Założenia projektu pozakonkursowego MNiSW w IV osi priorytetowej POIR Mateusz Gaczyński Departament Innowacji i Rozwoju MNiSW ul. Hoża 20 \ ul. Wspólna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Łukasz Małecki Ministerstwo Rozwoju Wsparcie projektów technologicznych firm w latach
Advertisements

Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
2013 Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – Narzędzia wsparcia prowadzenia działalności międzynarodowej Kaliningrad, 24 czerwca 2013 r. Aleksandra.
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Obszary inteligentnych specjalizacji Wielkopolski a UEP / SC UEP.
Spotkanie informacyjne. NIE WYKLUCZAJ SIĘ Z SUKCESU!
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
REGIONALNE CENTRUM TECHNOLOGII I WIEDZY „INTERIOR” W NOWEJ SOLI NOWA SÓL.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Środa z Funduszami dla.
Projekt Centrum Współpracy Nauki i Gospodarki Szczecin, r.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Centrum Transferu Technologii Politechnika Krakowska Czy formalizm zdusza innowacyjność ? Jak skutecznie poruszać się w gąszczu przepisów aby uzyskać publiczne.
Wsparcie zasady partnerstwa oraz procesu koordynacji we wdrażaniu Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce w latach Konkursu dotacji Instytucji.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„BUDOWA LUBUSKIEGO SYSTEMU INNOWACJI” Program Operacyjny Kapitał Ludzki Poddziałanie Regionalne Strategie Innowacji Zielona Góra, dnia 11 czerwca.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Artur Szymon Michalski – Zastępca Prezesa Zarządu NFOŚiGW Warszawa Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Aktualna oferta finansowa.
Departament Polityki Regionalnej Informacja nt. przeprowadzonych badań ewaluacyjnych dot. RPO WK-P Wykorzystanie rekomendacji z badań Toruń,
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Założenia przyszłego okresu programowania Założenia przyszłego.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Program Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Technologii Międzynarodowa Sieć Kooperacji Technologicznej INTEC Koordynator Arbeitsgemeinschaft industrieller.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Wsparcie nauki i biznesu w POIR Łukasz Jasek. POIR – ogólne informacje I oś POIR – przegląd i alokacja IV oś POIR – przegląd i alokacja Instrumenty I.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Wsparcie procesów badawczo- rozwojowych w przedsiębiorstwach akademickich Schemat: wsparcie doradcze.
I co dalej z TRIZ? KIELCE, 16 GRUDNIA 2013 r. Łukasz Syska – Koordynator Projektu „ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WP Gdańsk, 20 maja 2016r. Kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Informacja na temat projektu informatycznego „Centralizacja przetwarzania danych” V Krajowa Konferencja System Informacji Przestrzennej w Lasach Państwowych.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
„Biznes to relacje” 6 kwietnia 2017 r..
Pomorski Broker Eksportowy
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
kapitałem intelektualnym w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym
Formy wspierania przedsiębiorców przez Gminę Wałbrzych
FUNDUSZ POŻYCZKOWY NA BADANIA I WDROŻENIA
Rozwój współpracy pomiędzy sektorem badawczo-naukowym a biznesem na przykładzie Projektu: GUM
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Małopolski Festiwal Innowacji
Zapis prezentacji:

Założenia projektu pozakonkursowego MNiSW w IV osi priorytetowej POIR Mateusz Gaczyński Departament Innowacji i Rozwoju MNiSW ul. Hoża 20 \ ul. Wspólna 1/3 \ Warszawa \ tel. +48 (22) \ fax +48 (22) Data: 05 \ 08 \

SPIS TREŚCI: 01 \ Założenia projektu pozakonkursowego MNiSW w POIR. 02 \ Zakres projektu pozakonkursowego MNiSW. 03 \ Inkubatory Innowacyjności \ Komplementarność projektu do innych działań w POIR. 05 \ TOP 500 Industrial Innovators.

01 \ Założenia projektu pozakonkursowego MNiSW Projekt pozakonkursowy MNiSW związany będzie z realizacją następujących działań dotyczących rozwoju kadr B+R określonych w IV osi Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój: „rozwój umiejętności w zakresie zarządzania badaniami naukowymi, współpracy z przedsiębiorstwami lub w zakresie najnowszych osiągnięć naukowych oraz komercjalizacji wyników prac B+R (w ramach nowych instrumentów zwiększających kompetencje kadr jednostek naukowych i stopień komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych,” „podnoszenie kwalifikacji kadr przedsiębiorstw poprzez wsparcie realizowanych przez nie projektów badawczych oraz ich staży w jednostkach naukowych (związanych z realizacją projektów badawczych, w tym zlecanych przez przedsiębiorstwa).”

