nauczania. Kształtowanie umiejętności refleksyjnego przyglądania się własnej pracy. Projektowanie organizacji uczącej się.

Proces uczenia się Proces- świadomy, zaprojektowany zbiór czynności, przekształcający potrzeby w pożądane rezultaty. Tworzenie warunków organizacyjnych- środowiska uczenia się tak, aby uczniowie, nauczyciele, rodzice uzyskiwali pożądaną wiedzę, umiejętności, postawy i poddawanie ich ewaluacji oraz refleksji mającej prowadzić do doskonalenia procesu zgodności rezultatów ze zdefiniowanymi potrzebami. G. Mazurkiewicz

Zmiana paradygmatu- czynniki Wydłużenie czasu spędzanego przez uczniów w szkole. Silna potrzeba sukcesu zawodowego nauczycieli. Rewolucja technologiczna. Wpływ środowiska zewnętrznego na procesy edukacyjne. Skomplikowane zadania stawiane przed szkołą.

Zmiana paradygmatu- potrzeby Potrzeba podejścia procesowego. Współpraca (zaufanie) i potrzeba monitorowania działań. Przekazanie odpowiedzialności pracownikom za organizację procesu, osiąganie wyznaczonych celów i samokontrolę. Budowanie wspólnych celów i wartości.

Model procesu powiązanego z otoczeniem

RDZEŃ NAUCZANIA UCZEŃTREŚCINAUCZYCIEL

CO WYNIKA Z WZAJEMNEGO ODDZIAŁYWANIA TRZECH CZYNNIKÓW ? UCZEŃ TREŚCINAUCZYCIEL ZADANIE EDUKACYJNE

Rdzeń nauczania UCZEŃTREŚCINAUCZYCIEL Jakość zadania edukacyjnego ma bezpośredni wpływ na efekt. Jest to układ wzajemnie oddziałujący – zmiana jednego elementu pociąga za sobą zmiany w innych ZADANIE EDUKACYJNE Za: Jacek Strzemieczny: Widoczne uczenie się. Rdzeń nauczania.

STRATEGIE EFEKTYWNEGO UCZENIA SIĘ 1. Określanie i wyjaśnianie uczniom celów uczenia się i kryteriów sukcesu. 2. Organizowanie w klasie dyskusji, zadawanie pytań i zadań, dających informacje, jak uczniowie się uczą. 3. Udzielanie uczniowi takich informacji zwrotnych, które umożliwiają jego widoczny postęp. 4. Umożliwianie uczniom, by korzystali z siebie nawzajem jako „zasobów edukacyjnych”. 5. Wspomaganie uczniów, by odpowiedzialnie planowali proces własnego uczenia się.

Informacja zwrotna- oceną efektów nie ucznia Cztery elementy, które powinna uwzględnić nauczyciel: wyszczególnienie i docenienie dobrych elementów pracy ucznia, odnotowanie tego, co wymaga poprawienia lub dodatkowej pracy ze strony ucznia, wskazówki w jaki sposób uczeń powinien poprawić pracę wskazówki w jakim kierunku uczeń powinien pracować dalej.

Informacja zwrotna- instruktaż Wyszczególnienie i docenienie dobrych elementów[+] Odnotowane tego, co wymaga poprawienia lub dodatkowej pracy ze strony ucznia [–] Wskazówki w jaki sposób można poprawić pracę- [#] Wskazówki w jaki sposób nauczyciel mógłby pracować dalej [/]

Organizacja ucząca się Te jednostki, które są w stanie uczyć się, są także w stanie z sukcesem przechodzić przez wszystkie niemal zmiany.” Według Petera Senga organizacja ucząca się to taka organizacja, która potrafi stale wzmacniać swoje możliwości kształtowania własnej przyszłości. Piąta dyscyplina, P. Senge

Organizacja ucząca się Organizacja ucząca się to taka, która posiada zdolność do samopoznania, doskonalenia, potrafi rozwijać się i zmieniać, bazując na własnych doświadczeniach.