Projekty Europejskiego Funduszu Społecznego wdrażane w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Lublin, 5 lipca 2006 r..
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
18 czerwca 2009 Działania ukierunkowane na realizację idei dobrego rządzenia w Priorytecie V PO Kapitał Ludzki – Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji.
Wrocław, Plan działania na 2007/2008 rok dla Priorytetu V PO KL.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Podsumowanie procesu ewaluacji polityki spójności w Polsce
System ewaluacji NPR i NSRO
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
1 Sprawozdanie z realizacji Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich II i III kwartał 2004 r.
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Narodowa Strategia Spójności
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO WYDZIAŁ EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO 19 czerwca 2007 r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Rzeszów, 6 września Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
System ewaluacji polityki spójności w Polsce Doświadczenia i perspektywy Stanisław Bienias Krajowa Jednostka Oceny Rzeszów, 26 listopada 2008 r.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki PO KL
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wsparcie dla edukacji z Europejskiego Funduszu.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Mechanizm Finansowy EOG PRIORYTET Rozwój zasobów ludzkich poprzez m.in. promowanie wykształcenia i szkoleń, wzmacnianie w samorządzie i jego instytucjach.
Wyzwania PO KL w 2009 r.2 1. Zapobieganie negatywnym skutkom spowolnienia gospodarczego: przyśpieszenie wydatkowania EFS opracowanie i rozpoczęcie wdrażania.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
PROJEKTY WSPÓŁFINANSOWANE W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Odnowiona Strategia Lizbońska jako podstawa założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki KOMPONENT REGIONALNY Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław,
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości © Warszawa, System ewaluacji PO KL Priorytetu II działań 2.1, 2.2 SPOTKANIE INAUGURUJĄCE PRACE GRUPY.
Prezentacja przygotowana na podstawie : Małgorzata Marcińska Podsekretarz Stanu - Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Piła, maj 2014 r.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat sierpecki otrzymał ponad.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat gostyniński otrzymał.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat żyrardowski otrzymał.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat mławski otrzymał ponad.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Odbudowa służb planowania przestrzennego na wszystkich.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Zapis prezentacji:

Projekty Europejskiego Funduszu Społecznego wdrażane w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI (PO KL) Cel 1: Podniesienie poziomu aktywności zawodowej oraz zdolności do zatrudnienia osób bezrobotnych i biernych zawodowo Cel 2: Zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego Cel 3: Poprawa zdolności adaptacyjnych pracowników i przedsiębiorstw do zmian zachodzących w gospodarce Cel 4: Upowszechnienie edukacji społeczeństwa na każdym etapie kształcenia przy równoczesnym zwiększaniu jakości usług edukacyjnych i ich silniejszym powiązaniu z potrzebami gospodarki opartej na wiedzy Cel 5: Zwiększenie potencjału administracji publicznej w zakresie opracowywania polityk i świadczenia usług wysokiej jakości oraz wzmocnienie mechanizmów partnerstwa (cel horyzontalny w zakresie partnerstwa) Cel 6: Wzrost spójności terytorialnej (cel horyzontalny) NARODOWE STRATEGICZNE RAMY ODNIESIENIA CEL HORYZONTALNY 1: Poprawa jakości funkcjonowania instytucji publicznych oraz rozbudowa mechanizmów partnerstwa CEL GŁÓWNY: Wzrost poziomu zatrudnienia i spójności społecznej

Struktura wdrażania Działania 5.1 INSTYTUCJA ZARZĄDZAJĄCA PO KL Departament Zarządzania EFS, MRR INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA II STOPNIA (IP2) Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Biuro Dyrektora Generalnego KPRM (DSCPZK, BPRT, DAS) Ministerstwo Finansów Krajowa Szkoła Administracji Publicznej BENEFICJENCI SYSTEMOWI ZUS

