Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
Advertisements

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Podstawy Turystyki Wykład
Łatwa obsługa Prosta instalacja Wieczysta licencja Praca w sieci
Istota i przesłanki badań marketingowych
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Promocja destynacji turystycznej za granicą
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
1.
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Ogólnokrajowa karta miejska
CTO – Karaibska organizacja turystyczna.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
INFORMACJA MARKETINGOWA
Internetowego Biura Rachunkowego
Zarządzanie Przedsiębiorstwem Turystycznym
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Strategie promocji.
Popyt na pracę Poziom płacy realnej (w)
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
10 marca 2010Forum Poligrafii Jak zdobyć i obsłużyć kilkaset zleceń dziennie ?! Jolanta Trzcińska Xerox Polska Sp. z o.o.
Dr Małgorzata Ganczar. Przedsiębiorstwo elektroniczne Przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dokonywaniu transakcji kupna/sprzedaży produktów poprzez.
„Globalne systemy rezerwacji GDS”
Profesja Centrum kształcenia Kadr we Wrocławiu Technik Obsługi Turystyki Zagranicznej Sem . III „Globalne systemy rezerwacji systemu GDS – Amadeus,
Funkcje pracy biurowej
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Zintegrowane systemy informatyczne
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
STOCK – nowoczesne technologie w zarządzaniu majątkiem.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Strategia Efektywnej Obsługi Klienta
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
Firmy globalne.
E-turystyka w sektorze publicznym
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zapis prezentacji:

Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III

Możliwości wykorzystania nowoczesnych technik informatycznych w przedsiębiorstwach turystycznych Cechy produktu turystycznego a możliwości wykorzystania nowoczesnych technik informatycznych Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w przedsiębiorstwach turystycznych koncentruje się głównie w fazie dystrybucji produktu, niemniej jednak techniki są stosowane również podczas jego produkcji oraz promocji. Przyczyny wprowadzania innowacji IT (information technology - techniki informatyczne) w przedsiębiorstwach zajmujących się obsługą ruchu turystycznego są złożone i można je podzielić na dwie grupy: czynniki pull (ciągnione) i push (pchane).

Możliwości wykorzystania nowoczesnych technik informatycznych w przedsiębiorstwach turystycznych Przyczyny pull są związane z bodźcami zwiększającymi zysk przedsiębiorstw. Będą to: popyt turystyczny, rosnąca liczba internautów, otoczenie zewnętrzne (a zwłaszcza rosnące znaczenie Internetu, co ułatwia np. skrócenie kanałów dystrybucji oraz efektywne działania promocyjne), rachunek kosztów (z którego może wynikać, że zastosowanie IT wiąże się z oszczędnościami w zakresie marketingu), chęć współpracy z innymi przedsiębiorstwami branży turystycznej (która jest często niemożliwa bądź utrudniona bez wprowadzenia IT).

Możliwości wykorzystania nowoczesnych technik informatycznych w przedsiębiorstwach turystycznych Do czynników push należą siły zewnętrzne, które obligują przedsiębiorstwa do stosowania technik IT, (np. Unia Europejska czy sektor publiczny). Wprowadzenie nowych technologii może również być niezbędnym warunkiem kontynuacji współpracy ze strategicznymi dla przedsiębiorstwa partnerami, takimi jak dostawcy, odbiorcy czy pośrednicy. Partnerem może być również regionalna lub lokalna organizacja turystyczna, której celem może być inkorporacja systemów IT poszczególnych przedsiębiorstw w celach marketingowych.

Możliwości wykorzystania nowoczesnych technik informatycznych w przedsiębiorstwach turystycznych Korzyści wynikające z wprowadzenia nowych technologii to: obniżenie kosztów komunikacji z klientem i partnerami, prosta i szybka obsługa klienta, możliwości podniesienia poziomu obsługi klienta, redukcja kosztów operacji wewnątrz firmy oraz zakupów, możliwość kooperacji pomiędzy tradycyjnymi konkurentami (np. wspólne portale gospodarstw agroturystycznych). Potencjalne zagrożenia: usługi oferowane przez Internet są coraz bardziej zindywidualizowane, co wymaga podania przez nabywcę danych osobowych, które mogą zostać nadużyte, wielu konsumentów preferuje przy przeprowadzaniu skomplikowanych transakcji kontakt z drugim człowiekiem, eliminacja pośredników wiąże się z utratą przez nich pracy, uboższa warstwa społeczeństwa bez dostępu do nowoczesnych technologii nie korzysta z ich wprowadzenia.

Elektroniczne systemy rezerwacji i sprzedaży usług turystycznych Zasadniczo wyróżnia się następujące systemy rezerwacji w turystyce: wewnętrzne systemy hotelowe, dostępne tylko w jednym hotelu, systemy rezerwacji w miejscowości lub regionie turystycznym, gdzie turysta może głównie zarezerwować miejsce w obiekcie hotelarskim, wewnętrzne systemy rezerwacji dostępne w jednej sieci hotelowej, w jednej linii lotniczej, przedsiębiorstwie transportowym (np. PKP), komputerowe systemy rezerwacji dostępne za pomocą odpowiednich terminali, które umożliwiają porównanie ofert wielu przedsiębiorstw (CRS), a do których dostęp jest uwarunkowany opłaceniem abonamentu.

Elektroniczne systemy rezerwacji i sprzedaży usług turystycznych Termin komputerowe systemy rezerwacji (Computerized Reservation Systems - CRS) oznacza elektroniczny system rezerwacji, używany do zarządzania zasobem miejsc w samolotach i lotów w celach marketingowych. Globalny system dystrybucji (Global Distribution System - GDS) definiowany jest jako sieć jednego lub więcej CRS-ów stworzona w celu dystrybucji podaży produktów i funkcji wchodzących w skład sieci w różnych krajach na świecie. Poza produktami linii lotniczych GDS oferuje również usługi hotelowe, wynajem samochodów, produkty touroperatorów, bilety na promy etc. CRS-y i GDS to zarówno systemy, jak i firmy nimi zarządzające. Reprezentują one najważniejszych z graczy na rynku turystycznym, ponieważ zapewniają główne połączenie między największymi dostawcami usług turystycznych a biurami podróży.

Elektroniczne systemy rezerwacji i sprzedaży usług turystycznych Największe światowe GDS-y: Amadeus Sabre Worldspan Galileo International

Elektroniczne systemy rezerwacji i sprzedaży usług turystycznych Wprowadzenie CRS-ów wiąże się z potencjalnymi korzyściami zarówno dla oferenta (szersze kanały dystrybucji, obniżenie kosztów dystrybucji, zwiększenie wydajności dzięki unikaniu błędów, możliwości dostarczenia większej ilości informacji o ofercie), jak i pośrednika (możliwość prezentacji znacznie większej oferty producentów usług turystycznych, pewność, że przedstawiane dane są aktualne, obniżenie kosztów, wzrost efektywności pracy).

Elektroniczne systemy rezerwacji i sprzedaży usług turystycznych Systemy CRS/GDS szybko awansowały do roli głównego narzędzia marketingu i zawartej w nim dystrybucji w międzynarodowym biznesie turystycznym oraz znacznie usprawniły pracę biur podróży. Funkcje pełnione przez CRS-y i GDS to: prezentacja aktualnej oferty producentów usług turystycznych, informacja o taryfach i ich obliczanie, informacja i przyjmowanie zamówień na bilety, ticketing, informacja i przyjmowanie zamówień w zakresie produktów i usług komplementarnych, administrowanie i zarządzanie dochodami, techniczna niezawodność i funkcjonalność.