5 porcji warzyw, owoców lub soku Podsumowanie kampanii 2011-1014 Konferencja prasowa Warszawa, 6 maja 2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady zdrowego odżywiania "W zdrowym ciele zdrowy duch"
Advertisements

Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Sprawozdanie z udziału Przedszkola Miejskiego nr 22 w projekcie „Dbajmy o lubuskie dla nas i dla przyszłości” w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju”
2012 Przedsiębiorczość kobiet w Polsce Wyniki projektu badawczego PARP Paulina Zadura-Lichota Dyrektor Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości i Innowacyjności.
PROSTE ZASADY NA ODPADY Magdalena Mirosław kl IIIB.
PROGRAM EDUKACYJNY. Program edukacyjny „ Ż yj smacznie i zdrowo” skierowany jest do uczniów i nauczycieli gimnazjów w całej Polsce. Jego celem jest przekazanie.
JAK ZJESZ OWOCE I WARZYWA TO NIE BĘDZIESZ CHORA I KRZYWA, A KIEDY PÓJDZIESZ NA PŁYWANIE TO OLIMPIJSKI MEDAL DOSTANIESZ. ŻYJMY ZDROWO!
Czynniki sprzyjające zdrowiu Tryb życia a zdrowie
PYT. 1 CZY PRZED LEKCJAMI ZJADASZ W DOMU I Ś NIADANIE Jedynie 44% badanych uczniów zawsze zjada w domu śniadanie, a przecież wiadomo, że jest to najważniejszy.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Choroby związane ze złym odżywianiem.. Jakie są choroby związane ze złym odżywianiem się ?
Ogólnopolska społeczna kampania edukacyjna. PO CO? Po to, żeby ograniczyć liczbę osób pijących ryzykownie i szkodliwie Do kogo? Do dorosłych konsumentów.
FORMY WYPOCZYNKU -BIERNY -CZYNNY. -BIERNY - OGLĄDANIE TELEWIZJI - GRANIE NA KOMPUTERZE - CZYTANIE KSIĄŻEK - MALOWANIE - GRANIE NA INSTRUMENTACH.
Rodzaje upraw pomidorów: Hodowanie pomidorów w szklarniach Hodowanie pomidorów w gruncie Hodowanie pomidorów w doniczkach Hodowanie pomidorów,,do góry.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
ŚRODOWISKO PONAD WSZYSTKO Mała bateria-duży problem.. Co roku w Polsce sprzedaje się około 300 mln baterii. Wyrzucanie ich do kosza negatywnie wpływa.
Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt badawczy zamawiany Problemy opieki nad osobami niesamodzielnymi w świetle.
Warszawa, 10 października ZASADY ZBILANSOWANEGO ODŻYWANIA.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
Projekt ZRD CPS 6 MOPR Gdańsk. ADRESACI Dzieci z rodzin wspieranych przez MOPR w Gdańsku ADRESACI Dzieci z rodzin wspieranych przez MOPR w Gdańsku CZAS.
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Katowicach ul. Barbary 17 Podsumowanie lokalnego programu edukacyjnego pt. ”Dbam o siebie – żyję zdrowo”
Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa
