Zespół Placówek Oświatowych Publiczne Samorządowe Przedszkole w Sypniewie realizacja projektu „Otwarte Przedszkola” współfinansowanego ze środków Europejskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt „Radosne Przedszkolaki” Termin realizacji wrzesień – grudzień 2008 Usługodawca Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Powstania Warszawskiego w Brzeźnicy.
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
EDUKACJA - INWESTYCJA W CZŁOWIEKA
EDUKACJA TWOJĄ SZANSĄ.
"Nowoczesny Nauczyciel
AKTYWNOŚĆ-KROK DO PRZODU
Konkurs na bajkę lub opowiadanie w języku angielskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10. Główne wejście do placówki.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
„Dajmy dzieciom skrzydła
ROCZNY PLAN PRACY ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 4 IM. JANA KLIŃSKIEGO W GNIEŹNIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sprawozdanie z projektu „Czysty las”- kategoria „Las w sztuce”
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
K ontynuujemy działalność na rzecz PZW, oraz naszego Okręgu w zakresie popularyzacji wędkarstwa i ekologii w śród dzieci i młodzieży szkolnej. Terenem.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54
Opracowała: Joanna Kozieł
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podniesienie jakości oferty edukacyjnej przedszkoli oraz zwiększenie liczby dzieci uczestniczących w edukacji przedszkolnej poprzez: poszerzenie oferty.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Wwww.fundacjadlasztuki.pl Działalność społecznie użyteczna w zakresie kulturalno-oświatowym, a w szczególności wspierania i.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej.
Unijne przedszkolaki w Gorzowie Projekt realizowany przez Miasto Gorzów Wlkp. Unijne przedszkolaki w Gorzowie współfinansowany z Europejskiego Funduszu.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Działania 8.1 Poprawa dostępności i jakości edukacji przedszkolnej,
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Zespół Placówek Oświatowych Publiczne Samorządowe Przedszkole w Sypniewie realizacja projektu „Otwarte Przedszkola” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki nr POKL.09.01.01-14-011/11

„Dziecko – pyłek w przestrzeni, Dziecko – moment w czasie, Jak przewidzieć? Jak osłonić? Motyl nad spienionym potokiem życia. Jak dać trwałość, a nie obciążyć lotu, Hartować, a nie nużyć skrzydeł ?” J. Korczak „Jak kochać dziecko?”

Realizacja zajęć W I etapie 27.03.2012r. – 15.06.2012 r. uczestniczyło 24 dzieci podzielonych na cztery grupy. W II etapie 01.10.2012r. – 14.12.2012 r. uczestniczyło 39 dzieci podzielonych na cztery grupy. W III etapie 04.01.2013r. – 18.03.2013r. uczestniczyło 43 dzieci podzielonych na cztery grupy. W IV etapie 05.04.2013r. – 17.06.2013r. uczestniczyło 44 dzieci podzielonych na cztery grupy. Nauczyciele realizujący Projekt: Anna Świercz, Dorota Biedrzycka, Janina Karpińska, Barbara Augustyniak.

Edukacja polonistyczna Przedstawiamy bajkę „Czerwony kapturek”. „Złotowłosa i trzy misie” – układanie historyjki obrazkowej.

Edukacja polonistyczna Zapoznanie z treścią bajki „Wilk i siedem koźlątek”. Brawo ! Pani nas nagrodziła ! Mamy dyplomy.

Edukacja polonistyczna „Wilk i siedem koźlątek” – odegranie przedstawienia w wykonaniu dzieci z wykorzystaniem kukiełek.

Edukacja matematyczna Zabawa patyczkami – układanie dowolnej kompozycji. Układanie i segregowanie klocków.

Edukacja matematyczna Zabawa klockami drewnianymi – konstruowanie budowli według pomysłów dzieci.

Edukacja matematyczna Liczenie, klasyfikowanie elementów, tworzenie zbiorów.

Edukacja matematyczna Musimy sprawdzić: Która skakanka dłuższa, a która krótsza? Co można zbudować z dużych klocków?

Uzdolnienia i zdolności twórcze Rozwijanie wyobraźni podczas malowania farbami. „Las jesienią” – praca całej grupy.

Uzdolnienia i zdolności twórcze „Mój przyjaciel” – lepienie z plasteliny. Stemple z ziemniaka.

Uzdolnienia i zdolności twórcze „Rodzina motyli” - szukanie ciekawych pomysłów.

Uzdolnienia i zdolności twórcze Rozwijanie wyobraźni podczas malowania farbami i rysowania kredkami.

Uzdolnienia i zdolności twórcze Konstruowanie budowli z klocków piankowych. Tańce i pląsy przy muzyce.

