„MAMO TATO WOLĘ WODĘ” Przedszkole Nr 6 - „Przyjaźni Przyrodzie”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DAWNO I NIEDAWNO … CZYLI Ś WIETLICOWE WSPOMNIENIA.
Advertisements

Samorz ą dowa Szko ł a Podstawowa nr 3 im. Stefana Ż eromskiego w Suchedniowie W Ś WIECIE JANUSZA KORCZAKA.
,,W przyjaźni z przyrodą”
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Sk ą d wzi ął si ę pomys ł zorganizowania biwaku? (wywiad dost ę pny na stronie internetowej szko ł y)
Bezpieczne i zdrowe ferie zimowe.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany.
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Gumowy Surowiec.
Konkurs EKO-BIURO. Rok 2012 mija pod has ł em anga ż owania si ę naszej placówki w dzia ł ania skoncentrowane wokó ł promocji odnawialnych ź róde ł energii,
PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BUDOWA, WŁAŚCIWOŚCI ORAZ ROLA TŁUSZCZÓW W ORGANIŹMIE
ROK KAROLA GODULI. Stowarzyszenia Przyjació ł Szkó ł im. Karola Goduli Rudzkie placówki o ś wiatowe, maj ą c na uwadze jak wa ż n ą rol ę odegra ł Karol.
Prawa i obowiązki ucznia
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
20 lat wspólnie Dwadzie ś cia lat temu ż ycie było du ż o trudniejsze ni ż dzisiaj. Po ka ż dy towar, nawet najdrobniejszy trzeba było sta ć w kolejkach.
Sprawozdanie z akcji przeprowadzonej w Niepublicznym Przedszkolu Krasnal w Krakowie, ul. Domaga ł y 59.
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
Szkolne Rowerowe Ko ł o Krajoznawczo – Turystyczne PTTK KWADRANS SP – maja 2004 r. odby ł o si ę w naszej szkole uroczyste spotkanie z Prezesem Oddzia.
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
KODEKS 2.0 Szko ł y Podstawowej w Mi ł aczewie Kodeks 2.0 SP Mi ł czew Poradnik Jak w ł a ś ciwie korzysta ć z Internetu.
Niektórzy chcieliby Niektórzy nigdy nie chcieliby dorosn ąć … …pozostaj ą c na zawsze dzieckiem, obracaj ą c si ę w ś wiecie beztroski, rado ś ci i zabawy…
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany jest ze środk ó w.
CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW.
Jak wygląda moje gimnazjum w liczbach i procentach?
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA sprawozdanie z udzia ł u Sprawozdanie z udzia ł u PUNKTU PRZEDSZKOLNEGO MIODOLUDKI W KROBANOWIE w akcji programowej pod.
„Mamo, Tato wolę wodę!” Raport z przeprowadzonych zajęć edukacyjnych w Oddziale Przedszkolnym przy Szkole Podstawowej nr 2 w Męcinie.
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
„ Wokół Świąt Bożego Narodzenia” Projekt edukacyjny w grupie 3- latki „KOTKI” Opracowała: Ewa Karcz.
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
Przedszkola.
„ Ś NIADANIE DAJE MOC” REPORTA Ż Z DZIA Ł A Ń KLASY Ic SZKO Ł Y PODSTAWOWEJ NR 5 INTEGRAZYJNEJ W ZESPOLE SZKÓ Ł INTEGRACYJNYCH NR 1 WE W Ł OC Ł AWKU.
KLASA 1C I 2A W Palmiarni cz ęść 1. Palmiarnia Ogrodu Botanicznego, ukryta po ś ród starych drzew zabytkowego Parku Ź ródliska, to wyj ą tkowo malownicze.
Szko ł a demokracji Martyna Pankowska 3c Zuzanna G ł ogowska 3c.
Dziecko widzem i aktorem. Cele: Poznawanie ró ż nych form teatralnych. Odkrywanie własnych mo ż liwo ś ci i uzdolnie ń artystycznych. Rozwijanie zainteresowa.
Jak si ę zdrowo od ż ywia ć.  Najwa ż niejszym celem zdrowego ż ywienia jest dostarczanie organizmowi wszystkich sk ł adników od ż ywczych w odpowiednich.
 PROGRAM PROMOCJI ZDROWIA W ZESPOLE SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 41 W ZABRZU NA LATA  PROGRAM PROMOCJI ZDROWIA W ZESPOLE SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 41 W.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Choroby związane ze złym odżywianiem.. Jakie są choroby związane ze złym odżywianiem się ?
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Katowicach ul. Barbary 17 Podsumowanie lokalnego programu edukacyjnego pt. ”Dbam o siebie – żyję zdrowo”
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
Zapraszamy do naszego przedszkola. O PRZEDSZKOLU -NASZE PRZEDSZKOLE DZIAŁA OD PONAD 50 LAT -STARAMY SIĘ ABY NASZA PLACÓWKA BYŁA BEZPIECZNA I PRZYJAZNA.
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
WODA „ Bo źr ó dło rzeki wciąż bije i wybijać będzie swe wody na Ziemi dop ó ty - dop ó ki będzie trwać życie na Ziemi ”. Bez źr ó dła wody nie ma życia,
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SP SZKODNA ZAPRASZAMY NA POKAZ SLAJDÓW. To my ! Drużyna „ Zdrowe Warzywa” - członkowie Klasowego Klubu Śniadanie Daje Moc. Nasza drużyna liczy 9 osób,
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
Woda to jeden z najważniejszych składników pokarmowych potrzebnych do życia. Woda w organizmach roślinnych i zwierzęcych stanowi średnio 80% ciężaru.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Woda O tym, dlaczego powinniśmy ją oszczędzać Jan Stasiewicz, kl. II C.
Sprawozdanie z realizacji programu realizowanego w roku szkolnym 2015/2016 w klasach 0a, 0b.
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO „PRZERWA NA SOK” z I Liceum Ogólnokształcącego im. Generała Józefa Bema w Ostrołęce maj 2016r.
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Przedszkole Promujące Zdrowie
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Zapis prezentacji:

