L.I.P.S.S. Helmut Loidl koordynator Transfer po uko ń czeniu szko ł y podstawowej jest obecnie najgor ę tszym tematem w Europie. Nie przyj ę cie na.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Chcia ł by ś wiedzie ć …. jaki jest poziom satysfakcji Twojego klienta od razu po wykonaniu us ł ugi? kryteria : jedzenie, otoczenie, servis… …który z.
Advertisements

Co przyczyni się do mojego sukcesu w FM GROUP?
CZWOROKĄTY Prezentacja została wykonana przez Kacpra Jackiewicza.
Gatunki dziennikarskie
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany.
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Mgr Miros ł aw Urbaczewski. W łą czenie si ę do ruchu to rozpocz ę cie jazdy po wcze ś niejszym postoju lub zatrzymaniu si ę, nie wynikaj ą ce z warunków.
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
Prezentacja przygotowana przez uczniów Gimnazjum nr 3 w Czeladzi: Kamila Przenios ł o i Jacka Zubrzyckiego pod kierunkiem mgr Doroty Za łę ckiej Prezentacja.
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
Nasza szkoła xD Zespó ł Szkó ł Rolniczych W Z ł otowie.
Gesamtschule Sulzbachtal Saarbücken, Niemcy
TRANSFER W WIEDNIU Bad Goisern, Kwiecień Sonda – przeprowadzona przez PI WIEN Przegl ą d ponad 56 szk ół Jakie dzia ł ania s ą zwykle podejmowane.
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
Przykłady skrzyżowań ze znakami
Projekt TiK Grupa 2B, 2D, 2G, 2H 2012 Cel: program rewizyty.
Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Autor: Aneta Powarzynska Klasa.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Turystyka a środowisko naturalne Ustawa śmieciowa w Polsce.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
1 Kartuzy, 22 października 2010 r. Założenia do zmian w ustroju szkolnym w Polsce.
W ł adcy przestworzy. Franciszek Ż wirko – urodzi ł si ę 16 wrze ś nia 1895 roku, zmar ł 11 wrze ś nia 1932 roku. By ł porucznikiem pilotem Wojska Polskiego.
Projekt zmian w ustawie o systemie oświaty (marzec 2011 r.)
Cz ęść naszego ż ycia polega na poszukiwaniu tej jednej osoby, która zrozumie nasz ą histori ę. Cz ę sto okazuje si ę, ż e wybrali ś my niewła ś ciwie.
Niektórzy chcieliby Niektórzy nigdy nie chcieliby dorosn ąć … …pozostaj ą c na zawsze dzieckiem, obracaj ą c si ę w ś wiecie beztroski, rado ś ci i zabawy…
Znak krzy ż a na czole dziecka Czyniony na pocz ą tku celebracji wyciska piecz ęć Chrystusa na maj ą cym do Niego nale ż e ć i oznacza ł ask ę odkupienia,
Geometryczne dyktando
Kiedy Siergiej dzwoni do George`a…
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Kliknij Tylko jedna minutka. M ó wi si ę, ż e by kogo ś d ostrzec wystarczy 1 sekunda 1 godzina by kogo ś oceni ć 1 dzie ń by kogo ś polubi ć lub pokocha.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany jest ze środk ó w.
CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW INŻYNIER BUDOWNICTWA.
Temat Projektu : Zainteresowania oraz hobby uczniów klasy VI szkoły podstawowej, I i II gimnazjum, a także sposób ich realizacji .
POLSKIE RODZINY- FAKTY, MITY I STEREOTYPY Anna Antoniak Sylwia Szczepańska Kl. 1b.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
EUROCOTT European Central Office of Teaching and Training W: E: spect.co.uk London – Athens – Gdansk …reaching.
To, co zapami ę ta ł am…. Klasa 0 Moja pierwsza szkolna wycieczka… Byłam w Krakowie na Wawelu i w Smoczej Jamie razem z kolegami i kole ż ankami ze szkoły.
Oceny – Osiągnięcia – Transfer Powòd, dla ktòrego martwimy si ę dan ą spraw ą nie le ż y w samej sprawie, lecz w poj ę ciu, jakie o niej posiadamy! (Epiktet)
PROGRAM ELS EVALUACJA ŁĄCZY SZKOŁY. CELE PROGRAMU Wymiana do ś wiadczenia i wiedzy na temat oceny student ó w we wszystkich uczestnicz ą cych krajach.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Kształcenie ponadgimnazjalne”
Jak wygląda moje gimnazjum w liczbach i procentach?
AKTYWNI DLA PRZYSZŁOŚCI! DEBATA W RAMACH XX EDYCJI SEJMU DZIECI I M Ł ODZIE Ż Y.
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
Przedszkola.
Pytania warte uwagi:. Powszechnie uwa ż a si ę, ż e jeden nie ma jakiej ś wielkiej wagi, jednak sugeruj ą c si ę znanym przys ł owiem - grosz do grosza.
Dziś Twoje urodzinki ! Usiądź wygodnie i oglądaj ! ;D
ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA
Rozporz ą dzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i s ł uchaczy oraz przeprowadzania.
WEWN Ą TRZSZKOLNA PROCEDURA Oprac. Magdalena Dyszkiewicz WYDŁUŻANIE OKRESU EDUKACYJNEGO.
MODU Ł Klasa I „Kszta ł cenie ponadgimnazjalne”
Szko ł a demokracji Martyna Pankowska 3c Zuzanna G ł ogowska 3c.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Sześciolatek idzie do szkoły
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
A Ą B C Ć D E Ę F G H I J K L Ł M N Ń O Ó P R S Ś T U W Y Z Ź Ż.
Zapis prezentacji:

