ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Advertisements

Wdrożenie modułu Sekretariat. Wdrożenie modułu Kadry.
Sposób i warunki funkcjonowania międzyszkolnych/pozaszkolnych punktów katechetycznych Warszawa
Demokracja w szkole.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Autoewaluacja pracy nauczyciela a ewaluacja wewnętrzna pracy szkoły
Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Janina Grzecznowska Gorzów Wlkp. marzec 2013.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Praca metodą projektu edukacyjnego
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
WITAMY W. Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy,
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Projekt edukacyjny w gimnazjum
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
i bezpieczeństwa uczniów
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych
Obserwacja wybranych uczniów
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Szkoła Podstawowa im. Józefa hr. Skarbka w Woli Skarbkowej www. spwolaskarbkowa.osieciny.pl tel. (0-54)
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
System edukacji w Polsce
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki za rok
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 15 IM. WOJCIECHA KĘTRZYNSKIEGO W OLSZTYNIE KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 15 IM. WOJCIECHA KĘTRZYNSKIEGO W.
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Praca metodą projektu edukacyjnego
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Technologia informacyjna
Przykłady dobrych praktyk
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE

SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA

System PSOK obejmuje wszystkie klasy Szkoły Podstawowej Nr 172 i Gimnazjum Nr 118. W klasach 1-3 SP zostanie wdrożony cel lekcji. W klasach IV-VI SP i I-III Gim. zostanie wprowadzony: cel lekcji, kryteria, informacja zwrotna. Wszystkie te elementy wprowadzamy na każdym przedmiocie. Ocenianie kształtujące stosujemy do: a) pracy domowej b) jednej kartkówki w miesiącu

Strony uczestniczące w systemie: Uczniowie Nauczyciele Rodzice Dyrekcja szkoły Pracownicy szkoły Organ prowadzący szkołę

ORIENTACJA NA UCZNIA Potrzeby uczniów będziemy rozpoznawać we wrześniu każdego roku poprzez badania ankietowe, rozmowy z wychowawcami i pedagogiem szkolnym Koordynator zespołu przekazuje wnioski do realizacji na Radzie Pedagogicznej pod koniec września/początek października Uczniowie mogą zgłaszać się ze swoimi problemami do: wychowawcy pedagoga psychologa dyrektora Samorządu Uczniowskiego

Zgłoszona sprawa zostaje rozpatrzona najpóźniej w ciągu dwóch tygodni i uczeń zostaje z decyzją zapoznany Uczniowie mogą kierować swoje uwagi dotyczące funkcjonowania PSOK do Samorządu Uczniowskiego a jego Przewodniczący raz w miesiącu zbiorcze informacje przekazuje Dyrektorowi ORIENTACJA NA UCZNIA- c.d.

STRUKTURA SYSTEMU Nadzór nad wprowadzeniem i utrzymaniem PSOK sprawuje Dyrektor z Zespołem: - Zespół ds. wdrażania OK. - Zespół ds. budowania klimatu szkoły - Zespół ds. ewaluacji systemu

ETAPY WDRAŻANIA ELEMENTÓW SYSTEMU PSOK Poszerzenie wiedzy na temat celu lekcj i Wdrożenie celu lekcji od i zapoznanie uczniów z tym elementem Pod koniec czerwca sprawdzenie, ocena stopnia opanowania i umiejętności wprowadzania danego elementu, wnioski do doskonalenia Wdrożenie kryteriów oceniania od Początek listopada sprawdzenie, ocena stopnia opanowania i umiejętności wprowadzania danego elementu, wnioski do doskonalenia Wdrożenie informacji zwrotnej od

ETAPY WDRAŻANIA SYSTEMU PSOK 1.Zapoznanie z filozofią i założeniami systemu 2.Decyzja Rady Pedagogicznej o wdrożenia systemy 3.Powołanie sztabu, którego zadaniem będzie dopracowanie systemu 4.Akceptacja opracowanego systemu przez Radę Pedagogiczną 5.Monitoring i pomiary systemy 6.Ewaluacja systemu 7.Certyfikacja 8.Doskonalenie systemu 1.Zapoznanie z filozofią i założeniami systemu 2.Decyzja Rady Pedagogicznej o wdrożenia systemy 3.Powołanie sztabu, którego zadaniem będzie dopracowanie systemu 4.Akceptacja opracowanego systemu przez Radę Pedagogiczną 5.Monitoring i pomiary systemy 6.Ewaluacja systemu 7.Certyfikacja 8.Doskonalenie systemu

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ !! Zespół SZKÓŁ NR 94