Obszary i efekty wsparcia Przygotowanie administracji do zarządzania finansami w aspekcie zadaniowym oraz wdrożenie budżetowania zadaniowego w jednostkach administracji publicznej Wdrożenie systemu wieloletniego planowania budżetowego w ujęciu zadaniowym u wszystkich dysponentów środków budżetowych Usprawnienie zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej Wdrożenie nowego systemu kształtowania wynagrodzeń we wszystkich jednostkach administracji rządowej Poprawa standardów zarządzania w jednostkach administracji Objęcie 65% administracji rządowej (w tym 100% ministerstw i urzędów centralnych oraz 100% urzędów wojewódzkich) działaniami w zakresie poprawy standardów zarządzania wewnątrz tych jednostek

Plan Działania 2007 – 2008 Liczba projektów: 3 (w tym 2 wieloletnie) Budżet projektów ogółem: ,00 Liczba projektów: 1 (projekt wieloletni) Budżet projektu ogółem: ,00 PLN Liczba projektów: 1 Budżet projektu ogółem: ,38 Poddziałanie Wdrażanie systemu zarządzania finansowego w ujęciu zadaniowym Poddziałanie Modernizacja systemów zarządzania i podnoszenie kompetencji kadr Poddziałanie Staże i szkolenia dla słuchaczy KSAP Poddziałanie Wdrażanie reformy administracji skarbowej Liczba projektów: 5 (w tym 3 wieloletnie) Budżet projektów ogółem: ,52 Alokacja na Działanie 5.1: ,00 PLN Środki zakontraktowane (stan na dzień r.): ,90 PLN, tj. 26,8 % alokacji

Plan Działania 2007 – 2008 Poddziałanie Modernizacja systemów zarządzania i podnoszenie kompetencji kadr Cel: Rozpoznanie potrzeb szkoleniowych w celu wprowadzenia zmian w urzędach administracji rządowej ukierunkowanych na podwyższenie jakości oferowanych usług oraz osiągnięcie większej efektywności funkcjonowania urzędów. Przeprowadzenie badania i analiza potrzeb szkoleniowych, opracowanie planu działań (strategii szkoleniowej) w służbie publicznej na lata oraz realizacja szkoleń – termin zakończenia Rezultaty: Opracowanie analizy potrzeb szkoleniowych oraz strategii szkoleniowej w służbie publicznej na lata ; ukończenie szkoleń w wyznaczonych obszarach przez co najmniej 4800 osób Cel: Wsparcie modernizacji procesów zarządzania jakością w urzędach administracji rządowej Poprawa zdolności zarządczych w urzędach administracji rządowej – termin zakończenia Rezultaty: Wdrożenie metody CAF w 50 urzędach, podejścia procesowego w 4 urzędach; ukończenie szkoleń w zakresie TQM/CAF przez co najmniej 800 osób oraz przygotowanie i upowszechnienie raportów nt. systemów zarządzania jakością

Plan Działania 2007 – 2008 Cel: Podnoszenie kwalifikacji osób odpowiedzialnych za kierowanie urzędami w zakresie umiejętności planowania strategicznego, nowoczesnych rozwiązań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz języków obcych Szkolenia osób powołanych na wysokie stanowiska państwowe z państwowego zasobu kadrowego – termin zakończenia Rezultaty: Ukończenie szkoleń ogólnych i specjalistycznych przez 1080 osób powołanych na wysokie stanowiska państwowe z PZK Cel: Opracowanie oraz wdrożenie koncepcji systemu opisów stanowisk pracy i wartościowania wysokich stanowisk państwowych oraz powiązania jego wyników z systemem wynagrodzeń Opracowanie koncepcji systemu opisów stanowisk pracy i wartościowania wysokich stanowisk państwowych oraz powiązania jego wyników z systemem wynagrodzeń – termin zakończenia Rezultaty: Sporządzenie podręcznika do opisów oraz wartościowania stanowisk w PZK, pilotaż systemu opisów i wartościowania stanowisk pracy w PZK oraz ukończenie szkoleń przez co najmniej 142 osoby z PZK

