KÓŁKO JĘZYKA WŁOSKIEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
GIMNAZJUM SPOŁECZNE MTE W MILANÓWKU `
Advertisements

Apokalipsa – Słowo to pochodzi z języka greckiego (apokalipsis ) i oznacza odsłonięcie, objawienie. Nazwę tę nosi ostatnia księga Nowego Testamentu, która.
Co przyczyni się do mojego sukcesu w FM GROUP?
z wody powstało i z wody się składa.
CZWOROKĄTY Prezentacja została wykonana przez Kacpra Jackiewicza.
Ruch fali autorzy: Magda i Marta Pysznik
Święty Patryk.
Przeprowadziłam wywiad z moim wujkiem – Januszem Twarogiem. Rozmawiałam z nim na temat jego pracy w kopalni siarki w Machowie.
Sk ą d wzi ął si ę pomys ł zorganizowania biwaku? (wywiad dost ę pny na stronie internetowej szko ł y)
JAN PAWEŁ II WIELKI PAPIEŻ
Prąd elektryczny Opór elektryczny.
SZKOLNE KOŁO CARITAS SZKOLE KOŁO CARITAS PUBLICZNEGO GIMNAZJUM NR 2 W ZĄBKACH IM. KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI.
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si ę przeci ę tnemu cz ł owiekowi chc ą cemu stworzy ć now ą sie ć w domu. Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si.
NIKISZOWIEC.
Mgr Miros ł aw Urbaczewski. W łą czenie si ę do ruchu to rozpocz ę cie jazdy po wcze ś niejszym postoju lub zatrzymaniu si ę, nie wynikaj ą ce z warunków.
Niektórzy ludzie tak przeżyli swoje życie, że pamięć o nich wciąż trwa. Aby uwiecznić tę pamięć, budujemy pomniki, ich imionami nazywamy ulice, czy miasta.
RAZEM PRZECIW PRZEMOCY
… opowie ść Micha ł a. "Najlepsz ą drog ą do odnalezienia samego siebie jest zagubienie si ę w s ł u ż eniu innym GHANDI.
Zabytki Wielkiej Brytanii
ROK KAROLA GODULI. Stowarzyszenia Przyjació ł Szkó ł im. Karola Goduli Rudzkie placówki o ś wiatowe, maj ą c na uwadze jak wa ż n ą rol ę odegra ł Karol.
Dziedzictwo kulturowe
Nasza szkoła xD Zespó ł Szkó ł Rolniczych W Z ł otowie.
Czynniki wpływające na kursy walut
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
Szkolne Rowerowe Ko ł o Krajoznawczo – Turystyczne PTTK KWADRANS SP – maja 2004 r. odby ł o si ę w naszej szkole uroczyste spotkanie z Prezesem Oddzia.
Przykłady skrzyżowań ze znakami
Ul. Kuźnicza Wrocław
PARK NARODOWY GÓR STOŁOWYCH
Mateusz Siuda klasa IVa
Dnia roku 9 wybranych uczniów klasy 3AB TZ pod opieką Pani Sylwii Samson wyjechało na praktykę do Niemiec, aby reprezentować szkołę oraz ojczyznę.
2 kwietnia 2014r. Dzień Przedsiębiorczości Alicja Rokosz I Liceum Ogólnokształc ą ce ul. Mickiewicza Ła ń cut tel Opiekun: Marta Kaczmarczyk.
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
Piramida Cheopsa 7 Cudów Świata Prace wykonał: Mikołaj Ignyś.
Pytania warte uwagi:. Powszechnie uwa ż a si ę, ż e jeden nie ma jakiej ś wielkiej wagi, jednak sugeruj ą c si ę znanym przys ł owiem - grosz do grosza.
PRZEWODNIK TURYSTYCZNY ULUBIONE MIEJSCA ANI SHIRLEY
Demony, potwory, fantasy, gry.
Prezentacja z okazji 40-Lecia Zespołu Szkół dla Dzieci Przewlekle Chorych przy Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Koninie.
IV Prywatne Liceum Ogólnokszta ł c ą ce ul. Basztowa 17, Kraków tel ;
KLASA 1C I 2A W Palmiarni cz ęść 2. Storczyki urzeka ł y ludzi swym pi ę knem i intrygowa ł y tajemniczo ś ci ą ju ż w staro ż ytno ś ci. S ł owa, którymi.
Wiszące ogrody Semiramidy
