Aplikacja MS Project w branży budowlanej Łukasz Jabłoński Katedra Konstrukcji Budowlanych Politechnika Lubelska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Advertisements

Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Przewodnik po raportach rozliczeniowych w Condico Clearing Station (Rynek finansowy)
Czy wiesz, że?... INTERNET …TO JEST SPIS TREŚCI NIEBEZPIECZEŃSTWO SPOŁECZNOŚĆ INTERNETOWA DZIECKO W INTERNECIE ZAUFANE STRONY INTERNETOWE WIRUSY.
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PRACA Z APLIKACJAMI SYSTEM PRZEMIESZCZANIA oraz NADZORU WYROBÓW AKCYZOWYCH EMCS PL 1.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
Z ASADY AMORTYZACJI SKŁADNIKÓW MAJĄTKU TRWAŁEGO 1.
ip4inno Moduł XX Zarządzanie własnością intelektualną w projektach B+R Imię i nazwisko prowadzącegoMiejsce i data.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
© Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż. Katedra Inżynierii Systemów Sterowania 1 Metody optymalizacji - Energetyka 2015/2016 Metody programowania liniowego.
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY. Marek Kowalczyk Przewodniczący Centralnej Komisji Szkoleniowej KS PZPN Luty 2005.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
TurboCAD Zintegrowany system komputerowego wspomagania projektowania
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
Algorytmy Informatyka Zakres rozszerzony
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Instalacja nienadzorowana windows xp Jakub klafta.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Sieci przepływowe: algorytmy i ich zastosowania.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Wykonał: Mgr Inż. Krzysztof Harwacki. Value Mapping for Lean management Sytuacja stanowi mały, prosty przykład zastosowania mapowania strumienia wartości.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Renata Maciaszczyk Kamila Kutarba. Teoria gier a ekonomia: problem duopolu  Dupol- stan w którym dwaj producenci kontrolują łącznie cały rynek jakiegoś.
Zarządzanie listą zadań w Microsoft Project
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
Budowa, typologia, funkcjonalność
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Git - system kontroli wersji
Bezpieczeństwo dostępu do danych w systemie Windows
Microsoft Office Project 2003 Professional
Łatwa obsługa Prosta instalacja Wieczysta licencja Praca w sieci
Zapis prezentacji:

Aplikacja MS Project w branży budowlanej Łukasz Jabłoński Katedra Konstrukcji Budowlanych Politechnika Lubelska

Planowanie oraz zarządzanie przedsięwzięciami budowlanymi jako dziedzina inżynierii procesów budowlach Najistotniejsze korzyści planowania przedsięwzięć: zadowolenie klientów osiągnięcie celów terminowe zakończenie prac elastyczność lepsza płynność finansowa w trakcie realizacji projektu

W każdym przypadku zarówno dla Inwestora jak i dla zespołu realizującego przedsięwzięcie ważne będą trzy parametry zarządzania co jest do zrobienia? za ile? w jakim czasie? Złoty Trójkąt Zarządzania Projektem Pomiędzy tymi parametrami: zakresem, kosztem i czasem realizacji istnieją wzajemne zależności: zwiększenie zakresu oznacza zwykle większy koszt i dłuższy czas realizacji, skrócenie czasu realizacji projektu może wymagać zwiększenia kosztu (konieczność zwiększenia zasobów) lub zmniejszenia zakresu (jakości) projektu, zmniejszenie kosztów może oznaczać zmniejszenie zakresu i często wydłużenie czasu realizacji projektu.

Fazy zarządzania projektami w większości istniejących metodologii

MS Project jako narzędzie wspomagające sprawne zarządzanie projektami budowlanymi Za pomocą aplikacji MS Project użytkownik może: tworzyć elastyczny, łatwy do zarządzania harmonogram, wspomóc organizowanie zespołu, dokonać identyfikacji koniecznych zasobów, powiązać zasoby z zadaniami, śledzić wykonanie harmonogramu zarządzać zmianami w projekcie wykonywać raporty kosztów

Praca z MS Project przebiega w kilku etapach: planowanie projektu, dopracowanie projektu, rozpowszechnianie informacji o stanie projektu, analiza postępu prac oraz rozpowszechnianie informacji o stanie projektu