Plan Działania 2007 – 2008 Cel: Zwiększenie zdolności urzędów administracji rządowej do wykorzystywania nowoczesnych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi oraz efektywnego zarządzania wynagrodzeniami Wartościowanie stanowisk pracy oraz zmiany w systemie wynagrodzeń w administracji rządowej – termin zakończenia Rezultaty: Ukończenie szkoleń przez co najmniej 3115 osób w ramach 128 sesji szkoleniowych oraz wdrożenie narzędzia informatycznego wspomagającego zarządzanie wynagrodzeniami w urzędach

Plan Działania 2007 – 2008 Cel: Podniesienie kompetencji pracowników dysponentów głównych w zakresie sporządzenia zadaniowego planu wydatków oraz przygotowanie przez dysponentów zadaniowego planu wydatków na rok 2008 Przygotowanie administracji rządowej do sporządzenia zadaniowego planu wydatków na rok 2008 – termin zakończenia Rezultaty: Ukończenie szkoleń z zakresu metodologii zadaniowego zestawienia wydatków przez 827 osób Poddziałanie Wdrażanie systemu zarządzania finansowego w ujęciu zadaniowym

Plan Działania 2007 – 2008 Cel: Wsparcie procesu doskonalenia metodologii w zakresie przygotowywania i wdrożenia budżetu zadaniowego w ujęciu rocznym i wieloletnim, planowania strategicznego, oraz prac dot. wdrożenia nowych mechanizmów zarządzania finansami publicznymi Wsparcie przygotowania i wdrożenia budżetu zadaniowego na poziomie centralnym w latach 2008 – 2012 – termin zakończenia Rezultaty: Opracowanie metodologii, przygotowanie podstaw legislacyjnych, 18 ekspertyz, opracowanie systemu informatycznego, przeszkolenie pracowników MF i dysponentów, opracowanie aplikacji BUZA Cel: Przygotowanie i wdrożenie budżetu w układzie zadaniowym u wszystkich dysponentów w ujęciu rocznym i wieloletnim Wdrożenie budżetu zadaniowego u wszystkich dysponentów środków budżetowych w latach 2008 – 2012 – termin zakończenia Rezultaty: Objęcie wsparciem dysponentów środków budżetowych w zakresie przygotowania i wdrożenia budżetu zadaniowego (m.in. ekspertyzy, system IT, ukończenie szkoleń przez ok pracowników dysponentów środków budżetowych)

Plan Działania 2007 – 2008 Poddziałanie Staże i szkolenia dla słuchaczy KSAP Cel: Poszerzenie wiedzy i praktycznych umiejętności słuchaczy KSAP prowadzące do zwiększenia skuteczności, efektywności i podwyższenia ich kompetencji w pracy w administracji publicznej Zagraniczne szkolenia praktyczne dla słuchaczy KSAP – termin zakończenia Rezultaty: zagraniczne szkolenia praktycznych dla ok. 486 słuchaczy KSAP, prace analityczne dot. rozwiązywania określonych problemów polskiej administracji; Poddziałanie Wdrażanie reformy administracji skarbowej Cel projektu: Poprawa jakości wykonywanych usług przez urzędy administracji skarbowej Szkolenia psychospołeczne i specjalistyczne dla pracowników administracji skarbowej – termin zakończenia Rezultaty: Ukończenie szkoleń przez 2520 pracowników administracji skarbowej

Plan Działania 2009 Liczba projektów: 13 (w tym kontynuowane 3) Budżet projektów ogółem ,78 PLN Liczba projektów: 2 projekty kontynuowane Budżet projektów ogółem: ,00 PLN Liczba projektów: 1 projekt kontynuowany Budżet projektu ogółem: ,00 PLN Poddziałanie Wdrażanie systemu zarządzania finansowego w ujęciu zadaniowym Poddziałanie Modernizacja systemów zarządzania i podnoszenie kompetencji kadr Poddziałanie Staże i szkolenia dla słuchaczy KSAP

