PROJEKT EDUKACYJNY DLA NAUCZYCIELI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Advertisements

„Na dobry początek – staż”
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Lublin, 5 lipca 2006 r..
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Województwo Podkarpackie
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Agnieszka Kowalska ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wsparcie dla edukacji z Europejskiego Funduszu.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Rozwój mieszkańców województwa opolskiego poprzez wsparcie z Europejskiego Funduszu Społecznego Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu r.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
kobiet – „Kobieta pracująca…”
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Spotkanie informacyjne Dokumentacja konkursowa Nr 1/9.4/11 Szczecin, 12 lipca 2011 r. Spotkanie współfinansowane ze.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
Zapis prezentacji:

PROJEKT EDUKACYJNY DLA NAUCZYCIELI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW W STAROGARDZIE GDAŃSKIM „STAĆ NAS NA WIĘCEJ” PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO

Program operacyjny Kapitał Ludzki Komponent regionalny Priorytet IX ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH DZIAŁANIE 9.4 WYSOKOWYKWALIFKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY

Cele POKL Cel strategiczny Programu – umożliwienie pełnego wykorzystania potencjału zasobów ludzkich. Zatrudnienie- wzrost poziomu zatrudnienia i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw i ich pracowników. Edukacja- podniesienie poziomu wykształcenia. Aktywizacja zawodowa, integracja społeczna - zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego. Budowa sprawnej administracji publicznej- wsparcie dla budowy struktur administracyjnych państwa oraz zwiększenie spójności społecznej i terytorialnej.

Kalendarium projektu V 2008 r. Samorząd Województwa Pomorskiego ogłosił konkurs otwarty nr 01/POKL/9.4/2008 30 VI 2008 r. - zawieszenie konkursu – wyczerpana alokacja. 9 IX 2008 r. - zatwierdzono listę rankingową Uchwałą Zarządu Województwa Pomorskiego „Stać nas na więcej” był jednym z 9 projektów o najwyższej liczbie punktów spośród 41 ocenianych. 1 I 2009 r. – rozpoczęcie realizacji projektu 4 II 2010 r.Uchwała Zarządu Województwa Pomorskiego w sprawie przyznania dofinansowania na realizację Projektu 31 grudnia 2010 r. - zakończenie realizacji

Przed napisaniem wniosku…. potrzeb Diagnoza Badanie uczniów III klas szkół podstawowych, analiza wyników egzaminu w Starogardzie Ankieta wśród nauczycieli dot. doskonalenia

CENTRUM EDUKACJI NAUCZYCIELI W GDAŃSKU GMINA MIASTO STAROGARD GDAŃSKI PROJEKTODAWCA PARTNER CENTRUM EDUKACJI NAUCZYCIELI W GDAŃSKU GMINA MIASTO STAROGARD GDAŃSKI

CELE PROJEKTU Cel ogólny Doskonalenie kompetencji dydaktycznych i wychowawczych nauczycieli ze Starogardu Gdańskiego w latach 2009-2010.

CELE PROJEKTU Cele szczegółowe podniesienie wyników egzaminów zewnętrznych (sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego) w stosunku do wyników roku 2008, wyrównanie szans edukacyjnych uczniów, w tym o specjalnych potrzebach edukacyjnych, integracja środowiska oświatowego Starogardu Gdańskiego - udział w kursach nauczycieli z różnych szkół,   aktywizacja zawodowa nauczycieli szkół starogardzkich poprzez uczestnictwo w 2 wybranych kursach.

Zgodność celów projektu z dokumentami strategicznymi 1.Powiatowy Program na rzecz zatrudnienia i spójności społecznej 2. Plan działania na lata 2007-2008 dla priorytetu IX w województwie pomorskim 3. POKL, PRIORYTET IX ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH, DZIAŁANIE 9.4 WYSOKOWYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY

III CELE Cel 3 – ogólny Zapewnienie równego dostępu do edukacji, a także podnoszenie wykształcenia, poziomu wiedzy i kompetencji oraz nabywanie i doskonalenie umiejętności przez całe życie. Cel szczegółowy: Podwyższenie kwalifikacji kadr instytucji systemu oświaty poprzez systematyczne dokształcanie. IV SPOSÓB WDROŻENIA PROGRAMU 3. EDUKACJA studia, kursy, szkolenia doskonalące dla nauczycieli, pracowników placówek kształcenia ustawicznego, praktycznego i doskonalenia zawodowego oraz pracowników administracji oświatowej,

Komponent szkoleniowy Komponent diagnostyczny i badawczy

Dyrektorzy szkół podstawowych i gimnazjów Adresaci szkoleń Dyrektorzy szkół podstawowych i gimnazjów Nauczyciele szkół podstawowych i gimnazjów

Celowy dobór grup nauczycieli Adresowanie treści szkolenia, dobór kadry dydaktycznej oraz konstrukcja programu jest dostosowana do potrzeb poszczególnych grup nauczycieli. Kursy odbywają się z podziałem na grupy: I- III SP IV-VI SP Gimnazjum -nauczyciele przedmiotów humanistycznych Gimnazjum -nauczyciele przedmiotów matematyczno- przyrodniczych Kadra kierownicza szkół

Kursy z zakresu pedagogiki i psychologii Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Skuteczność w komunikacji interpersonalnej metodyki nauczania Kursy z zakresu Planowanie procesu nauczania na podstawie diagnozy edukacyjnej. Metody i techniki skutecznego uczenia.

