„MAMO TATO WOLĘ WODĘ” Przedszkole Nr 6 - „Przyjaźni Przyrodzie” zaprasza na pokaz o wodnej przygodzie
Najmłodsze „Pszczółki” ruszają na ratunek wodzie
Wiemy, jak oszczędzać wodę! Jesteśmy odpowiedzialni za środowisko naturalne Wiemy, jak oszczędzać wodę!
oczyszczają brudną wodę! „Muchomorki” oczyszczają brudną wodę! Będziemy dbać o czystość wody! Ale brudny filtr!
Woda jest źrółem życia ! Nie zaśmiecamy zbiorników wodnych Dbamy o czystość wód i środowiska
Mała kropelka, to jednak wiele… O wodę należy dbać i oszczędzać ! Korzystamy z wody racjonalnie Nie zapominamy o zakręcaniu kranu Szukamy oszczędności w domu i zachęcamy do tego innych Mała kropelka, to jednak wiele…
Od nas zależy przyszłość świata Nasze wymarzone podwórko
Experymetarium „Tygrysków” Badamy właściwości wody: kształt, kolor, smak i zapach
Obserwujemy zmiany stanów skupienia wody
Poznajemy zjawisko powstawania tęczy
Potrafimy zrobić fontannę
„Nadchodzi noc…” Mieszanina ciepłej i zimnej wody z tuszem wygląda jak rozgwieżdżone niebo
Zdrowo się odżywiamy o warzywach i owocach pamiętamy
Rodzinna majówka grupy „Żabek”nad Knałem Elbląskim Rozwiązujemy zagadki na temat różnych zbiorników wodnych Zawody sportowe z wykorzystaniem wody
Rejs kajakami po Kanale Elbląskim i motorówką po rzece Elbląg to ogromna atrakcja i nowe wodne doświadczenia
Wznosimy toast szklanką wody z okrzykiem: „Razem ze Zdrojkiem pijemy wodę”
PRZEDSZKOLE NR 6 W ELBLĄGU. RAPORT PRZEDSZKOLE NR 6 W ELBLĄGU. W II etapie konkursu w ramach programu edukacyjnego "Mamo, Tato, wolę wodę!", nauczyciele we współpracy z personelem i rodzicami podjęli następujące działania innowacyjne : - Przeprowadzono ankietę wśród rodziców dotyczącą świadomości zdrowego żywienia dzieci, po przeprowadzeniu analizy ankiety okazało się, że duży procent respondentów posiada wiedzę z zakresu zdrowego odżywiania, wie jak istotna jest aktywność fizyczna. Badani na pytanie skąd czerpią wiedzę o zdrowiu wymieniają internet , w drugiej kolejności przedszkole i nauczycieli oraz telewizję. Nauczycielki uzyskały informację o skuteczności działań mających na celu pedagogizację rodziców pod kątem zdrowego żywienia dzieci. Nauczycielki stworzyły kącik, w którym umieszczane są artykuły o tematyce prozdrowotnej, rodzice mają możliwość wymienić się przepisami pod hasłem "Zdrowe danko , na obiadek, czy śniadanko".
- Zespół nauczycieli i rodziców stworzył APEL do społeczności przedszkolnej oraz rodziców z innych placówek przedszkolnych w Elblągu. Apel dotyczył zwrócenia szczególnej uwagi na właściwe odżywianie dzieci w wieku przedszkolnym, w trosce o ich prawidłowy rozwój. Rozpowszechnienie apelu miało na celu uświadomienie większego procentu społeczności o istniejącym problemie i próbie rozwiązania. Odbyły się zajęcia i warsztaty w poszczególnych grupach wiekowych z udziałem dzieci i rodziców: "Na ratunek wodzie"- (Grupa I – 3-latki), zajęcia przeprowadzone w grupie dzieci trzy letnich mające na celu kształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego. Młodsze dzieci razem z wróżką Ekoludką szukały sposobów jak uratować wodę.
GRUPA II ( 3-, 4-latki ) - Dzieci i rodzice uczestniczyli w IV KAJAKOWEJ INTEGRACYJNEJ MAJÓWCE RODZINNEJ propagującej zdrowy styl życia. Tematem spotkania był "Czynny wypoczynek w rodzinnym gronie – zabawy na wodzie, z wodą i nad wodą”. Celem spotkania były wspólne gry i zabawy na świeżym powietrzu z wykorzystanie warunków wodnych, wpajanie wiedzy na temat zdrowego stylu życia. Atrakcją spotkania był spływ kajaki. Dzieci mogły doświadczać i obserwować świat przyrody bezpośrednio pod troskliwym okiem dorosłych. "Zdrowo z mamą, zdrowo z tatą. Zróbmy sałatkę- co ty na to?"- warsztaty przeprowadzone w grupie III (czterolatki) z udziałem dzieci i rodziców. Celem warsztatów było kształtowanie postawy prozdrowotnej, dzieci i rodzice podczas warsztatów wykonali "Zdrojkową sałatkę owocową". Wspólna zabawa, przygotowanie sałatki dostarczyło i dorosłym i dzieciom wiele radości, a także wzbogaciło wiedzę z zakresu zdrowego odżywiania.
Grupa IV przeprowadziła doświadczenia związane z oczyszczaniem wody, dzięki eksperymentom dzieci mogły porównać wodę, która jest zanieczyszczona z wodą, która została przefiltrowana. Dzieci wspólnie ustaliły ,że nie będą pić wody niewiadomego pochodzenia, wypracowały zasady jakimi powinien kierować się "Przyjaciel wody".
Grupa V (dzieci 5 i 6- letnie) zamieniały się raz w tygodniu w badaczy w cyklu zabaw prowadzonych w zakresie "Eksperymentatorium". Dzieci uczestniczyły w zajęciach, na których prowadziły różnorodne doświadczenia: szukały odpowiedzi na pytanie - "Co pływa, a co tonie?", uczestniczyły w zabawie badawczej „Oczyszczanie wody”. Dzieci poznały definicję źródełka. Zastanawiały się także "Jak powstają chmury", prowadziły doświadczenia z wodą i eksperymenty z ciałami stałymi oraz cieczami, które unoszą się na wodzie bądź toną. Sprawdzały czy śnieg jest czysty czy brudny. Poznały także „właściwości wody” –prowadziły doświadczenia określające kształt, kolor smak i zapach. „Mali odkrywcy w Krainie Tęczy” - poznały warunki niezbędne do powstania tęczy. „Wędrujące kropelki” to doświadczenie związane z powstaniem pary wodnej i zmiany stanu skupienia. „Fontanna” – dzieci wykonały fontannę z butelki ze szczególnym zwróceniem uwagi na zamknięty obieg wody w fontannie. Zabawy w eksperymentowanie i bycie małym odkrywcą, zainspirowły dzieci do samodzielnych doświadczeń z wodą. Dzieci zdobywały wiedzę ekologiczną dzięki badaniu i eksperymentowaniu. Działania te pozwoliły na analizę i syntezę, samodzielne odkrywanie prawdy, że przyroda i jej stan zależy od nas.
Podjęte działania zaowocowały aktywną współpracą pracowników przedszkola i rodziców. Uczestnictwo w programie "Mamo, Tato, wolę wodę", uściśliło wspólne cele, które są realizacją motta naszego przedszkola "Przyjaźni przyrodzie". Czyste środowisko , zdrowe odżywianie i aktywność ruchowa są bardzo istotnymi elementami w życiu człowieka- zarówno tego „małego” , jak i „ dużego” . DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