TRANSFER W WIEDNIU Bad Goisern, Kwiecień 2002. 1 Sonda – przeprowadzona przez PI WIEN Przegl ą d ponad 56 szk ół Jakie dzia ł ania s ą zwykle podejmowane.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
GIMNAZJUM SPOŁECZNE MTE W MILANÓWKU `
Advertisements

DAWNO I NIEDAWNO … CZYLI Ś WIETLICOWE WSPOMNIENIA.
Co przyczyni się do mojego sukcesu w FM GROUP?
KLUB MIŁOŚNIKÓW HARREGO POTTERA
Samorz ą dowa Szko ł a Podstawowa nr 3 im. Stefana Ż eromskiego w Suchedniowie W Ś WIECIE JANUSZA KORCZAKA.
Historia szkoły sięga już przeszło 50 lat.
Free Powerpoint Templates redemptorystów Współpraca redemptorystów ze świeckimi w dziele apostolskim Prowincja Warszawska Redemptorystów Toru ń
Z historii naszej szkoły…
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Europejski Dzień Języków Obcych
Gatunki dziennikarskie
Pierwszy portal społeczno ś ciowy dla nauczycieli i edukatorów.
Sk ą d wzi ął si ę pomys ł zorganizowania biwaku? (wywiad dost ę pny na stronie internetowej szko ł y)
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany.
Arkusz ankiety Cel ankiety Wyniki Wnioski
SZKOLNE KOŁO CARITAS SZKOLE KOŁO CARITAS PUBLICZNEGO GIMNAZJUM NR 2 W ZĄBKACH IM. KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI.
Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si ę przeci ę tnemu cz ł owiekowi chc ą cemu stworzy ć now ą sie ć w domu. Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si.
Konkurs EKO-BIURO. Rok 2012 mija pod has ł em anga ż owania si ę naszej placówki w dzia ł ania skoncentrowane wokó ł promocji odnawialnych ź róde ł energii,
VI BYTOMSKIE SPOTKANIA EDUKACYJNO - WYCHOWAWCZE kwietnia 2010 POD HONOROWYM PATRONATEM PREZYDENTA MIASTA BYTOMIA Pana PIOTRA KOJA 1960 –
PROJEKT PN: 'WSZECHSTRONNA EDUKACJA GWARANCJĄ SUKCESU ZAWODOWEGO' Projekt wspó ł finansowany przez Uni ę Europejsk ą w ramach Europejskiego Funduszu Spo.
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
Zespó ł Szkó ł Rolniczych w Z ł otowie Zaprasza!!.
ROK KAROLA GODULI. Stowarzyszenia Przyjació ł Szkó ł im. Karola Goduli Rudzkie placówki o ś wiatowe, maj ą c na uwadze jak wa ż n ą rol ę odegra ł Karol.
Prawa i obowiązki ucznia
Asystent CRM.
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
Nasza szkoła xD Zespó ł Szkó ł Rolniczych W Z ł otowie.
Gesamtschule Sulzbachtal Saarbücken, Niemcy
Mag. Heidi Sequenz - Bad Goisern - April LIPSS Comenius 1 Projekt rozwoju szkòł. L.I.P.S.S. Link between Primary and Secondary Stage.
Godzina dla Ziemi !.
Szkolne Rowerowe Ko ł o Krajoznawczo – Turystyczne PTTK KWADRANS SP – maja 2004 r. odby ł o si ę w naszej szkole uroczyste spotkanie z Prezesem Oddzia.
Ul. Kuźnicza Wrocław
Debata szkolna w ramach projektu Szko ł a Demokracji - Sejm Dzieci i M ł odzie ż y Przygotowa ł y: Anna K ą siel i Kamila Osóbka.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany jest ze środk ó w.
CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW.
PROGRAM ELS EVALUACJA ŁĄCZY SZKOŁY. CELE PROGRAMU Wymiana do ś wiadczenia i wiedzy na temat oceny student ó w we wszystkich uczestnicz ą cych krajach.
TRANSFER ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ DO PONADPODSTAWOWEJ REZULTATY BADAŃ LIPSS 2002 ATHENA MICHAELIDOU.
„Kształcenie ponadgimnazjalne”
MODU Ł Klasa III Kszta ł cenie ponadgimnazjalne.
Jak wygląda moje gimnazjum w liczbach i procentach?
Dnia roku 9 wybranych uczniów klasy 3AB TZ pod opieką Pani Sylwii Samson wyjechało na praktykę do Niemiec, aby reprezentować szkołę oraz ojczyznę.
Szko ł a Podstawowa nr 120 im. Konstytucji 3 Maja w Ł odzi, ul. Centralna 40.
Dlaczego Stolarz ?.
Gimnazjum nr 1 w Reszlu w roku szkolnym 2007/2008.
Dzieci wiedzą lepiej.
KOBIETA I LUSTRO.
Przedszkola.
Historia szkoły sięga już przeszło 50 lat.
PROJEKT L.I.P.S.S Sprawa na Cyprze. Szkoła zaczyna się w wieku 5 lat i 8 miesięcy – ukończenie szkoły podstawowej po 6 latach Promocja do Gimnazjum (12.
IV Prywatne Liceum Ogólnokszta ł c ą ce ul. Basztowa 17, Kraków tel ;
MODU Ł Klasa I „Kszta ł cenie ponadgimnazjalne”
Szko ł a demokracji Martyna Pankowska 3c Zuzanna G ł ogowska 3c.
Comenius 1 projekt. Kim jesteśmy? AustriaFinlandiaNiemcy Brigitte Ursula Christine PolskaUK Mariusz Iza Jorma Satu Aki Helga Max Bryan Tim Simon.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Wnioski z przeprowadzonej ankiety:
KOMPUTER. Każdy uczeń szkoły ponad gimnazjalnej (oprócz LO) będzie posiadał własny przenośny komputer ( laptop ) który zastąpi zeszyt, książki, itp.
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
Szkolenie dla WOLONTARIUSZY
A Ą B C Ć D E Ę F G H I J K L Ł M N Ń O Ó P R S Ś T U W Y Z Ź Ż.
Zapis prezentacji:

