Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

E-turystyka w sektorze publicznym

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "E-turystyka w sektorze publicznym"— Zapis prezentacji:

1 E-turystyka w sektorze publicznym
Wykład 5 Adam Pawlicz

2 Plan wykładu Problemy implementacji technik ICT w sektorze publicznym
Wykorzystanie ICT w systemach informacji turystycznej Koncepcja DMS Informacja turystyczna

3 Liczba innowacji ICT w sektorze publicznym
sektor turystyczny jest zdominowany przez małe i średnie przedsiębiorstwa, które nie są w stanie wygenerować znaczących środków na badania i rozwój, pomiędzy wielkością przedsiębiorstwa a liczbą działań innowacyjnych występuje pozytywna korelacja sektor prywatny podejmuje działania innowacyjne tylko w przypadku gdy pozwoli mu to na osiągnięcie krótkoterminowych zysków,

4 Liczba innowacji ICT w sektorze publicznym (2)
większość innowacji, ze względu na duże ryzyko ich wprowadzenia, ukierunkowana jest na zmniejszenie kosztów przedsiębiorstwa oraz obniżanie cen, większość małych i średnich przedsiębiorstw jest raczej imitatorami innowacji niż podejmującymi działania innowacyjne

5 Rola podmiotów publicznych w zakresie e-turystyki
dostarczanie (bezpośrednia produkcja) nowych zastosowań ICT w sektorze turystycznym (w przedsiębiorstwach państwowych, w instytucjach badawczych), tworzenie platformy do współpracy w zakresie rozwijania e-turystyki, popularyzacja nowych technologii (poprzez subsydia itp.) regulacje wykorzystywania nowych technologii (tworzenie ram prawnych)

6 DMS (Destination Management System)
Sektor prywatny Sektor publiczny Turyści Społeczność lokalna

7 Usługi świadczone przez DMS
Informacja o podaży usług z filtrem Planowanie pobytu Rezerwacje Bazy danych, CRM Badania marketingowe PR dla prasy Yield management Analiza wpływu turystyki na lokalną gospodarkę Dostęp do innych usług (pogoda, transport, teatry itp.)

8 Obszary wsparcia informacji turystycznej przez ICT
Elektroniczne wsparcie tradycyjnych form informacji turystycznej Informacja turystyczna świadczona z wykorzystaniem Internetu Pozainternetowe elektroniczne formy informacji turystycznej Systemy informacji turystycznej Publiczne Mieszanie Prywatne

9 Fazy cyklu podróży turystycznej a stopień i formy wykorzystania elektronicznych form informacji turystycznej Faza cyklu podróży turystycznej Stopień wykorzystania elektronicznych form informacji turystycznej Formy wykorzystania elektronicznych form informacji turystycznej Przygotowanie Wysoki Internet Podróż tam Niski Telefonia komórkowa Pobyt Średni Info-kioski, inne pozainternetowe formy Podróż z powrotem Bardzo niski . Podsumowanie Ewaluacja, zamieszczania treści użytkownika

10 Czynniki determinujące wykorzystanie ICT w systemie informacji turystycznej
Wykorzystanie ICT w systemie informacji turystycznej w regionie Możliwości finansowe gestora systemu. Ceny innych czynników produkcji Popyt turystyczny Podaż turystyczna Dostępność infrastruktury

11 Finansowanie Internetowych Systemów Informacji Turystycznej
Rodzaj ISIT-u Jednostki publiczne Organizacje branżowe Przedsiębiorstwa w bazie danych Turyści Opłata stała Prowizja Publiczne +++ Tworzone przez organizacje non-profit + GDS ++ Internetowi agenci turystyczni Media internetowe


Pobierz ppt "E-turystyka w sektorze publicznym"

Podobne prezentacje


Reklamy Google