Rozporz ą dzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i s ł uchaczy oraz przeprowadzania.
Podręczniki dla klas I – III Szkoła Podstawowa
Wycieczka W Góry Świętokrzyskie.
W grudniu klasy 1c i 2a wybra ł y si ę do Niebieskiego Domku w Skansenie Ł ódzkiej Architektury Drewnianej przy Centralnym Muzeum W ł ókiennictwa w Ł odzi.
Wykona ł y: Julia W. i Ola S. z klasy 6c.  Pogrzeb ż uru i ś ledzia by ł obyczajem zwi ą zanym z do ść rygorystycznym przestrzeganiem postu i obchodzonym.
Coaching i tutoring W stron ę nowoczesnej pracy dydaktycznej  W naszym gimnazjum realizowany jest projekt „Coaching i Tutoring – w stron ę nowoczesnej.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ GRUPA II TEMATYKA:  NASZE PRZEDSZKOLE  WSZYSCY RAZEM  JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM  WITAMY PANIĄ.
W tej prezentacji dowiecie się dlaczego i w jaki sposób papierosy, alkohol oraz narkotyki szkodzą zdrowiu i jak to zwalczać. Postaram się odpowiedzieć.
Stary Ratusz w Olsztynie. Cześć! Mam na imię Nina, a to mój brat Maria. Chcielibyśmy Wam razem opowiedzieć o Starym Ratuszu.
Zawód: Architekt. Architekt Przedstawiciel zawodu polegającego na realizacji na zlecenie zamawiającego obiektów architektury.
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła Myślenia” Uczestnicy: uczniowie klas III Rok szkolny 2009/2010.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Wycieczka po Warszawie śladami bohaterów „Lalki” Bolesława Prusa Pleśniak Maciej Przemysław Baran Klasa III technikum informatycznego.
Epoka rycerzy przeminęła.. Archaizmy Płatnerz- rycerz wyrabiający zbroje, tarcze Płatnerz- rycerz wyrabiający zbroje, tarcze Pawęż- prostokątna drewniana.
54°09′42″N 20°01′23″E Chwalęcin Chwalęcin to mała wieś koło Ornety, którą zamieszkuje ok 90 osób. Znajduje się tu najmniejszy i najbardziej zapomniany.
Historia Znaleziska archeologiczne wskazują, że jedwab wytwarzano już w starożytnych Chinach od roku około 2700 lat p.n.e.Chinach Chińskie.
Patron Szkoły Jan Paweł II Karol Wojtyła urodził się w Wadowicach jako drugi syn Karola Wojtyły i Emilii z Kaczorowskich. Karol Wojtyła został ochrzczony.
Zapraszam na wycieczkę po Toruniu. Toruń jest jednym z najstarszych miast polskich.
Mauzoleum Gen. Józefa Bema Wzniesione zostało w 1929 r. w północnej części parku miejskiego. Kamienny sarkofag wsparty na sześciu kolumnach chowa prochy.
Pewna legenda hinduska opowiada o człowieku, który każdego dnia nosił wodę do swojej wioski w dwóch ogromnych dzbanach przytroczonych do drewnianego.
Numer 1 (mamy nadziej ę, ż e nie ostatni). podpowiedź (na następnych stronach)
Kłodzko moje miasto ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Justyna Rychel ~~~~~~~~~~~
Zabytki starożytnej Grecji. Akropol W starożytnej Grecji osiedle, miasto lub jego część znajdująca się na wysokim wzgórzu, cytadela z pałacami i świątyniami.
Kultura Późnego Średniowiecza w Polsce
Wykonanie: Weronika Marek Anna Dziedzic
Odrodzenie AL.
Zapis prezentacji:

KÓŁKO JĘZYKA WŁOSKIEGO

Plan pracy koła języka i kultury włoskiej Głównym celem koła języka i kultury włoskiej jest przybliżenie uczniom gimnazjum kultury, obyczajów oraz języka kolebki cywilizacji europejskiej jaką są Włochy.