L.I.P.S.S. Helmut Loidl koordynator

Transfer po uko ń czeniu szko ł y podstawowej jest obecnie najgor ę tszym tematem w Europie. Nie przyj ę cie na nast ę pny poziom ma wiele powod ó w: n Efekt zacz ę cia od nowa jest ogromnym problemem w szko ł ach ponadpodstawowych. Testy prognostyczne na niewiele si ę zdaj ą – te testy okre ś laj ą szko ł y a nie osoby! Trudny wiek transferu – problem istniej ą cy w ca ł ej Europie. Systemy nauczania na poszczeg ó lnych poziomach r óż ni ą si ę znacznie. Nie ma ci ą g łości w metodyce i dydaktyce. Metody selekcji zaczynaja si ę ju ż na pocz ą tku edukacji. n Ci ą g ł a konkurencja na zmiennym rynku pracy. Analiza Instytuty Edukacyjne oraz kursy doskonalenia zawodowego s ą przeprowadzane oddzielnie dla nauczycieli obu poziom ó w. n Zr óż nicowana sytuacja w ka ż dej klasie: dzieci specjalnych potrzeb, upo ś ledzone,....R óż ne poziomy oceniania.

Umowa Europejska 1995 n Nauczyciele obu poziom ó w chc ą wiedzie ć wi ę cej o tym drugim poziomie, jego metodach i systemach. Edukacja powinna by ć ci ą g ł a: Ka ż dy poziom powinien bazowac na poprzednim. Nale ż y unika ć powt ó rze ń. Nauczyciele wszystkich poziom ó w powinni razem tworzy ć plan nauczania. n Rodzice w krajach Europy maj ą ogromny wp ł yw na przysz łą karier ę dziecka. Nale ż y informowa ć rodzic ó w o organizacji kolejnych szk ół.

Rezultaty mi ę dzynarodowej konferencji Londyn 1996 Budowa klaster ó w – ci ą g ł o ść mi ę dzy oboma poziomami. W łą czenie rodzic ó w. n Przygotowawcza wizyta w szkole ponadpodstawowej. n Wymiana nauczycieli. n Szkolenie nauczycieli. n Kooperacja.

Wa ż ne argumenty: Studium: Les qualifications de scolarite obligatoire et de formation professionell pokaza ł o, ż e ponad 10 % (tzn. 550,000 ze szkolnej populacji pi ę ciu milion ó w), opuszcza szko łę bez osi ą gni ę cia jakichkolwiek kwalifikacji. Szko ł a ponadpodstawowa nie bierze pod uwag ę nauki na poziomie wcze ś niejszym. Zda ż a si ę nawet negowa ć edukacj ę podstawow ą. Nauczyciele szk ół podstawowych domagaj ą si ę wi ę cej informacji na temat szk ół ponadpodstawowych. Dzieci domagaj ą si ę wi ę cej informacji na temat szk ół ponadpodstawowych. n Nauczyciele szk ół podstawowych ucz ą Dzieci Nauczyciele szk ół ponadpodstawowych ucz ą Podmioty

Klucz: Kooperacja! Projekty wsp ół pracy zbliżają dzieci ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Wsp ó lna praca nad planami nauczania (nauczanie tematyczne). Nale ż y znale źć efektywn ą pomoc w transferze dzieciom wybitnie uzdolnionym lub tym ze specjalnymi potrzebami. Przekaza ć najlepsze do ś wiadczenia. W łą czenie rodzic ó w do wsp ół pracy. Wsp ó lne konferencje. Wymiana nauczycieli, wsp ó lna nauka na niekt ó rych lekcjach. Znale źć specyficzne drogi transferu dla ka ż dego klasteru. n Podniesienie kwalifikacji nauczycieli.