Spektakl dla dzieci „Serce dziecka”. Cele działań Budowanie i umacnianie wizerunku FSD jako godnej zaufania jednostki pożytku publicznego Integracja lokalnej.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Żywność ekologiczna określenie żywności produkowanej metodami rolnictwa ekologicznego z dbałością o wyeliminowanie używania nawozów sztucznych i pestycydów.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W RYBNIKU HISTORIA NASZEJ SZKOŁY… Pod koniec 1905 roku zamysłowskie dzieci doczekały się wreszcie własnej szkoły podstawowej.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Jak zachęcić uczniów do ćwiczenia na w-fie? Oliwia Kułaga Kl. IIe.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SP SZKODNA ZAPRASZAMY NA POKAZ SLAJDÓW. To my ! Drużyna „ Zdrowe Warzywa” - członkowie Klasowego Klubu Śniadanie Daje Moc. Nasza drużyna liczy 9 osób,
„GDYBYŚMY MOGLI DAĆ KAŻDEMU WŁAŚCIWĄ ILOŚĆ POŻYWIENIA I ĆWICZEŃ FIZYCZNYCH NIE ZA DUŻO, NIE ZA MAŁO, TO BYLIBYŚMY NA BEZPIECZNEJ DRODZE DO ZDROWIA”. Hipokrates.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
CZAS NA ZDROWIE.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
WARZYWA SMACZNE I ZDROWE.  Pomaga wyostrzyć wzrok, w krótkim czasie poprawia koloryt cery, reguluje prace żołądka.  Zawiera witaminy A, B1, B2, PP i.
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
EM FARMA DZIECIĘCA® EDUKACYJNA FARMA PRZED i SZKOLNA® Chcemy uczyć się pod gołym niebem, bowiem tylko tam sprawnie ukształtujemy nasze ciała i umysły i.
ZDROWY STYL ŻYCIA GIMNASTYKA PROZDROWOTNA. Gimnastyka prozdrowotna - czyli kompleksowy program aktywności ruchowej mający na celu skuteczną odbudowę kondycji.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
Sytuacja psychologiczna kobiet z rodzinną historią raka piersi Maria Rogiewicz Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
PROMIENIOWANIE UV - niekorzystne działanie na skórę Pracownicy ds. Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
"Świecimy przykładem 2009". Konkurs ekologiczny 32 DH POWSINOGI KONARZEWO.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
CZYTANIE to proces poznawczy, jedna z umiejętności nabywanych przez człowieka w procesie edukacji, która umożliwia odbiór informacji przekazywanych za.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Kim jesteśmy i co robimy … Polska Izba Żywności Ekologicznej to grupa przedsiębiorców będąca przedstawicielem branży żywności ekologicznej. Naszą misją.
Fundacja Hospicyjna powstała na początku 2004 roku.
Sprawozdanie z realizacji programu realizowanego w roku szkolnym 2015/2016 w klasach 0a, 0b.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO „PRZERWA NA SOK” z I Liceum Ogólnokształcącego im. Generała Józefa Bema w Ostrołęce maj 2016r.
Światowy Dzień Zdrowia, ang. World Health Day to święto ustanowione przez Pierwsze Zgromadzenie Ogólne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) w 1948 roku.
PIRAMIDA ZDROWEGO ŻYWIENIA
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
MAMO! TATO! PRZECZYTAJ! Rady i wskazówki dla rodziców dzieci korzystających  z telewizji, Internetu i grających w gry komputerowe.
I SOCIAL MEDIA W SPORCIE
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Zapis prezentacji:

5 porcji warzyw, owoców lub soku Podsumowanie kampanii Konferencja prasowa Warszawa, 6 maja 2014

Informacje ogólne Projekt informacyjno-promocyjny o charakterze prospołecznym Cel kampanii: budowa świadomości i propagowanie właściwego stylu życia, w szczególności prawidłowej, zbilansowanej diety, bogatej w porcje warzywno-owocowe Ważny element przekazu kampanii to zastępowalność jednej porcji warzywno-owocowej sokiem 100% (200 ml) Krajowa Unia Producentów Soków inicjatorem trzyletniej kampanii o zasięgu międzynarodowym: – – Polska i Rumunia – Konsekwencja działań informacyjnych KUPS od 2008 roku Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej i Rzeczpospolitej Polskiej oraz z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, administrowanego przez Agencję Rynku Rolnego

Adresaci i beneficjenci Główna grupa docelowa: Mamy dzieci w wieku 4-14 lat, Kobiety prowadzące gospodarstwo domowe Dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym Opinia społeczna Eksperci: Środki masowego przekazu, specjaliści ds. żywienia

Obszary działań informacyjnych Reklama telewizyjna Spoty reklamowe w wiodących stacjach telewizyjnych Polski i Rumunii Reklama prasowa Kampanie advertorialowe w prasie poradnikowej i kobiecej Polski i Rumunii Edukacja w placówkach przedszkolnych Edutainment (edukacja przez zabawę) w przedszkolach Polski i Rumunii Działania w Internecie Informacja merytoryczna, porady i konkursy dla dzieci i dorosłych w środowisku internetowym (dedykowana strona internetowa i portal FB) Spotkania eksperckie Cykle spotkań eksperckich z dziennikarzami mediów zdrowotnych i poradnikowych w Polsce i Rumunii Badania świadomości Coroczne badanie świadomości grupy docelowej w zakresie wiedzy i praktyki spożycia porcji owocowo-warzywnych zgodnie z zaleceniami WHO oraz konsumpcji soku 100% jako jednej z zalecanych porcji

Kampania w mediach, Polska Piątkowscy – warzywno-owocowa rodzinka

Spoty telewizyjne Polska Uwaga! W TYM MIEJSCU POJAWIA SIĘ REKLAMA TELEWIZYJNA Z PIĄTKOWSKIMI – 2 spoty15’ – Dorośli i dzieci

Kampania w mediach, Rumunia Piątkowscy – warzywno-owocowa rodzinka

Spoty telewizyjne Rumunia Uwaga: w tym miejscu emitujemy 2 spoty reklamowe z Rumunii – 2 spoty 15’ – Dorośli i dzieci

Edukacja i zabawa dla najmłodszych Polska i Rumunia Poznawanie przez dzieci świata i kształtowanie najcenniejszych na całe dorosłe życie nawyków żywieniowych Dwie edycje akcji edutainment w przedszkolach: – Materiały merytoryczne dla wychowawców – Książeczki edukacyjne dla dzieci – Certyfikaty i nagrody konkursowe, foldery dla rodziców Łącznie 3041 przedszkoli w Polsce i 800 przedszkoli w Rumunii (edycja 1: 1500 i 400, edycja 2: 1541 i 400) Łącznie dzieci w Polsce i dzieci w Rumunii

Dzieci kochają warzywa i owoce! A szczególnie marcheweczkę… Dzieci kochają warzywa i owoce! A szczególnie marcheweczkę… Kampania w polskich przedszkolach Edycja (Emisja filmu z akcji przedszkolnej)

Badanie świadomości Polska 2013 Jak często Pani zdaniem powinno się spożywać owoce i warzywa? Wzrosła liczba mam które wiedzą, że warzywa i owoce powinno spożywać się 5 razy dziennie (33%).

Badanie świadomości Polska 2013 Rośnie świadomość potrzeby spożywania 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Więcej matek deklaruje zdecydowane zwiększenie ich spożywania. I fala II fala III fala Czy słyszała Pani, że powinno się spożywać 5 razy dziennie owoce i warzywa?

Badanie świadomości Polska 2013 Co daje Pani zdaniem spożywanie owoców i warzyw? Jakie korzyści? Powoli rośnie świadomość korzyści spożywania warzyw i owoców

Badanie świadomości Polska % mam uważa, że warzywa i owoce powinno się spożywać 5 razy dziennie (podobny odsetek deklaruje, że tak się odżywia). 40% mam twierdzi, że ich pociechy otrzymują odpowiednią ilość warzyw i owoców każdego dnia. Mamy potwierdzają, że dzieci lubią owoce (84%), nie przepadają za warzywami (54%). Dzieci spożywają owoce głównie w postaci surowej, a warzywa – w formie zup. 7 na 10 mam daje na co dzień dzieciom owoce do szkoły. 42% badanych ma świadomość, że owoców i warzyw w diecie nie da się zastąpić, 1/3 mam wie, że najbliższą naturalną formą zastępczą dla świeżych warzyw i owoców są soki (70% mam stosuje ten zwyczaj w praktyce). Jabłka i banany to ulubione owoce mam i dzieci, w przypadku warzyw króluje marchewka, ogórki i pomidory. Niechęć dziecka i brak czasu matki to główne bariery spożywania zalecanych 5 porcji warzywno-owocowych dziennie (w przypadku samych mam – brak czasu i brak wiedzy).