Miejsce szkoleń Starogard Gdański Szkoła podstawowa nr 3 Gimnazjum nr 2 Szkoła podstawowa nr 3

Komponent szkoleniowy zaplanowane i zrealizowane kursy: Planowanie procesu nauczania na podstawie diagnozy edukacyjnej Metody i techniki skutecznego uczenia 200 uczestników (po 25h dla 25 osobowej grupy) 3. Skuteczność w komunikacji interpersonalnej 4. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych 200 uczestników (po 20h dla 25 osobowej grupy) 5. EWD – metoda szacowania efektywności nauczania 60 uczestników (po 20h dla 20 osobowej grupy)

Komponent szkoleniowy - EWD w naszym projekcie KONFERECJA podsumowująca 9 GRUDNIA CEN Wykład prof. Romana Dolaty z Instytutu Badań Edukacyjnych nt. ”Rozwój metody EWD dla polskich gimnazjów”. Wykład dr Ewy Stożek z Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi nt.„Trzyletnie wskaźniki EWD”. Prezentacja wskaźników maturalnych EWD, wyprzedzająca ich pierwszą publikację na stronie CKE.   KONFERECJA INAUGURACYJNA metoda równoważnika klas dla uczniów z gimnazjów Starogardu Gdańskiego „EWD – metoda szacowania efektywności nauczania” KURS K U R S DLA NAUCZYCIELI PRZEDMIOTÓW MATEMATYCZNO- PRZYRODNICZYCH metoda ogólnopolska kalkulator EWD 20 osób x 20h DLA NAUCZYCIELI PRZEDMIOTÓW HUMANISTYCZNYCH metoda ogólnopolska kalkulator EWD 20 osób x 20h DLA KADRY KIEROWNICZEJ metoda ogólnopolska i równoważników klas 20 osób x 20h

Komponent badawczy: Cel badania: Stopień opanowania wybranych standardów wymagań sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego Zakres badania: Założenie projektowe - 3% próba (168 sprawdzianów) Realizacja: cała populacja uczniów klas III SP, V SP i II gimnazjum - łącznie 2182 sprawdzianów (porozumienie między Centrum Edukacji Nauczycieli i Partnerem Projektu Gmina Miasto Starogard Gdański)

WYKORZYSTANIE WYNIKÓW Komponent badawczy: WYKORZYSTANIE WYNIKÓW Raport z badania przedstawiono na spotkaniu z Wiceprezydentem Starogardu Gd. Naczelnikiem Wydziału Edukacji oraz Dyrektorami i Wicedyrektorami szkół. Określono mocne i słabe strony procesu nauczania po I etapie edukacyjnym oraz rok przed sprawdzianem i egzaminem gimnazjalnym. Wyniki badania analizowali i interpretowali nauczyciele: klas I-III; przedmiotów humanistycznych i matematyczno-przyrodniczych w szkole podstawowej oraz matematyczno -przyrodniczych w gimnazjum w ramach kursu: Planowanie procesu nauczania na podstawie diagnozy edukacyjnej

Wybraliśmy formę testu konstrukcyjnie zbliżonego do arkuszy egzaminacyjnych. Łącznie zrealizowaliśmy 9 zaplanowanych badań. Przygotowane w Projekcie narzędzia badawcze mają odmienną konstrukcję niż typowe testy wykorzystywane jako egzaminy próbne. Do badania wybrano standardy osiągnięć egzaminacyjnych, których stopień opanowania budzi najwięcej zastrzeżeń na danym etapie edukacyjnym, reprezentacja innych, nie sprawiających zazwyczaj trudności uczniom, została ograniczona do minimum (np. test gimnazjalny, cześć matematyczno-przyrodnicza, standard II.1 odczytywanie informacji).

ZADANIA W PROJEKCIE 1.PROMOCJA- STRONA WWW, KONFERENCJE, PUBLIKACJE, MATERIAŁY PORMOCYJNE 2.REKRUTACJA UCZESTNIKÓW 3.REALIZACJA KURSÓW 4. MONITORING I EWALUACJA EWALUACJA SZKOLEŃ BADANIA TESTOWE ANKIETY DLA RODZICÓW EWALUACJA KOŃCOWA-STOPIEŃ REALIZACJI CELÓW GRUDZIEŃ 2010 – CELE SZCZEGÓŁOWE ZREALIZOWANO

Ewaluacja szkoleń Przeprowadzono ewaluację zajęć w każdej z 35 grup kursowych W czterech sesjach szkoleniowych Przygotowano analizy zbiorcze i szczegółowe Ocenie podlegała: organizacja szkoleń, sposób prowadzenia zajęć, atmosfera zajęć, poczucie aktywnego uczestnictwa, przydatność treści szkolenia w pracy zawodowe,j możliwość wykorzystania doświadczenia zawodowego innych uczestników szkolenia.