Zajęcia dla rodziców Realizacja zajęć: 01.06.2012r. – „ Stymulująca funkcja zabawy” - warsztaty dla rodziców. „Wspólne zabawy , wspólny czas” – piknik rodzinny. 28.09.2012r. – spotkanie informacyjno-organizacyjne - Zapraszamy do „Otwartych Przedszkoli” 08.11.2012r. - „Poznajemy lepiej nasze dziecko - warsztaty dla rodziców. 18.02.2013r. – Razem przygotujmy się do szkoły – „Urodziny misia Kudłatka” 26.02.2013r. – Razem przygotujmy się do szkoły – „Liczyć każdy może” 24.05.2013r. – Razem przygotujmy się do szkoły – „Czary dla mamy” 06.06.2013r. – Razem przygotujmy się do szkoły - „Wiosna na łące” - origami. Nauczyciel realizujący Projekt: Dorota Biedrzycka

Zajęcia dla rodziców DZIECKO I RODZIC – wspólna zabawa, praca i satysfakcja z wykonanej pracy.

Rodzice i dzieci wykonują plakat. Zajęcia dla rodziców Rodzice i dzieci wykonują plakat.

„Wiosna na łące” – origami. Zajęcia dla rodziców „Wiosna na łące” – origami.

Konkurs plastyczny dla dzieci i rodziców „MOJA RODZINA” W konkursie wzięło udział 8 dzieci. Komisja wybrała i wyróżniła 3 prace.

Konkurs plastyczny dla dzieci i rodziców „MOJA RODZINA” Kacpra Gutowskiego – 5 lat Bartosza Kruszewskiego – 4lata, Martyny Niewiarowskiej – 4 lata

Zajęcia otwarte W dniu 22 kwietnia 2013 roku odbyły się zajęcia otwarte „Wiosna na łące”, które prowadziła pani Janina Karpińska. Uczestnikiem zajęć była pani Marzena Balcerzak – koordynator rejonowy Projektu MSCDN w Ostrołęce, dyrektor placówki i nauczyciele przedszkola.

Uzyskane efekty – dla dzieci aktywne uczestnictwo w realizowanych zajęciach wzmocnienie więzi koleżeńskich i grupowych oraz współpracy w grupie dodatkowa szansa na rozwój uzdolnień i zainteresowań możliwość twórczego spędzania czasu rozumienie treści utworów literackich utrwalenie pojęć matematycznych rozwój pomysłowości i kreatywności dzieci wspólne dążenie do zamierzonego celu

Uzyskane efekty – dla rodziców dłuższy pobyt dziecka w przedszkolu pozwolił na realizację pracy zawodowej (w rolnictwie, zakładach pracy) uzyskanie wielu cennych wskazówek do zabawy i pracy z dzieckiem zajęcia przyczyniły się do wzajemnego wspierania się i wymiany doświadczeń integracja rodziców

Uzyskane efekty – dla nauczycieli poszerzenie doświadczeń zawodowych bezpłatne uczestnictwo w seminariach organizowanych przez koordynatora rejonowego Projektu MSCDN w Ostrołęce, wymiana doświadczeń opracowanie programów autorskich „Rozwój zdolności twórczych, umiejętności matematycznych i językowych dzieci w wieku 3-5/6 lat” , scenariuszy zajęć i materiałów możliwość wykazania się kreatywnością w pracy z małą grupą dzieci realizowane zajęcia stały się inspiracją do dalszej pracy

Uzyskane efekty – dla placówki zwiększenie oferty edukacyjnej przedszkola wzbogacenie bazy dydaktycznej placówki i doświadczeń nauczycieli podniesienie jakości pracy przedszkola udział rodziców w szkoleniach - pedagogizacja podjęte działania wpłynęły na owocną współpracę z rodzicami, z MSCDN w Ostrołęce i organem prowadzącym- Wójtem Gminy Sypniewo promocja przedszkola w środowisku lokalnym tworzenie historii przedszkola

Zaplanowane zagadnienia z programów autorskich zostały zrealizowane, zajęcia odbyły się zgodnie z zaplanowanym i przyjętym harmonogramem. Cieszy fakt, że zarówno rodzice jak i dzieci są zadowoleni z oferty zajęć dodatkowych proponowanych i realizowanych w naszym przedszkolu. Opinia rodziców jest dla nas bardzo cenna, bowiem wspierając i wspomagając rodzinę w wychowaniu dziecka nic nie można uczynić bez współpracy, wymiany zdań i poglądów; co miało u nas miejsce.

Dziękuję za uwagę!