Badanie świadomości Rumunia 2013 Jak często mama/dziecko jedzą warzywa? Rośnie odsetek mam deklarujących częstsze dzienne spożywanie warzyw i owoców ich samych i dzieci.

Badanie świadomości Rumunia 2013 Jakie są korzyści ze spożywania warzyw i owoców? Rośnie widocznie świadomość na temat korzyści regularnego spożywania warzyw i owoców.

Badanie świadomości Rumunia 2013 Forma konsumpcji warzyw przez mamy Wzrasta świadoma konsumpcja warzyw wśród mam, co może skutkować korzystnym nawykiem dla ich dzieci.

Badanie świadomości Rumunia 2013 Już 50% mam słyszała o potrzebie spożywania 5 warzywno- owocowych porcji dziennie, ale nie stosują tego w codziennej diecie swojej i dzieci. 12% wie, że należy tak się żywić, 60% twierdzi, że potrzeba 3 porcji warzyw i owoców dziennie. Dzieci zdecydowanie wolą owoce (80%), sympatię do warzyw deklaruje 57% procent dzieci. 89% mam daje dzieciom owoce do szkoły, 14% daje warzywa. Banany, jabłka i pomarańcze to ulubione owoce mam i dzieci; marchewka, ziemniaki, ogórek, papryka i pomidor – królują wśród ulubionych warzyw dzieci i mam. 49% mam twierdzi, że warzyw i owoców w diecie nie da się niczym zastąpić, a 79% respondentek słyszała, że sok 100% to najbliższa naturalna forma zastępcza świeżych warzyw i owoców. 53% podaje dzieciom soki w zastępstwie świeżych warzyw i owoców.

Kampania w liczbach Polska Reklama telewizyjna Spot obejrzało 100% populacji (co najmniej 4-krotnie 94,11%) Wyemitowano spotów Reklama prasowa (prasa zdrowotna, poradnikowa, life style) Przygotowano i wyemitowano łącznie 104 różnych advertoriali Środowisko eksperckie W spotkaniach z ekspertami wzięło udział 119 dziennikarzy; Informacje prasowe docierały regularnie do ponad 600 dziennikarzy Środowisko internetowe Stronę kampanii odwiedzało osób w miesiącu, Przeprowadzono 43 konkursy z nagrodami

Kampania w liczbach Rumunia Reklama telewizyjna Spot obejrzało 97,8% populacji (co najmniej 5-krotnie mln) Wyemitowano spotów Reklama prasowa (prasa zdrowotna, poradnikowa, life style) Przygotowano i wyemitowano łącznie 120 różnych advertoriali Środowisko internetowe Stronę kampanii odwiedzało 7472 osób w miesiącu, Nowoczesne formy kampanii pojawiły się na 21 serwisów i portali Środowisko eksperckie W spotkaniach z ekspertami wzięło udział 75 dziennikarzy; Informacje prasowe docierały regularnie do ponad 130 dziennikarzy

Wnioski podsumowujące Inspiracja do dyskusji Efektem kampanii jest wzrost świadomości grupy docelowej na temat właściwej zbilansowanej diety w oparciu o codzienne spożycie 5 warzywno-owocowych porcji. Ważnym skutkiem jest także deklaratywny wzrost regularnej konsumpcji warzyw, owoców i soków. Za pozytywny efekt należy uznać wzrost częstotliwości poruszania tematu w mediach, jak również pogłębienie jego wagi merytorycznej i społecznej. Cieszy rosnące zainteresowanie placówek przedszkolnych akcją edutainment oraz wyraźnie pozytywne przyjęcie tematyki warzyw, owoców i soków przez wychowawców, dzieci i ich rodziców. Dumą napawa organizatorów każda debata o tym, jak zachęcać Polaków do właściwego stylu życia, jak nauczyć dzieci lubić warzywa, jak być doradcą kobiet i mam oraz jak przekonać mężczyzn, że cukinia i sok 100% to także „męska sprawa”

Dziękujemy za uwagę. Zapraszamy do dyskusji!