EGZAMIN MATURALNY OD 2012 ROKU OPRACOWANIE NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 30 KWIETNIA 2007R.(z późn. zm.) I KOMUNIKATÓW.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZASADY ORGANIZOWANIA EGZAMINU
Advertisements

Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
Matura czyli co każdy uczeń oraz rodzic wiedzieć powinni o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
- czyli co każdy uczeń wiedzieć powinien o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny w roku Egzamin maturalny jest formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego i sprawdza wiadomości oraz umiejętności, które są określone.
MATURA 2006 Opracowała mgr Ewa Nowak – Kübler.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
EGZAMIN MATURALNY w 2012 roku
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
MATURA 2010 OPRACOWANO NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 30 KWIETNIA 2007 r. I KOMUNIKATÓW CENTRALNEJ.
Matura czyli co każdy uczeń oraz rodzic wiedzieć powinni o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
Matura czyli co każdy uczeń oraz rodzic wiedzieć powinni
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w roku szkolnym 2011/2012.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
MATURA Dokładne informacje dotyczące procedury zdawania egzaminu maturalnego w maju 2013r. zamieszczone są na stronie CKE w zakładce Egzamin maturalny:
1. Egzamin maturalny przeprowadza się jeden raz w roku w sesji: 2 Egzamin maturalny od 2005 roku. wiosennej Harmonogram przeprowadzania egzaminu ustala.
EGZAMIN MATURALNY w 2014 roku
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
MATURA 2010 podstawowe informacje o egzaminach wykonał Zbigniew Szubert.
Matura w XV LO im.Narcyzy Żmichowskiej. Egzaminy obowiązkowe ustne: 1.Język polski ( jeden poziom - prezentacja ) 2.Język obcy nowożytny ( do wyboru.
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Egzamin maturalny w 2014 roku podstawowe informacje.
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny w 2011 roku
MATURA 2010 Opracowanie Stanisław Stefańczyk. Egzamin maturalny w 2010 roku 2 Egzamin maturalny jest formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza.
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
1 Egzamin maturalny w 2015 roku podstawowe informacje.
EGZAMIN MATURALNY ROK SZKOLNY 2013/2014 DALEJ. Deklaracja Potwierdzeniem chęci zdawania egzaminu maturalnego jest złożenie deklaracji ostatecznej w terminie.
Matura 2011 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. (Dz.U. nr 83, poz. 562 z późn. zm.)
Matura 2014.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
MATURA Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2012/2013.
EGZAMIN MATURALNY JEST FORMĄ OCENY POZIOMU WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO, SPRAWDZA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE SĄ OKREŚLONE W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2014/2015 dla absolwentów technikum Dębica, 23 września 2014.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
XIII LO semestr I do r. Wystawienie przewidywanych ocen semestralnych r. Poinformowanie rodziców o przewidywanych ocenach semestralnych.
1 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 października 2005 r. Dnia 11 listopada 2005 roku weszła w życie nowelizacja Rozporządzenia.
INFORMACJA O EGZAMINIE MATURALNYM OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
1 Zasady przeprowadzenia egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2014/2015.
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny maj Egzamin maturalny jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz sprawdza,
STRUKTURA EGZAMINU MATURALNEGO ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I EKONOMICZNYCH W LUBSKU.
Egzamin maturalny od 2010 r.. CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe:  język polski – nie określa się poziomu egzaminu  język obcy nowożytny zdawany na poziomie.
1 Egzamin maturalny w roku 2008 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2008 roku.
EGZAMIN MATURALNY 2017r. EGZAMIN MATURALNY 2017r..
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
2 3 W części ustnej (bez określania poziomu) język polski język obcy nowożytny W części pisemnej język polski (poziom podstawowy) język obcy nowożytny.
Egzamin maturalny w 2017 roku
EGZAMIN MATURALNY w 2018 roku
MATURA 2018.
Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym
EGZAMIN MATURALNY 2018r..
MATURA 2018.
Egzamin maturalny w 2018 roku
MATURA 2018.
EGZAMIN MATURALNY w 2018 roku.
MATURA 2017.
Egzamin maturalny w 2018 roku
Procedury maturalne Maj 2018.
MATURA 2019.
V Liceum Ogólnokształcące im. Janusza Korczaka w Tarnowie
Zapis prezentacji:

EGZAMIN MATURALNY OD 2012 ROKU OPRACOWANIE NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 30 KWIETNIA 2007R.(z późn. zm.) I KOMUNIKATÓW CENTRALNEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ

STANDARDY WYMAGAŃ Podstawą przeprowadzania egzaminu maturalnego są standardy wymagań egzaminacyjnych – zwięzłe opisy wymagań egzaminacyjnych na III etapie kształcenia, ogłaszane przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania mocą rozporządzenia.

EGZAMIN MATURALNY CZĘŚĆ OBOWIĄZKOWA CZĘŚĆ USTNA CZĘŚĆ PISEMNA CZĘŚĆ DODATKOWA CZĘŚĆ USTNA CZĘŚĆ PISEMNA Struktura egzaminu

Części egzaminu Ustna, oceniana w szkole przez przedmiotowe zespoły egzaminacyjne Pisemna, oceniana przez egzaminatorów okręgowej komisji egzaminacyjnej wpisanych do ewidencji

Części egzaminu Przedmioty obowiązkowe Przedmioty dodatkowe

Poziomy egzaminu Podstawowy Rozszerzony

Części egzaminu oraz poziomy EGZAMIN USTNY język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny – zdawany bez określenia poziomu wybrany spośród następujących: angielski, francuski, hiszpański, niemiecki, rosyjski, włoski PISEMNY przedmioty obowiązkowe zdawane na poziomie podstawowym: język polski język obcy nowożytny – ten sam, który został wybrany jako obowiązkowy w części ustnej matematyka

Część ustna Przedmioty obowiązkowe Język polski – zdawany na jednym, określonym w standardach poziomie. Język obcy nowożytny – zdawany bez określenia poziomu Język regionalny- kaszubski dla absolwentów szkół lub oddziałów z nauczaniem języka regionalnego) – nie określa się poziomu egzaminu

Część ustna Przedmioty dodatkowe: Język obcy nowożytny – inny niż wybrany obowiązkowy – zdawany bez określenia poziomu

Egzamin pisemny Część oceniana przez egzaminatorów OKE Przedmioty obowiązkowe: Zdawane na poziomie podstawowym Przedmioty dodatkowe: Zdawane na poziomie podstawowym lub rozszerzonym.

Przedmioty obowiązkowe Język polski Język obcy nowożytny (ten sam, który został wybrany jako obowiązkowy w części ustnej) Matematyka

Przedmioty dodatkowe – nie więcej niż 6 przedmiotów 1.biologii 2.chemii 3.filozofii 4.fizyki i astronomii 5.geografii 6.historii 7.historii muzyki 8.historii sztuki 9.informatyki 10.języka łacińskiego i kultury antycznej 11.języka mniejszości etnicznej 12.języka mniejszości narodowej 13.języka obcego nowożytnego 14.języka polskiego 15.języka regionalnego – języka kaszubskiego 16.matematyki 17.wiedzy o społeczeństwie 18.wiedzy o tańcu

Przedmiot dodatkowy W przypadku, gdy absolwent wybrał jako dodatkowy ten sam przedmiot, który zdawał jako przedmiot obowiązkowy (język polski, matematyka, język obcy nowożytny, język mniejszości narodowej) zdaje go na poziomie rozszerzonym.

Egzamin jest zdany Jeżeli w części ustnej i pisemnej z każdego przedmiotu obowiązkowego otrzyma minimum 30% punktów możliwych do uzyskania z egzaminu z danego przedmiotu.

Egzamin poprawkowy Jeżeli maturzysta przystąpił do wszystkich przedmiotów obowiązkowych Jeżeli z jednego przedmiotu obowiązkowego nie uzyskał 30% Można wówczas przystąpić do poprawki z tego przedmiotu, na tym samym poziomie w sierpniu/wrześniu tego samego roku.