„MAMO TATO WOLĘ WODĘ” Przedszkole Nr 6 - „Przyjaźni Przyrodzie” zaprasza na pokaz o wodnej przygodzie

Najmłodsze „Pszczółki” ruszają na ratunek wodzie

Wiemy, jak oszczędzać wodę! Jesteśmy odpowiedzialni za środowisko naturalne Wiemy, jak oszczędzać wodę!

oczyszczają brudną wodę! „Muchomorki” oczyszczają brudną wodę! Będziemy dbać o czystość wody! Ale brudny filtr!

Woda jest źrółem życia ! Nie zaśmiecamy zbiorników wodnych Dbamy o czystość wód i środowiska

Mała kropelka, to jednak wiele… O wodę należy dbać i oszczędzać ! Korzystamy z wody racjonalnie Nie zapominamy o zakręcaniu kranu Szukamy oszczędności w domu i zachęcamy do tego innych Mała kropelka, to jednak wiele…

Od nas zależy przyszłość świata Nasze wymarzone podwórko

Experymetarium „Tygrysków” Badamy właściwości wody: kształt, kolor, smak i zapach

Obserwujemy zmiany stanów skupienia wody

Poznajemy zjawisko powstawania tęczy

Potrafimy zrobić fontannę

„Nadchodzi noc…” Mieszanina ciepłej i zimnej wody z tuszem wygląda jak rozgwieżdżone niebo

Zdrowo się odżywiamy o warzywach i owocach pamiętamy

Rodzinna majówka grupy „Żabek”nad Knałem Elbląskim Rozwiązujemy zagadki na temat różnych zbiorników wodnych Zawody sportowe z wykorzystaniem wody

Rejs kajakami po Kanale Elbląskim i motorówką po rzece Elbląg to ogromna atrakcja i nowe wodne doświadczenia

Wznosimy toast szklanką wody z okrzykiem: „Razem ze Zdrojkiem pijemy wodę”

PRZEDSZKOLE NR 6 W ELBLĄGU. RAPORT PRZEDSZKOLE NR 6 W ELBLĄGU.   W II etapie konkursu w ramach programu edukacyjnego "Mamo, Tato, wolę wodę!", nauczyciele we współpracy z personelem i rodzicami podjęli następujące działania innowacyjne : - Przeprowadzono ankietę wśród rodziców dotyczącą świadomości zdrowego żywienia dzieci, po przeprowadzeniu analizy ankiety okazało się, że duży procent respondentów posiada wiedzę z zakresu zdrowego odżywiania, wie jak istotna jest aktywność fizyczna. Badani na pytanie skąd czerpią wiedzę o zdrowiu wymieniają internet , w drugiej kolejności przedszkole i nauczycieli oraz telewizję. Nauczycielki uzyskały informację o skuteczności działań mających na celu pedagogizację rodziców pod kątem zdrowego żywienia dzieci. Nauczycielki stworzyły kącik, w którym umieszczane są artykuły o tematyce prozdrowotnej, rodzice mają możliwość wymienić się przepisami pod hasłem "Zdrowe danko , na obiadek, czy śniadanko".