01 \ Założenia projektu pozakonkursowego MNiSW Przy tworzeniu projektu pozakonkursowego MNiSW wykorzystane zostały doświadczenia związane z następującymi konkursami wspierającymi komercjalizację wyników badań naukowych i prac rozwojowych: Kreator Innowacyjności, Patent Plus, SPIN-TECH, TOP-500 Innovators, Brokerzy Innowacji, Inkubatory Innowacyjności. Wykorzystane zostały także wynik konsultacji z przedstawicielami uczelnianych CTT (3 marca 2015 r.), przedsiębiorcami i organizacjami reprezentującymi przedsiębiorców (16 czerwca 2015 r.), ewaluacji działań Brokerów Innowacji (2-3 czerwca 2015 r.), ankiet przeprowadzonych wśród Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, Centrów Transferu Technologii i spółek celowych (kwiecień-maj 2015 r.), wnioski z raportów i konferencji SOOIPP (20-22 maja 2015 r.) oraz konferencji tematycznych (np. Politechnika Wrocławska – 13 maja 2015 r.).

02 \ Zakres projektu pozakonkursowego MNiSW Wsparcie zarządzania badaniami naukowymi i komercjalizacją wynik ó w prac B+R w jednostkach naukowych i przedsiębiorstwach Inkubatory Innowacyjności + (uczelnie i konsorcja naukowe) TOP500 Industrial Innovators (przedsiębiorcy i ich pracownicy)

03 \ Inkubatory Innowacyjności + Wsparcie uczelni oraz konsorcjów naukowych (z liderem uczelnią prowadzącą CTT lub spółkę celową) w zakresie następujących zadań: 1.prowadzenie prac przedwdrożeniowych, w tym dodatkowych testów laboratoryjnych lub dostosowania wynalazku do potrzeb zainteresowanego nabywcy, których koszt nie może przekroczyć 100 tys. zł (ew. do rozważenia tys. zł); 2.przygotowanie projektów komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych, zawierających w szczególności analizy potencjału rynkowego wynalazków oraz analizy ich gotowości wdrożeniowej, a także wyceny praw własności przemysłowej; 3.inicjowanie oraz wzmacnianie współpracy między środowiskiem naukowym a otoczeniem gospodarczym, w tym poszukiwanie podmiotów zainteresowanych wdrożeniem wyników badań naukowych i prac rozwojowych, przez promocję oferty technologicznej oraz udział w wystawach i targach typu „science to business”; 4.zarządzanie portfelem technologii (m.in. monitorowanie i analiza wyników badań oraz potrzeb rynku, prowadzenie baz danych w tym zakresie) 5.działalność Animatorów Innowacji (obecni Brokerzy Innowacji), 6.działalność Menedżerów Innowacji (zarządzający spółkami odpryskowymi).

03 \ Inkubatory Innowacyjności + Odbiorcami ostatecznymi wsparcia będą uczelnie lub konsorcja naukowe, przy czym liderami projektów będą uczelnie (uczelniane AIP, CTT lub spółki celowe). W ramach każdego Inkubatora Innowacyjności + będzie musiała zostać powołana rada lub komitet inwestycyjny, w skład którego wchodzić będą przedstawiciele środowisk biznesowych oraz funduszy inwestycyjnych (powinni stanowić większość składu rady lub komitetu). Zadaniem rady lub komitetu będzie monitorowanie i ewaluacja działań realizowanych w ramach Inkubatorów oraz zatwierdzanie decyzji dotyczących wsparcia prac przedwdrożeniowych (działanie 1). Program opierał będzie się na obligatoryjnym zapewnieniu wkładu własnego beneficjentów – minimum 20% (do rozważenia jest zwiększenie ww. progu wraz z postępem realizacji projektu przez beneficjentów), zaś wyższy poziom dofinansowania ze środków beneficjenta będzie stanowił kryterium preferencji w procesie oceny wniosków. Program będzie realizowany w formule finansowania opartego na wynikach (performance-based funding), tzn. wnioskodawca będzie rozliczany ze wskaźników, do których wykonania zobowiąże się we wniosku (wartość wskaźników i koszt planowanych działań będą weryfikowane i oceniane w ramach konkursu przez ekspertów zewnętrznych). Wsparcie będzie przyznawane na 3 lata, przy czym po dwóch latach będzie przeprowadzona ewaluacja śródokresowa i w zależności od jej wyników możliwe będzie przedłużenie wsparcia na kolejne 2 lata (w sumie wsparcie na 5 lat). Przewiduje się dwie edycje konkursu: w latach 2015/2016 oraz 2017/2018. Maksymalne roczne wsparcie dla jednego Inkubatora Innowacyjności + wyniesie 1 mln zł. W Programie nie przewiduje się udzielania pomocy publicznej (poza działaniem 6).