Uczniowie poprzez poznanie nowożytnego języka zachodniego, którego nie ma w programie obowiązkowych zajęć szkolnych mają możliwość poszerzenia swojej wiedzy dotyczącej Europy Zachodniej. W dobie swobodnego przemieszczania się po świecie, rozwoju turystyki i kosmopolityzmu społecznego i politycznego bardzo przydatna wydaje się wiedza na temat obcych kultur, a znajomość języka obcego jest niewątpliwie narzędziem służącym do ich poznania.

Zagadnienia prowadzonych zajęć dotyczą zarówno sfery językowej Włoch (czytanie, pisanie, rozumienie tekstu pisanego i ze słuchu, znajomość i stosowanie zasad gramatyki włoskiej w zakresie podstawowym) jak i sfery mniej formalnej tj. bardziej ogólnych pojęć związanych z krajem włoskim. W zajęciach mogą uczestniczyć wszyscy chętni uczniowie Publicznego Gimnazjum w Tyczynie.

Karnawał w Wenecji Od średniowiecza kulminacja karnawału przypadała w Wenecji między tłustym czwartkiem a wtorkiem przed Popielcem. Podobnie jest i dziś, choć trochę się ten kalendarz wydłuża. Pojedynczy przebierańcy wylegają na ulice już od drugiego dnia świąt Bożego Narodzenia. Przybywa ich w noc sylwestrową i Nowy Rok, a jeszcze więcej pojawia się od Trzech Króli. W szczycie karnawału tłok jest nieopisany. Zdarzają się dni, kiedy policja musi sterować ruchem pieszych i wyznaczać jednokierunkowe ulice... Główną sceną, na której odbywa się rewia kostiumów, jest plac Świętego Marka, przyrównywany zresztą do wytwornej sali balowej albo najpiękniejszego salonu Europy. Kulisami są klejnoty architektury, w tym fantazyjnie eklektyczna bazylika św. Marka, w której idealnie łączą się elementy greckie, bizantyjskie, toskańskie i weneckie oraz gotycki pałac dożów, uznawany za najbardziej kwiecisty budynek publiczny wszech czasów (w środku dzieła najwybitniejszych wenecjan, m.in. Carpacia, Belliniego, Tycjana, Veronese'a, Bassano, Tiepola).

Małą sceną jest piazetta (placyk) św Małą sceną jest piazetta (placyk) św. Marka przylegająca do głównego placu i otwierająca go na port. Stąd po drugiej stronie kanału św. Marka, na wyspie San Giorgio, widać białą fasadę kościoła San Giorgio Maggiore, doskonałe dzieło architekta Andrea Palladio z końca XVI w. Trudno wyobrazić sobie piękniejsze dekoracje. Placyk św. Marka wieńczą przy nabrzeżu kanału dwie kolumny przywiezione z Konstantynopola w XII w. Na szczycie jednej z nich stoi posąg św. Teodora (był patronem Wenecji, zanim sprowadzono tu relikwie ewangelisty Marka), a na drugiej godło miasta - skrzydlaty lew (jak ktoś zauważył, symbolizuje on wielką odwagę oraz fantazję mieszkańców).

