Polish Information and Foreign Investment Agency PL 00-585 Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) 334 98 00, fax: (+48 22) 334 99 99;

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
Advertisements

© Platinum Properties Group S.A. Debiut na rynku NewConnect 13 października 2009 r.
Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Łukasz Małecki Ministerstwo Rozwoju Wsparcie projektów technologicznych firm w latach
LEAN MANAGEMENT. Zarządzanie odchudzone – wyszczuplone. Zmiany zakresów działania, struktury majątku, sposobów zarządzania, wielkości zatrudnienia itd.
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1. Plan prezentacji 1.Misja firmy 2.Model biznesu i działalność firmy 3.Forma organizacyjno-prawna 4.Formy zatrudnienia 5.Analiza rynku 6.Reklama i marketing.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
2012 Przedsiębiorczość kobiet w Polsce Wyniki projektu badawczego PARP Paulina Zadura-Lichota Dyrektor Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości i Innowacyjności.
Katedra Zarządzania w Gospodarce1 STRATEGIA DYWERSYFIKACJI.
Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
Krajowa produkcja leków jako niezbędny warunek skutecznej polityki lekowej państwa dr Bohdan Wyżnikiewicz Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Katowice,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Prof. nadzw. dr hab. Radosław Ignatowski Zakład Rachunkowości Międzynarodowej, Katedra Rachunkowości Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki 1 Prezentacja.
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Przestrzenne zróżnicowanie potencjału innowacyjnego w Polsce Dr Robert Guzik Uniwersytet Jagielloński Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej Zakład.
Polskie przedsiębiorstwa na rynkach arabskich – szanse i wyzwania Wojciech Szelągowski – Wiceprezes PAIiIZ 25 maja 2007 Polska Agencja Informacji i Inwestycji.
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
„Co chcielibyście wiedzieć o Waszej firmie, ale boicie się zapytać – czy narzędzia informatyczne wpływają na wiarygodność rynkową i sukces ekonomiczny.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Krzysztof Kowalski - Dyrektor PR, Nissan SCEE ZRÓWNOWAŻONA PRZYSZŁOŚĆ WEDŁUG NISSANA.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom krajowy i regionalny. Perspektywa finansowa Toruń, 16 lipca 2013 r.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
REGIONALNE CENTRUM TECHNOLOGII I WIEDZY „INTERIOR” W NOWEJ SOLI NOWA SÓL.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
ŁÓDŹ – strategia rozwoju Aleksandra Suszczewicz, Z – ca Dyrektora, Biuro Rozwoju Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestora Urząd Miasta Łodzi 19 kwietnia.
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
ANALIZA PODRÓŻY DZIENNIKARSKICH ORGANIZOWANYCH PRZEZ ZAGRANICZNE PRZEDSTAWICIELSTWA POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ W LATACH 2007 I 2008 (analiza przeprowadzona.
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
TEORIE OSZCZĘDNOŚCI I INWESTYCJI Wykład 6 1. Teorie oszczędności i inwestycji 2  Zainteresowanie kapitałem i jego oszczędzaniem pojawiła się w połowie.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Mateusz Polaszewski IaG Żródła:Wikipedia,Encyklopedia PWN,strona handel-emisjami.pl.
KARTY RATOWNICZE W POLSCE
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Jak realizować wzorcową rolę instytucji publicznych w zakresie efektywności energetycznej Perspektywa biznesu Menedżer ds. Norm i Standardów ROCKWOOL Polska.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Założenia przyszłego okresu programowania Założenia przyszłego.
Wolny przepływ kapitału ludzkiego w UE od 1 maja 2011: Przekleństwo czy błogosławieństwo dla przedsiębiorstw austriackich?
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Promocja gospodarcza regionu realizowana przez województwo (Schemat A)
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Propozycje wyzwań i celów strategicznych opracowanych w ramach sekcji Nauka i Gospodarka.
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Formy wspierania przedsiębiorców przez Gminę Wałbrzych
1 Rachunkowość zarządcza.
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Obecne i przyszłe wyzwania dla uczestników łańcucha dostaw w branży automotive Janusz Sobon, Prezes Zarządu KIRCHHOFF Polska Sp. z o.o.
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Zapis prezentacji:

Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ; Globalne trendy vs. Lokalne aspiracje samorządów (case: motoryzacja) Warszawa, 7 lipca 2006

