Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "DYSTRYBUCJA Przygotowali: ....."— Zapis prezentacji:

1 DYSTRYBUCJA Przygotowali: ....

2 1. Zaprojektować kanały dystrybucji
Zadania dla grupy: 1. Zaprojektować kanały dystrybucji 2. Scharakteryzować pośredników i działania dystrybucyjne(zamówienia-planowanie, realizacja, magazynowanie, transport)

3 Co to jest dystrybucja??? Jest to zbór działań i decyzji związanych z udostępnianiem wytworzonych produktów(również usług)w miejscu i czasie odpowiadającym potrzebom nabywców.

4 Kanał dystrybucji: To zestaw niezależnych organizacji
zaangażowanych w proces udostępniania produktu lub usługi do wykorzystania przez konsumenta lub ostatecznego użytkownika .

5 Kanał dystrybucji cd. Czemu korzystamy z pośrednictwa???
-sprawność w udostępnianiu dóbr rynkom docelowym -oszczędność pieniędzy i czasu -pośrednicy dzięki swym kontaktom ,doświadczeniu i specjalizacji mogą zdziałać więcej.

6 Rodzaje kanałów dystrybucji:
a) Bezpośredni : K P P K P K

7 Rodzaje kanałów dystrybucji:
b) Pośredni : K P P A K P K

8 Przykłady kanałów dystrybucji(1):

9 Przykłady kanałów dystrybucji(2):

10 Przykłady kanałów dystrybucji(3):

11 Szczeble: Każdy kanał składa się z tak zwanych ’szczebli’(komórek stojących na drodze pomiędzy sprzedawcą, a finalnym nabywcą) każdy szczebel pełni jakąś funkcję: Sfinalizowanie transakcji(informacja, promocja, kontakt,dopasowywanie, negocjacje) Wypełnienie transakcji(dystrybucja fizyczna, finansowanie, podejmowanie ryzyka) Kanał bezpośredni nie ma szczebli

12 Przykłady szczebli: Producent Konsument Producent Hurtownik Detalista
Dystrybutor przemysłowy Przedsiębiorca Filia handlowa

13 Głębokość kanału: To liczba uczestników(komórek)kanału
Wyróżniamy tu 3 strategie Dystrybucja intensywna Dystrybucja wyłączna Dystrybucja selektywna

14 Dystrybucja fizyczna (logistyka dystrybucji)
Jest to planowanie, wdrażanie oraz kontrola nad fizycznym przepływem produktów z miejsca produkcji do konsumenta. Wyróżniamy tu system dystrybucji wyjściowej oraz wejściowej. Koordynowaniem tych dwóch systemów zajmuje się logistyka marketingowa: Zamówienie-planowanie Realizacja Magazynowanie Transport

15 FIRMA

16 Informacje i firmie: Firma została założona w 1967 roku w Szwecji przez Jonasa i Roberta af Jochnick. Oriflame oferowało kilka produktów, których wysoka jakość wynikała z wiary w mądrość natury. Dzisiaj jest dynamicznie rozwijającą się grupą kapitałową, prowadzącą sprzedaż w ponad 50 krajach. Głównym celem Oriflame pozostaje zbudowanie czołowej firmy kosmetycznej działającej wedle zasad sprzedaży bezpośredniej. Osiągniemy ten cel, stając się naturalnym, pierwszym wyborem dla naszych klientów, konsultantów i pracowników.

17 Informacje o produktach:


Pobierz ppt "DYSTRYBUCJA Przygotowali: ....."

Podobne prezentacje


Reklamy Google