04 \ Komplementarność do innych działań POIR Uczelnie, jednostki naukowe i naukowcy Przedsiębiorstwa NAUKABIZNES Inkubatory Innowacyjności + (MNiSW) BRIdge Alfa (NCBR) BRIdge VC (NCBR) Otwarte Innowacje – wsparcie transferu technologii (ARP)

05 \ TOP 500 Industrial Innovators Celem Programu będzie wzmocnienie kompetencji pracowników przedsiębiorstw w zakresie zarządzania badaniami naukowymi oraz komercjalizacji wyników prac B+R. Cel programu będzie realizowany przez organizację staży trwających od 1 do 2 miesięcy lub od 5 do 6 miesięcy w zagranicznych przedsiębiorstwach lub renomowanych jednostkach naukowych (np. Fraunhofer, TNO, VTT) posiadających doświadczenie w prowadzeniu działalności badawczo-rozwojowej oraz komercjalizacji jej wyników. W trakcie staży zagranicznych ich uczestnicy będą: pracować nad projektami badawczymi lub wdrożeniowymi jako członkowie zespołu ds. wdrożenia w instytucji przyjmującej zgodnie z zasadą „learning by doing”, nabywać nową wiedzę z zakresu zarządzania badaniami oraz wdrażania wyników B+R w obszarach takich jak: marketing i zarządzanie, negocjacje, rozwiązywanie konfliktów, budowanie zespołu, analiza strategiczna i finansowa (w szczególności umiejętność samodzielnego analizowania potencjału rynkowego i licencyjnej wyceny technologii), nabywać umiejętności integracji wiedzy z różnych dziedzin w zakresie zarządzania badaniami i wdrażania wyników prac B+R, a także umiejętności związane z prowadzeniem interdyscyplinarnych projektów i zespołów, przygotowywać propozycje adaptacji dobrych praktyk na grunt polskich przedsiębiorstw i jednostek naukowych.

05 \ TOP 500 Industrial Innovators W ramach Programu przewiduje się następujące podstawowe założenia: indywidualne decyzje stażystów co do miejsca (Europa), wyjazdy w grupach liczących nie więcej niż 5 stażystów odbywających staż w tym samym czasie w jednym ośrodku/przedsiębiorstwie, praca stażystów w małych grupach projektowych, długość stażu: od 1 do 2 miesięcy (poziom podstawowy: rozwój podstawowych umiejętności i kompetencji z zakresu zarządzania projektami badawczymi i ich komercjalizacji) lub 5 do 6 miesięcy (poziom zaawansowany: rozwój określonych umiejętności i kompetencji z zakresu zarządzania projektami badawczymi i ich komercjalizacji), faza przygotowania do odbycia stażu w Polsce (min. 30 dni przed rozpoczęciem stażu), wyznaczenie mentora w jednostce przyjmującej i nawiązanie kontaktu mentor – stażysta w celu ustalenia indywidualnych potrzeb szkoleniowych, przygotowanie programu pobytu w jednostce, możliwość kontaktu z mentorem po zakończeniu stażu (e-mentoring) przez okres min. pół roku, obowiązkowe dla instytucji wysyłających udzielenie stażystom płatnych urlopów szkoleniowych, wykorzystanie wiedzy w przedsiębiorstwie zatrudniającym stażystę.

05 \ TOP 500 Industrial Innovators Wymagania wobec kandydatów: osoby zajmujące się badaniami naukowymi lub komercjalizacją wyników prac B+R w przedsiębiorstwach prowadzących prace B+R (z wyłączeniem firm doradczych, szkoleniowych), co najmniej roczne doświadczenie w pracy w obszarze prowadzenia badań naukowych, transferu technologii, komercjalizacji wyników badań naukowych, współpracy z otoczeniem gospodarczym, biegła znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie, co najmniej na poziomie B2 potwierdzona podczas rozmowy rekrutacyjnej. Odbiorcami ostatecznymi wsparcia będą przedsiębiorstwa, w szczególności małe i średnie przedsiębiorstwa. Przewiduje się udzielanie pomocy de minimis.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ. ul. Hoża 20 \ ul. Wspólna 1/3 \ Warszawa \ tel. +48 (22) \ fax +48 (22) Data: 05 \ 08\