Unieważnienie egzaminu Niesamodzielna praca Zakłócenie przebiegu egzaminu Stwierdzenie naruszenia przepisów Zaginięcie, zniszczenie pracy lub karty odpowiedzi Brak możliwości ustalenia wyniku części pisemnej

Dodatkowe terminy Przysługują w szczególnych przypadkach losowych lub zdrowotnych Pierwszy tydzień czerwca

Świadectwo dojrzałości Dostaje absolwent, który zdał egzamin Wydawane jest przez OKE Absolwenci, którzy podwyższali wynik lub zdawali egzaminy z przedmiotów dodatkowych (w kolejnych sesjach), otrzymują aneks do świadectwa

Świadectwo dojrzałości Odnotowuje się wszystkie wyniki z części ustnej i pisemnej Wyniki z przedmiotów dodatkowych nie mają wpływu na zdanie egzaminu ale są odnotowywane

Harmonogram Deklaracja wstępna do 30 września Deklaracja ostateczna do 7 lutego

Dostosowanie warunków i formy Dla osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych i poradni specjalistycznych Dla chorych lub niesprawnych czasowo Dla niepełnosprawnych

Wnioski o dostosowanie warunków Składane do dyrektora do 15 października Opinie powinny być wystawione nie później niż do końca września roku szkolnego, w którym jest przeprowadzany egzamin, i nie wcześniej niż 4 lata przed egzaminem

Dostosowanie warunków/wypadki losowe wystąpienie o dostosowanie warunków egzaminu nie wydłuża jego czasu w sytuacji wypadków losowych(nagła choroba, wypadek etc.) zaświadczenie od specjalisty można donieść w dniu egzaminu –wyznaczany jest dodatkowy termin w czerwcu

Zwolnienia Z egzaminu z danego przedmiotu zwolnieni są laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych

Prezentacja z języka polskiego Listę tematów z języka polskiego przygotowują nauczyciele danego przedmiotu w szkole. Listy mogą uwzględniać tematy zaproponowane przez uczniów. Egzamin ma formę prezentacji, po której następuje rozmowa z absolwentem.

Bibliografia Uczniowie są zobowiązani do dostarczenia pełnej bibliografii do przygotowanego tematu z języka polskiego najpóźniej na miesiąc przed pierwszą sesją egzaminacyjną. Niedopełnienie tej formalności oznacz rezygnację z egzaminue

Język polski – egzamin pisemny – poziom podstawowy Test na czytanie ze zrozumieniem Tworzenie tekstu własnego w oparciu o analizę i interpretację tekstu literackiego (tekst, fragment, analiza porównawcza)

Język polski – egzamin pisemny – poziom rozszerzony Tworzenie tekstu własnego w oparciu o analizę i interpretację tekstu literackiego (tekst, fragment, analiza porównawcza)

Język obcy nowożytny Język obcy nowożytny francuski hiszpański niemiecki rosyjski włoski angielski

Język nowożytny-inny niż nauczany w szkole w przypadku gdy uczeń wybiera inny język nowożytny niż nauczany w macierzystej szkole, część pisemna jest przeprowadzana na terenie tejże szkoły na część ustną uczeń kierowany jest do szkoły, w której dany język jest nauczany i powołano komisję egzaminacyjną

JĘZYK OBCY POZIOM PODSTAWOWY – egzamin pisemny Egzamin pisemny sprawdza umiejętności: Rozumienia ze słuchu (2-3 teksty adoptowane o łącznym czasie trwania ok.6 minut, zdający słuchają je dwa razy) Rozumienia pisanego tekstu (2-3 teksty adoptowane o łącznej długości 1,5 strony A4) Wypowiedzi pisemnej – zadanie polega na napisaniu krótkiego i dłuższego tekstu użytkowego zgodnie ze szczegółowymi wskazówkami dotyczącymi treści.