Plan Działania 2009 Podniesienie kompetencji członków korpusu służby cywilnej w szczególności w obszarach priorytetowych z punktu widzenia Strategii Lizbońskiej. Rezultaty Wdrożenie strategii szkoleniowej Planowane przedsięwzięcia Wypracowanie standardów organizacyjnych dla komórek właściwych do spraw: budżetu finansów, kadr, szkolenia i organizacji oraz zamówień publicznych w urzędach administracji rządowej Poprawa jakości zarządzania w administracji rządowej poprzez podniesienie kompetencji kadry kierowniczej

Plan Działania 2009 Opracowanie i wdrożenie mechanizmów współpracy pomiędzy administracją rządową a środowiskiem think tanków Rezultaty Opracowanie mechanizmów współpracy między administracją rządową a ekspertami oraz ośrodkami zajmującymi się analizami i badaniami dotyczącymi spraw publicznych w zakresie wspierania procesów decyzyjnych Planowane przedsięwzięcia Opracowanie strategii zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej oraz usprawnienie zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej Podniesienie standardów służby cywilnej poprzez usprawnienie zarządzania zasobami ludzkimi, wzmocnienie przejrzystości działania oraz poprawę wizerunku służby cywilnej.

Plan Działania 2009 Wzmocnienie potencjału regulacyjnego polskiej administracji poprzez wsparcie na rzecz Rządowego Centrum Legislacji Rezultaty Promowanie i wdrażanie programów udoskonalania i ujednolicania technik legislacyjnych w urzędach obsługujących organy władzy publicznej Planowane przedsięwzięcia Wzmocnienie kompetencji pracowników administracji publicznej odpowiedzialnych za koordynację polskiej polityki w UE Specjalistyczne szkolenia z zakresu praktycznych aspektów uczestnictwa polskiej administracji rządowej w procesie decyzyjnym UE.

Plan Działania 2009 Wdrożenie nowoczesnych narzędzi zarządzania w ok. 30 urzędach wybranych na zasadzie otwartej aplikacji Rezultaty Modernizacja systemów zarządzania oraz kompetencji kadr administracji rządowej poprzez wdrażanie przedsięwzięć ukierunkowanych na poprawę procesów zarządzania w administracji. Planowane przedsięwzięcia Opracowanie i wdrożenie Strategii na rzecz równego traktowania w administracji publicznej Strategia na rzecz równego traktowania w administracji publicznej

Plan Działania 2009 Wsparcie dla Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w zakresie poprawy jakości oraz dostępności świadczonych przez niego usług na rzecz przedsiębiorców Rezultaty Wsparcie na rzecz ZUS Planowane przedsięwzięcia Opracowanie rekomendacji oraz zmian legislacyjnych ukierunkowanych na systemowe usprawnienie procesu zarządzania państwem, w tym długofalowe planowanie strategiczne, wzmocnienie koordynacji międzyresortowej, usprawnienie procesu podejmowania decyzji oraz komunikacji i obiegu dokumentów pomiędzy urzędami Modernizacja systemu zarządzania państwem

Ewaluacja Ewaluacja zakresu wsparcia oraz ocena pierwszego etapu wdrażania Działania 5.1 PO KL CEL BADANIA: Weryfikacja kierunków wsparcia w ramach Działania 5.1 PO KL, dla zapewnienia trafnego i spójnego względem celów Programu planowania działań oraz stworzenia bazy dla porównań dla późniejszej oceny interwencji Ocena przyjętych mechanizmów zarządzania i wdrażania w początkowym okresie realizacji - bieżące identyfikowanie i eliminowanie barier oraz trudności, a także wskazanie możliwości zmian/modyfikacji mających na celu podniesienie efektywności procesu wdrażania Działania, w tym projektów w ramach Działania Adekwatne do celów Programu spójne planowanie działań/zadań do realizacji oraz zwiększenie efektywności interwencji – podstawa do refleksji m.in. przy konstruowaniu Planu Działania na rok 2010 POTRZEBY

Dziękuję za uwagę Dziękuję za uwagę Krzysztof Motyk, Zastępca Dyrektora Biura Dyrektora Generalnego KPRM Instytucja Pośrednicząca II stopnia dla Działania 5.1 PO KL