- Zespół nauczycieli i rodziców stworzył APEL do społeczności przedszkolnej oraz rodziców z innych placówek przedszkolnych w Elblągu. Apel dotyczył zwrócenia szczególnej uwagi na właściwe odżywianie dzieci w wieku przedszkolnym, w trosce o ich prawidłowy rozwój. Rozpowszechnienie apelu miało na celu uświadomienie większego procentu społeczności o istniejącym problemie i próbie rozwiązania.   Odbyły się zajęcia i warsztaty w poszczególnych grupach wiekowych z udziałem dzieci i rodziców: "Na ratunek wodzie"- (Grupa I – 3-latki), zajęcia przeprowadzone w grupie dzieci trzy letnich mające na celu kształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego. Młodsze dzieci razem z wróżką Ekoludką szukały sposobów jak uratować wodę.

GRUPA II ( 3-, 4-latki ) - Dzieci i rodzice uczestniczyli w IV KAJAKOWEJ INTEGRACYJNEJ MAJÓWCE RODZINNEJ propagującej zdrowy styl życia. Tematem spotkania był "Czynny wypoczynek w rodzinnym gronie – zabawy na wodzie, z wodą i nad wodą”. Celem spotkania były wspólne gry i zabawy na świeżym powietrzu z wykorzystanie warunków wodnych, wpajanie wiedzy na temat zdrowego stylu życia. Atrakcją spotkania był spływ kajaki. Dzieci mogły doświadczać i obserwować świat przyrody bezpośrednio pod troskliwym okiem dorosłych. "Zdrowo z mamą, zdrowo z tatą. Zróbmy sałatkę- co ty na to?"- warsztaty przeprowadzone w grupie III (czterolatki) z udziałem dzieci i rodziców. Celem warsztatów było kształtowanie postawy prozdrowotnej, dzieci i rodzice podczas warsztatów wykonali "Zdrojkową sałatkę owocową". Wspólna zabawa, przygotowanie sałatki dostarczyło i dorosłym i dzieciom wiele radości, a także wzbogaciło wiedzę z zakresu zdrowego odżywiania.

Grupa IV przeprowadziła doświadczenia związane z oczyszczaniem wody, dzięki eksperymentom dzieci mogły porównać wodę, która jest zanieczyszczona z wodą, która została przefiltrowana. Dzieci wspólnie ustaliły ,że nie będą pić wody niewiadomego pochodzenia, wypracowały zasady jakimi powinien kierować się "Przyjaciel wody".

Grupa V (dzieci 5 i 6- letnie) zamieniały się raz w tygodniu w badaczy w cyklu zabaw prowadzonych w zakresie "Eksperymentatorium". Dzieci uczestniczyły w zajęciach, na których prowadziły różnorodne doświadczenia: szukały odpowiedzi na pytanie - "Co pływa, a co tonie?", uczestniczyły w zabawie badawczej „Oczyszczanie wody”. Dzieci poznały definicję źródełka. Zastanawiały się także "Jak powstają chmury", prowadziły doświadczenia z wodą i eksperymenty z ciałami stałymi oraz cieczami, które unoszą się na wodzie bądź toną. Sprawdzały czy śnieg jest czysty czy brudny. Poznały także „właściwości wody” –prowadziły doświadczenia określające kształt, kolor smak i zapach. „Mali odkrywcy w Krainie Tęczy” - poznały warunki niezbędne do powstania tęczy. „Wędrujące kropelki” to doświadczenie związane z powstaniem pary wodnej i zmiany stanu skupienia. „Fontanna” – dzieci wykonały fontannę z butelki ze szczególnym zwróceniem uwagi na zamknięty obieg wody w fontannie. Zabawy w eksperymentowanie i bycie małym odkrywcą, zainspirowły dzieci do samodzielnych doświadczeń z wodą. Dzieci zdobywały wiedzę ekologiczną dzięki badaniu i eksperymentowaniu. Działania te pozwoliły na analizę i syntezę, samodzielne odkrywanie prawdy, że przyroda i jej stan zależy od nas.

Podjęte działania zaowocowały aktywną współpracą pracowników przedszkola i rodziców. Uczestnictwo w programie "Mamo, Tato, wolę wodę", uściśliło wspólne cele, które są realizacją motta naszego przedszkola "Przyjaźni przyrodzie". Czyste środowisko , zdrowe odżywianie i aktywność ruchowa są bardzo istotnymi elementami w życiu człowieka- zarówno tego „małego” , jak i „ dużego” . DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