JĘZYK OBCY POZIOM ROZSZERZONY – egzamin pisemny Egzamin sprawdza umiejętności: A1-rozpoznawania struktur leksykalno- gramatycznych- zdający wykonuje zadania wymagające zastosowania odpowiednich struktur leksykalno – gramatycznych (1 – 2 zadania) A1-Wypowiedzi pisemnej – zdający pisze dłuższy tekst na określony temat we wskazanej formie o długości od 200 do 250 słów. A2-Rozumienia ze słuchu (2-3 teksty o łącznym czasie trwania ok.6 minut, zdający słuchają ich dwa razy) A2-Rozumienia tekstu czytanego (2-3 teksty o łącznej długości około 2 stron A4 )

Egzamin ustny z języka obcego Zestawy zadań z języka obcego nowożytnego wraz z kryteriami oceniania i punktacją przygotowują okręgowe komisje egzaminacyjne. Dla absolwentów z lat ubiegłych egzaminy przebiegają wg poprzednich zasad

JĘZYK OBCY BEZ OKREŚLANIA POZIOMU Egzamin ustny składa się z rozmowy wstępnej i trzech zadań i trwa około15 min. Rozmowa wstępna trwa ok. 2 minut Egzaminujący zadaje zdającemu kilka pytań związanych z jego życiem i zainteresowaniami. Lista pytań do wyboru zamieszczona jest wyłącznie w zestawie dla egzaminującego. Celem rozmowy jest umożliwienie zdającemu oswojenia się z sytuacją egzaminacyjną (nie jest oceniana).

Zadanie pierwsze to ROZMOWA Z ODGRYWANIEM ROLI trwa ok. 3 minut (w tym 0,5 minuty na przygotowanie) Zadanie polega na przeprowadzeniu rozmowy, w której zdający i egzaminujący odgrywają wskazane w poleceniu role. Role przyjmowane przez zdającego odpowiadają doświadczeniom życiowym osoby nastoletniej lub stawiają go w sytuacjach, w jakich mógłby się znaleźć w przyszłości. W trakcie rozmowy zdający musi odnieść się do czterech elementów wskazanych w poleceniu i rozwinąć swoją wypowiedź w zadowalającym stopniu. Istotne jest również, aby zdający w sposób właściwy reagował na wypowiedzi egzaminującego.

Zadanie drugie to OPIS ILUSTRACJI I ODPOWIEDŹ NA TRZY PYTANIA trwa około 4 minut polega na opisaniu przez zdającego ilustracji zamieszczonej w wylosowanym zestawie i udzieleniu odpowiedzi na dwa pytania postawione przez egzaminującego.

Zadanie trzecie WYPOWIEDŹ NA PODSTAWIE MATERIAŁU STYMULUJĄCEGO I ODPOWIEDŹ NA DWA PYTANIA trwa około 5 minut (w tym ok. 1 minuty na przygotowanie) Zdający wybiera element z materiału stymulującego, który jego zdaniem najlepiej spełnia warunki wskazane w poleceniu i uzasadnia swoją decyzję; wyjaśnia, dlaczego odrzuca pozostałe elementy oraz odpowiada na dwa pytania postawione przez egzaminującego. Pytania są związane z tematyką materiału stymulującego i zamieszczone są wyłącznie w zestawie dla egzaminującego. W swoich odpowiedziach zdający nie powinien ograniczać się do zdawkowych, jednozdaniowych wypowiedzi

MATEMATYKA Nowa podstawa programowa z matematyki w zakresie podstawowym i rozszerzonym Nowe standardy wymagań będące podstawą wprowadzenia egzaminu maturalnego z matematyki Nowe typy zadań dostosowane do standardów

WYJAŚNIENIA I SZCZEGÓŁY

Harmonogram przeprowadzania egzaminu ustala dyrektor CKE i ogłasza go na stronie internetowej CKE, nie później niż 1 września roku szkolnego, w którym przeprowadzany jest egzamin maturalny.