2008 Wsparcie i rozwój instytucji świadczących usługi na rzecz przedsiębiorczości oraz ich sieci. Wsparcie dla Punktów Konsultacyjnych 20 listopada 2008.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
Konsultant – prelegent
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Punkt Konsultacyjny KSU-
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
„Instrumenty wsparcia dla przedsiębiorców w regionie”
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Plan Działania Priorytet II Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
VI Krajowe Forum Edukacyjne dla MSP Warszawa września 2006r. Oferta usług ośrodków KSU dla MŚP USŁUGI INFORMACYJNE.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Usługi dostępne w ramach Regionalnego Ośrodka Europejskiego.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Centrum Biznesu Małopolski Zachodniej Sp. z o.o. Oświęcim, Agnieszka Byrdziak.
Usługi informacyjne Punktów Konsultacyjnych KSU – dlaczego warto korzystać z bezpłatnych informacji o programach pomocowych i nie tylko? IX Forum Edukacyjne.
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw Paweł Bartoszek Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR UE ul. Rubież 46, Poznań tel.:
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
Nauka i Biznes - rola PARP we wzmacnianiu współpracy
Cel usługi: Wsparcie działalności nowych i istniejących już firm. Zaplanowano usługi dla przedsiębiorców Usługa dostępna do końca listopada 2011.
2009 Warszawa, 24 czerwca 2009 r Oferta Krajowego Systemu Usług (KSU) dla przedsiębiorców Warszawa, 7 września 2009 r.
2011 Poprawa dostępu MSP do zewnętrznego finansowania zwrotnego – projekty systemowe PARP Spotkanie przedstawicieli Funduszy Pożyczkowych Warszawa, 1-2.
Centrum Transferu Technologii Politechnika Krakowska Lokalny Punkt Konsultacyjny KSI – dobre praktyki Zofia Gródek-Szostak.
Krajowy System Usług dla MSP
OŚRODEK WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ w regionie stargardzkim Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
Oferta ośrodków KSU dla MŚP: usługi informacyjne Agencja Rozwoju Lokalnego AGROTUR S.A.
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
FUNDUSZE PORĘCZEŃ KREDYTOWYCH
Logo ośrodka KSU Zakres i formy świadczenia usług informacyjnych przez Punkty Konsultacyjne Prowadzenie: Agnieszka Łodygowska.
1.
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
1 Regionalny Program Przedsiębiorczy Pomorzanin Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku.
2010 Aleksandra Herba Przewodnicząca Rady Punktów Konsultacyjnych KSU Prokurent, Zastępca Dyrektora Generalnego Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.
Pilotaż usługi doradczo- szkoleniowej w zakresie ochrony środowiska szansą na rozwój sieci KSU 1 26 listopada 2011, Warszawa.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Usługi informacyjne i doradcze Punktu Konsultacyjnego Krajowego Systemu Usług Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu.
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
2014 Warszawa, 15 lipca 2014 r. Spotkanie dla Wnioskodawców Ewa Planutis Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce - potencjał i rezultaty działania Opracowanie: Marzena Mażewska.
INFRASTRUKTURA REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI DEPARTAMENT PLANOWANIA STRATEGICZNEGO I GOSPODARCZEGO.
Informacja, opieka i asysta – wsparcie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach projektu Punkt Konsultacyjny KSU Leszno
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Een.ec.europa.eu Wsparcie dla biznesu i innowacji.
Województwa Lubuskiego Pożyczki dla przedsiębiorców.
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Punkt informacyjny dla pracodawców - dziś
Zapis prezentacji:

2008 Wsparcie i rozwój instytucji świadczących usługi na rzecz przedsiębiorczości oraz ich sieci. Wsparcie dla Punktów Konsultacyjnych 20 listopada 2008 Mariola Misztak–Kowalska, PARP

2 Działanie 2.2 Wsparcie dla systemu adaptacyjności kadr Poddziałanie Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności Projekt 1: Wsparcie i rozwój instytucji świadczących usługi na rzecz przedsiębiorczości oraz ich sieci (realizacja do XII 2012r) Projekt 2: Wsparcie systemu kompleksowych usług informacyjnych dla przedsiębiorców oraz osób pragnących rozpocząć działalność gospodarczą poprzez finansowanie sieci Punktów Konsultacyjnych (PK) (realizacja do III 2011r) POKL - realizowane projekty

3 Misja KSU to rozwój przedsiębiorczości przez zapewnienie najwyższej jakości usług w kluczowych obszarach wymagających wsparcia państwa

4 Wsparcie i rozwój instytucji świadczących usługi na rzecz przedsiębiorczości oraz ich sieci - założenia Budowa systemu, który zapewni powszechny dostęp do kompleksowej oferty usług (przedsiębiorcom, ich pracownikom oraz osobom zamierzającym rozpocząć działalność gospodarczą) w obszarach wymagających wsparcia państwa Usługi informacyjne (PK) Usługi finansowe - udzielanie poręczeń Usługi finansowe - udzielanie pożyczek Usługi doradcze pro innowacyjne

5 Wsparcie i rozwój instytucji świadczących usługi na rzecz przedsiębiorczości oraz ich sieci -działania (1) Opracowanie, wdrożenie oraz aktualizacja standardów organizacyjnych działania podmiotów-usługodawców oraz świadczenia usług - zapewnienie udziału w systemie podmiotów spełniających standard (pomoc doradcza i szkoleniowa w utrzymaniu standardów, audyty) Budowa i rozwój kompetencji konsultantów świadczących usługi w systemie: weryfikacja kompetencji, podnoszenie kompetencji i aktualizacja wiedzy (m.in. szkolenia, seminaria, warsztaty, również z wykorzystaniem platformy e-learningowej), wypracowanie zasad naboru i utrzymania kadr w systemie

6 Wsparcie i rozwój instytucji świadczących usługi na rzecz przedsiębiorczości oraz ich sieci - działania (2) Wypracowanie i utrzymanie systemu zarządzania informacją: bazy wiedzy, bazy danych umożliwiające sprawne przeszukiwanie / aktualizowanie System informatyczny (zbieranie i analizowanie danych nt. wyświadczonych usług, obsługiwanych klientów, potencjału ośrodków oraz konsultantów pracujących w systemie, itp.) Promocja systemu i szeroko skierowana informacja na temat usług dostępnych w systemie Stworzenie tzw. obserwatorium rynku usług - systematyczna analiza efektów realizowanych działań, usług (zakresu i jakości), oczekiwań klientów i dostępności oczekiwanych usług na rynku oraz dostosowywanie oferty systemu Finansowanie wyspecjalizowanych usług niszowych na rynku lub ogólnie trudno dostępnych, zidentyfikowanych na podstawie analiz i badań potrzeb klientów oraz świadczonych jako tzw. usługi pilotażowe

7 Wsparcie systemu kompleksowych usług informacyjnych dla przedsiębiorców oraz osób pragnących rozpocząć działalność gospodarczą poprzez finansowanie sieci Punktów Konsultacyjnych (PK) - założenia (1) Utworzenie i wspieranie sieci ok. 120 PK (w tym 16 Regionalnych PK), która swym działaniem obejmuje cały kraj Na poziomie każdego województwa funkcjonuje Regionalny PK, pełniący rolę lidera w regionie. Do zadań Regionalnego PK, poza świadczeniem usług informacyjnych, należy zarządzanie i koordynowanie lokalnej sieci oraz prowadzenie działań promocyjnych Liczba PK w poszczególnych województwach jest zróżnicowana, zależna od zapotrzebowania na usługi PK, tj. liczby potencjalnych klientów (liczba ludności, liczba aktywnych przedsiębiorstw) Usługi informacyjne są świadczone przez konsultantów posiadających określone, systematycznie weryfikowane i podnoszone kompetencje

8 Wsparcie systemu kompleksowych usług informacyjnych założenia (2) Celem działania Punktów Konsultacyjnych jest: zapewnienie dostępności dla przedsiębiorców i osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą zestandaryzowanej oferty usług informacyjnych dla szeroko rozumianego rozwoju przedsiębiorczości oraz dostępnych form wsparcia świadczonych przez współpracujące ze sobą instytucje tworzące sieć PK, działające na terenie całego kraju Usługi informacyjne świadczone w Punktach Konsultacyjnych to jedna z kluczowych grup usług dostępnych w systemie Punkty Konsultacyjne są tzw. pierwszym punktem kontaktu klienta z systemem Usługi informacyjne świadczone w PK są dla klientów bezpłatne

9 Wsparcie systemu kompleksowych usług informacyjnych zakres usług (1) 1. Pakiet usług w zakresie administracyjno-prawnych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej: podejmowanie działalności gospodarczej (kroki rejestracji, formy prawne, dokumentacja do rejestracji, obowiązki rejestracyjne, możliwości pozyskania kapitału zewnętrznego) wykonywanie działalności gospodarczej (obowiązki podatkowe, zatrudnianie pracowników, źródła finansowania, kontrola przedsiębiorstw) rezygnacja z prowadzenia działalności gospodarczej i zawieszenie działalności (obowiązki formalno-prawne, dokumentacja)

Wsparcie systemu kompleksowych usług informacyjnych zakres usług (2) 2 Pakiet usług w zakresie możliwości uzyskania wsparcia na realizację projektów w latach ze środków publicznych: charakterystyka poszczególnych źródeł finansowania możliwości uzyskania wsparcia na realizację projektów (wymagania wobec wnioskodawcy i projektu, zakres dofinansowania, obowiązki formalno-prawne i Sprawozdawczość z uzyskanego wsparcia) inne informacje (dane teleadresowe instytucji, możliwości uzyskania pomocy przy opracowywaniu i realizacji projektów, możliwości uzyskania finansowania zewnętrznego)

11 Wsparcie systemu kompleksowych usług informacyjnych zakres usług (3) 3 Pakiet usług nt. możliwości uzyskania wsparcia w ramach usług specjalistycznych: możliwości i zasady korzystania z usług doradczych o charakterze proinnowacyjnym – audyt technologiczny, pomoc przy pozyskaniu/wdrożeniu technologii usług finansowych w zakresie udzielania pożyczek i poręczeń, i innych możliwości i zasady korzystania z dofinansowywanych szkoleń 4 Inne usługi: bazy danych instytucji zrzeszających przedsiębiorców danej branży, bazy danych informacji o dłużnikach i wiarygodności partnerów gospodarczych

12 Wsparcie systemu kompleksowych usług informacyjnych kompetencje konsultantów (1) Wykształcenie: wyższe lub uprawnienia doradcy podatkowego lub biegłego rewidenta lub księgowego Doświadczenie zawodowe: co najmniej roczne w zakresie gromadzenia i przetwarzania informacji na rzecz przedsiębiorców, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych co najmniej roczne w zakresie realizacji na rzecz MŚP i osób rozpoczynających działalność gospodarczą usług w zakresie administracyjno-prawnych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej, dostępnych programów pomocy publicznej i innych źródeł finansowania działalności gospodarczej, zasad i warunków ubiegania się o pomoc publiczną

13 Wsparcie systemu kompleksowych usług informacyjnych kompetencje konsultantów (2) Procedura akceptacji kandydata do świadczenia usług w charakterze konsultanta PK: weryfikacja życiorysu kandydata pod kątem spełniania wymogów wykształcenia i doświadczenia zawodowego udział kandydata w teście wstępnym weryfikującym wiedzę niezbędną do świadczenia usług informacyjnych udział kandydata w szkoleniu wstępnych Pakiet startowy - podniesienie poziomu, uzupełnienie i aktualizacja wiedzy niezbędnej do świadczenia usług informacyjnych

14 Wsparcie systemu kompleksowych usług informacyjnych kompetencje konsultantów (3) Procedura akceptacji kandydata do świadczenia usług w charakterze konsultanta PK: weryfikacja życiorysu kandydata pod kątem spełniania wymogów wykształcenia i doświadczenia zawodowego udział kandydata w teście wstępnym weryfikującym wiedzę niezbędną do świadczenia usług informacyjnych udział kandydata w szkoleniu wstępnych Pakiet startowy - podniesienie poziomu, uzupełnienie i aktualizacja wiedzy niezbędnej do świadczenia usług informacyjnych

Dbałość o odpowiednie kompetencje konsultantów PK: systematyczne weryfikacje kompetencji konsultantów PK (testy kompetencji, szkolenia połączone z oceną uczestniczącą) badanie jakości usług wyświadczonych przez konsultantów PK (opinie klientów) systematyczne badanie potrzeb szkoleniowych konsultantów PK udział konsultantów w szkoleniach w zakresie związanym ze świadczonymi usługami Wsparcie systemu kompleksowych usług informacyjnych kompetencje konsultantów (4)

Wsparcie systemu kompleksowych usług informacyjnych aktualności Obecnie świadczone są informacyjne usługi w 98 lokalizacjach PK, wybranych w drodze konkursu na prowadzenie Punktu Konsultacyjnego (PK) świadczącego bezpłatne usługi informacyjne dla przedsiębiorców i osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą Realizowane są dyżury konsultantów PK w innych lokalizacjach w celu zapewnienia dogodnego dostępu dla klientów (w siedzibach urzędów miast, powiatów, gmin itp.). Informacje o miejscach i terminach dyżurów będzie dostępna na stronie internetowej PARP W pierwszym kwartale 2009 roku planowana II edycja konkursu - dla województw, w których dotychczas działa zbyt mało PK

17 Aktualności inne Ogłoszenie naboru wśród ośrodków KSI na świadczenie usług systemowych proinnowacyjnych (na przełomie 2008/2009) Współpraca z funduszami w celu stworzenia standardów uznawanych przez środowisko bankowe - poprawa dostępności do tego typu usług Badania celem zidentyfikowania innych luk rynkowych i zapewnienie tam usług systemowych Współpraca pomiędzy podmiotami systemu

18 Punkty Konsultacyjne działają na terenie całego kraju. Lista Punktów Konsultacyjnych dostępna jest pod adresem: zakładka Punkty Konsultacyjne Wkrótce: lista Ośrodków Krajowej Sieci Innowacji - zakładka KSI lista Funduszy Poręczeń Kredytowych - zakładka Fundusze Poręczeniowe lista Funduszy Pożyczkowych - zakładka Fundusze Pożyczkowe lista XXYYYZZZ - zakładka XXYYYZZZZ

19 Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Dziękuje za uwagę.