Monitorowanie postępów we wdrażaniu rekomendacji wypływających z badania pt.: Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu kształcenia i szkolenia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Podsumowanie rocznych spotkań Instytucji Zarządzających z Komisję Europejską nt. realizacji PO w 2007 roku Komitet Koordynacyjny NSRO Warszawa, 17 grudnia.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
PLAN DZIAŁAŃ EWALUACYJNYCH NA 2008 ROK w województwie pomorskim PLAN DZIAŁAŃ EWALUACYJNYCH NA 2008 ROK w województwie pomorskim Gdańsk, 27 maja 2008 r.
1 Informacja z działań w okresie XII08 – VII09 Agata Wiśniewska Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Warszawa, 8 lipca 2009 r.
Plany działania na 2007 i 2008 rok dla regionalnych Priorytetów PO KL Wrocław,
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
Plany działania na 2007 i 2008 rok dla regionalnych Priorytetów PO KL Wrocław,
1 Sprawozdanie z realizacji Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich II i III kwartał 2004 r.
Plan komunikacji PO KL - założenia
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
Badanie projektów szkoleniowych w ramach Działania 2.3 schemat a) SPO RZL.
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
KRYTERIA DODATKOWE W RAMACH OCENY PROJEKTÓW PRIORYTETU 2 ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Rekomendacje z badania: Prognoza zmian na rynku pracy wynikających z realizacji programów finansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz.
Regionalna Grupa Sterująca Ewaluacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 24 kwietnia 2009 r. Olsztyn Organizacja Posiedzenia współfinansowana z Unii Europejskiej.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wsparcie dla edukacji z Europejskiego Funduszu.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Priorytet VIII REGIONALNE KADRY GOSPODARKI Priorytet IX ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Prezentacja wyników i przyjęcie rekomendacji wypływających z badania pn.: "Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu instytucjonalnego rynku.
PZS 3 w Sobótce Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS) Sobótka 6 czerwca 2009.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Badania ewaluacyjne w ramach PO KL w latach Kazimierz Dolny, września 2008 r. Uwaga: Dane za rok 2009, przedstawione w prezentacji nie.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Postęp prac w zakresie ewaluacji ex-ante Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata Departament Zarządzania Funduszami i.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Krajowe i regionalne programy operacyjnego na lata wsparcie rozwoju infrastruktury na obszarach wiejskich. Pani Agnieszka Dawydzik, Dyrektor.
Zmiany w Planie działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Radziejowice, 17 czerwca 2015 r. Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Źródła finansowania projektów podnoszących kompetencje cyfrowe PO WER
Aktualizacja Strategii Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki.
Wdrażanie EFS w Polsce w latach Całość wsparcia EFS w Polsce na lata Podział środków finansowych w ramach PO KL: Alokacja finansowa.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Kształcenie zawodowe w ramach ZIT Schemat: Projekty w zakresie poprawy jakości, efektywności i atrakcyjności.
Departament Polityki Regionalnej, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Informacja odnośnie stanu wdrażania rekomendacji z przeprowadzonych badań.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie
Aktualizacja Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata czerwca 2018 r.
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Monitorowanie postępów we wdrażaniu rekomendacji wypływających z badania pt.: Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu kształcenia i szkolenia w ramach EFS Departament Zarządzania EFS, MRR

Główne wyniki badania Typy projektów o największej skuteczności: projekty oparte na lokalnej diagnozie potrzeb – projekty rozwojowe dla szkół i alternatywne formy edukacji przedszkolnej; Pomoc stypendialna miała przede wszystkim charakter wspomagania już realizowanej ścieżki kariery i nie stymulowała aspiracji edukacyjnych BO;

Główne wyniki badania Wysoce adekwatną formą wsparcia były wszelkie projekty ukierunkowane na zakup sprzętu, w tym komputerowego i oprogramowania, a także sprzętu specjalistycznego i związanego z edukacją zawodową

Główne wyniki badania Niedostateczne wsparcie obszaru kształcenia ona odległość Wsparcie realizowane w obszarze kształcenia zawodowego oraz ustawicznego było wysoce adekwatne, jednak nadal niewystarczające

Główne wyniki badania Adekwatność wsparcia EFS ukierunkowaneg o na doskonalenie nauczycieli oceniono wysoko, jednak wskazano na potrzebę szerszego badania potrzeb szkoleniowych

Główne wyniki badania Oddziaływanie wsparcia w ramach EFS na poprawę dostępu do edukacji osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi dotyczy głównie wyposażenia szkół specjalnych i integracyjnych oraz poradni psychologiczno – pedagogicznych

Główne wyniki badania Interwencja w ramach ewaluowanych Działań z założenia złożyła się na spójną interwencję, w której zabrakło jednak oddziaływania na sferę zarządzania oświatą – wyzwanie dla perspektywy finansowej

Obszary problemowe wskazane w tabeli wdrażania rekomendacji WSPARCIE UKIERUNKOWANE NA ZMIANY W DOSTĘPIE DO USŁUG OŚWIATOWYCH I WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH; WSPARCIE UKIERUNKOWANE NA PODNOSZENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA; WSPARCIE UKIERUNKOWANE NA DOPASOWANIE SYSTEMU EDUKACJI DO WYMOGÓW RYNKU PRACY I SPOŁECZEŃSTWA OPARTEGO NA WIEDZY; ZWIĘKSZENIE ADEKWATNOŚCI WSPARCIA W PRZYSZŁOŚCI; ZARZĄDZANIE OŚWIATĄ NA POZIOMIE LOKALNYM; BADANIA BENEFICJENTÓW OSTATECZNYCH.

Instytucje wskazane do wdrażania rekomendacji MRR (w zakresie koordynowania procesu oraz dokonywania zmian na poziomie programowania; MEN (w zakresie wdrażania rekomendacji wykraczających poza wsparcie udzielane w ramach EFS oraz w ramach działań realizowanych w ramach funkcji IP); IP ( w zakresie podejmowanych przez siebie działań związanych z wdrażaniem PO KL); IZ RPO, IZ PO RPW, ROEFS.

Weryfikacja Weryfikacji dokonano na podstawie: Danych przesłanych przez poszczególne IP, Planów działania na rok 2009, Planów działania Pomocy Technicznej na rok Liczebność instytucji odpowiedzialnych za weryfikację tabeli

Responsywność Instytucje Pośredniczące PO KL Ponadto, żadna z IZ RPO nie przesłała we skazanym terminie stosownej weryfikacji Instytucje Pośredniczące, które nie przedstawiły weryfikacji wdrażania rekomendacji: Kujawsko-pomorskie Lubuskie Podkarpackie Podlaskie Pomorskie Zachodniopomorskie IP z województwa śląskiego przesłała weryfikacje po terminie umożliwiającym jej uwzględnienie.

Podsumowanie Specyfika form i terminów wskazanych w tabeli Działania na rzecz zwiększenia responsywności Trudność z weryfikacją (dużo instytucji zaangażowanych we wdrażanie rekomendacji, rekomendacje wykraczające poza system)

Sytuacje szczególne zmiana sposobu wdrożenia rekomendacji: Województwo dolnośląskie zaproponowało wdrożenie rekomendacji w zmienionej formie, uznając, że nie zawsze zasadnym jest promowanie analizy potrzeb w ramach poszczególnych projektów. Niemniej jednak, zakłada stworzenie bazy badań związanych z rynkiem pracy, który zdaniem IP jest powiązany z systemem kształcenia i szkolenia (…), jak również deklaruje realizację projektów badawczych (…). odrzucenie rekomendacji: Jednocześnie Świętokrzyskie Biuro Rozwoju Regionalnego zadeklarowało, iż przedmiotowe kryterium zostało zaplanowane przez IP ale zostało usunięte przez PKM. Rekomendacja została odrzucona poprzez zakwestionowanie jej zasadności w Województwie wielkopolskim i mazowieckim

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Ul. Wspólna 2/ Dziękuję za uwagę