TRANSFER W WIEDNIU Bad Goisern, Kwiecień 2002

1 Sonda – przeprowadzona przez PI WIEN Przegl ą d ponad 56 szk ół Jakie dzia ł ania s ą zwykle podejmowane przed transferem w wiede ń skich szko ł ach ponadpodstawowych?

1.1 Semestr zimowy Dyrektor szko ł y odwiedza szko ł y podstawowe lub/i wysy ł a materia ł y informacyjne Uczniowie 4 klas szk ół podstawowych s ą zapraszani do szko ł y....i wsp ó lnie pracuj ą z uczniami szk ół ponadpodstawowych przez wyznaczony okres czasu.

informacje o Dniu Otwartym s ą wysy ł ane do szk ół podstawowych.w tym dniu prezentowane s ą klasy docelowe. Nauczyciele mog ą wsp ół pracowa ć Nauczyciele szk ół ponadpodstawowych odwiedzaj ą szko ł y podstawowe Zainteresowani nauczyciele wymieniaj ą pogl ą dy

1.2 Semestr letni Nauczyciele planuj ą przysz łą wsp ół prac ę Nauczyciel zaprasza uczni ó w na spotkanie w nowej szko le Nauczyciel zaprasza rodzic ów uczni ó w na spotkanie w nowej szko le.

Dyrektor zaprasza rodzic ów uczni ó w na spotkanie w nowej szko le. Dyrektor zaprasza uczni ó w na spotkanie w nowej szko le Nauczyciele bior ą udzia ł w szkoleniu na temat monitorowania transferu

Oczekiwania nowych uczni ó w s ą zamieszczane w wywiadach Panel: dyrektor,nauczyciele przysz ł ej szko ł y oraz nauczyciele szko ł y podstawowej. obawy i oczekiwania s ą omawiane na spotkaniu z rodzicami

1.3 Rok 1 – Szkoła ponadpodstawowa Wychowawcy sp ę dzaj ą wi ę cej ni ż 50% czasu z ich wychowankami podczas pierwszego tygodnia nauki Wychowawcy sp ę dzaj ą przynajmniej 1 godzin ę w klasie podczas 1 tygodnia nauki Pierwsze klasy maja starszych mentor ó w

W pierwszym roku nauki s ą przynajmniej dwa spotkania z rodzicami. Na jesieni odbywa sie przynajmniej dwudniowa wycieczka w celu lepszego poznania si ę. Wychowawcy organizuja 1 dniow ą wycieczk ę dla klasy

raz w tygodniu odbywa sie lekcja komunikacji prowadzona przez wychowawc ę Projekt jak zacz ąć w nowej szkole Uczniowie proszeni s ą o uwagi podczas pierwszych tygodni nauki Dzie ń poznania si ę lepiej

2 WSPARCIE przez PI WIEN Kurs doskonalenia zawodowego oferowany przez Pedagogiczny Instytut w Wiedniu

Kurs doskonalenia zawodowego oferowany wychowawcom klas pierwszych Wsparcie w u ł atwieniu transferu mi ę dzy klasterami szk ół podstawowych i ponadpodstawowych.