Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zarządzanie listą zadań w Microsoft Project

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zarządzanie listą zadań w Microsoft Project"— Zapis prezentacji:

1 Zarządzanie listą zadań w Microsoft Project
Webinar Łukasz Falaciński 13 Czerwca 2017

2 Kilka słów o mnie Łukasz Falaciński Trener i Konsultant
SharePoint, Exchange, S4B,… CTO w Infowave Sp. z o.o. Blog: Kontakt

3 Wstęp Podsumowanie poprzedniego webinara Czym jest WBS / SPP?
Kalendarze Opcje Data rozpoczęcia Czym jest WBS / SPP? Planowanie Top-Down vs Bottom-Up Zasada 100% pokrycia

4 Wprowadzanie zadań

5 Arkusz zadań vs Excel

6 Struktura zadań Powstaje poprzez zwiększanie / zmniejszanie poziomów konspektu („wcięć”) Maksymalnie 12 poziomów Nie twórz zbyt wielu poziomów Shift+Alt+ <strzałka w prawo/lewo>

7 Typy zadań Zadania normalne / elementarne Zadania sumaryczne
Kamienie milowe / Punkty kontrolne Zadanie sumaryczne projektu (warto je włączyć)

8 Identyfikator zadania
Kolejny numer przypisywany automatycznie do zadania Projekt ma zawsze numer 0 Pamiętaj, że nie tytuły a właśnie ID jednoznacznie wskazują na zadanie

9 DEMO Wprowadzanie zadań

10 Szacowanie czasu trwania i pracy

11 Zadania automatyczne vs manualne
Tryb manualny pozwala wpisywać cokolwiek i gdziekolwiek Przydatny przy tworzeniu wersji roboczej harmonogramu Staraj się jak najszybciej przejść do trybu automatycznego

12 Wpisywanie danych Jeśli szacujesz pracę, pamiętaj o dodaniu odpowiedniej kolumny (Work/Praca) Czas trwania wpisujemy w kolumnę Duration / Cz. Trw.

13 Pamiętaj: 1 tydzień = 5 dni, a 1 miesiąc = 20 dni (patrz opcje)
Jednostki czasu Polecene Niepolecane Godziny (h) Dni (d) Minuty Tygodnie Miesiące Pamiętaj: 1 tydzień = 5 dni, a 1 miesiąc = 20 dni (patrz opcje)

14 Czas ciągły, dni wolne i znak zapytania
Zadania ciągłe ignorują czas wolny (dopisek e/c) Wykres Gantta korzysta ze swojego kalendarza Znak zapytania nie zmienia nic w harmonogramie

15 DEMO Szacowanie czasu trwania i pracy

16 Łączenie zadań Rozpoczęcie-Rozpoczęcie (SS / RR) Zakończenie-Zakończenie (FF / ZZ) Zakończenie-Rozpoczęcie (FS / ZR) Rozpoczęcie-Zakończenie (RZ / SF)

17 Jak nie łączyć zadań? Nie ustawiaj ręcznie dat zadań
Powoduje to usztywnienie harmonogramu Ograniczenia wyświetlane są w kolumnie znaczników. Zwracaj na to uwagę

18 Domyślna relacja Domyślną relacją dla Microsoft Project jest ZR / FS (sekwencja) Jej akronim nie jest wyświetlany w kolumnie Poprzedniki Zaznaczając więcej zadań możesz je łączyć hurtowo

19 Właściwości zadania Najprostsza metoda, ale niezbyt efektywna.

20 Kolumna poprzedniki Najszybsza, ale wymaga wprawy

21 Zwłoki aka lag Mogą być dodatnie i ujemne
Mogą być wyrażone wartościami względnymi, jak i bezwzględnymi 12FS + 1d 55FS – 4h 23SS + 50%

22 Terminy ostateczne Używaj ich zamiast „sztywnych” ograniczeń zadania
Ustawiane we właściwościach zadania

23 DEMO Łączenie zadań

24 Zarządzanie zadaniami. Podsumowanie
Pamiętaj o kolumnie identyfikatorów Twórz strukturę zadań. Ułatwi to zarządzanie projektem Możliwe do użycia jednostki czasu trwania zadania: Staraj się trzymać jednej jednostki Używaj relacji zamiast definiowania dat zadań min h d tyg mies

25 Co dalej? Odwiedź stronę kursu http://protip.Infowave.pl/msproject
Zapisz się na mailową wersję kursu Kolejne webinary. Szczegóły na Nagranie Zapraszam na szkolenia stacjonarne:

26 Pytania? Q&A


Pobierz ppt "Zarządzanie listą zadań w Microsoft Project"

Podobne prezentacje


Reklamy Google