Ewaluacja szkoleń I sesja szkoleniowa wyniki łączne

IV- ostatnia sesja szkoleniowa wyniki łączne

EWLUACJA PRZYKŁADOWEGO KURSU Kurs „Skuteczność komunikacji interpersonalnej” x 2010

próba badawcza: 180 losowo wybranych respondentów Analiza statystyczna wyników ankiet ” szkoła mojego dziecka” przeprowadzonych wśród rodziców uczniów szkół biorących udział w ramach projektu: ”Stać nas na więcej” próba badawcza: 180 losowo wybranych respondentów

Elementy zadowolenia Ilość wskazań a) jestem zadowolony/a z metod i sposobu pracy nauczycieli 118 b) w szkole opracowano sprawiedliwy system ocen 47 c) w szkole panuje dobra atmosfera 101 d) w szkole jest bezpiecznie 76 e) mam dobre relacje z nauczycielami 59 f) szkoła podejmuje wiele inicjatyw na rzecz uczniów i środowiska 52 g) szkoła ma bogatą ofertę zajęć 71 h) inne, jakie: wyżywienie 1

Jak ocenia Pani/Pan stopień obciążenia swojego dziecka pracą domową? Ilość wskazań % niski 3 1,67 właściwy 161 89,44 zbyt wysoki 16 8,89 Czy dziecko jest w stanie wykonać pracę domową samodzielnie? Ilość wskazań % tak 162 90 nie 18 10

Czy szkoła wspiera uczniów mających trudności w nauce? Ilość wskazań % tak 176 97,78 nie 4 2,22 W tym pytaniu respondent musiał wskazać w jaki sposób szkoła wspiera uczniów mających trudności. Rodzice w 93 proc. wskazali na organizowanie dodatkowych zajęć wyrównawczych, korekcyjnych dla uczniów mających trudności w nauce. W 4 proc. rodzice wymienili, iż nauczyciele dostosowują program nauczania dla uczniów, 2 proc. rodziców wspomniało o istniejących świetlicach, pozostała część nie zapisała uzasadnienia. Czy Pani/Pana zdaniem w szkole są przestrzegane wybrane prawa ucznia? tak nie a) poszanowanie godności osobistej 176 4 b) swoboda wyrażania myśli i sądów 174 6 c) nietykalność osobista

W uzasadnieniu wyboru odpowiedzi „tak”, badani respondenci wymienili różne sposoby wspierania ucznia zdolnego: olimpiady; konkursy; koła zainteresowań; zajęcia dodatkowe.

Czy rodzice mają wpływ na życie szkoły? Ilość wskazań % tak 117 65 nie 63 35 Jak oceniają swoje relacje z: dobrze raczej dobrze raczej źle źle nie kontaktuję się a) wychowawcą klasy 154 (85,55%) 21 (11,67%) - 5 (2,78%) b) nauczycielami 112 (62,22%) 40 (22,22%) 1 (0,56%) 27 (15%) c) dyrektorem 116 (64,45%) 20 (11,11) 44 (24,44%)

Projekt w liczbach 0 złotych odpłatności uczestnika 2 lata - czas realizacji 35 grup kursowych 461 przeszkolonych nauczycieli (planowano – 430) 847 zaświadczenia o ukończeniu szkoleń (planowano – 688) 940 godzin szkoleń 304 272,94 złotych dofinansowania 342 997,34 złotych budżet projektu 42

NASZE WNIOSKI I REKOMENDACJE KOLEJNOŚĆ DZIAŁAŃ I KLUCZOWE KWESTIE: diagnoza potrzeb, analiza oferty EFS w kontekście potrzeb (plan działania na dany rok), uwarunkowania formalno-prawne (wymagane pełnomocnictwa) analiza dostępnych zasobów ludzkich, wsparcie: organ prowadzący i instytucje (np. Regionalne Centrum Informacji i wspierania organizacji pozarządowych w Gdańsku ), napisanie wniosku aplikacyjnego z uwzględnieniem zasad , wytycznych oraz dokumentów (dostępne na stronie www.mrr.gov.pl) :

Zarządzanie projektem Kierownik projektu Bogumiła Zagłoba Asystent kierownika projektu Magdalena Urbaś Koordynator w Starogardzie Gdańskim Agnieszka Buczyńska

PROJEKT EDUKACYJNY DLA NAUCZYCIELI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW W STAROGARDZIE GDAŃSKIM „STAĆ NAS NA WIĘCEJ” PROJEKT WSÓŁFINANSOWANY PRZEZ EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY