Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Organizacja nauczania indywidualnego
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy WNIOSKI Z REALIZACJI NADZORU PEDAGOGICZNEGO W POSZCZEGÓLNYCH TYPACH SZKÓŁ I PLACÓWEK KONTROLA PLANOWA.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Podkarpacki Kurator Oświaty Sierpień 2009 r.. Witam serdecznie Panie i Panów Prezydentów, Burmistrzów, Starostów, Wójtów, obecnych tu przedstawicieli.
Zmiany w przepisach prawa oświatowego Narada dyrektorów
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
EWD W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU BYTOWSKIEGO
Edukacyjna Wartość Dodana
Kształcenie uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Kuratorium Oświaty w Łodzi Barbara Łaska.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO sierpnia 2010 KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Analiza wykonania budżetu za okres I – X 2015 roku w szkołach i placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Wola Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zmiany w prawie oświatowym
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty –Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m. st
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty Spotkanie ze Starostami, Prezydentami, Burmistrzami i Wójtami Małopolski Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty

Tematyka Zadania Małopolskiej Oświaty w roku szkolnym 2009/2010. Edukacyjna Wartość Dodana w gimnazjach małopolskich.

Zadania Małopolskiej Oświaty w roku szkolnym 2009/2010

Monitorowanie wdrażania podstawy programowej kształcenia ogólnego. Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej Państwa w roku szkolnym 2009/2010 Monitorowanie przygotowania szkół i placówek do obniżenia wieku szkolnego. Monitorowanie wdrażania podstawy programowej kształcenia ogólnego.

Szkoły wszystkich typów Szkoły ponadgimnazjalne ogólnodostępne Priorytetowe zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego do realizacji w roku szkolnym 2009/2010 Szkoły wszystkich typów Zgodność organizacji nauczania w szkołach z obowiązującymi przepisami prawa w części dotyczącej liczby godzin zajęć edukacyjnych. Szkoły ponadgimnazjalne ogólnodostępne Przestrzeganie przepisów prawa w zakresie rekrutacji młodzieży niepełnosprawnej i przewlekle chorej do szkół ponadgimnazjalnych ogólnodostępnych.

Przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego i szkoły podstawowe Priorytetowe zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego do realizacji w roku szkolnym 2009/2010 Przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego i szkoły podstawowe Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do wychowania przedszkolnego. Prawidłowość nadzorowania realizacji przez dzieci sześcioletnie rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego.

Centra kształcenia praktycznego Priorytetowe zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego do realizacji w roku szkolnym 2009/2010 Centra kształcenia praktycznego Zgodność realizacji praktycznej nauki zawodu z przepisami prawa. Ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego Zgodność organizacji dokształcania teoretycznego pracowników młodocianych z przepisami prawa. Centra kształcenia ustawicznego Realizacja kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych.

Specjalne ośrodki wychowawcze Specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze Priorytetowe zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego do realizacji w roku szkolnym 2009/2010 Specjalne ośrodki wychowawcze Realizacja zadań przez zespół wychowawczy działający w placówce. Specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze Zgodność organizacji zajęć rewalidacyjnych w zakresie liczby godzin i rodzaju z przepisami praw oraz zaleceniami zawartymi w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.

Ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze Priorytetowe zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego do realizacji w roku szkolnym 2009/2010 Ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze Prawidłowość organizacji i realizacji zajęć rewalidacyjno-wychowawczych (indywidualnych i zespołowych). Młodzieżowe ośrodki wychowawcze i młodzieżowe ośrodki socjoterapii Zgodność przyjmowania, przenoszenia, zwalniania i pobytu wychowanków z przepisami prawa.

Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Priorytetowe zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego do realizacji w roku szkolnym 2009/2010 Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Wydawania przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne opinii w sprawie: dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom, przystąpienie ucznia lub absolwenta z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub ze specyficzne trudnościami w uczeniu się odpowiednio do sprawdzianu lub egzaminu.

Placówki doskonalenia nauczycieli Priorytetowe zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego do realizacji w roku szkolnym 2009/2010 Placówki doskonalenia nauczycieli Zgodność organizacji kursów kwalifikacyjnych z przepisami prawa. Realizacja zadań doradców metodycznych.

Najważniejsze zadania do realizacji w roku szkolnym 2009/2010 Wdrażania reformy programowej w: przedszkolach, klasach pierwszych szkół podstawowych oraz klasach pierwszych gimnazjów.

Najważniejsze zadania do realizacji w roku szkolnym 2009/2010 Realizacja przyjętego przez Radę Ministrów Rządowego programu wspierania w latach 2009 – 2014 organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I-III szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia – „RADOSNA SZKOŁA” Koszt programu - 2 438 mln zł, w tym 1 278 mln zł z budżetu Państwa Środki przeznaczone są na: zakup pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw oraz utworzenie lub modernizację placów zabaw

Najważniejsze zadania do realizacji w roku szkolnym 2009/2010 Wdrażanie nowego rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego. Doskonalenie organizacji procesu kształcenia, w tym prawidłowe i korzystne dla uczniów realizowanie godzin zajęć wymienionych w art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy Karta Nauczyciela. Doskonalenie jakości prawa wewnętrznego w szkołach i placówkach, w szczególności statutów oraz upowszechnianie tego prawa.

Najważniejsze zadania do realizacji w roku szkolnym 2009/2010 Przygotowania przedszkoli i szkół podstawowych w tworzeniu dobrych warunków opieki, kształcenia i wychowania dzieci sześcioletnich oraz do realizacji obowiązku przedszkolnego dzieci 5-letnich oraz obowiązku szkolnego dzieci 6-letnich.

Edukacyjna Wartość Dodana [EWD] w gimnazjach małopolskich

Metoda EWD Metoda EWD to zestaw technik statystycznych pozwalających zmierzyć wkład szkoły w wyniki nauczania Wskaźnik EWD dla gimnazjum mówi o tym, na ile wysokie/niskie wyniki egzaminu gimnazjalnego uzyskali uczniowie w porównaniu do gimnazjów w całej Polsce o danym poziomie zasobów na wejściu (takim samym wyniku sprawdzianu po klasie szóstej).

Metoda EWD Wskaźnik ma charakter względny, czyli służy do porównywania szkół. W skali kraju wskaźnik EWD ma z definicji wartość równą zeru. Wartość dodatnia EWD wskazuje na ponadprzeciętną efektywność nauczania. Wartość ujemna EWD wskazuje na niższą niż przeciętna efektywność.

Kategorie gimnazjów Szkoły neutralne - gimnazja, w których notuje się zarówno średni w skali kraju poziom wyników egzaminacyjnych, jak i przeciętną efektywność. Szkoły sukcesu - gimnazja o wysokich wynikach egzaminacyjnych i  wysokiej efektywności nauczania. Szkoły wspierające - gimnazja o niskich wynikach egzaminacyjnych, ale wysokiej efektywności. Szkoły wymagające pomocy - gimnazja o niskich wynikach egzaminacyjnych i niskiej efektywności nauczania. Szkoły niewykorzystanych możliwości - gimnazja o wysokich wynikach egzaminacyjnych oraz niskiej efektywności kształcenia.

Kategorie gimnazjów Szkoły neutralne – EWD = 0, wynik egzaminu = 100. Szkoły sukcesu – EWD > 0, wynik egzaminu > 100. Szkoły wspierające – EWD > 0, wynik egzaminu ≤ 100. Szkoły wymagające pomocy – EWD ≤ 0, wynik egzaminu < 100. Szkoły niewykorzystanych możliwości – EWD ≤ 0, wynik egzaminu >100.

EWD = 6, wynik egzaminu = 118. Szkoła sukcesu

EWD = 3, wynik egzaminu = 104. Szkoła sukcesu

EWD = - 3, wynik egzaminu = 98. Szkoła wymagająca pomocy

Podsumowanie Wartość wskaźnika EWD wskazuje, na ile wysokie/niskie wyniki egzaminu gimnazjalnego uzyskali uczniowie danego gimnazjum w porównaniu do gimnazjów w całej Polsce o danym poziomie zasobów na wejściu. Pozycja szkoły określona na podstawie wyników z lat 2006-2008 może stanowić podstawę do określenia trendu w przyszłości.

Podsumowanie Wiele gimnazjów w małych miejscowościach w województwie nie ma wpływu na wynik rekrutacji, a tym samym na poziom uczniów „na wejściu”, gdyż są to jedyne gimnazja w okolicy i nie trafią do nich dobrzy uczniowie z odległych miejscowości. Szkoły sukcesu powinny rozpowszechnić informacje, w jaki sposób osiągają tak dobre wyniki i czy możliwe jest ich utrzymanie w przyszłości. Szkoły wspierające powinny upowszechnić informację o uzyskanych efektach swojej pracy w środowisku lokalnym i wśród uczniów w celu dowartościowania nauczycieli.

Podsumowanie Szkoły niewykorzystanych możliwości i szkoły neutralne powinny podjąć działania ukierunkowane na właściwe wykorzystanie potencjału uczniów, a które w efekcie spowodują wzrost wskaźnika EWD. Szkoły wymagające wsparcia powinny uzyskać szczególną pomoc ze strony organów prowadzących i nadzoru pedagogicznego, aby sukcesywnie zmierzały do poprawy efektywności kształcenia.