W szczycie karnawału postacie w maskach spotkamy wszędzie (zwyczaj każe, by skinąć im głową). Wychodzą z cienia w słabo oświetlonych, zamglonych zaułkach, odgrywają swoje pozy przy mostkach, przysiadają się niespodziewanie przy barze lub w kawiarni. Dlatego warto wybrać się o zmierzchu lub wieczorem na spacer poza ścisłe centrum. Co prawda, wiąże się z tym niebezpieczeństwo zgubienia się w labiryncie uliczek, pasaży i kanałów, jest to jednak normalne, prawie nieuniknione (opowieści o tym powtarzają się w niezliczonych relacjach, również literackich; Herbert pisał nawet: "Tylko takie miasta są coś warte, w których można się zgubić"). Szczególnie łatwo pobłądzić, gdy miasto jest zalane wodą albo zasnute mgłą, co w karnawale zdarza się nierzadko. Dlatego trzeba mieć dobry plan miasta i bez skrępowania pytać o drogę - wenecjanie są do tego przyzwyczajeni, wyrozumiali i uprzejmi.

Kaplica Sykstyńska Kaplica Sykstyńska to papieska kaplica w Pałacu Watykańskim. Budowana w latach 1475- 1483 z fundacji papieża Sykstusa IV (stąd jej nazwa). Jest to prostokątne pomieszczenie o długości 40,93 m, szerokości 13,41 i wysokości 20,70 m. Przykrywa je sklepienie kolebkowe z lunetami. Dzieli je ażurowa balustrada wykonana przez Mino da Fiesole. Po prawej stronie pomieszczenia (patrząc w kierunku ołtarza) znajduje się kantoria z organami. Kaplica Sykstyńska słynęła z doskonałego, męskiego chóru, w którym śpiewali również mężczyźni obdarzeni wysokim kontraltem (stąd brały się nie zawsze prawdziwe informacje o śpiewie kastratów).

Kaplica Sykstyńska od początku była przeznaczona na ważniejsze uroczystości kościelne. Dawniej często odprawiano w niej msze św. Odbywają się tu konklawe, czyli wybory nowego papieża. Specjalny piec wstawiany na czas wyborów ma wyprowadzony ponad dach komin. Kolor wydobywającego dymu informuje zgromadzonych na Placu św. Piotra o wynikach głosowania: czarny - nie udało się jeszcze wybrać nowego papieża, biały - decyzja o wyborze została podjęta.

Freski na ścianach bocznych Ściany i sufit Kaplicy zdobią freski. Najstarsze umieszczone są na podłużnych ścianach. Zostały wykonane w latach 1481 - 1483 przez artystów z Toskanii i Umbrii. Często określane są nazwą "Stara Sykstyna", dla odróżnienia od fresków namalowanych przez Michała Anioła nazywanych "Nową Sykstyną". Ścianę po lewej stronie zdobi 6 scen z Starego Testamentu a prawej umieszczono 6 scen z Nowego Testamentu.

Sklepienie Prace nad ozdobieniem sufitu papież Juliusz II zlecił w Michałowi Aniołowi po tym jak zrezygnował z zamówienia u niego monumentalnego grobowca, co doprowadziło między zleceniodawcą i artystą do konfliktu. Obrażony Michał Anioł wyjechał do Florencji. Pojednanie nastąpiło dopiero w 1507 roku w Bolonii, papież jednak nie odnowił kontraktu na grobowiec, tylko zlecił artyście wykonanie fresków na sklepieniu Kaplicy Sykstyńskiej. Michał Anioł, który uważał się za rzeźbiarza widział w tym spisek swoich konkurentów. Jednak mimo niechęci rozpoczął prace 10 maja 1508. Malowidła zdobiące sufit opowiadają historię ludzkości od stworzenia świata, przez grzech pierworodny aż do biblijnego potopu. Według często powtarzanej legendy artysta pracował sam w niesprzyjających warunkach, niewygodnej pozycji i słabym oświetleniu. Jednak badania przeprowadzone podczas ostatniej konserwacji fresków wykazały, że miał on kilku pomocników. Historia informuje o kilku zatargach pomiędzy zniecierpliwionym papieżem a zapracowanym artystą. Rusztowania zostały zdjęte pod koniec października 1512 r.

Po więcej zapraszam wszystkich chętnych na kółko języka włoskiego  mgr Ewelina Greszczuk