Polish Information and Foreign Investment Agency Motoryzacja w liczbach Produkcja samochodów na świecie Producenci Azjatyccy – najbardziej dynamiczni, najbardziej skuteczni, Dotychczasowi giganci GM, Ford Motor Company w opałach Rozwijanie zdolności produkcyjnych na tzw. „emerging markets” pozwoliło największym producentom na zwiększenie liczby wyprodukowanych aut W 2005 roku chińscy producenci aut nie zaistnieli jeszcze wśród największych globalnych graczy

Polish Information and Foreign Investment Agency Motoryzacja w liczbach 15 największych europejskich dostawców motoryzacyjnych wg wskaźnika rentowności Zróżnicowanie rentowności firm produkujących proste komponenty o wysokim wolumenie i produkty typu „high end” Procesy konsolidacyjne wewnątrz branży Autoliv – producent systemów bezpieczeństwa; przykład firmy skutecznie łączącej niskie koszty produkcji i siłę przetargową w negocjacjach z producentami OEM

Polish Information and Foreign Investment Agency Motoryzacja w liczbach Moce produkcyjne w krajach CEE Utrata pozycji lidera przez kraje Europy Zachodniej na rzecz krajów z Europy Środkowej i Wschodniej Inwestycje w Niemczech, Włoszech, Hiszpanii - głównie krajowe Obecna zdolność produkcyjna w wysokości 2,4 M aut w krajach Europy Środkowej i Wschodniej osiągnie do 2010 r. wielkość 5 M sztuk Wolne moce Grupy Ford, VW, Opel/Saab, Renault i Fiat w Europie Zachodniej wynoszą obecnie 3,5 M sztuk Rosja - głownie rynek lokalny

Polish Information and Foreign Investment Agency Trendy i tendencje Produkcja:  Rywalizacja i kooperacja; procesy M&A (np. PSA i Toyota; VW i Mercedes)  Wzrost znaczenia poddostawców na każdym etapie powstawania pojazdów (zwłaszcza R&D)  Poszukiwanie poprawy efektywności procesów: nowe techniki produkcji i zarządzania (np. lean management)  Obniżanie kosztów produkcji: realokacja zakładów bądź poszczególnych etapów produkcji (np. Porsche Cayenne)  Wzrost natężenia sił konkurencyjnych – konkurenci z Azji

Polish Information and Foreign Investment Agency Trendy i tendencje Produkty:  Skrócenie cyklu życie pojazdów – próby jego przedłużenia np. facelifting, produkcja „starych” modeli na nowych rynkach  Rozszerzenie palety dostępnych modeli i opcji wyposażenia (np. SUV, small SUV, terenowe)  Problemy jakościowe vs. większa świadomość nabywców i restrykcyjność organów państwowych  Polityka wspólnych platform vs. kanibalizacja modeli (case grupy VW i PSA)  Świadomość ekologiczna vs. rachunek ekonomiczny (np. samochody hybrydowe)  Rozwój segmentu tanich aut także na rynkach dojrzałych (np. Dacia Logan we Francji)

Polish Information and Foreign Investment Agency Aspiracje lokalnych samorządów - motoryzacja Eaton Volkswagen Ruggerini Isuzu Toyota Walker Teks id Iron Gate s Ma hle PZL-ZSM GK N Delph i Visteo n D & D Resory Magneti Marelli Delp hi DPI- ZCS Poland Tenneco Automotive ERGO M Bosch Visteo n EB BC Teksid Iron TR W Hutchinson Stomil Delph i Faurec ia GK N Wrocław Poznań Warszawa Lublin Gliwice Bielsko-Biała Niepołomice Elektronika motoryzacyjnaProdukcja pojazdówElementy podwozia pojazdów Jak zachęcić inwestora z branży motoryzacyjnej do inwestycji w regionie?  Opracowanie spójnej strategii rozwoju regionu -> specjalizacja vs. dywersyfikacja, długofalowe podejście, konsekwencja w realizacji  Ścisła współpraca środowiska akademickiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorstwami,  Stworzenie i realizacja strategii edukacyjnej

Polish Information and Foreign Investment Agency Aspiracje lokalnych samorządów - motoryzacja  Stworzenie dogodnych warunków infrastrukturalnych – parki przemysłowe, technologiczne (nie zawsze wyłącznie plusy)  Opracowanie bazy danych o firmach z branży – przygotowanie listy potencjalnych kooperantów z regionu  Przygotowanie informacji o rynku pracy z uwzględnieniem specyfiki branży  Zorganizowanie spotkania z zagranicznym przedsiębiorcą działającym na lokalnym rynku  Wykorzystanie nowoczesnych instrumentów zarządzania, finansowania, wspierania np. PPP

Polish Information and Foreign Investment Agency Dziękuję za uwagę Adam Małecki PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;