Opracowanie harmonogramu w programie MS Project Arkusz zadań Wykres Gantta Pasek narzędzi „Standardowy” Pasek menu Pasek narzędzi „Formatowanie” Pasek narzędzi „Przewodnik po programie Project” Pasek widoków Okienko zadań

Najważniejsze możliwości systemu przy tworzeniu harmonogramów Plan tworzą zadania, dla których należy określić czas ich realizacji. Możliwe jest wprowadzenie „kamieni milowych”, „zadań sumarycznych”, „podprojektów”, zobrazowanie w jednym opracowaniu trzech harmonogramów (bazowego, planowanego i wykonanego). Wprowadzanie powiązań między zadaniami jest bardzo proste i może być realizowane przy pomocy myszki lub wprowadzania następników lub poprzedników z klawiatury komputera. Program przyjmuje terminy dyrektywne rozpoczęcia/zakończenia realizacji zadań. Mogą one być na dowolnym etapie zmieniane przez użytkownika. Plan ogólny można podzielić na kilka mniejszych podprojektów i połączyć je jednym nadrzędnym. Program umożliwia pracę z kilkoma projektami jednocześnie, także w sieci komputerowej. Program umożliwia pełną analizę zasobów. Zasoby zapisane w jednym pliku mogą być wspólnie wykorzystywane przez kilka projektów. Każdy z zasobów jest dostępny w czasie, który jest określony w jego kalendarzu. W programie wyróżnia się zasoby typu praca i typu materiał, różniące się zakresem i sposobem opisu danych charakteryzujących zasób. W jednym planie może być zdefiniowanych wiele kalendarzy, które przypisuje się zadaniom produkcyjnym, poszczególnym zasobom typu praca i projektowi. Umożliwia to deklarowanie innych dni wolnych dla podwykonawców, innego systemu pracy w poszczególnych etapach realizacji przedsięwzięcia. Program umożliwia automatyczną reorganizację planu, w przypadku, gdy do wykonania zadań brakuje zasobów.

Import danych do MS Project Zadania projektu po zaimportowaniu danych z kosztorysu „Budowa obwałowania ziemnego i odcinka drogi” do programu MS Project Program MS Project umożliwia wczytanie danych kosztorysowych, eksportowanych z kilku programów kosztorysujących (np.: Norma, Strix, WinBud). Kosztorys należy przygotować do przekształcenia w harmonogram w programie kosztory- -sującym. Polega to na połączeniu pozycji kosztorysowych w pozycje harmonogramowe z jednoczesnym zsumowaniem nakładów zasobów. Program MS Project potraktuje pozycje kosztorysu jako zadania produkcyjne, natomiast działy kosztorysu – jako zadania sumaryczne

Harmonogramowanie zadań na podstawie nakładów rzeczowych Tabela z zadaniami i zdefiniowanym typem harmonogramowania Informacje o czasie trwania zadania Tabela do kalkulacji czasu trwania zadania Obliczony czas trwania zadania Liczby zasobów skierowanych do realizacji zadania

Typ harmonogramowania Ustalenie powiązania czasu trwania zadania z nakładami pracy i z ilością przydzielonych zasobów (typu praca) do realizacji zadania. Pole Typ zadania umożliwia następujące opcje: Praca stała, Stała liczba jednostek (domyślnie), Stały czas trwania. Jeżeli zadanie ma atrybut Praca stała, ilość pracy pozostaje stała, niezależnie od zmiany czasu trwania lub liczby zasobów przydzielonych do danego zadania. Jeżeli zadanie ma atrybut Stała liczba jednostek, liczba jednostek przydziału pozostaje stała, niezależnie od ilości pracy lub czasu trwania zadania. Jeżeli zadanie ma atrybut Stały czas trwania, to czas trwania zadania pozostaje stały, niezależnie od liczby przydzielonych zasobów i ilości pracy.

Czas trwania i pracochłonność zadania Program MS Project oblicza czas trwania zadania, licząc ilość aktywnego czasu od rozpoczęcia do zakończenia zadania, nie licząc czasu między podziałami zadań i czasu wolnego. Pole Praca (Pracochł.) pokazuje sumaryczną ilość pracy według harmonogramu, jaka ma być wykonana w zadaniu przez wszystkie wyznaczone zasoby. Program oblicza całkowity czas pracy jako sumę pracy do wykonania w zadaniu, przez wszystkie wyznaczone zasoby. Obliczenia oparte są na rozpiętości przydziału (czas trwania zadania), liczbie wyznaczonych zasobów (kolumna ilość) dla wyznaczonych zasobów. Pole Praca zawiera rzeczywistą pracę i pracę pozostałą oraz pracę w nadgodzinach.

Informacje o zadaniu Program pozwala określić też dla każdego zadania najwcześniejszy możliwy lub najpóźniejszy dopuszczalny termin rozpoczęcia/zakończenia zadania lub też konkretny termin rozpoczęcia/zakończenia zadania. Pozwala to dostosować plan realizacji przedsięwzięcia budowlanego do wymagań terminowych podwykonawców, inwestora, pory roku, itp.

Zależności pomiędzy zadaniami Modelowanie sieciowe zależności między zadaniami może być zdefiniowane kilkoma relacjami: rozpoczęcie po zakończeniu (Z-R) (ang. F-S) - ozn., że rozpoczęcie zadania B może nastąpić po zakończeniu zadania A, rozpoczęcie po rozpoczęciu (R-R) (ang. S-S) - ozn., że rozpoczęcie zadania C może nastąpić nie wcześniej niż rozpoczęcie zadania A, zakończenie po zakończeniu (Z-Z) (ang. F-F) - ozn., że zadanie D może zakończyć się nie wcześniej niż zakończenie zadania B, zakończenie po rozpoczęciu (R-Z) (ang. S-F) - ozn., że zakończenie zadania E może nastąpić po rozpoczęciu zadania D.

Podstawowe dane o zasobach Istotnym elementem planowania budowy jest śledzenie potrzeb zasobowych w czasie realizacji przedsięwzięcia. Dane o zasobach są importowane z kosztorysu, wprowadzone z klawiatury przez użytkownika programu lub są na danym etapie planowania nie zdefiniowane.

Arkusz pracy zasobów Po ułożeniu zadań na skali czasu, identyfikuje się potrzeby zasobów. Rozkład w czasie potrzeb zasobowych można zobrazować w widoku „Arkusz pracy zasobów”, gdzie podane są nakłady zasobów i koszty zasobów z rozbiciem na poszczególne dni realizacji przedsięwzięcia i zadania.

Harmonogram z wykresem zatrudnienia Można też wyświetlić sobie wykres zatrudnienia (zasobów czynnych) pod harmonogramem, co ułatwia dopasowanie harmonogramu do dostępności środków pracy (dla zasobów typu praca można zdefiniować w programie profil dostępności).

Naliczanie kosztów Zasoby generują koszty. Zasób może być rozliczany w całości na rozpo- częcie lub zakończenie zadania oraz proporcjonalnie w czasie trwania zadania Pole naliczanie umożliwia wyświetlanie, filtrowanie lub edytowanie sposobu oraz czasu naliczania kosztów zasobu do kosztów zadania. Jeżeli wybrana zostanie opcja Rozpoczęcie, koszty będą naliczane w momencie rozpoczęcia zadania wskazanym przez datę w polu Rozpoczęcie rzeczywiste. Jeżeli wybrana zostanie opcja Koniec, koszty nie zostaną naliczone, dopóki praca pozostała nie będzie wynosiła zero. Jeżeli wybrana zostanie opcja Proporcjonalnie, naliczanie kosztów będzie zaplanowane do wykonania podczas raportowania pracy rzeczywistej i obliczana poprzez pomnożenie kosztu jednostkowego przez pracę (opcja domyślna). Niezależnie od ustawień w polu Naliczanie wszystkie koszty użycia zasobu są naliczane zawsze podczas rozpoczęcia zadania.

Dziewięć głównych zalet programu MS Project efektywne zarządzanie i lepsze rozumienie harmonogramów, szybkie osiągnięcie wysokiej produktywności, wykorzystanie istniejących danych, tworzenie profesjonalnych wykresów i schematów, odpowiednie przekazywanie informacji, lepsza kontrola zasobów i finansów, szybki dostęp do potrzebnych informacji, śledzenie projektów zgodnie z własnymi potrzebami, do stosowanie aplikacji do konkretnych wymagań oraz dostępna pomoc.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